Gå til innhold

Holde_vekten_dagbok


Anbefalte innlegg

Ja, altså nå flytter jeg også inn her... Jeg har holdt vekten i 6 mnd allerede, men har hatt en holde_vekten_dagbok på gravide og ammende. Men jeg føler ikke helt at jeg hører hjemme der lenger, både fordi jeg ikke går nedover mer og fordi at vesla mi faktisk har blitt et år:) Hun har en storesøster også som er litt over tre, så det er nok lenge til jeg evt kommer til å høre hjemme i det forumet igjen;)

Jeg liker godt å bruke kroppen min enten jeg trener på sats eller er ute og går, jogger eller sykler!

Jeg legger inn vekt på mandager og registrerer ellers bare trimpoeng om dagen. Jeg har telt kcal i lang tid etter at jeg var ferdig og gå ned i vekt, men har nå endelig klart å gi slipp på det, og det er rett og slett ganske så befriende;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 388
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei og velkommen. Har du gått på Grete Roede kurs før?? Jeg har også nettopp meldt meg inn her på hold vekten. Det er vel ca 3 uker siden jeg sluttet kurs nr 2 og 13 kg er vekke. Det er herlig nå når sommeren står for døren. Nå holder jeg på å pakke til ferie i morgen og da blir jo den store testen om det går bra i ferien. Har VELDIG dårlig erfaring med det fra før. Denne gangen har jeg imidlertid slitt så mye med disse kiloene at jeg er veldig motivert til at det skal gå bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen. Har du gått på Grete Roede kurs før?? Jeg har også nettopp meldt meg inn her på hold vekten. Det er vel ca 3 uker siden jeg sluttet kurs nr 2 og 13 kg er vekke. Det er herlig nå når sommeren står for døren. Nå holder jeg på å pakke til ferie i morgen og da blir jo den store testen om det går bra i ferien. Har VELDIG dårlig erfaring med det fra før. Denne gangen har jeg imidlertid slitt så mye med disse kiloene at jeg er veldig motivert til at det skal gå bra.

 

Tusen takk Henna:) Gratulerer med en flott innsats! Jeg tok et nettkurs helt mot slutten av graviditeten da jeg begynte å få litt panikk for å legge på meg for mye. Takket være kurset stagnerte det greit de siste ukene. Etter det har jeg klart meg på egenhånd, men med god støtte fra en en gjeng med flotte damer fra gravid og ammende forumet:D

Jeg er sikker på at du kan klare deg fint i ferien! Selv har jeg akkurat kommet hjem fra 2 ukers deilig ferie og det gikk over all forventning. Vi gikk endel tur og i tillegg passet jeg på å svømme litt hver dag. Ellers ligger jo de sunne vanene godt innprentet og om man velger litt smart er det god plass til både is og øl (om det er slike ting man har lyst på:P) Men jeg må understreke at jeg koste meg veldig også, det kunne høres ut som jeg hadde tatt med meg kursboka i kofferten, men det hadde jeg absolutt ikke;) God tur, håper du får en herlig ferie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag idag og jeg er akkurat der jeg vil være. 55 blank:) Det betyr at feriegrammene har forsvunnet av seg selv uten kcal justeringer og tilogmed uten noe særlig mye trim sist uke. Endte på 4,9 tp så absolutt ikke så mye og skryte av, men det tar jammen litt tid og komme tilbake til hverdagen igjen etter ferie... Heldigvis kom jeg meg over kneika og kom meg på sats i det minste en gang. Og det blir nok en tur i morra så da er jeg igang igjen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har det vært en deilig dag så langt:) Har vært på trening og vesla hadde det helt knall på minisats, enda hun er stuptrøtt idag. Hun holdt et skikkelig leven i natt så hele familien var våkne kl 0400. Vi endte til slutt i vår seng hele gjengen og fikk vel sove litt til og fra... Men til tross for utrolig smale øyne var det skikkelig godt med en treningsøkt, fikk sanket 3,5 tp:) Ulempen med så lite søvn er at jeg blir så fysen på noe, som om sukker det eneste som kan "vekke" meg litt... Lenge siden jeg har hatt noe særlig sug nå egentlig, har klart meg bra den siste mnd og spist litt både her og der, uten å ta helt av (som jeg har så lett for...:P ) Jaja, uansett er det en nydelig dag med knallsol og skikkelig sommer, jammen bor vi et vakkert land:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

Det er kjempebra at du har klart å holde vekta et helt halvår allerede. Herlig å lese at vekta di har justert seg etter at du rett og slett har levd i 'det vanlige livet' ei stund etter ferien. Imponert over at du har trent så bra i dag med så lite søvn!

 

Ha en riktig god kveld! skrulle :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kjempebra at du har klart å holde vekta et helt halvår allerede. Herlig å lese at vekta di har justert seg etter at du rett og slett har levd i 'det vanlige livet' ei stund etter ferien. Imponert over at du har trent så bra i dag med så lite søvn!

 

Ha en riktig god kveld! skrulle :P

 

Tusen takk Skrulle, både for velkomst og skryt!:) Hyggelig og komme inn hit til en så sprudlende gjeng:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår avsluttet vi dagen med å grille på gressplenen her ute, helt perfekt:) Endte med å spise et par pin up is til dessert, det døyvet sjokoladesuget greit! Tilslutt sloknet mannen og jeg på hver vår side av sofan og sånn tilbragte vi st. hans aften, hehe:)

Idag har jeg vært på trilletur med ei venninne, det var mer en skravletur enn en trimtur, men deilig var det allikevel. Etterpå samlet vi oss noen flere og spiste god mat og skravla enda mer:p

Nå er ungene endelig i seng og jeg har slengt mine trøtte og lettere hovne bein opp i sofan og her tror jeg jammen jeg blir resten av kvelden;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, det der suget jeg skrøt av at jeg ikke har hatt på lenge:rolleyes: Ja det gikk som det gikk. Både is og sjokolade har funnet veien ned i min mage de siste dagene. I tillegg fikk jeg meg en tur på byen igår med maange øl og nattmat. Tror nok den nattmaten redda formen idag da:p Men det har altså på kcal fronten blitt litt i overkant. Men jeg har trent 3 ganger denne uka + litt trilling så 11,8 tp har jeg ihvertfall fått med meg:) Men det spørs om det ikke blir en liten sving opp i morra...

Neste uke har jeg en plan om å få trent minst 2 ganger og spise litt mindre sjokolade;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var som jeg trodde, opp idag. Men jeg og lille snupp sov lenge idag, eller hun baste i senga og jeg halvsov heter det vel, hehe;) Men pga det er nok vekta mye lavere enn den ville vært om vi hadde stått opp til riktig tid. Så jeg registrerer 55,4 idag selv om det helt sikkert skulle vært mer... Føler meg skikkelig tung og dorsk idag, blir nok litt slapp i denne varmen også. Men går seg nok til med noen "flinke" dager:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har blitt noen slappe dager i det siste, det frister lite med trening eller raske turer når svetten siler bare av å se på joggeskoene.... Men idag har jeg både vært på trilletur og kommet meg på trening, så jeg er ihvertfall i "rute" for å få til 2 turer på sats denne uka. Når jeg først er der så er det jo kjempedeilig:D Bare litt treig å få igang om dagen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Melis...

 

Titter innom deg en tur.. Var først innom gravide og ammende og fant ut at du hadde flyttet deg inn hit.. Så fint å se at alt går så bra med deg.. DU er en skikkelig inspirasjon.. Og jeg lover deg at jeg kommer over hit om en liten stund jeg også.. august-september er målet ialelfall... Egentlig var det vel litt før, men siden sommeren er her og er en liten sinker for meg så må jeg bare se fakta i øynene:D Men langt er det ikke igjen iallefall..

 

målet for sommeren er iallefall å holde vekten på et greit nivå også skal jeg ta ordentlig fatt igjen om noen uker.. Må bare samle opp motivasjonen igjen. Viktig å ha den med seg..

 

Så deilig det må være å ikke telle kcalorier.. da er du på god tur til å klare deg i den vanlige hverdagen uten forum og gode greier.. Det er jo helt supert.. Deilig. gleder meg til jeg er der også.. For dit SKAL JEG.... :( Fortsatt god sommer og lykke til videre.. Kom gjerne innom tråden vår i ny og ned.. På en kaffekopp;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for koselig besøk Snurpa!:)

 

Jeg følte det var på tide å flytte litt på meg nå. Jeg titter innom dere innimellom for å sjekke hvordan det går. Hyggelig å holde seg oppdatert! Det er jo ikke så mange av oss igjen her inne ser det ut til... Men jeg kommer nok til å holde meg her inne en stund til. Selv om jeg har prøver å "avvenne" meg litt;) Men jeg merker at jeg ikke har så mye å skrive om dagen heller. Det går i rykk og napp. Men for det meste går det bra. Og når det går mindre bra så vet jeg liksom hva jeg må gjøre...

Ja, du har ikke lenge igjen til målet ditt nå Snurpa, men sommeren byr jammen på utfordringer for oss alle. Helt sikkert lurt å senke forventningene litt nå i ferien, så vips er de siste grammene av ut i august;) Lykke til videre og kos deg med sommeren!!:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har vært en deilig helg. Både trening og skogstur har det blitt, og koselig date med mannen min:) Vi trenger absolutt noen sånne innimellom! Uka totalt har gitt 9,6 tp og det er jeg passe fornøyd med. Jeg kjenner at jeg gir mer og mer slipp på mine "strenge" rutiner ift både spising og trening, det må ikke være sånn og sånn, eller det er ikke krise om jeg ikke trener akkurat så og så lenge. Ihvertfall ikke hver gang;) Det er godt å kjenne at jeg ikke går så opp i det, for noen ganger har det rett og slett vært litt slitsomt med denne voldsomme samvittigheten...:(

 

Blir spennende å se hva vekta viser denne uka, har ikke helt forventninger om noe lavere enn sist... Vi får se;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg vært på trening igjen, deilig å være litt i forkant denne uka. I morgen skal største snuppa og jeg ha en dag helt alene så derfor måtte trimmen gjøres unna idag;) Veide meg seint idag, som sist mandag, men tror jeg heller går på vekta i morgen for å få den helt riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta har krøpet et hakk ned til 54,5. Jeg mistenker at det er på grunn av mer trim sist uke, jeg endte på 14,6 tp som er det høyeste siden før Hellas turen. Det ble veldig jevnt med litt bevegelse hver dag, 3 turer på sats og en skikkelig skogstur. Tviler på at jeg får samme mengde denne uka. Nå blir det litt farting fremover, vi skal reise bort i helgen, være hjemme en dag også reise bort igjen. Jeg håper på å få inn 2 turer på sats denne uka + litt turer i helgen. Ellers tror jeg nok neste uke blir ganske rolig på trimfronten så det gjør vel strengt tatt ikke noe å ha litt å gå på. Men merkelig nok føler jeg meg ikke spesielt "tynn" (haha, jeg er jo tynn da;)) men ofte når man går ned eller opp så føler man det godt på kroppen og det gjør jeg altså ikke nå.... Men det er kanskje like greit, så holder jeg meg kanskje litt i skinnet???;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm... Holde meg i skinnet, var det jeg skrev? Her har sunn fornuft tatt ferie sammen med resten av familien og vi har hatt lørdag hver dag hele uka. Og INGEN trim, uff, det er nesten litt flaut...;) Men vi har hatt det litt travelt da, det må jeg få unnskylde meg litt med..

Imorra reiser vi bort, men det er spådd øspøs regnvær hele helgen så det spørs om det blir så altfor mye trim da heller... Kanskje om jeg får noen til å passe jentene mens jeg får meg en skikkelig trimtur? Mannen min skal jo være igjen hjemme, men vi reiser med familie så det finns muligheter;) Idag skal jeg prøve å holde meg til bare vanlig mat, ikke noe is eller godteri, føler meg så guffen i kroppen:( På den andre siden er det kanskje litt godt å kjenne på den følelsen for det er vel nettopp den som gjør at man klarer å hente seg inn igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veide meg ikke før 10 idag så kanskje litt lavt tall, men jeg rapporterer allikevel. Det jevner seg ut til neste uke allikevel;) 54,7 er jeg veldig fornøyd med etter en slapp uke uten særlig med trim. 1,7 tp var alt jeg fikk med meg + litt mye godteri og diverse. Henta meg litt inn igjen mens i var borte, eller hva skal jeg si... Jeg spiste bare godteri på lørdag kveld og ikke noe ellers;) Vi reiser bort igjen i morra så det er ikke helt de store trimutsiktene for denne uka heller. Idag skal vi finne på noe gøy for hele familien, må gjøre noe når det bøtter ned ute... Så kanskje kanskje jeg kommer meg en tur på sats ikveld, men det får vi se på;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært på sats og fått meg en god økt med både kondisjon og styrke trening. Deilig:D Stakkars storesnuppa her, hun har vært dårlig med oppkast så vi utsatte reisen til i morra og det passet meg egentlig ganske bra (selv om det er fælt når hun er syk da:() Men hun har kviknet til betydelig i løpet av dagen så da ser det ut til å ordne seg;) Men jeg må bare si jeg ble i inderlig godt humør av den turen på sats:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var det plutselig noen dager siden sist her. Vi er hjemme igjen og er klare for å tilbringe resten av ferien hjemme. Det blir deilig:)

 

Den siste uka har bragt med seg 13,9 tp (2 turer på sats + masse gåing) Jeg er veldig fornøyd med det. Håper vekta er passe stabil, men lurer på om det blir en sving opp i morra til tross for ivrig trimming. Sånn er det når man har ferie:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55,3 idag og sen veiing, altså ville nok ca 56 vært mer realistisk. Tar en extra veiing i morra. Regner ikke med at jeg får sove lenge to dager på rad;) Jeg har ikke fått skrekken av oppgangen, men stoler på at det ordner seg av seg selv. Vi har litt godteri i skapet som rett og slett må spises opp:eek: Kan ikke ha det liggende for da er det liksom konstant fristelse, hehe. Mannen min har i løpet av ferien innsett at han ikke lenger kan spise "alt" Som nå vises i en riktig så fin liten (eller stor?) pondus. 5 kg var dommen på vekta så jeg har lovet å hjelpe til så godt jeg kan, altså må skapene tømmes;) Ellers er det nok ikke så mye å endre på ved kosten annet enn at jeg i HV prosjektet etter hvert har sluppet litt opp på feks pølser, pizza og hamburgere. Vi har det ikke ofte, men litt oftere enn i NED perioden. Noe mannen min har satt stor pris på. Men nå blir det vel litt innstramming igjen. Også må han trimmes litt da, så får vi se hvordan det går!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...