Gå til innhold

Holde_vekten_dagbok


Anbefalte innlegg

Idag starter dag 4 i jule_selskap_maraton og nå er jeg faktisk litt sliten av det hele;) Selv om det selvfølgelig er veldig koselig også!! Imorra skal vi ingenting, og da tenkte jeg å få inn en treningsøkt, det trenger jeg nå! Selv om jeg tar mange riktige valg kjenner jeg at det allikevel blir litt mye mat og søtt:eek: Men nå er det så vidt jeg veit bare to selskaper igjen resten av jula så jeg kommer meg nok igjennom;) Utfrodringen blir jo å komme tilbake til hverdagen igjen etter dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 388
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Opp fra sist, og det er ingen overraskelse! Vekt idag 55,4... Uansett hvor dårlig matlyst jeg hadde før jul så gikk det over på et eller annet tidspunkt. Jeg kjenner på meg at det blir for mye kos, men jeg tror jeg beholder skylappene på litt til;) Har ingen motivasjon til å ta tak akkurat nå, men jeg stoler på at motivasjonen kommer sammen med hverdagen:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glajenta79

Takk for sist, du mitt lille forbilde :) Du holder koken og ligg stabilt på vekta, ikkje værst! Måtte kikke etter deg, og jammen var du her enda! Eg må jo inn igjen her eller rettere sagt på tråden "ned under 10 kg" for å kvitte meg med noen kilo igjen...hmfr..eg som aldri skulle bli en jojo slanker...Vel 5-6 kilo i pluss har det blitt, men nå er det slutt....SKAL tilbake til målet som er 59 kg!

Kjekt å "sjå" deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hyggelige meldinger fra dere alle sammen og rikitg godt nytt år!:)

 

Epler: du har vel holdt koken med trening gjennom hele romjula??:) Ja, det er lettere med hverdagen, men jammen ikke lett å hente seg inn igjen, det har jeg fått merke...

 

Glajenta og snurpa: så koselig å "se" dere igjen! Ikke så gøy å høre om oppgang da, men dere har jo GOD greie på nedgang så jeg er sikker på at det ikke er lenge til før dere suser avgårde i riktig retning!! Skal se etter dere begge:) Prøver du fortsatt på en liten en snurpa? Spennende!! Lykke til framover begge to!!

 

Ingen veiing denne uka, mensen kom igår og jeg føler meg bare blæh... Men kom meg på trening idag til tross for utrolig liten lyst. Heldigvis hadde jeg en avtale! men litt stolt over at jeg gjennomførte:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leverpostei:)

Du er såå flink. Du har virkelig stått på.

 

Måtte lete deg opp når jeg kom inn på vektklubben igjen. For meg har det egentlig bare gått opp, opp, opp. Men nå er det nok, så nå skal jeg være beinhard. En dag skal jeg inn hit også:)

 

Du er virkelig en motivasjon for mange her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

godt nytt år Melis! Og til alle dere "gamlemedslankeammere og!" Morro å se andre her inne! Lykke til med gode forsetter i det nye året til alle!

Jeg har kost meg uten tanke for særlig kontroll i jula. Men likevel; veide 57, 7 på veiedag i går. Så jeg er kjempe fornøyd og litt overrasket. Riktignok opp, men ikke en hel kg en gang. Kanskje jeg rett og slett har funnet et slags stabilt sted. Har ikke planer om å notere framover heller. Men hverdagsrutinene sitter. Jeg koser meg når jeg har lyst, men fråtser ikke heller. For ett år siden veide jeg 2 kg mer. Da var jeg nesten i mål, men ikke helt. sjekka det nå , i den lille statistikken her inne. litt interressant å gå tilbake å se. Kom meg på trening i dag før jobb. Litt hardt å komme seg tidlig ut og opp i kulda, og desto mer fornøyd med årets første treningsøkt etterpå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leverpostei: Tusen takk for hyggelig skryt! Så gøy å "se" deg igjen!:) Må jo si det samme til deg og, ikke fullt så gøy å høre at det har gått opp! Men du har jo oppskriften så nå er det bare å sette igang;) Skal titte etter deg, er du på en spesiell tråd eller?

 

Truten: så flink du har vært i jula, jeg er imponert!:) Tydelig at det sitter hos deg nå! Bare å fortsette sånn framover, så holder du deg der hvor du trives best!

 

Idag var jeg på trening og det var bare deilig, ingen vondter og jeg hadde masse å gi!! Jeg har satt meg et nyttårsforsett og det er å prøve å få til 3 økter i uka igjen. Jeg synes jeg har kommet såpass godt inn i det på jobb og lille er jo blitt litt større så nå tror jeg at jeg er klar for å prioritere meg selv litt mer:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble lite trening sist uke, minste var syk og i helga var jeg på fylla:eek: Altså jeg var ute på fredag og jeg er fortsatt litt småuggen idag.... Må jo bare riste på hodet av meg selv. Men det er mange år siden sist det var sånn, og jeg satser på at det blir like mange til neste gang;) Men det betyr at jeg har gått glipp av to treninger. Jeg har kompensert litt med litt gåturer da, men det blir jo ikke helt det samme.... Men idag var det trening igjen som vanlig. Satser på at det blir to økter til denne uka!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54,4 :D Kjempefornøyd med det, men tror nok ikke det varer. Det har virkelig tatt sin tid både å stabilisere væskebalansen og å få opp matlysta etter den fyllekula sist fredag:o Men om jeg klarer å ikke passere videre over 55 blank til neste uke så skal jeg være veldig glad!:) Var på trening igjen idag, det var deilig. Jeg trives veldig godt når det ikke blir så mange dagene mellom hver økt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jasså, vært på fylla. . Virker ikke som det er noe du driver med til daglig så det får væra greit! Jeg kjenner meg igjen i det med trening! Gått en uke siden sist, men jeg er tung og forkjøla, og da virker det bare helt umulig. Gleder meg til jeg er frisk. Men vekta er snill i dag 57,4. Uten at jeg egentlig har gjort noe for det. Så jeg klager ikke. .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55,2 idag, opp fra sist og det er helt greit:) Jeg har vært kjempeflink med treninga i det siste og det føles bra:D

I morra er det bursdag her i huset så da blir det kake og i helga blir det ut å feire med øl. Det er det mannen ønsker seg så da blir det sånn;) Men satser på å holde meg greit her til neste uke...

 

Håper du er på beina Truten, du holde ihvertfall vekta og det er bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta idag viste 54,8 og det er jeg veldig fornøyd med:) Det er tydelig at vekta har lagt seg litt under der den har vært det siste halve året. Mulig det er fordi jeg har begynt å trene 3 ganger i uka igjen? Men jeg holder meg jo jevnt her så det har isåfall stabilisert seg vil jeg tro;)

Jeg synes livet er fryktelig travelt om dagen, det er liksom såvidt jeg har tid og ork til å skrive noen linjer her i ny og ne. Sånn generelt så går livet bra og jeg holder vekta. Spiser smart og koser meg når jeg føler for det:D Noen ganger blir det litt mer kos enn jeg skulle ønske, men jevnt over tror jeg balansen er sånn passe grei;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka har alt stått litt på hodet. I skrivende stund har jeg en liten sovende i fanget og en litt større som ser på tegnefilm ved siden av. Ikke så greit med syke unger:o Ifølge planen min skulle jeg vært på trening igår, men det ble vanskelig å få til så jeg flyttet det til idag. Da er det fortsatt mulig å få til 3 ganger om alt går som jeg vil:) Det er jammen litt av et puslespill å få til 5 treninger oss imellom, helger fulle av planer, jobb og barn!

Og nå har vi jo akkurat funnet ut av vi venter en liten til.......:( Tror jeg må fokusere litt på å ta en dag av gangen nå, ellers kommer det til å gå helt rundt for meg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom meg forresten på trening idag og det gikk greit:) Jeg hadde nok litt lavt blodsukker mot slutten og kjente meg litt uggen. Håper bare jeg styrer unna den verste kvalmen denne gangen. Orker ikke flere mnd i senga sånn som sist! Men foreløpig er det ihvertfall greit å trene, må bare ikke løfte for tungt så tror jeg det går bra!:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en snikveiing idag viste vekta litt opp igjen så nedgangen var vel midlertidig;) Jeg har de siste dagene lagt inn alt jeg har spist for å se at jeg ikke spiser for mye/for lite. Og jeg ligger mellom 1700 og 1900 og det er helt greit. Med 7 tp i uka skal jeg ha 1822 kcal for å holde vekta i følge vektklubbens kalkulator. Så da prøver jeg å fortsette som jeg gjør. Så holder jeg meg forhåpentligvis i området her en god stund til:)

Gruer meg til vekta begynner å peke oppover, men samtidig har jeg nå så mange gode redskaper og har innarbeidet så gode matvaner at jeg tenker at jeg skal klare å holde meg innenfor normal vektoppgang denne gangen. Selv om utgangspunktet var litt større sist så stoppet jeg på 14 kg opp som jeg faktisk var ganske stolt av;) Så med et avskrekkende eksempel fra første svangerskap og et godt ekspempel fra sist håper og tror jeg at jeg har lært nok til å aldri la meg selv bli TJUKK igjen:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...