Gå til innhold

Holde_vekten_dagbok


Anbefalte innlegg

Tusen takk for hyggelig melding, og så gøy å se deg truten!;) Koselig å se gamle kjente ja, selv om det ikke er så morsomt med disse feriekiloene da;) Men jeg ser du er på god vei og 57 er jo rett rundt hjørnet nå! Flott at du tar tak før det setter seg. Jeg er veldig imponert over at du trener før jobb, utover høsten kommer jeg til å ha anledning til å gjøre det innimellom og, håper virkelig jeg klarer å være like flink som deg! Ellers har jeg helt slutta å telle kcal, tar en stikkprøve innimellom, men etter ferien vår tidlig i sommer klarte jeg å venne meg av med det. Og det var ikke bare bare å gi slipp, men veldig deilig når jeg vente meg til det;) Lykke til med den siste kiloen truten!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 388
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det ble ikke noe særlig trening på meg denne uka, jeg har blitt sylte forkjøla og igår kom mensen. Det ser ut til å slå meg fullstendig ut i tillegg til at jeg er generelt sliten om dagen. Så igår bestemte jeg meg rett og slett for å ta det med ro nå i helgen og vente med å trene til uka igjen. Idag skal skattene bort på overnatting, det er første gang vi skal ha begge borte og det skal bli litt deilig:p Det blir første gang på 1 år og 4 mnd som vi slipper å våkne, hverken på natta eller tidlig morgen:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Deilig med begge barna borte en gang imellom ja! Jeg og mannen har og vært hjemme alene" et par ganger. Tror det er sundt for alle jeg! I går hadde jeg vinkveld med venninder med både sjokolade og vin, så det ble full utskeielse. . Men hvis det kun er en dag i løpet av helga, tror jeg likevel jeg skal greie noen gram til onsdag. . ( veiedag da) men det gjenstår jo å se. . . . Ligger på mål i dag!

Lurt å ikke stresse med trening når en er sliten. . du kommer sterkere tilbake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Deilig med begge barna borte en gang imellom ja! Jeg og mannen har og vært hjemme alene" et par ganger. Tror det er sundt for alle jeg! I går hadde jeg vinkveld med venninder med både sjokolade og vin' date=' så det ble full utskeielse. . Men hvis det kun er en dag i løpet av helga, tror jeg likevel jeg skal greie noen gram til onsdag. . ( veiedag da) men det gjenstår jo å se. . . . Ligger på mål i dag!

Lurt å ikke stresse med trening når en er sliten. . du kommer sterkere tilbake![/quote']

 

Ja, det var deilig å få litt tid for oss selv:) Men det hørtes ikke så verst ut med venninnekveld heller;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag var vekta 56 blank, jeg både tror og håper det har noe med mensen å gjøre. I tillegg har det blitt litt smertestillende i løpet av helga, det har aldri noen god effekt på denne kroppen:o Ellers er ikke motivasjonen helt på topp, regner med at den kommer sigende igjen etterhvert;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag fikk jeg endelig trent igjen!:( 1,5 uke siden sist, men når blir det ihvertfall 2 ganger denne uka! Tok med begge ungene på minisats, men lille ville ikke være der så lenge da, men fikk inn en kondisjonsøkt og noe styrke. Prøvde å trene ferdig hjemme, men ble nok ikke like effektivt som en full økt på sats. Noe er jo vanskelig uten appareter... MEN UANSETT MYE BEDRE ENN INGENTING:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55,6 kg idag. Ikke ille, men jeg kjenner at jeg ikke er helt fornøyd med at denne ekstra halv kg ser ut til å ha satt seg ganske så godt:o Lurer litt på om jeg skal gjøre noe for å bli liggende stabilt på 55 blank, men jeg er jammen ikke helt sikker på om jeg orker å ta tak for en skarve halv kg;) Ihvertfall ikke akkurat nå. Men nå ser det ut til at jeg klarer å få litt regelmessighet over denne trimminga så da er det jo håp om at det kanskje ordner seg av seg selv. Igår fikk jeg trent på sats igjen og det gjorde godt, og jeg fikk meg i tillegg en skikkelig gåtur til og fra. Utover høsten håper jeg at jeg skal finne litt overskudd til å gå en tur i ny og ne på kveldene også utenom sats så kanskje jeg klarer å sanke litt flere trimpoeng:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Sniker meg inn til deg igjen jeg. . I dag var jeg 58 blank! Altså der jeg var før somemren, på det minste. Og en kg nå, til så er jeg fornøyd. . Skjønner at du kvier deg for å gå på å få vekk en halv kg. . Det er ikke bryet verdt lissom. . 500 g er jo det man kan gå opp og ned på en dag. Du får heller ta det om det går opp en halv til. .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, truten, jeg tror du har rett. Jeg kjenner at jeg ikke er helt motivert for å gå helt opp i "nedgang" igjen;) Ikke for en halv kg... Men jeg tenkte jeg kunne prøve meg på litt ca telling noen dager for å se om jeg ligger greit ann og samtidig da prøve å holde det så sunt som mulig;)

 

Gratulerer med 58 blank, det er jo supert! Virkelig deilig når det går rette veien!:)

 

Idag fikk jeg trent igjen, 2,5 tp - ca 500 kcal forbrent, det er jeg super fornøyd med!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vekta har nok krøpet oppover igjen i løpet av helga. På fredag ble det godteri på kvelden og igår hadde vi fløtegratinerte poteter til middag. Så godt, men med en del kcal. Igår kveld ble det vel ca 1,5 flaske vin (!!!) og litt sjokolade:p Men var på sats igår og da hadde jeg såpass god tid at jeg la inn litt ekstra kondisjonstrening, men tror nok uansett at jeg har gått i overskudd i helga. Idag har jeg vært en smule redusert, og spist mye "mat". Omelett til frokost, brødskiver med kyllingfilet til lunsj og etterpå blir det suppe og pannekaker til middag. Føler nesten det er som 3 middager på en dag;)

Planen for uka er trening tirsdag og lørdag, om jeg får inn en tur innimellom blir det en fin bonus:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var det jammen noen dager siden jeg har skrevet. Ikke ble det noe vektrapport denne uka heller...

Jeg kjenner at jeg er litt lei av mandagsveiing når jeg aldri klarer å ha "hverdager" i helga. Så mandagsvekta blir stort sett den høyeste vekta gjennom uka:o Denne uka 56,1 mot torsdagsvekt som var 54,9!!! Og selv om jeg har vært veldig trofast mot veiedagen min så tror jeg faktisk jeg skal bytte til onsdag, jeg tror det kan være med på å dra opp motivasjonen litt igjen... Og det trenger jeg nå..

 

Stort sett går det fint i hverdagen, og jeg er absolutt flink til å ta gode valg i matveien. Litt utskeielser blir det innimellom, men ikke mer enn at jeg er sånn passe fornøyd med meg selv. Men jeg savner å trene mer, skulle gjerne hatt tid til 3 ganger i uka, men akkurat nå er det ikke overkommelig. Kanskje det blir bedre etterhvert:confused:

Hm...Jeg ser jo mens jeg skriver at jeg egentlig ikke har så mye grunn til å være hverken umotivert eller misfornøyd, kanskje jeg skal prøve å tenke litt hardt på at det ikke er så verst det jeg får til heller???:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker onsdager:) 55 blank idag:D Tror det hjalp å bytte veiedag. Denne uka har jeg ikke veid meg i det hele tatt før idag så om vekta var høyere på mandag er jeg lykkelig uvitende;)

Idag ble det trening igjen, ikke så mye å si om det, samme som vanlig, men deilig var det! Og idag kjøpte jeg meg faktisk en løpetights, hihi. Trodde aldri jeg skulle gå i det, men bare jeg finner noe å ha til så skal jeg nok klare å trene i det etterhvert. Jeg ser mange rundt omkring som går i det uavhengig av form og størrelse. Så da kan vel jeg og??

Gleder meg til helga nå, kjenner at det tar på å jobbe, det er virkelig en helt annen verden enn å være hjemme. Jeg må innrømme at jeg savner det litt innimellom, selv om jeg trives godt i jobben min;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tida flyr og tenk at nå er det snart jul... Da har jeg holdt vekta i et helt år. Det er faktisk noe å være stolt av. Vektkurven er ikke akkurat en rett strek, men den største variasjonen har vel vært 1,5 kg i +. Det tror jeg kan kalles stabilt;) Tror jeg skal unne meg en ekstra julegave i år som et symbol på "1 års dagen" :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med snart året! Det er helt fenomenalt. 1,5kg er stabilt!

Jeg synes absolutt du skal belønne deg selv:-)

 

Problemet med "bare" å holde vekta er jo bl.a at vi ikke få denne ukentlige belønningen ved å ha gått ned. Det føles ikke riktig så givende å "bare" ha samme tall som forrige uke, selv om det på mange måter er en større seier.

Da kan det være fint å belønne seg selv på andre måter.

 

Lykke til videre

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hyggelige ord jenter:)

Ja, Jess, det er i grunnen litt kjedelig å "bare" holde vekta, selv om det egentlig er selve belønningen;) Men jeg skal tenke godt på hva jeg skal finne på, kanskje noe jeg egentlig ikke trenger, og noe jeg ellers ikke ville spandert på meg selv?

 

Ønsker dere alle en fin lørdag kveld:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Melis, enig med de andre he. 1,5 er stabilt! og flott å ha holdt det et år. Jeg har funnet ut at jeg kan gå opp over en kilo midt i syklusen, altså ved eggløsning! Mer da enn ved mensen har jeg funnet ut. Så når man holder vekten , er det nok best å ikke veie seg hver dag. Så kan man heller, som du sa, være lykkelig uvitende noen dager. . Så lenge man tar en kontroll en gang i uka.

Jeg kan informere om at jeg fortsatt har en kilo igjen til målet. men holder iallefall 58. . Og nå har jeg vært på langweekend og skeia ut, så nå gidder jeg ikke veie meg engang! Men jeg gir meg ikke altså! Det tar bare litt tid men den siste harde kiloen. Men iallefall, så holder jeg vekten! Og er jo egentlig fornøyd med der jeg er nå. . Men jeg skal se om jeg greir en til, et mål er et mål!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melis, gratulerer! :D

Variasjon på 1,5 kilo i løpet av et år er i høyeste grad stabilt. På Hold Vekten-kurset mitt regnes det som stabilt hvis man ikke har gått opp mer enn 2 kilo i det året kursperioden varer.

Synes i høyeste grad du skal unne deg noe fint i gave til deg selv :)

Du er iallfall en inspirasjon for meg, som skal begynne å holde vekten igjen etter at jeg har gått opp de anbefalte kilo fram til fødselen og så ned igjen :)

Hva tror du er den/de viktigste årsakene til at du har klart å holde vekten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk jenter! Så koselig skryt!:P

 

Truten, hyggelig å se deg igjen. Det er jo ofte den siste kiloen som sitter best. Uansett er det flott å holde vekta, fortsett sånn så skal du se det løsner etterhvert;) Håper du har kost deg på langweekend, da er det jo verdt å skeie ut litt for de spesielle anledningene.

Rart at du sier det med eggløsning, jeg begynner også å se en tendens i forhold til syklus. Det er først nå i sommer/høst at kroppen min har "kommet igang" igjen etter graviditeter og amming, og før jeg fikk barn har jeg rett og slett ikke vært så oppmerksom på sånne ting...

 

Milia, jeg tror jeg må si at treningsrutiner har vært en av to avgjørende faktorer for å holde vekta. Det andre er at uansett hvor umotivert jeg har vært, og hvor "mye" jeg sklir ut til tider så henter jeg meg inn igjen innenfor rimelighetens grense. Jeg aner ikke når denne egenskapen har dukket opp, for jeg kan love deg at jeg ikke har hatt den før, hehe.

Flott at du fortsatt klarer å holde et sunt fokus:) Jeg leser i tråden din at du er flink med både mat og trim. Jeg synes det er beundringsverdig å dra på spinning når du er halvveis i svangerskapet! Jeg har sagt det før, men jeg sier det igjen; dette kommer du til å få mye igjen for, både i resten av graviditeten og etterpå:P

 

Ja, så var det denne vektrapporten da. 55,5 kg idag. Passe fornøyd, men håper på en litt smalere helg denne uka, så blir det kanskje 55 igjen neste onsdag. Fikk trent igår også satser jeg på en økt på lørdag igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må innom å hente litt inspirasjon. Den langweekenden var flott den, bare så synd at den varte i over ei uke til . . . Matmessig. Var så delig å ikke notere at jeg ikke kom igang igjen med det. Og når jeg ikke noterer, da sklir jeg ut altså. . Sånne er det, og jeg vet det egentlig. Men tatt i betrakting at jeg er inne på holdvektenforum, skal det være helt greit og ikke notere. Og holde vekta likevel. Det er jo det som er poenget med det hele. Vet jo hva jeg skal spise og ikke! Men så er det den ene kiloen. Og nå er jeg igjen der jeg var i vår, egentlig fornøyd med 58, og greier ikke finne helt motivasjonen for å gå en ned. Og egentlig er jeg nok nå over 58 igjen. I over flere mnd var jeg nettopp mellom 58 og 59, kom litt an på hva jeg drev med, syklus osv. og så snek deg seg sakte på over 60! Men nei, nå forstår jeg, mens jeg skrievr, at jeg begynner streng kustus i morra den dag med notering. 1600 kcal i uka. Vil ned til 57!!!! Sånn at jeg kan si meg fornøyd, og foukusere på å holde vekten. Ikke sånn halvveis evighetsslanking, med en snikende følese at jeg er NESTEN fornøyd. . Eller er det sånn vi alltid vil ha det? at vi er kun nesten fornøyd. Registrerer jo på deg og Melis, at du er sånn passe fonøyd med deg selv når du er over 55, 5. Selvom det er en bragd i seg sjøl!! vel, her ble det mye. Har visst behov for et forum igjen, så jeg titter innom og "plager" deg litt med mine betrakninger. . hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk epler, så koselig å "se" deg;) Titter innom deg jeg og!;)

 

Truten: så hyggelig at du kommer inn her for å hente litt inspirasjon, her er du hjertlig velkommen til å skrive så mye du vil!:) Skjønner deg så godt med den ene kg, selv om det er "ingenting" så er det jo det allikevel. Hvordan har det gått de siste dagene da? Ser det ut til at du skal få bukt med den?

 

Her har det vært fullstendig kaos, alle er syke i tur og orden. Har så vidt fått klemt inn en treningsøkt den siste uka, og håper nå at det skal gå i orden med en til i løpet av helga. Veiing igår var jeg fornøyd med, 55,2, så det er jo bedre enn sist:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, det går rette veien. Så 57 tallet i går! Men det er nok litt juks, for er full av influensa og har ikke orket å spise så mye. Så her er også hele gjengen syke. Kjedelig. var uansett flink dagene før, så nå tror jeg at jeg skal greie målet snart! God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...