Gå til innhold

Holde_vekten_dagbok


Anbefalte innlegg

Ja, når man er syk er det ofte lett å miste litt vekt. Håper dere er på bedringens vei alle sammen, og krysser fingerne for at 57 tallet er kommet for å bli;)

 

Idag fikk jeg trent igjen. Orket rett og slett ikke tanken igår etter en heller fuktig kveld på fredag. Men idag var det bare deilig og jeg hadde masse og gi kjente jeg:) Regner med å få inn to økter neste uke også, da skal jeg være fornøyd! Nå skal jeg gå og lage ertesuppe og pannekaker til middag, nam:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 388
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Historisk veieng i dag; 56,9! Målet er nådd, med 100 gram ekstra margin. . Litt deilig det og , selvom det bare er et tullete tall. . Men nå kan jeg slappe av å stappe innpå. . Neida, det skal jeg ikke! Men jeg stabilesere meg her nå, med god følelse. For ett år siden var jeg 65! Og nå er målet nadd. Skål.

Har ikke fått trent mye i det siste jeg heller. Begynner igjen i dag håper jeg. Influensaen har lissom sitti igjen litt i kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Historisk veieng i dag; 56' date='9! Målet er nådd, med 100 gram ekstra margin. . Litt deilig det og , selvom det bare er et tullete tall. . Men nå kan jeg slappe av å stappe innpå. . Neida, det skal jeg ikke! Men jeg stabilesere meg her nå, med god følelse. For ett år siden var jeg 65! Og nå er målet nadd. Skål.

Har ikke fått trent mye i det siste jeg heller. Begynner igjen i dag håper jeg. Influensaen har lissom sitti igjen litt i kroppen.[/quote']

 

 

WOW, gratulerer så mye Truten!:( Så deilig at du er i mål:) Merker du noe forskjell i kroppen på den ene kiloen, eller er det mest "i hodet"? Ha ha, det høres jo ikke bra ut, men du skjønner jo hva jeg mener;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag 55,2. Jeg er fornøyd:)

 

Jeg er jammen glad for at jeg byttet veiedag til onsdager, det har spart meg for endel vektfrustrasjon. Det har jeg liksom merket meg, at selv om vekta holdes jevnt er jeg god på å kose meg skikkelig i helgene, både måltidsrytmen og hva som går ned er litt annerledes enn resten av uka. Og siden jeg er ganske så samvittighetsfull ift hva jeg putter i meg i ukedagene så synes jeg liksom jeg kan "glemme" det litt i helgene, hehe:p Så da er det bra for kroppen å få et par dager på seg før veiing til å kvitte seg med alkohol, fett og sukker:eek:

 

Igår ble det trening før jobb, jeg begynte sent, men sto opp til vanlig tid allikevel, var litt stolt av meg selv da, for jeg var sååå trøtt! Planen er å få inn en økt til på lørdag og jeg håper på en god tur på søndag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syns det er bra og viktig at du koser deg i helgene, men forstatt er bevisst i ukedagene. Jeg er sikker på det er derfor du lykkes så flott med å holde vekta! Er jo veldig vanlig å være så lei alt som heter kaloritelling og veing og alt når man er kommet i mål, at man bare kaster seg over alt, lettet over å være i mål. Og vips er man opp 5 kg igjen. Også gir man bare opp. Når man kan glede seg til helga og vet at man kan kose seg som vanlig, med rødvin og fete middager og hva det måtte være, blir ikke fristelsen så stor i hverdagen. Og motivasjonen holdes dermed oppe. Og det er godt for oss andre å vite også; det er faktisk mulig å gå ned endel kilo, og holde seg der. Uten å måtte leve av salat resten av livet. Man kan holde seg slank og flott, selv med sjokoladekos i helga! Hvis man holder det til helga og ikke HVER dag!

Jo, den ene kiloen er nok mest i hodet :( Men merker den litt på en trang bukse. . Men ikke så mye ellers egentlig. .litt mindre pupper. . og det er jo ikke akkurat noe stas. . Er nå spent på om jeg veier litt mindre pga at jeg har vært syk. . Men vi får se! skal nå være nøye på å kun veie med en dag i uka, så jeg ikke blir helt tallfokusert. .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, truten, jeg tror det er viktig å begrense veiinga litt, ihvertfall om man blir litt påvirka av evt. dårlige resultater. I perioder har jeg veid meg hver dag og synes at det har vært greit og i andre perioder blir jeg skikkelig demotivert om ikke vekta viser akkurat det jeg hadde håpa på! Men jeg må si at nå som jeg har "vent" meg til å kun veie meg en dag i uka synes jeg egentlig det er litt deilig;)

 

Vekta idag 55,3. Det er helt fint:) Sist uke ble det 2 treningsøkter + tur på søndag. Prøver på det samme denne uka. En treningsøkt er allerede unnagjort;)

Idag er jeg hjemme med syk snuppe, her går det virkelig på rundgang. Kjenner litt på dårlig samvittighet for jobben, men jeg veit jo at sånn er livet bare... Litt deilig å være litt aleine med største snuppa og, det er sjelden kost i vår travle hverdag! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På veiedag i går var jeg 57,5. Så litt opp altså. Men nå fokuserer jeg på å holde meg stabil. Jeg ser flere opperer med røde og grønne soner her, så jeg er grønn fra 57 og opp til 57,9. Gulsone 58 - 59. Og over 59 er rød sone for meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelig melding smg og i lige så:D

 

55,4 viste vekta idag. Egentlig burde jeg være fornøyd for i helga hadde jeg en skrekk vekt et par dager etter at mensen kom. Vekta viste 56,4 så som sagt burde jeg egentlig være fornøyd;) Satser på en vekt litt nærmere 55 blank neste uke!:) Har trent mandag denne uka da trening i helga ikke ble noe av. Skal trene idag og på lørdag, så dette blir en bra uke!

 

Det høres ut som det går bra Truten, 57,5 er bra det! Sikkert lurt å lage seg noen "soner", da er det kanskje letter å ta tak hvis det skulle skli litt ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syns og du skal være fornøyd med 55,4! Du er stabil. bare noen hundre gram fram og tilbake hver gang. Min vekt var 57 blank i dag. Overrasket etter en helg full av utskeielser. . men er flink i ukedagne. så da går det jo! Deilig å ikke veie seg ver dag må jeg si. .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opp fra sist, idag 55,6:o Ikke helt fornøyd med det. I tillegg er kroppen helt i ulage om dagen, magen er oppblåst og det føles ut som jeg har spist massevis av gjærbakst... Noe jeg ikke har:o Men det går vel over igjen... Ellers rusler og går det her, litt flink i uka og ikke like flink i helgene. Nå er det full rulle fram til jul og nå er det om mulig kanskje enda vanskeligere å holde vekta helt på plass. Håper fortsatt på litt ned, men er fullstendig umotivert til å ta noe tak. Heldigvis som du minner meg på Truten er det jo mer eller mindre stabilt, noen hundre gram til eller fra kan jeg tydeligvis leve med;) Flott resultat for deg forrige uke Truten, deilig når man blir fornøyd! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt veldig i ulage her, vondt i magen og føler at jeg har spist noe jeg ikke har godt av. Enda jeg har vært veldig flink hele uka og vet at jeg har gått litt i "underskudd" alle dager bortsett fra igår. Da unnet jeg meg taco til middag (2 skjell) og litt godis, men absolutt ikke i uhorvelige mengder. Og idag veide jeg plutselig 56,4 kg!!! Kroppen min pleier jo ikke akkurat å "suge" til seg alt bortsett fra når jeg har mensen så klart;) Ikke blir det så lett resten av helga heller for her går det i ett. Ikveld er det ut på julemiddag med gamle venninner og tilhørende drikke så prognosene er ikke så gode:o

Vi får se hvordan det er på onsdag når det er veiedag, jeg håper virkelig at dette gir seg snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja smg, jeg tror du har helt rett i det, jeg er vanligvis veldig forsikitg med salt så det er en rimelig forklaring!

 

På veiedag igår var det samme som sist uke 55,6. Tror jeg må slå meg til ro med å være her om dagen. Om jeg klarer å holde meg under 56 gjennom desember så tror jeg at jeg skal være fornøyd med det. Ikke har det blitt noe særlig trening denne uka heller. Svineinfluensavaksinen som jeg tok rett før sist helg ga heldigvis ingen bivirkninger annet enn en fullstendig ubrukelig arm. Og nå har jeg blitt sjuk - igjen. Sånn er det med små barn i barnehage, enten er de sjuke eller så er jeg det...:) Men oppblåstheten har heldigivs gitt seg, nesten fra den ene dagen til den andre, lurer på om det kan ha noe med syklusen min å gjøre? Jeg skal ihvertfall være litt oppmerksom på det framover...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kveld funderte jeg litt over hvordan dette hold vekten livet er om dagen, og jeg må innrømme at jeg faktisk bestemte meg for en telleuke. Midt i desember:eek: Men jeg tror det er lurt med litt kontroll akkurat nå ellers blir det fort en laaang juleferie. Ferien min starter offisielt 18. desember så om jeg klarer å holde på hverdagen mest mulig fram til det så blir jeg rett og slett stolt. Nå skal det sies at jeg skal i 2 bursdagselskaper og 1 julebord innen den tid så det får bli med noen unntak;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55,4! Et lite hakk ned og jeg føler og tror at det er fordi jeg har litt fokus;) Ser nå disse dagene som jeg har vært veldig "flink" at jeg faktisk spiser litt lite, men jeg tror ikke det er den generelle regelen altså. Jeg tror det er fordi jeg vet at jeg må skrive opp alt, hehe:p Var i bursdag igår og spiste 1 pølse og et kakestykke, det synes jeg var veldig passe og jeg var kjempefornøyd med meg selv etterpå!:D Håper på trening imorra, men mensen har kommet og formen er deretter:o I tillegg har minste fått omgangssjuke så her krysser vi alt vi har og håper resten av oss slipper unna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei du , melis. Ja, der gikk du sannerlig ned litt gitt. Det er virkelig ganske annerledes når man vet alt som går inn skal skrives ned. . For jeg har gjort litt motsatt i det siste. Var igjen på langweekend ( New York, fantastisk!)og koste meg veldig. Gikk opp til 58,1 på fem dager. Og 58,2 i går på veing. Og dagen jeg dro var jeg nede på rekordlave 56,8. . Men altså, dette er jo bare litt fjollete tall. Men skal man holde vekten så skal man holde vekten. . Så jeg må ta meg inn, eller ned. . før jula. Er på gul sone nå! Og hva kan jeg så gøre, jo notere en uke kanskje. .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Notering var ihvertfall veldig effektivt i uka som var for min del;) Men etter julebord på fredag har jeg ikke telt. Når jeg vet at en hel dags kcal gikk bort i drikke, hehe. Og idag er det bursdag, men som jeg kjente på i uka som gikk; det går ann å forsyne seg litt og kose seg like mye for det:p

 

New York høres utrolig ut! Kunne gjerne tenkt meg å reise dit engang!:D Og et slingringsmonn på 1,5 kg etter tur er ikke ille da truten. Det forsvinner nok av seg selv med litt hverdagslige rutiner igjen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er nok vekta litt lavere enn den "skulle" vært. Jeg fikk omgangssyke for et par dager siden. Jeg er riktignok ferdig med å kaste opp, men føler meg helt mørbanka og dehydrert (les KRAFTIG hodepine) Altså har jeg jo spist mye mindre enn jeg normalt ville. Vekt idag 55 blank:) Forsåvidt glad for det, men tror nok ikke det varer;) Stakkars mannen min hadde det før meg, riktignok i en "annen retning" og han gikk ned utrolige 4 kg!! i løpet av noen dager, sikkert mye vanntap, men synes nå allikevel det var mange kg på noen dager...

 

Jeg trente mandag kveld og det er jeg glad for for jeg kjenner at det blir litt tid til neste gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har juleferien startet! Men formen er ikke spesielt bra så jeg holder meg hjemme. Men i litt rolig tempo har jeg i det minste klart å støvsuge og vaske huset. Litt trim i det og:) Nå er det ihvertfall klart til litt julepynt! Og om jeg orker skal jeg begynne å pakke inn julegaver etterpå. Greit å få det unna når ungene ikke er hjemme;) Jeg som var så redd det skulle blir vanskelig å holde seg til hverdagen fram til ferien... Det tar jeg ihvertfall med knusende ro. Jeg orker ikke noe særlig mat så den stakkars kroppen min er nok på sultegrensa:eek: Men jeg ser det positive i det og tenker at da starter ihvertfall jula "tynt":p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan Melis

Ville bare hoppe inn her og ønske deg en koslig god jul, jeg!

Så kjipt at du har vært syk da, men det blir nok jul hos dere også skal du se!

Utrolig bra at du fikk vaska når kreftene var minimale da!! :)

 

Tipper det blir en livlig jul hos deg, tuppeline synes vel det er morsomt med nisser og pynt? eller skjønner ho kanskje ikke det enda? Noe som er anderledes hvertfall.. Og innpakningspapiret blir vel like morsomt som selve gava..

 

Nå snør det store snøfiller ute! Håper virkelig det ikke smelter før torsdag! Men.. vinter på østlandet...

 

Du må altså ha en fin fin jule høytid! Du vet hvor du finner meg :) Følger med deg. Stor juleklem fra EPLER ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Epler!;)

 

koselig med julehilsen fra deg! Vi har nå endelig klart å få litt jul i heimen også, tross alt;) Minste snuppen skjønner ikke så mye av det med jul enda, og synes nok at papiret er like stas som det inni, hihi, men hun eldste har for første gang i år begynt å spørre etter "jul". Men hun har inntil nylig forbundet julaften, av en eller annen merkelig grunn, med en dag som hun får masse julegodter, og ikke gaver! De har mye rart for deg de små.... Men etterhvert som julegavene har kommet i hus, har fokuset endret seg noe kan du si;)

 

Ja, hadde det ikke vært koselig med hvit jul i år?? Håper det holder seg!!

 

Ønsker deg og en riktig fin og koselig jul Epler!! Titter innom deg i ny og ne;)

 

Stor juleklem fra Melis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du er frisk Melis! Du går iallefall slank inn i jula som du sier, om ikke annet. . . ! ;) Jeg er i havn med det meste. Drar bort og feirer jul, så slipper det meste av orginga. Men gaver skal kjøpes og pakkes inn, og huset skal gjerne se bra ut uansett. . siste arbeidsdag i dag. Var dessuten nede på "grønn sone" forrige onsdagsveing, så det er godt å ha med seg inn i jula. Så får vi se da, hvor mye jeg går opp. . blir vel en liten kilo, som glir likefort av igjen! Føler meg sikker på at hverdagsrutinene holder nå og sitter såpass i ryggmargen at en langhelg her og en jul der ikke setter langvarige spor. . !

Riktig god jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, takk Truten, her er endelig formen på plass. Fikk til og med inn en treningsøkt igår! Så deilig å gå jula i møte med tryggheten om at det går bra til slutt uansett hva man finner på å spise i jula, og ikke minst at vekta er på rikitg sted:D Jeg føler som deg at det sitter i ryggmargen nå og det er godt!

 

Vekt idag 54,5 så jeg er ihvertfall på riktig side av trivselsskalaen. Så nå kan jula bare komme;) Jeg er tilogmed ferdig med alt som skal gjøres. Vi skal også bort i jula, men vi bor jo på samme sted alle sammen, så vi kommer jo hjem igjen på kvelden(e).

 

Ønsker deg Truten og alle andre en riktig god jul!!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...