Gå til innhold

Holde_vekten_dagbok


Anbefalte innlegg

Extra veiing idag viser 55,1 og det var i riktig tid. Så det som hadde fylt denne kroppen igår er på god tur ut igjen tydeligvis. Og godt er det;) Jeg kjenner at det skal bli litt godt med hverdag igjen, selv om vi har ferie ut uka. Men nå er det ikke noe mer å snoke på i skapene her, det sørget jeg og største snuppen for i går. Nå skal jeg være flink til å fylle opp kcal kvota med riktig mat, frukt og grønnsaker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 388
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Idag er jeg faktisk støl for første gang på lenge. Igår fikk jeg nytt styrkeprogram og det kjennes;) Ble ikke så mye kondisjon, men det går bra om det bare er innimellom. Det er litt deilig når man bytter program for da stiger motivasjonen et lite hakk. På kcal fronten ble det nok litt mye igår, føler meg litt stinn idag:eek: Men idag blir det lekeland med ungene og det forbrenner endel, hehe. Nå får jeg riktignok ikke flydd med største snuppen hele tida, vi må jo tross alt bytte litt på å passe på den lille også:D Men det hadde vært morsomt å ha pulsklokke for å sjekke hvor mye mange kcal en sånn dag gir:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leverpostei:)

Hei Melis. Så hyggelig at du tittet innom:) Ferien var kjempefin og (pussig nok) det er litt godt å gå tilbake på jobb også. Slankemessig har alt gått på trynet for å si det mildt. Men nå er jeg tilbake igjen:)

 

Du er flink som alltid Melis:) Skeia ut i ferien, men nå er du på vei tilbake igjen. Dette har du jammen kontroll på:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Melis. Så hyggelig at du tittet innom:) Ferien var kjempefin og (pussig nok) det er litt godt å gå tilbake på jobb også. Slankemessig har alt gått på trynet for å si det mildt. Men nå er jeg tilbake igjen: )

 

Du er flink som alltid Melis:) Skeia ut i ferien' date=' men nå er du på vei tilbake igjen. Dette har du jammen kontroll på: )[/quote']

 

Tusen takk Leverpostei!:D Koselig å se noen "gamle" kjente! Fortsetter du på den samme tråden? Skal se etter deg, så kan jeg følge med når du suser nedover;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det ble nok forbrent noen kcal idag. Ungene storkoste seg! Utrolig nok holdt de ut en liten shoppingtur etterpå. Vi har rydda litt i skapene til de små og største snuppa satt plutselig igjen med veldig få lang bukser. Men nå har vi handlet inn så det holder utover høsten. I tillegg fant vi jo litt til mor og, hehe. Salg er cult:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår fikk jeg meg en skikkelig god økt på sats med både styrke og kondisjon:) Men jeg har nok vært litt "slepphendt" med kcal inntaket denne uka for idag så jeg at vekta hadde svingt litt opp igjen. Det er absolutt ikke noe krise, men skal prøve å ha litt oversikt resten av helgen. Jeg har jo sluttet helt å telle så for det meste har jeg ingen anelse om hvor mange kcal jeg får i meg. Har bare et inntrykk av når det er passe eller for mye/for lite. Så det kommer jo ikke som noen overraskelse at det har vært litt for mye denne uka:o Idag skal vi besøke ungenes oldemor og der er det alltid noe kcalbomber på bordet, men jeg har klart meg bra der mange ganger før så jeg skal nok klare det idag og;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm... Det var visst videre opp idag, 55,8:o Magen har vært litt på tur den siste uka og fullstendig overfølsom så jeg tror det har litt og si, ellers kan jeg bare skylde på FOR mye godis..... Det har ihvertfall ikke manglet trim, for jeg sanket 13,6 tp tilsammen og det er jeg veldig fornøyd med:) Denne uka har også startet bra med en tur på sats så nå er det egentlig bare å fokusere litt på det som går inn. Maten er jo ikke problemet, men is og sjokolade... Mine to STORE laster her i livet. I det siste har jeg sluppet opp litt for mye og kost meg titt og ofte. Noen flinke dager har jeg jo innimellom;) Men nå skal jeg prøve å ha en HEL flink uke:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glajenta79

SÅ UTROLIG FLINK DU ER MELIS!!! :)

Eg er mektig imponert...:D Du er og blir min store helt på dette området :)

Eg på min side har vært helt på blåtur i flere mnd...men nå er det nok...eg sa når eg begynte at eg ikkje ville bli en jojo slanker, men ser med skrekk at problemet mitt ikkje er å gå ned i vekt, men å holde den. Har hatt ferie med stor F og gitt F i det meste når det gjeld både trim og kcal, skikkelig grøftekjørt med andre ord og nokre kilo i pluss har det blitt og...sukk ikkje bra.

 

I dag var vekta på 64, 3 trur eg, øverste etarsje prøver nok å fortrenge fakta talla, men det hjelper ikkje lure seg sjølv eller andre.

 

Skal no lage en tråd på under 10 kg tråden, og håper eg finner slankemodus fort...trur faktisk det :) Kjekt å "sjå" en kjent her inne !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk glajenta, for hyggelig skryt:D

Så koselig å "se" deg!! Kjedelig at noen kg har kommet på igjen... Men du er ikke den eneste som har tatt ferie om det er noen trøst.... Men jeg tror trimmen har redda meg fra alt for mye opp i sommer. Jeg er nesten overraska selv over hvor stabil vekta holder seg;)

Ja, det er ikke mange av oss igjen her nå av den "gamle" gjengen. Men noen er det:) Leverpostei er med på en tråd på ned 10-20. Og Snurpa og Ragnhild holder koken i en tråd som jeg tror heter høstfine på ned under 10 kg. Jeg titter innom dem for å se hvordan det går! Og det skal jeg gjøre i tråden din og! Som du sier så er det kanskje ikke nedgangen som er det vanskeligste? 5 kg tar du fort knekken på tenker jeg. Etterpå får du komme inn her igjen og ta opp holde_vekten_tråden din. Høsten er jo ofte en lettere tid å holde vekta enn midt i sommerferien. Lykke til!!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har vi en innedag jeg og lillesnuppen. Det tar jammen på og ha allle hjemme når det er ferietid. Litt deilig å skru ned tempoet litt... Det frister ikke akkurat å gå ut i regnværet heller...

Neste uke begynner hun i barnehagen store lille jenta mi. Da har jeg et par uker på meg før jeg begynner å jobbe igjen. Hadde det sånn da største snuppa begynte i barnehagen og. Haha, da hadde jeg masse gode forsetter om å trene masse, rydde og vaske på alle steder som man ikke gjør ellers osv. Det ble nok ikke helt som jeg hadde sett for meg, det ble ikke noe trening, jeg sov lenge hver dag, men litt vasking innimellom tror jeg da at jeg fikk til;)

Men jeg går altså ikke i den fella igjen. Denne gangen har jeg kun bestemt meg for 2 ting. Jeg skal følge treningsrutinene mine, altså hverken mer eller mindre. Og jeg skal på shopping:D Nå har jeg vært hjemme stort sett i 3,5 år og for det meste gått med enten gravid klær eller ammevennlige klær. Og sko/støvletter med hæler er jo ikke akkurat forenlig med barnevogntrilling. Så jeg skal rett og slett shoppe meg litt stilige klær og sko uten å tenke på noe annet enn om det er fint til MEG!! Kanskje jeg føler meg litt bedre rustet til å begynne å jobbe igjen da?

Jeg synes det er både litt skummelt og litt trist og gi slipp på denne hjemmeværende tilværelsen. Jenta mi er jo tross alt ikke så stor....Og det siste året har jeg jo brukt godt til å jobbe inn gode vaner både når det kommer til mat og til trening. Jeg har jo hatt så inderlig god tid til å prioritere det. Jeg prøver å legge en plan inni hodet mitt om hvordan jeg skal få til å spise like ofte som jeg gjør nå (ellers kommer jeg jo til å sulte ihjel!!!) og hvordan jeg skal få klemt inn to økter på sats i uka. Helt ærlig er jeg skikkelig redd for at det skal skli litt ut om jeg ikke klarer å opprettholde vanene mine... Jeg ser for meg kvelder på sofan helt utslitt med tonnevis av sjokolade og ingen trim:eek: Nei, det er nok om og gjøre å spise nok og tvinge meg til litt trening uansett hvor sliten jeg enn er! Jeg må jo ikke ta alle sorgene på forskudd som det heter;) Hm, her ble det mye om tiden framover, egentlig litt deilig å få luftet det litt... Da føles det plutselig litt lettere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke helt motivert om dagen.... Min ellers så altspisende mann er faktisk flinkere enn meg!! Jeg starter hver dag med gode forsetter, men kveldsmaten har på en eller annen måte blitt byttet ut med alt annet enn grovt brød.., Jaja, jeg vet at det går opp og ned og dette går over igjen;) Må bare ha litt tålmodighet med meg selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm.. Nå er visst tålmodigheten slutt. Imorra tar jeg meg selv i nakken og har bestemt meg for å starte uka med trening og selvfølgelig sunn mat;) Om jeg skal på shopping i nærmeste framtid så gidder jeg ikke gjøre det om jeg føler meg "tjukk", det er vel ikke noe gøy! Kommer tilbake med vektrapport imorra så får jeg ta det derfra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55,8 idag og absolutt ingen overraskelse. Men altså samme som sist mandag. Det er ikke noe deppings av den grunn, det er tross alt kun 800 g som skal vekk igjen og det er jo egentlig ingenting;) Nå tar jeg med meg minstesnupp og tar en tur på sats, jeg planlegger å trene to ganger til denne uka, torsdag og lørdag. Ellers håper jeg på en skikkelig skogstur i løpet av helgen. Med maten legger jeg egentlig ikke så mange planer annet enn å spise som vanlig, passe på at det blir nok frukt og grønnsaker og ellers LA VÆR å spise noe med sukker. Tror jeg trenger en liten avvenning, hehe:p Satser på å være tilbake på 55 blank i løpet av 14 dager, skulle tro det var passe tid;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens treningsøkt er unnagjort og det gjorde godt både for kropp og sjel:D

Jeg laget middagsliste for uka før jeg dro, og handlet på vei hjem så nå er det bare sunt i hus. Da slipper jeg unna fristelser i butikken om jeg ikke trenger å handle særlig mye mer denne uka;) Jeg kjøpte en pakke med Tines sommerfrisk yoghurt. Har visst helt glemt den i år jeg. I fjor hadde jeg fullstendig dilla, men da var jeg også veldig flink med melkerasjonen. I sommer har den stort sett blitt fylt opp litt sporadisk av kaffelatte og is:p Men de er jo sååå gode de yoghurtene! Tenkte jeg skulle prøve å være litt flink til å fylle opp melkekvota framover. Med sunne ting vel og merke!

Det er litt godt og starte på blanke ark, jeg kjente det i hele kroppen da jeg sto opp idag, nå har jeg BESTEMT meg. Og det er vel mye det dette sunne livet handler om, å velge riktig vei om igjen og om igjen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag viste vekta 400 g ned, det er jo halvveis til målet det:D Det kan jo enda variere endel fram til neste veiedag, men det er godt å få litt motivasjon på veien! Jeg tok en ca telling av kcal igår og endte på rundt 1800, men så hadde vi mager middag da, fiskeboller i hvit saus. Så da ligger jeg nok ikke så værst ann om jeg spiser litt mer kcalrik middag. I følge GR skal jeg ha 1664 kcal uten trim og med 10 tp kan jeg spise 1950 for å holde vekta. Men ifølge kroppsanalyse på sats så er min basalforbrenning 1302 og ikke 1280 som GR regner utfra, altså kan jeg med god samvittighet spise ca 20 kcal mer pr dag, haha:D

 

Idag skal jeg på venninnelunsj, skal prøve å holde meg fra å spise noe som ikke er sunt. Jeg regner med at det skal gå bra;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lunsj idag ble veldig bra, 1,5 vita rundstykke, kaffelatte og et par biter av en grov blåbærmuffins:) Fornøyd med det! Vi trilla litt også, men mest skravletur da:p Men fikk meg en god skogstur etter middag idag da, vi plasserte begge ungene i vogna og tok en tur, så alt i alt ble det nok noen kcal forbrent idag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag hadde lille sin første dag i barnehagen, og det gikk veldig bra. Imorra skal hun være der litt aleine, og jeg håper jeg kan klare å gå derfra uten å stortute. Egentlig tar jeg ikke spesielt til tårene, men akkurat dette får virkelig tårekanalen til å renne over:o

Da vi var ferdig i bhg fikk vi oss en tur, ca 1 time rask gange så jeg føler at denne uka blir bra sånn trimmessig. Så langt har jeg ikke vært noe som helst søtsnopen heller så det hjelper virkelig å velge om igjen en gang i blandt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg vært på sats og trent, deilig! Måtte hoppe over et par av øvelsene, for jeg møtte en mor fra bhg og skravla gikk:p Men det ble jo en god økt allikevel med både kondisjon og styrke. Skyndta meg for å hente lillesnupp i bhg, men hun sov så godt i vogna si så da får hun sove ferdig så henter jeg henne etterpå. Deilig at det går så fint med henne. Og heldigvis gikk det fint for meg og, da jeg gikk fra henne der idag, hadde fokus på treninga så tankene var andre steder;)

Vekta har hoppet opp og ned denne uka, 55,8 - 55, 4 - 55,7, skjønte ikke helt den økningen igår, men mensen dukka plutselig opp. Den har vært rimelig fraværende siden jeg ble gravid med minsta for nesten 2 år siden, annet enn en snarvisitt for 6 mnd siden så det kom som en skikkelig overraskelse. Men da fikk jeg også en forklaring på noen rare ting som har foregått med kroppen min i det siste så det var faktisk ganske deilig. Og idag viste vekta utrolig nok 55,0! Som nevnt tidligere regna jeg med ca 14 dager, men dette gikk jo over all forventning:D Jeg har nok ligget litt lavt i kcal denne uka og med trimmen jeg har fått inn har det sikkert blitt litt kcal underskudd. Selv om jeg er veldig glad for at vekta viser det jeg vil så skal jeg bruke resten av uka til å fokusere litt på å få i meg så mye som jeg skal ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm... må bare innrømme et svakt øybelikk igår. Eller skal jeg si en svak kveld??? Spiste både is og sjokolade:eek: Nå som jeg har vært så flink hele uka! Jaja, ikke noe vits i fortsette galskapen, så jeg fortsetter å være flink idag som om ingenting har skjedd:D Satser på en smal helg nå så da kan det ikke bli altfor ille....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, helga kom og gikk og helt smalt ble det ikke... Men en god innsats igår på treninga kan jeg i det minste skryte av:) Ellers har maten vært bra med unntak av middagen idag som var suppe og pannekaker... Men is og sjokolade har det også blitt noe av. Igår var jeg alene hjemme så jeg kan ikke engang skylde på at mannen hadde dårlig innflytelse:o Vi får se hvordan det går med vekta imorra, men det spørs om det ikke er tilbake der hvor det var sist mandag....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpes, 56,2 idag. Det er vel det meste jeg har veid på en stund:( Forrige ukes sving ned tok en jammen en rask sving opp igjen. Men jeg har ståltro på at det ordner seg i løpet av kort tid igjen. Hver gang jeg skeier ut med godteri over flere kvelder kjenner jeg så godt på denne følelsen som jeg ikke liker. Jeg må bare innfinne meg med at jeg trives aller best med meg selv når jeg spiser sunt og trimmer!

Dagen idag har starta bra, jeg har allerede fått meg en rask tur og en hårklipp;) Og nå skal jeg gjøre rent her hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg bare vært FLINK:D Spist fint og som nevnt tidligere, beveget meg fint! Fikk svingt meg skikkelig her hjemme med både rydding og rengjøring. Etter henting i bhg gikk jeg med ungene en tur på butikken, men det blir jo ikke akkurat trim av det når 3 åringen går sjøl. Men det er bevegelse da, og det er bra:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...