Gå til innhold

Holde_vekten_dagbok


Anbefalte innlegg

Hihihi, og idag var vekta faktisk helt nede i 55,3! Det er 900 g ned fra igår, helt utrolig. Idag har jeg sanket 3 tp på sats + sykling til og fra. Skikkelig deilig:D Nå skal jeg prøve å ikke gjøre så alt for mye fram til henting i bhg, slappe av og for første gang på lenge kjenne litt på at jeg har helt fri;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 388
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Denne uka har så lang gått veldig bra. Alt i alt de siste par ukene har jeg nå endelig hatt flere flinke dager enn det motsatte;) Treninga har jeg klart å gjennomføre regelsmessig og det føles veldig bra. Må innrømme at jeg hadde egentlig en plan om å trene idag, men det er utsatt til imorra. Men da er jeg fortsatt i rute til å rekke 3 turer på sats denne uka. Idag er det usedvanlig grått, men fortsatt opphold. Funderer litt på om jeg skal gå meg en liten runde før henting i bhg, men litt avhengig av hvordan været utvikler seg... Om det blir øspøs er jeg ikke sikker på om jeg gidder:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det klarna opp og ble nydelig solskinn istedet for regn så jeg kastet meg rundt og fikk en superrask tur på 30-40 min i skogen. Det var deilig:D Men rakk ikke mer for jeg hadde satt igang med et lite vaskeprosjekt her... Litt rart det der. Jeg som ikke ville legge noen planer for disse ukene fordi jeg var redd jeg skulle bli sittende i sofan med dårlig samvittighet. Så feil kan man ta. Jeg må jo virkelig anstrenge meg for å koble litt av innimellom:p

Imorra skal jeg på sats og trene, og det trenger jeg nok for på kvelden skal jeg ut og spise middag med noen venninner og etterpå skal vi på kino:) Greit å ha litt og gå på da;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, så var helga over igjen... Denne helga har det gått bedre enn sist. En kveld med øl og ingen godteri og en kveld med godteri. Det er ikke så verst. Trente på fredag og idag har det blitt lang skogstur. 2,5 time gikk vi, men var vel ute i 3-4 timer:D Men igår ble det hamburger som dagen derpå mat og idag hadde jeg lovet store snuppa risengrynsgrøt så det kunne vært sunnere... Men jeg har ihvertfall kost meg veldig hele helga med familien og med gode venner så alt i alt er det verdt det:p

Jeg er litt spent på veiing imorra. Uansett er det bedre enn sist, det er jeg helt sikker på. Men alkohol setter hele systemet litt på hodet her så vi får se;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55,7 kg viser vekta idag. Det er helt ok... Jeg veit jo selv at vekta har vist mindre enn det flere ganger de siste ukene, men i helgene blir det stort sett en sving opp uansett ser det ut til. Alt i alt er resultatet bedre enn sist uke og jeg satser på et enda bedre resultat til uka igjen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg vært på shopping, jeg har gått og gått. Virkelig trim i en real handletur:D

Og jeg fant masse fint. Fjorårets støvletter var på salg så jeg fikk meg flere par med både støvletter og skoletter. I tillegg til noen nye cule klær:) Men jeg ser at jeg har en tendens til å velge mange like plagg bare i forskjellige farger, og ikke de mest spennende fargene heller:o Men det er ihvertfall bedre enn for noen år siden, da var det stort sett svart og hvitt det gikk i. Kanskje dongeri bukse en gang imellom... Nå er det i det minste endel mer grått og brunt, noe blått og noe lilla og dongeribukser ganske ofte;) Jeg føler ihvertfall at jeg har litt å velge i når jeg starter på jobb igjen til uka og det er deilig!

Imorra skal jeg komme meg en tur på sats igjen, nå er det noen dager siden sist. Ellers har det gått greit med maten så langt denne uka og vekta viste allerede i dag bedre enn igår!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg vært på sats og trent, deilig:D Den siste uka har det ikke blitt så mange tp, 6,2 og jeg kan tenke meg at det er der det kommer til å ligge framover. Den siste uka har jeg prøvd å nyte tiden max og forberede meg mentalt på en ny fase i livet;) Jeg har fortsatt en dag igjen før jeg starter på jobb igjen og da skal jeg gjøre ingenting:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da var første dagen tilbake på jobb overstått og det gikk overraskende bra. Fordi jeg var sykemeldt nesten hele svangerskapet med lille er det jo faktisk evigheter siden jeg jobba sist. Og før det fikk jeg jo største snuppen så det er ikke mye valuta for pengene for min arbeidsplass de siste årene... Men det var både hyggelig og morsomt og starte igjen så håper jeg bare det fortsetter slik utover høsten. Det blir en krevende høst med nesten 2 mnd opplæring for å få dekket alt som er nytt, men jeg liker at det travelt for da blir det aldri tid til å kjede seg!!:)

Idag gikk det greit med mat, hadde med meg 2 gulrøtter, en til før lunsj og en til etter. Og det er jo faktisk frukt tilgjengelig om man vil ha. Tror nok ikke jeg kommer til å sulte ihjel;) Da jeg gikk til bilen spiste jeg en wasa sandwich så jeg skulle holde ut til middag. Men hadde nok litt mindre sultfølelse enn vanlig og pga sommerfugler i magen;)

På treningsfronten har det blitt fint lite så langt denne uka, men jeg håper jeg skal ha ork til en tur på sats i morra etter at ungene er i seng!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi oi, det blir ikke noe trening på meg idag det er helt sikkert:o Jeg er fullstendig ferdig, kjempesliten og trøtt. Nettopp dette jeg var litt redd for, men jeg gir meg selv lov til å vente med trening til lørdag om jeg ikke kommer meg avgårde en tur imorra kveld... Satser på å køye tidlig idag slik at dagen imorra kanskje ikke ender med fullstendig punktering?:) I det minste er jeg flink til å spise riktig og det er ihvertfall noe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjoho!! 3,4 tp idag - jeg er så fornøyd:D Skikkelig deilig å trene igjen! Når har jeg en plan om å få trent på tirsdag, da skal jeg på et kurs på jobb fra 17-19, da rekker jeg å stikke en tur på sats mellom 15-17! Og så blir det en økt neste helg, det kan jeg leve med:)

Ellers spiste jeg litt godteri igår, men det ble med en liten smak for DET SMAKTE IKKE GODT!!! Skjønner ikke helt at jeg skriver dette.... Og nå som jeg har vært så flink hele uka og hadde liksom gledet meg til å spise sjokolade, jaja, jeg kan leve med jordbær og vaniljekesam også:) Kanskje jeg rett og slett har blitt sukker avvent??:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså sjokolade smakte godt igjen igår kveld, så det var veldig midlertidig avvenning isåfall;) Men jeg har absolutt ikke spist over alle støvleskaft og det er jeg egentlig ganske fornøyd med. Men det dro nok godt opp med kcal igår uansett med både god mat og godteri.

Idag har vi hatt en deilig tur i nydelig sensommer vær :) og jeg kjenner veldig på at sommeren har vært alt for kort i år...:) Selv om høsten også er en fin tid så trives jeg aller best om sommeren...

Imorra er det jobb igjen og jeg merker at jeg nok trenger litt tid til å venne meg til å ikke ha fri lenger, jeg tar meg selv i å glemme meg litt bort for så å plutselig huske på hva slags hektisk uke som er i vente. Men jeg venner meg vel til det og. Håper jeg husker på veiinga imorra da:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag viste vekta 55,7:( På fredag var vekta mer enn 1 kg mindre så det er tydelig at helga drar opp veldig. Men det får jeg jo bare ta med meg når jeg skal ha har veiedag på mandag;) Men det hadde vært deilig at vekta viste 55 på mandager også, den har jo gjort det før? Mulig at jeg har blitt litt slappere med inntaket i helga, men jeg føler ikke det heller.... Tenkte uansett å ta en veiing imorra og, for å se om det har løsna litt. Forventer meg ikke revlusjonerende endringer, men hadde vært fint å vite at det bare er en midlertidig oppgang. Sist uke var jeg jo veldig flink sånn kostholdsmessig i ukedagene i det minste, men det ble jo ikke akkurat voldsomt med trim. Og når det ikke blir mye trim er det egentlig ikke så mange kcal jeg skal ha heller:o

Gruer meg litt for den lange dagen jeg har imorra, men jeg gleder meg til å trene! Og ikke minst slipper jeg køen på vei hjem;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satser på at vekta ordner seg, Melis. Det er likevel ikke store svingningene det er snakk om, ser du har holdt deg imponerende stabil siden du startet tråden!

Det er også inspirerende å se at du får så mange trimpoeng selv om du både er travel med jobb og familie. Det viser at det går an!

Skal komme meg på treningssenter i kveld selv, etter en liten graviditets-pause... men nå som jeg ikke er kvalm lenger, er det inge unnskyldninger!

Milia :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hyggelig skryt Milia:) Så flott at du tar opp treninga igjen til tross for en liten pause, det kommer du nok til å få mye igjen for seinere;)

 

Jeg har hatt en tøff uke på jobb og tøffere blir det i de nærmeste ukene, overtid, møter på kveldstid og i tillegg foreldremøte i barnehagen. Jeg lurer på om jeg i det hele tatt får tid til å se ungene mine:o

 

Det positive denne uka er at jeg fikk en treningsøkt på tirsdag som planlagt, og det blir en til på lørdag:) Etter det er det dessverre litt uvisst når neste blir...

Det negative denne uka (annet enn litt indre stress) er at jeg igår stupte ned i en pose med sjokoladeboller og spiste alt for mange og idag stappet jeg inn noen sjokoladebiter mens jeg lagde middag (hva er det for noe????) Prøver å kompensere nå med en god og sunn smoothie til kvelds! Skal prøve å unngå flere slike stunts resten av denne uka...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag kan jeg endelig skryte av en skikkelig god treningsøkt:D Jeg var faktisk ganske varm og svett gjennom hele styrkedelen også så idag har jeg vært ordentlig effektiv:) Neste lørdag blir det garantert trening igjen, men om det blir noe i uka er jeg jammen ikke sikker på. Nå i kveldinga har jeg begynt å få sår hals og så dette lover ikke helt godt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag var det beste registrering på lenge 55,2. Det gjenstår bare å se hva vekta viser imorra når det er veiedag... Jeg synes det er vanskelig å skulle kutte noe i hverdagene om det viser seg at jeg trenger litt fokus for å ligge jevnt på 55. Foruten de dagene jeg tuller det til da! Helgene er vel helst der det kan kuttes litt både her og der, og det har jeg vel tildels klart denne helgen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme som igår 55,2. Jeg er super fornøyd:D Nå er jeg helt kjørt, kom akkurat hjem fra jobb og rakk akkurat og stemme på veien hjem. Må innrømme en snickers sjokolade og TO kakao på jobb. (små kakao da, men helt sikkert litt av noen kcalbomber:eek: ) SKal prøve å unnga det neste gang det er overtid, som er onsdag allerede:o Skal ihvertfall prøve å holde på denne vekta fram til neste uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg bare vært flink:D Skal prøve å være det resten av kvelden også:) Har ikke mye å skrive om dagen, er jo bare jobb og barn. Lite overskudd til noe annet, men jeg håper på bedre tider om noen uker. Funderer litt på om jeg skal ta med treningstøy på jobb imorra og kanskje ta en tur etter overtidsjobbinga? Det er ihvertfall mye lettere å dra på trening om jeg har med tøyet enn om jeg ikke har det:p Jeg trenger jo ikke å trene full guffe heller, vanligvis tar jeg jo 30 min kondisjon (ca tilsvarende jogging 8,5 km/t) + ca 45 min styrketrening. Men det går jo ann å ta 10 min oppvarming og komme gjennom styrken, jeg mener å huske at jeg ofte gjorde det i "gamledager" før barn og før jeg trengte å passe vekta.......:) Da tar det jo ihvertfall ikke mer enn en times tid og det orker jeg kanskje?? Hadde visst litt å skrive idag allikevel, hehe, sånn kan det gå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Melis! Truten er innom igjen. . litt hyggelig å "se" gamle kjente. . ;)

Må si du virkelig er stanhaftig! Holder deg til matchvekta de du! Noterer du mat nå da?

Selv har jeg nemlig begynt igjen. . Bikka 60 kg rett etter sommerferien, noe som er rød sone for meg! Jeg endte på 58, 4 på det minste før sommeren. Det holdt faktisk lenge, men med vin og mye god mat i sommer, snek det seg på noen kilo gitt. . Dessuten kjøpte jeg meg noen dongrybuksr i str 26 (!) som nå er for trange. . ! Drit irriterende, derfor er jeg igang igjen gitt! Har nå kvittet meg med 1,5 kg. og var nede på 58,8 i dag, så jeg er godt i gang! Ligger på 1600 om dagen. Målet er å komme til 57. Det var egentlig målet sist og, men så greide jeg ikke motivere meg for den siste kiloen. . men nå vil jeg dit, så jeg lissom har noe å gå på, om du skjønner hva jeg mener! Hadde behov for å "bekjenne" mine synder, å si målet høyt til noen!

syns du skal være fornøyd men en times trening om det er det du rekker jeg!

Jeg trener ofte en time jeg. Rekker lissom ikke mer, for prøver å fa det til før jobb. En halvtime på stepmaskin til jeg blir ganske så svett og pumpa. Så en halvtime på styrke apparater. Må vel være bra nok det! bedre enn ingenting iallfall!

Vel, tiiter innom igjen jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...