Gå til innhold

Holde_vekten_dagbok


Anbefalte innlegg

Har endelig kommet godt i gang med treningen igjen, og det føles herlig.

 

Maten er litt ute av kontroll. Er stort sett flink på dagtid, men noen kvelder er håpløse. Når vi handler til helga, kommer det forskjellige godbiter i handlevogna. De blir spist opp av meg selv, når suget kommer.Vet jo at viljestyrken er dårlig i perioder, og at jeg ikke kan ha slikt i huset. Likevel klarer jeg å lure meg selv til å tro annet.

 

Godt at treninga er på stell så kiloene ikke får feste. Sist uke ble det 24 tp, men det er untaket mer enn regelen.

 

Nytt mål for meg må altså være å ikke kjøpe godsaker som gir meg dårlig samvittighet.(fordi det er noe å finne i skapene hele uka)

 

Ha en fin uke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • Svar 388
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Siste dag i 2 uker med ferie i dag. Først 1 uke på Tenerife, så en uke på Geilo. Igår besøk til barnebarn som ble 4. Joggeskoa ble brukt hver dag på Tenerife, på Geilo ble det noen turer på ski og noen turer i treningsrommet. Bassenget ble brukt hver dag.

 

God innsats med trening, men maten derimot har vært ute av kontroll.

 

I morgen er det tilbake til hverdagen igjen. Matvekten skal frem, og alt som går i munnen skal noteres her inne. Treningen skal fortsette som før.

 

I dag er det strålende vær. Så nå skal denne dagen nytes utendørs.

 

Kos dere alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Nå er det lenge siden jeg har skrevet her!!

 

Livet rusler og går. Vekta er rundt 57 kg. Føler livet mitt er ganske normalt. Jeg trener det jeg får til og spiser normalt. Føler fortsatt at jeg gjerne vil ned til 55 igjen. Men all den tid jeg ikke har den langvarige motivasjonen så går det nok ikke ;)

 

Jeg har ett forsett for høsten og det er å komme tilbake i form der jeg var før. Har hatt en låsning i ryggen som begrenser endel ift trening og jeg har mistet noe muskelmasse på grunn av det. Ryggen er ganske bra nå og jeg trapper sakte, men sikkert opp igjen. Men det tar tid....

Har heldigvis god oppfølgning av kiropraktor og fysioterapeut :)

 

Skal prøve å skrive her inne litt oftere, kanskje den motivasjonen for de to xtra kiloene kommer snikende :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en bra uke :)

 

Tre treningsøkter, 1 spinning og 2 kondisjon/styrke. Har hatt litt dårlig matlyst siste uka som har gitt en liten kickstart til litt ned i vekt. Det gjør ikke noe ;)

 

Hvis jeg er flink nå og holder meg igang og fortsetter treningstrenden er det gode muligheter for å klare å stabilisere rundt 55 igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå har jeg vært å skravla litt til deg i tråden din Epler :P

 

Denne uka har vært veldig bra treningsmessig,

 

1 spinning/styrke, 2 kondisjon/styrke og et par småturer :D

 

På fredag var vekta en tur helt nede i 54,1!!!! Det er lenge sida det, hehe :D

Men nå er det "uka" mi, så jeg nekter å veie meg igjen før neste fredag, bare nedtur og se hvor mye man går opp i vekt da....

 

Satser på å få til omtrent samme treningsmengde kommende uke :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Epler :D

 

Siste uka var like bra som den forrige. 1 spinning + 2 kondisjon/styrke + 2 skogsturer. Vekta før helgen var rundt 55, så jeg er superfornøyd :D

 

Denne uka har startet med spinning og satser på 2 turer til på sats denne uka. Så får vi se hva det blir til med skogen ;)

 

Ha en fin uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Jammen lenge siden jeg har skrevet her i tråden min...

 

Det meste har gått av seg selv det siste halvåret - har ihvertfall trent nok til å holde vekta stabil, bygge litt muskler og kose meg og leve et normalt liv føler jeg :D

 

Litt opp i jula, vekt idag 56 kg så jeg skal ned 2, der trives jeg aller best.

 

Siden jeg har vært elendig på skrivinga her inne, så lover jeg meg selv at jeg uansett_hva skal skrive vekt her inne hver torsdag de neste 2 mnd.

 

Ganske utrolig å tenke på at jeg for 4 år siden hadde en baby på 6 mnd og hadde nådd målet mitt - akkurat på julaften, som var ca 55 kg.

 

Selv om jeg har vært både + og - 3 kg i de 4 årene synes jeg selv det er ganske stabilt :D

 

Idag kan jeg rapportere om første treningsøkt etter treningsfri i 2 uker og 6 dager. Kommer nok til å bli støl, men nå skal hverdagsvanene inn igjen etter ferien ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Vektrapport fra torsdag: 56,2

 

Jeg har hatt en sult av en annen verden siste uka, har heldigvis holdt det sunt, men har ikke orket å gå rundt å være sulten. Nå har det sluppet taket heldigvis, tenk alt vi jenter bare må leve med av hormoner asså :P

 

Treningsrapport: 2 x kondisjon/styrke, 1 x spinning

 

Fornøyd med uka til tross for 200 g opp. Håper på bedre resultat neste uke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vektrapport fra torsdag: 56,0

 

Litt ned igjen heldigvis, men merker at det sitter hardt.

 

Treningsrapport: 1 x kondisjon/styrke, 1 x spinning/styrke

 

Blir en liten tur idag, men det blir mer en rusletur enn treningstur ;)

 

Håper på litt bedre motivasjon på matfronten neste uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...