Gå til innhold

Holde_vekten_dagbok


Anbefalte innlegg

Gjest Lenemora

Hei Melis!

 

Måtte inn å sjekke om du fremdeles holder koken her inne :D Og blir rent imponert, du er jammen god! Selv om du sliter med motivasjonen innimellom, tror jeg du fint klarer å hente deg inn igjen nå som ferien er over!

 

Jeg har tatt skrittet å gå på kurs, og det er jeg veldig glad for. Nesten litt irritert for at jeg ikke har gjort det før, det er jo så motiverende! Og denne gangen vet jeg at jeg skal klare det. Er faktisk litt stolt av meg selv :)

 

Lykke til melis med å finne tilbake til den absolutte idealvekta! (Selv om det sikkert bare er du som ser det :) )

 

Klem, Lenemora

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • Svar 388
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Så var 2 uker med sol og varme over. Herlig var det, med 30-35 grader hele tiden. Det ble noen gå/joggeturer(måtte gå endel pga at det ble for varmt å løpe) :o

 

Denne gangen ble resultat av masse kos med god mat og drikke(må passe på væskebalansen i varmen, hehe) at vekten viste 53 kilo etter hjemkomst. Fornøyd med det. Var såvidt nede på 51 før vi reiste, og jeg merket at forbrenningen var høy i starten av ferien. :)

 

Har ferie denne uken også, så nå skal måltidsrutinene på plass igjen. Veier ikke maten, men prøver å komme tilbake til mange små måltider.

 

Har trent i formiddag, og jobbet i hagen etterpå. Satser på å få flere treningsøkter denne uken, men får kjenne hvor stiv og støl jeg er i morgen etter 3 ukers pause. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at det er litt liv her:)

 

Vekta har såvidt krøpet ned til 56,8 - det var jammen lykke å se! Jeg fortsetter med trening og tenker litt ihvertall før jeg putter noe i munnen, ihverfall i hverdagen:P

 

Lenemora: Så hyggelig å se deg!! Så lurt å ta et kurs, noen ganger er det nettopp det som skal til for at man skal klare det! Jammen er du flink som holder koken!:D

 

Anneberit: Velkommen hjem fra ferie! 53 var slett ikke verst, synes du har holdt deg bra! De går fort av igjen når du kommer inn i tralten!

 

Epler: ja, hehe, vi er jo liksom noen "gamle travere" her inne vi:p Skal prøve å skrive litt jevnere framover, det hjelper som oftest på motivasjonen også det! Nå som høsten er her er det nesten enda viktigere så man ikke havner på sofan under et pledd framfor å komme seg ut på tur eller trening. Vi får hjelpe hverandre så godt vi kan;)

 

klem fra Melis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i gang igjen med treningen. Sist uke ble det 30 min cx, 1 time step og 1 time bodypump. I helgen ble det 1 time joggetur, og 1 time gåtur. Fornøyd med det.:-)

Vekten står stille. Putter litt småknask i munnen i tillegg til maten. Ikke bra, men jeg prøver å ta meg selv i nakken.:)

 

Ny uke, nye muligheter. Trening først nå, så jobb fra 12 til 20.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er Anneberit:D

 

Jeg har tatt det med ro denne uka, vond hals og bomullshodet:( Men har vært flink med maten, så 56,4 kg idag:D

 

Trengte virkelig den oppturen for igår fikk jeg meg en liten nedtur.

 

På jobb har vi vekt med kroppsanalyse, og det var jammen forskjell fra oktober - 10 til september - 11.

 

Vekt ifjor: 56 - nå 58,8 (!)

Fettprosent: 24 % - nå 29 %

Muskelmasse: 40 kg - nå 39 kg

Magefett: 1 - nå 3

Indre alder: 17 - nå 28

 

Ernæringsfysiologen mente silikoninnlegget kunne ha ha noe å si på den store forandringen, men det kommer også tydelig fram at jeg rett og slett er litt tjukkere enn jeg var:P Men med de nye tallene til sammenligning kan jeg se om jeg får resultater til neste gang. Kan sjekke selv i oktober, så kommer ernæringsfysiologen tilbake ihvertfall før jul tenker jeg....

 

God helg til alle!:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Anneberit, du har nok helt rett... Skulle gjerne vært foruten jeg da:o Men jeg er i god stim nå, så kanskje det går av litt igjen;)

 

Denne uka har jeg vært på spinning og en kondisjon-/styrkerunde. Så får vi se hva det blir med resten av uka. På lørdag er det fest, så da blir det ihvertfall endel flytende kcal...:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minus 1 kilo denne uka. ;) Tilbake der jeg var før ferien. Har 1 kilo igjen til hovedmålet mitt, som jeg trodde var en ønskedrøm siden vekten stort sett alltid har stoppet på 52-53.

 

Er ikke på noen stram diett nå, men har fått gode rutiner og spiser stort sett noe hver tredje time. Da er jeg ofte sulten, for jeg prøver å spise små måltid.

 

I går hadde svigersønnen bursdag, så da ble det vel 1000kcal i kaker. Trøsten er at de smakte fortreffelig, og at jeg faktisk ikke ser på det som noen kjempekrise.:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Som tiden flyr...:)

 

Ikke noe trening her - syke barn og sliten mor. Brygger på noe jeg og:(

 

Men prøver å ha litt matfokus da;) Men må innrømme at helgene, med alkohol og godteri ødelegger litt for en fin flyt. 2 mnd til jul - det er nok smart om jeg klarer å ha litt ekstra fokus framover...

 

Jeg kommer sterkere tilbake;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var målet nådd. I dag viste vekten 50 blanke kilo.:)

 

50 har vært drømmemålet mitt, men jeg har ikke kommet lenger enn til 52-53 tidligere, før det har stoppet opp.(har kanskje vært en snartur nedom 51).

 

Er i gode rutiner med mat og trening. Har sluttet å veie maten, og spiser alltid noe etter 3 timer(kanskje 4 timer etter middag).

 

Kan ikke hvile på laurbærene, så nå er det avgårde på trening.

Det går nok lekende lett idag.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Ligger stabilt på 50 tallet. Litt over og litt under, så jeg er kjempefornøyd. :)

 

Planen var veiing 1 gang i uken, men det blir nok noen snikveiinger . Jeg veier ikke noe av det jeg spiser, så jeg er redd for å sige oppover igjen på vektskalaen.

 

Håper jeg får et mer avslappet forhold til badevekten etter hvert.

 

Ha en fin uke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

God jul alle.

 

I dag har jeg hatt min første gåtur siden operasjonen. ca 4 km i oppholdsvær. Var mer enn langt nok idag.

 

Liker ikke å være pasient, vil helst klare alt selv. Operasjonsdato var 13 desember. Fjernet bandasjene etter 1 uke. Lå på en benk, når magen ble "avduket". Fantastisk å se en helt glatt mage, selv om den var hoven. Føler meg nesten gravid, hehe.

 

Regner med å gå på jobb igjen torsdag i romjula. Skal ha en kontroll til før den tid.

 

Farlig tid å være hjemme på dette. Masse julekaker og desserter som frister. Har vært på vekten 1 gang etter operasjonen, da viste vekta minus over 1 kilo. Det var før mann og barn hadde bakt til jul. Snille er de da, som har bakt mer enn vi har pleid på mange år.

 

Nå skal tv slåes på, så finner jeg vel en julefilm å se på. Har ingen planer utover å ligge på sofaen idag.

 

Kos dere videre i jula.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Her er jeg - sterkere tilbake, var det ikke sånn? ;)

 

Har fått styr på treninga igjen og det føles godt. Regner med at vekta blir snillere etterhvert som vi kommer litt inn i det nye året.

 

Anneberit har du hatt bukplastikk? Høres ihvertfall ut som du er fornøyd med resultatet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har enda en del hevelser, men er veldig fornøyd med min nye mage, Melis. :)

 

Har ikke begynt igjen å trene enda, så jeg har nok mistet endel muskler. Har styrketrent to ganger i uken før operasjonen.

 

Men jeg går mye tur. Har hatt en to timers tur i dag, litt på asfalt og litt i marka.

Blir tur både i morgen og mandag også.

 

Ha en fin helg B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar sin tid før det blir normalt mtp hevelse og sånn, men jammen er det vel verdt det når man er fornøyd med resultatet :D

 

Musklene kommer fort tilbake når du begynner igjen, veldig flink til å gå tur da! :)

 

Jeg har funnet ut at jeg vil ned til 54 kg. Trener masse om dagen og prøver å spise sunt. Lurer på om jeg innimellom får i meg for lite kcal, så der må det litt skjerpings til så kroppen ikke tror det er matkrise :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar sin tid før det blir normalt mtp hevelse og sånn, men jammen er det vel verdt det når man er fornøyd med resultatet :D

 

Musklene kommer fort tilbake når du begynner igjen, veldig flink til å gå tur da! :)

 

Jeg har funnet ut at jeg vil ned til 54 kg. Trener masse om dagen og prøver å spise sunt. Lurer på om jeg innimellom får i meg for lite kcal, så der må det litt skjerpings til så kroppen ikke tror det er matkrise :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Skravler ikke så mye her inne om dagen, men er her for det ;)

 

Treninga går fint, bortsett fra en liten utfordring med egen sykdom og syke barn de siste par ukene. Men gjør nå det jeg får til ;)

 

Er litt opp og ned hvor flink jeg er med maten, gikk fint ned i slutten av januar, men så gikk det litt opp igjen i begynnelsen av februar :blink:

 

Prøver å finne matfokus igjen. Skal veie meg på fredag og ta det derfra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...