Gå til innhold

Holde_vekten_dagbok


Anbefalte innlegg

Gjest Leverpostei:)

Godt nyttår Melis ;)

Tenkt deg det, du har holdt vekta i 2 år. Kjempeflink er du :) Her har jula gjort sitt og det må noen innstramminger til. Er ikke så flink i helligdager altså :D Men fortsetter der jeg slapp før jul jeg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 388
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvis jeg teller etter har jeg nok slanket bort hele meg tilsammen' date=' hehe.....

 

Nå har innstrammingen begynt. Er sta når det gjelder. Noterer hver minste matbit. I dag var det lettere enn i går. 1 time pump og 1 time step i går. 1 times gåtur i dag. Like greit å hoppe i det før det glir helt ut.:eek:

 

Vi får hjelpe til å holde hverandre i ørene en stund fremover, så kan vi glede oss over lekre sommerkjoler som faktisk ikke strammer senere.;)[/quote']

 

 

Wow, for en fantastisk treningsinnsats:D Jeg er imponert! Ja, her er du hjertlig velkommen til å skravle så mye du vil, motivasjonen er lettere å holde når man er flere i samme båt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nyttår Melis ;)

Tenkt deg det' date=' du har holdt vekta i 2 år. Kjempeflink er du :) Her har jula gjort sitt og det må noen innstramminger til. Er ikke så flink i helligdager altså :D Men fortsetter der jeg slapp før jul jeg :D[/quote']

 

 

Tusen takk Leverpostei! Godt nytt år til deg og! Ja, jula har satt sine spor - du er ikke alene! Skal titte innom deg jeg. Regner med du fortsetter i samme tråd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snikveiing dag viste positive resultater, men tror jeg offisielt veier på fredager. Lenge siden jeg har hatt fast veiedag, men tror jeg skal innføre det for en periode. Har spist 1200-1300 kcal per dag... Det er jammen ikke mye mat:o Men det hjelper jo å velge magert:p Gleder meg til jeg kan trene igjen, da er det plutselig plass til litt mer i matbudsjettet:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra:D

 

31.12.2010: 57,5

07.01.2011: 56,1 -1,4

 

Jeg er storfornøyd med resultatet - har jo nesten nådd januar målet allerede. Det blir nok litt verre med de to neste kiloene;) Justerer tidsmål for 54 kg til 15. februar.

 

Ja, Anneberit - her er også magen adskillig flatere - jammen godt å kjenne at en liten innstramming gir såpass raske resultater;) Det øker jo igjen motivasjonen for å holde det gående!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Epler:D

 

Helgen har gått fint. 1500 kcal på fredag, men igår nærmere 2200 tror jeg:eek: Spiste nesten ikke et måltid hjemme igår - så det meste er tatt på feelingen. Og i tillegg spiste jeg lørdagsgodt... To ting kjente jeg på igår: Det første er at man så fort man blir "avhengig" av å registrere, kjente at jeg ikke likte helt å "miste" oversikten igår. Og det andre jeg kjente på var at jeg til tross for kraftig kcal sprekk fortsatte å telle og registrere det godteriet jeg spiste igår kveld. Altså skylappene kom ikke på - og jeg tenker at det er et godt tegn:D Idag fortsetter jeg som vanlig - frokost: sportsknekkebrød med makrell i tomat:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var første uken med ny giv over. Ingen utskeielser.;)

 

Kiloene som kom i løpet av desember er borte, nå skal de 2 som kom resten av året i fjor bort også. Håper jeg skal klare å være stanhaftig. Er lett for å tenke pytt, pytt det er ikke så farlig.:mad:

 

Det rare er at jeg har mer mage og bryst nå enn når jeg var ferdig med slankinga i fjor vår.

 

Legger fettet seg på kroppen, når vi stabiliserer og derfor får i oss mer fett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31.12.2010: 57,5

07.01.2011: 56,1 -1,4

14.01.2011: 56,6 -0,9

 

Ja, det var en real skuffelse. Jeg har vært superflink hele uka. Telt som en helt.... To ting som kan ha satt en stopper for nedgangen: mensen:mad: og mulig jeg rett og slett har vært for flink. Har nok spist for lite. Neste uke skal jeg passe på å ikke ligge under 1300 kcal uansett;)

 

Idag har jeg hatt en ikke-telle-dag. Ungene og jeg har vært aleine og spist grøt og godteri:p Havna nok rundt 2000 - og idag er det helt ok....

 

Anneberit: Tror man kan bli litt "mager" i ned-perioden. Da spiser man jo stort sett veldig sunt og styrer unna de store utskeielsene over lengre tid. Men at man stabiliserer seg litt mer og muligens får litt mer former når man trapper opp og spiser vanlig tror jeg kan være tilfelle ja.....:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd at vektnåla ikke gikk rett vei, Melis. Det er bare å bite tenna sammen og forsette, så kommer belønningen skal du se. :)

 

Jeg er 155 cm og nå 53 kilo. Ligger mellom 1200 og 1400 kcal. ( Har en grense på 1500 når jeg vil ned) Spiser mange små måltid og lar det aldri gå mer enn 3 timer mellom hver gang jeg spiser noe. Følger dette uansett om jeg er sulten eller ikke, så jeg tror forbrenningen er nokså høy for tiden. Kjenner det på at jeg enkelte dager kunne spist hver annen time.

 

Har snikveid meg i dag, og det går rett vei. Håper det stemmer når veiedagen kommer på mandag.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi klarer alltid å finne fokus igjen, Melis. Det tar bare litt tid av og til.;)

 

Hvordan går det etter operasjonen? Leste litt tilbake i tråden. Hva har du gjort, og hvordan er resultatet?

 

Ser at vi ikke er så veldig forskjellig i vekt, og mål for hvor vi vil vekten skal være.

Hvor høy er du?

 

Lykke til med fokus:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk:)

 

Jeg er 165, trives best rundt 54 kg tror jeg. Den operasjonen jeg tok før jul var en brystforstørring;) Og jeg er veldig fornøyd med resultatet. Av den grunn er det mulig jeg trives bedre litt nærmere 55 - om jeg bare kommer meg ned dit igjen! Har ligget rundt 55 de siste to årene, men i høst har det kommet på litt da....

 

Men nå har jeg vært flink hele uka, prøver å ikke spise for lite, men kjenner også at jeg ikke skal ha store forventninger til veiing på fredag etter nedturen sist uke og manglende fokus i helgen...;)

 

Mellom to og fire uker igjen til jeg kan begynne å trene igjen, jeg er overbevist om at det er lettere å gå ned når man trener - så det gleder jeg meg til;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 155, og nå 52 kilo. Har stort sett lagt rundt 52-53 kilo. Ser på bilder i bikini at jeg kunne lagt på 50 eller under, men blir veldig "gammel/skrapt " i ansiktet da. Får se hvor det ender, hvor tålmodig jeg er.;)

 

Har lyst å fikse mage og bryst. Har sjekket litt på priser, så jeg får se hva det blir til. Så mye penger kan brukes til mye, men tror jeg hadde vært mer fornøyd etterpå.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er ikke billig å "legge seg under kniven". Men jeg må si at det definitivt har vært verdt det for meg - hver eneste krone;)

 

Helgen har vært sånn passe - var ute på fredag og det hang jammen i helt til idag. Passe dehydrert og sliten....;)

 

Det var jo nydelig vær her idag med noen pluss grader så vi tok ungene på hvert sitt akebrett og fikk oss en god tur. Litt ubehagelig noen ganger, men ikke verre enn at det gikk fint. Og etterpå føltes det fantastisk:D Gleder meg til å begynne å trene igjen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31.12.2010: 57,5

07.01.2011: 56,1 -1,4

14.01.2011: 56,6 -0,9

23.01.2011: 56,1 -1,4

 

Veide meg igår - fredag ble det ikke tid;)

 

Fornøyd med resultatet. Håper å se 55 først på fredag!

Idag har jeg testet ut litt forsiktig trim - tok 30 min på ergometer sykkelen her hjemme og jeg synes at det gikk greit. Tempo var nok langt fra der jeg var for et par mnd siden, men det er uansett deilig å få startet opp litt igjen:)

 

Veit ikke helt om jeg tør å starte opp med styrketrening helt enda, men mulig jeg prøver meg på en spinning time til uka;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny mandag' date=' ny vekt. Noen 100 gram opp.;)

 

Som forventete egentlig. Syk halve uka, premiert med usunn helg.(stakkars meg) Årsmiddag med jobben. 4 retters med masse vin, fantastisk god mat.

 

Nå er det trening om 1 time, så jobb.[/quote']

 

 

De forsvinner nok fort igjen Anneberit;) Så flink du er som trener før jobb!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 min sykkel idag og:D MEN......... snubla først i en smashpose som har ropt på meg i skapet i flere dager nå.........:) Totalen er ikke alt for ille, men dumt å gjøre sånt mot seg selv når man egentlig er så flink....;)

 

I helga blir det festligheter både fredag og lørdag så det hadde jo vært greit å prøve å holde litt igjen fram til da...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble veiing idag og, tror nesten jeg har "byttet" veiedag uten at det var helt meningen;)

 

31.12.2010: 57,5

07.01.2011: 56,1 -1,4

14.01.2011: 56,6 -0,9

23.01.2011: 56,1 -1,4

31.01.2011: 55,0 -2,5

 

Det har vært en noe dehydrert helg og ikke har jeg orka så mye mat "dagen derpå" heller, så mulig det øker litt på i løpet av uka. Men jeg er uansett veldig fornøyd:D

 

Anneberit: kjedelig at vekta står stille, men du veit jo "heldigvis" hvorfor. Det går nok bedre denne uka;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...