Gå til innhold

Holde_vekten_dagbok


Anbefalte innlegg

  • Svar 388
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Så var en deilig ferie over, og hverdagene går sin vante gang.

Masse god mat og drikke i alt for store mengder. Fem kilo opp, mer enn forventet det. Over 1 kilo er borte igjen selv om jeg ikke er i rute med maten igjen enda.:)

 

Joggeskoene var flittig i bruk, herlig å kunne løpe ut i sommervarme i 2 uker.

Er i gang igjen med treningen her også. Nå blir det først pump/step, så zumba.

Jobber til 20 etterpå, men nå er det dagslys enda når arbeidsdagen er over.

 

Skryt til epler for å vært kjempeflink i ferier, kun noen hundre gram opp. Du må være stolt av deg selv:)

 

Nyt det fine vårværet folkens, og ha en fin dag.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen tilbake Anneberit! Feriekiloene er snart borte igjen skal du se;) Skikkelig imponert over at du hadde med joggeskoene på feire - og ikke minst at du faktisk brukte de og:D

 

Ukas første treningsøkt er unnagjort og det er så deilig!:)

Avsluttet også forrige uke med en ordentlig god tur igår kveld så nå føler jeg at jeg er siget;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en uke er unnagjort. Klarte å holde meg unna snop og usunn drikke hele uka. Har ligget på ca. 1500 kcal og har trimmet meg til 12 trimpoeng. 1,5 kilo ned. Strålende fornøyd.:)

 

Har funnet en nydelig todelt kjole til bryllupet til ene datteren vår som skal gifte seg i mai. Offwhite korsettliv, og gylden champagne farget sidt skjørt med bolero. Følte meg som en prinsesse, lurte på om den ble nesten for fin. Fikk anerkjennenende blikk fra mannen min, som sa at det ikke er mange muligheter for å gå med en sånn kjole, så: go for it.:)

 

Så bare positivt i dag. En kjempefin helg. En kjempenydelig kjole. Kjempefin nedgang. Går smilende inn i en ny uke.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, for en fantastisk trim innsats du hadde sist uke Anneberit:D Helt enig med mannen din, det er ikke så mange anledniger for slike kjoler så man må benytte seg av de når man kan;)

 

Uka går fint for meg, fått til en trim tur på sats og så blir det en til imorgen;) Maten går sånn passe fint, men vekta rikker seg ikke.... Tror kroppen min trives godt her, rundt 56,5 - 57. Skulle ønske hjernen min kunne trives like godt med det. Skal prøve å jobbe litt med det tror jeg...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig når vekta står stille, melis. Av og til lurer jeg på om underbevistheten spiller oss et puss. Den er fornøyd, men vi selv vil litt lenger ned.:)

 

Her går det greit med både med maten og treningen. Kjolen er en fin gulrot.:)

 

Skal på trening i dag, før jobb. Etter jobb blir det kake siden mannen min har bursdag. Har dandert med en rød rose og velfyllt påskeegg som han finner når han har pause på jobb.(han er hjemom da).:)

 

Ha en fortsatt fin dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bløtkake torsdag og fredag(kjøpekake med mye krem). Eplekake med krem på søndag. Likevel ned en halv kilo.:)

 

Influensa siden lørdag ettermiddag. Gikk en tur før i dag. Måtte ha litt luft på hodet etter flere dager strekk ut. Skikkelig sliten etterpå, så kanskje ikke noe sjakktrekk. Regner med at det blir jobb i morgen, selv om jeg enda er noe "tett i pappen".:)

 

God påske til dere alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var påsken over. Har ikke glidd ut i matveien. Har smakt litt påskesnop, men tanken på kjolen gjorde at jeg tok bare litt. Har gått mye på tur. En halv kilo ned.:D

 

Har vært hos skredder i dag for å tilpasse skjørtet til kjolen. Korsettlivet sitter som et skudd, så jeg kan ikke ligge på meg et gram. Datoen er 28.mai. Både brudekjolen til datteren min, og brudepikekjolen til småfrøkna er helt klare. Siden jeg er brudens mor synes jeg en sang er på sin plass. Den er faktisk nesten ferdig, heldigvis.

 

Nå må jeg ut å gå tur i finværet.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppsummering for siste uka er bra. Maten går av seg selv og 17 trimpoeng. Det fine været gjør at det frister å komme seg ut på tur. 0,5 kilo ned. Er tilbake innenfor grensen jeg har satt for meg selv.;)

 

Travle dager på jobb, pleier å være slik fra påske til 17.mai.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Vekta ligger på 56,6 så det er jeg fornøyd med ift innsatsen:)

Livet består stort sett av jobb om dagen. Og når jeg ikke jobber prøver jeg å få litt tid til de små skattene mine;)

Om 2 uker er det ferie - da blir det en uke i Tyrkia og det gleder jeg meg sååå mye til nå:D

Når jeg kommer hjem fra ferie skal jeg prøve å finne tilbake til treningsfokus igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Så er tiden inne for å stramme litt inn. Har hatt hektiske uker på jobb fram til 17.mai. Ene datteren vår giftet seg 28.mai, så det har blitt noen deilige kakestykker + god mat og vin. Har ikke helt klart å ta tak enda, for det startet et søtsug. :eek:

 

Men det positive er at de fikk en strålende dag og masse gode minner å ta vare på, selv om værgudene ikke var på parti.

 

Nå er det avgårde på trening. Ukevis uten noe særlig av den sorten. Blir nok støl noen dager fremover.:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Etter en uke i Tyrkia på all inclusive var det bare å bite i det sure eplet for å si det sånn og tråkke på vekta....

 

Vekta i går var svimlende 58,3 kg så nå er det bare å ta seg sammen:o

 

Trente igår for første gang på evigheter, var også ute og handlet inn litt nytt treningstøy. Det hjelper fort på motivasjonen;)

Har bestemt meg for at jeg må telle litt kcal nå, merker liksom på hele kroppen at den er bittelitt større enn jeg liker.

 

Anneberit: så flott at dagen til datteren din ble vellykket, hun var nok en flott brud;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned en halv kilo siste uka. Nå 52,5. Innenfor grensen jeg har satt for meg selv, men håper på å gå ned litt til(så har jeg litt å gå på til ferien i august) :-)

 

Nå er det sommertimeplan på treningstudio, og begge styrketimene jeg har gått på før jobb er borte. En steptime om mandagen som passer for meg. Jeg er ikke noe flink til å komme meg av gårde til treningstimer i seks/sjutiden om kveldene.:)

 

I dag regner det igjen her utenfor Bergen. I dag er det instruktøren fra styrketimer som skal ha timen på formiddagen. Siden han ikke kan steptimer blir det styrketime. Håper å komme meg på den selv om barnebarnet er på overnatting, og hun er "mormors" jente. Har fri fra jobb idag for å være bernevakt, og mannen min begynner på jobb kl. 13. Krysser fingrene for at det skal gå bra.:-)

 

Ha en fin dag, og god ferie for de av dere som har det.:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jeg er fortsatt flink til trene:D Men maten har det vært litt så som så med. Men jeg merker forskjell på kropp/muskler etter 4 uker med jevnlig trening. Det er en god belønning. Skjønner at det har vært en slapp vår:o

 

Men jeg er fast bestemt på at jeg vil ned til rundt 55 kg igjen. Føler jeg er fram og tilbake hele tiden, skal jeg ned eller skal jeg være fornøyd her jeg er. Men hva skjer da om det sakte med sikkert sniker seg på 2 til og så 2 til.... Blir litt sur på meg selv her jeg ligger og vaker mellom 57 og 58 når jeg egentlig er sååå kort unna der jeg trives best;)

Men det er helt klart at hvis jeg skal ned så må jeg telle. Ellers sklir det lett ut dessverre....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Hei:D

 

Ja er her såvidt, hehe;) Men jammen ikke lett å holde motivasjonen om dagen merker jeg....

Det går i rykk og napp, men jeg trener jevnt og trutt, heldigvis! Men ekstrakiloene sitter jammen hardt - eller om de ikke egentlig sitter hardt så klarer jeg liksom ikke helt mer enn noen dager om gangen før det er et eller annet som gjør at motivasjonen daler litt....

 

Får vel inn å lese litt i tråden din jeg Epler, jammen koselig å bli savnet!!!!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...