Gå til innhold

Holde_vekten_dagbok


Anbefalte innlegg

  • Svar 388
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest rosalilje

Så bra å høre at formen er stigande! Og vekta er samarbeidsvillig og! :)

 

Ja, heldt til på Nå eller aldri-da må det bli NÅ. Er visst mest Hold Vekten eg driv på med, men pga at eg ikkje kan trene er det jammen ikkje lett å gå ned i vekt...Ligg på ca 1300 kcal for dagen, men vekta rikkar seg nesten ikkje. Litt ekstra kos i eit besøk, så er det rett opp igjen :)

 

Er forsåvidt ganske tynn no, så må kanskje berre nøye meg med å holde meg her eg er no. Er 169 cm høg og 57,5 kg. Litt lovehandles som gjerne skulle vore vekke! :-)Må uansett holde meg til dette sunne, gode kostholdet for helsas skyld.

 

Har også to vrengte bukselommer! Ha, ha likte uttrykket! Veldig beskrivande! Har amma i nesten 4 år til sammen, så ikkje så rart kanskje...

Kunne godt tenkt meg å gjort noko med det, men veit ikkje heilt om det blir til...

Veit du ca pris det kom på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen holdt seg ikke lenge gitt.... Sår hals og bomull i hodet... Idag er jeg hjemme med begge ungene, eldste kaster opp og minste er bare snørr og snufs.... ;)

Men jeg fikk trent både på lørdag og igår, men ingen spinning på mandag som jeg hadde tenkt. Håper på en økt på lørdag igjen. Jeg skal være fornøyd om jeg får gjennomført to treninger denne uka;)

 

Ja, Rosalilje man må være ekstra påpasselig med maten om man ikke har mulighet til å trene. 1300 kcal er skrekkelig lite mat synes jeg. Som du selv sier så er du jo ganske tynn med den vekta/høyden. Hva med å stabilisere litt og trappe opp litt i kcal, sakte men sikkert? Om du orker litt tur er det mye mulig det som er av lovehandles forsvinner av seg selv etterhvert;)

 

Brystløft varierer noe i pris fra klinikk til klinikk. Mellom 26.000 og 36.000 er vel der de fleste ligger. Da jeg skulle velge klinikk var jeg mest opptatt av rykte/erfaringer fra folk jeg kjenner enn prisen. Det er jo tross alt et resultat man skal leve med resten av livet;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, no synes eg de har hatt nok sjukdom i huset for ei stund, Melis!

God bedring til alle sammen!

 

Eg låg lenge på 1000 kcal for 2 år sidan og gjekk ned 12 kg, men trur nok ikkje forbrenningen min har hatt godt av det, for mykje vanskeligare å gå ned no...Ligg på 1300 kcal no, og synes stort sett det går veldig greit å holde meg til det, har blitt "ekspert" på å finne matvarer og rettar med få kcal :-)

 

Bør sikkert auke opp litt meir om ikkje så lenge, men har lyst å holde på litt endå, skal til Syden i desember, kjekt å føle seg vel i bikini då! Og så kjem jula, då går eg alltid opp litt, så må vel fortsette litt i januar og...Blir visst ein evig slankar eg, eller kanskje det er det som egentlig er å holde vekta?

Skulle gjerne fått flytta inn her på Hold Vekten snart!

 

Har fått meg rockering no, tenkte kanskje den kunne stramme opp litt på "midtpartiet". Men det gjer jo SÅ vondt endå! Håpar det kjem seg litt etter kvart!

 

Rosalilje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka har jeg gjennomført 2 treninger, 1 spinning og 1 styrke/kondisjon. Om det ikke blir mer så er det greit;) Skal på julebord både fredag og lørdag så det er ikke sikkert formen er på plass for en tur på sats:p

Håper jeg klarer å ikke ta helt av kcal messig. Selv om de flytende kcal nok blir mange....;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ikke så mye å rapportere om her. Livet rusler og går, treninga går omtrent av seg selv. Men kcal messig er det ikke så lett om dagen. Hele desember er fylt opp med selskapeligheter som også innebærer mat og godter så nå lar jeg det være som det er ut desember så får jeg heller ta et skippertak i januar om det trengs. Nå nærmer det seg tid for operasjon også og da må jeg ha treningsfri i 6 uker. Må innrømme at jeg utelukkende gleder meg til denne operasjonen, selv om den nok kommer til å tilføre en ekstra halv kilo til vekta mi:p;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka har det så langt ikke vært noe trening. Ungene er syke og formen er ikke akkurat på topp hos meg heller. Idag er vi hjemme alle sammen og ser tegnefilm;) Resten av uka er fylt opp med planer så det er ikke så mye rom for trening om formen skulle bli bedre heller.... Vi får se hva jeg orker og hva jeg får til;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imorgen har jeg 2 års dag i å holde vekten. Julaften 2008 var jeg i mål, minste snuppen min var da 6 mnd og vekta viste 55,3 kg. Da hadde jeg tatt av meg 45 cm med fett fra diverse steder på kroppen:D

Selv om jeg ikke er 100 % fornøyd med fokuset det siste halvåret så er det fint å se bakover og tenke på hva jeg har oppnådd. Jeg tror vel det meste vekta har variert oppover de siste 2 årene er omtrent 2 kg og det skal jeg jammen være fornøyd med! Så nå skal jeg kose meg i jula sammen med familien min og kjenne på at det er velfortjent:p

 

Ønsker dere alle en riktig god jul!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årets siste dag...:D

 

Nå skal jeg sette meg noen nyttårsmål.... Det gjør jeg vanligvis ikke, men kanskje det kan være motiverende og sette seg noen mål, svart på hvitt:

 

Først må jeg starte med vekt idag: 57,5. Det er i overkant av hva jeg er komfortabel med;)

 

1. 1. januar er det tid for kcaltelling igjen - dette skal jeg fortsette med til jeg er der jeg vil være.

 

2. Ca 1. februar kan jeg begynne å trene igjen - da skal jeg komme inn i rutiner igjen - 1 spinning + 2 styrke/kondisjon per uke.

 

3. Begynne med en ny treningsform før sommeren - satser på at det blir klatring.

 

Tidsmål:

 

1. februar: 56 kg

 

1. mars: 54 kg

 

Så nå har jeg altså et 2 mnd prosjekt for å finne tilbake til normalen. Det er kanskje i overkant god tid, men siden jeg er en utålmodig sjel som helt sikkert forventer store resultater etter bare noen dager er det viktig å sette mål som er realistiske. Gleder meg til å sette igang:D

 

Riktig godt nyttår til alle der ute:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Epler, den klatringa har vi egentlig snakka om hele høsten, tror det blir kjempegøy;)

Riktig godt nyttår til deg!! Håper du hadde det fint nyttårsaften selv om du var på jobb - så du hadde hatt en førfeiring med faren din:)

 

Jeg kan rapportere om en veldig god start i 2011. Igår mellom 1600-1700 kcal og så langt idag mellom 1200-1300. Om jeg bare klarer å holde motivasjonen nå så blir det bra;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere tenkt over hvor mange ganger vi slanker bort de samme kiloene? Vi er alle flinke å klarer å kvitte oss med de unødvendige kiloene når det bare blir mange nok av dem.

Selv må jeg stramme inn med jevne mellomrom for å unngå at kiloene kommer tilbake. Etter alle ferier, etter påske, etter jul + litt til.

Hvorfor kan ikke hodet bare innse at for mye av det gode ligger seg rundt midjen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda Anneberit, det er ikke så vanskelig å få hodet til å innse det, men når man leker struts og gjemmer hodet i sanda, hva hjelper det vel da, haha:D Jeg har nok slanket bort utallige kilo om man tenker på alle de jeg har slanket bort mer enn en gang;) Men så deilig det er å kjenne på at man klarer å ta av skylappene og hente seg inn igjen når det virkelig gjelder;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg teller etter har jeg nok slanket bort hele meg tilsammen, hehe.....

 

Nå har innstrammingen begynt. Er sta når det gjelder. Noterer hver minste matbit. I dag var det lettere enn i går. 1 time pump og 1 time step i går. 1 times gåtur i dag. Like greit å hoppe i det før det glir helt ut.:eek:

 

Vi får hjelpe til å holde hverandre i ørene en stund fremover, så kan vi glede oss over lekre sommerkjoler som faktisk ikke strammer senere.;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...