Gå til innhold

Holde_vekten_dagbok


Anbefalte innlegg

Ligger rett ut denne uka så ingen trening så langt:o (ikke graviditetsrelatert, HELDIGVIS:)) Mulig det blir en økt på torsdag? Må se ann formen. Jeg skal ihvertfall være borte fra jobb imorra og så får vi ta det derfra... Ikke har jeg vært spesielt flink denne uka heller. Prøver ihvertfall å få dekket opp frukt og grønnsaksbehovet, men blir endel ekstra stakkars-meg-som-er-syk-kos:o Det går vel over når jeg blir frisk igjen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 388
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg må bare si melis.. jeg syntes det er gøy at vi skal følge hverandre denne gangen også-.. Nå ble det jo fra etter fødsel sist.. Men nå vil vi jo følge hverandre på veien til også;) Du har vel termin i oktober du også da.. Jeg har 4 oktober jeg da.. Foreløpig iallefall..

 

Her er formen veldig opp og ned.. Vanskelig å være flink når man er kvalm og ikke lyst på noe som helst.. MEn er sugen på helt adre ting enn man burde osv.. typisk det.. MEn har ikke gått opp noe siden jeg fant det ut iallefall:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig morsomt at vi har så lik termin også;) Foreløpig er vel min 12. oktober tror jeg... Kjedelig at du er så kvalm. Sånn var jo jeg sist. Sleit med det helt fram til jeg var 20 uker, MEN det er jo ikke "normalen" heldigvis. Med første var jeg kvalm litt til og fra, da hjalp det veldig å småspise hele tida (er det rart jeg gikk opp i vekt da??) Men da ga det seg i uke 9-10 engang. Håper det går fort over for deg Snurpa! Jeg er takknemlig hver dag jeg ikke er kvalm for jeg har virkelig angst for å bli sengeliggende igjen:eek: Nå blir jeg kun kvalm om jeg er sulten også gir det seg når jeg får spist. Om det er noen trøst så spiste jeg akkurat det som falt meg inn da det var som verst sist, ellers hadde jeg ikke fått i meg noe særlig i det hele tatt. Ellers har jeg nå dilla på ferskpresset appelsinjuice, det kan kanskje funke for deg selv om du er kvalm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jøss, det må jeg si! Her har det skjedd litt av hvert mens jeg har vært litt sløv og ikke vært innom. Kjenner meg igjen i deg Melis at det er mye med to unger og jobb og det hele. og helst endel trening også. . Men unsett; gratulerer med en til i magen da!!

Jeg har faktisk ikke veid meg på fire uker!! Pluttselig hadde det gått to uker, og det var litt deilig, så da har jeg latt det være en stund. Nå vet jeg ikke hva jeg veier, men jeg tror det er omtrent som det var. Skal ta en djekk i morra! spiser nok litt mer en jeg gjorde når jeg hadde særlig fokus. . men har et rimelig greit kosthold uansett. .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta idag viste 54,5 kg og det er greit:) Jeg er fortsatt hjemme fra jobb så om jeg hadde stått opp i vanlig tid ville den vært noe høyere går jeg utifra. Og idag er jeg forresten 6+4. Greit å ha det med kanskje;)

 

Truten: takk:) hehe, ja her skjer det saker og ting. Dette var jo langt fra planlagt, men vi begynner å venne oss litt til tanken nå... Så befriende å ikke veie seg på 4 uker! Hmm, det tror jeg ikke jeg hadde klart.... Jeg tror det er normalt å spise litt mer når man slipper litt tak i fokuset. Men jeg tror man er litt "flinkere" til å variere naturlig fra dag til dag også tror du ikke? Håper vekta viser det du tror!:o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag ble det trening igjen, det var deilig!:o Jeg måtte innom både butikk og apotek på veien hjem, men da ble fullstendig krise da jeg kom hjem, da var jeg så kvalm og sulten at jeg ikke kunne snakke engang. Neste gang skal jeg ha med noe å hive innpå umiddelbart etter treninga for å være på den sikre siden. Har vært litt kvalm på formiddagen igår og på morgenen idag, kjenner det litt nå igjen etter en tidlig morgen, trening og barnebursdag:o Nå tror jeg det er på tide med litt påfyll i form av ordentlig mat;) Men jeg har kjøpt ingefær kapsler som prøves ut nå så fortsatt er jeg optimist ift å styre unna det værste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe vektrapport fra meg nå. Det ser ut til at det ikke var meningen at vi skulle få en liten til nå. Har blødd i to dager med kraftige smerter. Så akkurat nå er fokus et helt annet sted, ikke kan jeg trene og ikke orker jeg å tenke noe særlig ift mat heller. Spiser bare det jeg orker. Kommer tilbake når jeg kommer meg litt ovenpå igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fabeldyret

Når sånne ting skjer får man et litt annet perspektiv på hva som er viktig. Jeg kan selvsagt ikke sette meg inn i hvordan dette føles, men sender uansett gode tanker i din retning og håper det går bra med deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode hilsener:)

 

Jeg har kommet meg litt nå både fysisk og psykisk. Men sliter litt med maten. Mannen min har heldigvis kjøpt inn et lass med god morgen yoghurt, for jeg har ikke orket å smøre meg et knekkebrød engang. Men nå er det ikke like vondt lenger og jeg orker å bevege litt på meg, håper matlysten også kommer etterhvert. Jeg er hjemme ut denne uka så jeg har tid til å komme meg ordentlig. Veit ikke helt når det er aktuelt med trening igjen, men jeg har lest at det er greit å starte igjen når man ikke har vondt lenger. Tenkte ihvertfall jeg skulle komme meg ut å få gått en liten tur en av dagene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag 54,3. Jeg er bedre igjen idag, merker forskjell for hver dag som går nå, det er deilig. Idag prøver jeg å ta opp normale rutiner igjen, både med mat og veiing, også får treninga komme etterhvert. Eldste snupp har vært/er syk og hjemme fra bhg så det blir ikke noe tur ut idag, men hun er feberfri så mulig vi tar en liten kjøretur og kjøper bursdagsgave til en venninne av henne. Vi får se hva vi orker. Men jeg merker at jeg har behov for å gjøre noe nå, annet enn å pusle hjemme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lenemora

Kjære melis! Trist å lese at du mistet spiren! Det er så vondt når man er innstilt på å få et barn til. Jeg mistet selv i høst da jeg var 11 uker på vei, og det tok lang tid før jeg var ovenpå igjen. Lille snuppa var den beste terapeuten og jeg var så glad for at jeg allerede hadde fått henne. Du må ta godt vare på deg selv, og gi deg lov til å sørge så lenge du trenger. Men jeg kan love at det vil bli bedre når det har gått litt tid.

 

Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest truten

melder meg på i rekken av lei seger. Og tenker samtidig på at det er jammen rart hvor vanlig det er å oppleve å miste en gang. . Gjorde det selv mellom de to jeg har. Det var i uke 7, og gikk ganske udramatisk for seg uten veldig vondt, så for min del kom jeg meg ganske raskt. Over til vekt og og mat og sånn. . . Jeg er såååå godtesjuk for tia. . skjønner ikke hva som går av meg . . spiser noe godteri hver kveld nå. kviklunsj , bamsemums. . f.eks. Det er lett å slappa av når man ikke veier seg så ofte. og jeg har altså vært lite på vekta i det siste. men veide meg forrige uke, og var på 58,3 og det er jo fortsatt grønn sone for min del ( ok, litt gul . da . ) Men , har fortsatt greie matvaner! Skal få mer fokus nå! Nærmer seg jo vår! fantastisk! Og jeg vil holde blubbete lår unna, så nå må jeg ha en plan fremover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode ord:)

 

Lenemora: jeg tenker mye på at jeg var heldig som ikke var lenger på vei. Det må ha vært en stor påkjenning å miste i uke 11. Og jeg er helt enig i at det er en stor trøst i de barna man har, heldigvis. Jeg er veldig i tenkeboksen på om vi allikevel skal prøve på en til, men jeg er ikke helt rasjonell i tankegangen enda så jeg gir det litt tid... Men jeg skjønner at det er på sin plass med en gratulasjon til deg:) Hvordan går det med deg da, klarer du å slappe av nå eller er du veldig stressa?

 

Truten: ja, det faktisk mer vanlig å miste enn jeg hadde trodd. Men det blir kanskje ikke snakket så mye om? Litt sånn sårt tema...

Så lenge du holder deg i gul sone er det vel greit å spise litt godter, bikker du derimot over i rød... Sånne perioder går ofte over av seg selv og da;)

 

Synes det går greit om dagen, jeg er ikke sånn super motivert, men har starta opp igjen med trening, en økt på tirsdag og en idag. Vi har bestemt oss for å flytte allikevel og har satt igang den prossessen, kanskje ikke det lureste akkurat nå for det er sinnsykt stress, men da får jeg i det minste tankene på noe annet! I tillegg er det bursdag til største snuppa til uka så diverse bursdagsselskaper står for tur oppi det hele og...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ikke så motivert om dagen. Var på kontroll sist fredag for å se om alt hadde gått bra, men det var ikke helt som det burde så jeg fikk noen piller til å hjelpe kroppen å orde opp i alt dette. Prøvde meg på en treningsøkt på søndag, men kroppen er helt vrang og fysisk aktivitet har utgått denne uka. Prøver meg igjen til uka tror jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt ingen muligheter for trening. Fikk feber i helga med omgangssykelignende symptomer. Er ikke sikker på om det er denne fortsatt pågående aborten som tuller med kroppen min eller bare et vanlig virus. Skal til ktr igjen på onsdag så da får vi se. Feberen har gitt seg så det blir ihvertfall ikke verre... Men det betyr altså at alt av fysisk aktivitet er utelukket enn så lenge. Må innrømme at jeg er lite motivert på matfronten når formen er så opp og ned. Spiser det jeg orker og har lyst på, og tenker fint lite på kcal innhold og næringsstoffer:eek: Vekta viser forøvrig 55,3 så ingen katastrofe enda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lenemora
Takk for gode ord:)

 

Lenemora: jeg tenker mye på at jeg var heldig som ikke var lenger på vei. Det må ha vært en stor påkjenning å miste i uke 11. Og jeg er helt enig i at det er en stor trøst i de barna man har' date=' heldigvis. Jeg er veldig i tenkeboksen på om vi allikevel skal prøve på en til, men jeg er ikke helt rasjonell i tankegangen enda så jeg gir det litt tid... Men jeg skjønner at det er på sin plass med en gratulasjon til deg:) Hvordan går det med deg da, klarer du å slappe av nå eller er du veldig stressa?

 

[/quote']

 

Takk Melis. Jeg blir fort engstelig, føler at jeg blør hele tiden, må på do å sjekke osv. Prøver jo å slappe av, men er ikke så lett når man har mistet før... men det blir nok bedre når jeg har vært til ul.

 

Synd at ikke kroppen er i gjenge, ønsker deg lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Nå er det lenge siden jeg har skrevet, har ikke hatt så mye å skrive. Fikk til slutt komme inn på sykehuset så de fikk orden på det hele. Men kroppen er fortsatt ikke 100%, har litt over en uke igjen av to antibiotika kurer som forhåpentligvis blir enden på visa av denne utrolige lange historien.

Men jeg tror jeg prøver meg på en treningsøkt imorra, så får vi se hvordan det går. Har gått et par turer den siste uka og det har vært deilig:) Nå har det blitt litt krise med vekta, den bikka 56,3 kg og jeg føler meg rett og slett litt tjukk:o (det synes nok ingen andre steder enn i speilet vel og merke;)) Men fortsetter jeg denne trenden så blir det ikke lenge til det synes både her og der... La inn hva jeg hadde spist idag og trodde i utgangspunktet ikke det var så ille, men kom opp i nesten 2200, så det er vel på tide og ta av skylappene og prøve å ta litt kontroll nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag ble det tur istedet for trening, litt over en time rask gange. Fornøyd med det. Ligger på ca 1100 kcal etter middag og det er bra. Da er det plass til litt kos ikveld. Var det ikke den kosen jeg egentlig skulle kutte ut? hm..:cool: Prøver ihvertfall å telle litt kcal og trimpoeng framover så håper jeg vekta er på vei ned i løpet av uka...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endte på rett over 1800 igår, det er forsåvidt greit. Prøvde å regne over kcal forbruket mitt utifra en vekt på 56 kg, og da skal jeg ikke ha mer enn 1625 kcal for å holde vekta uten tp. Tar jeg med 7 tp i uka er kjapt 200 kcal mer. Ulempen med å skulle gå ned litt når man i utgangspunktet ikke veier stort er jo at det blir så veldig lite slingringsmonn. Har nok vendt meg godt til holdevekten budsjett og kjenner at det å kutte noe sted sitter litt langt inne nå. Men vil gjerne føle meg vel i bikini i sommer, så jeg må nok prøve å dra fram de magre alternativene for en liten stund....:D Det er jo herlig med vår og god anledning til å sanke litt tp ute nå, så det blir et mål, å komme meg ut litt mer enn jeg har gjort i vinter!

 

Det er lenge siden jeg har satt meg konkrete mål, men jeg tror at ukesmål skal innføres igjen for en periode til jeg er fornøyd med vekt, kosthold og aktivitet.

 

Minst 7 tp i uka.

Spise i snitt ca 1500 kcal per dag.

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekt igår var nede i 55,5. Det er jeg veldig fornøyd med:) Jeg hadde min første treningsøkt på torsdag etter 4 uker uten trening. Og idag er jeg helt ødelagt, er så støl overalt;) Men deilig å kjenne at jeg er igang igjen! Har ikke vært så flink til å telle kcal som jeg egentlig hadde tenkt, men det ser ut til å ha gått bra allikevel. Kommer ikke i nærheten av 7 tp denne uka heller, men jeg er fornøyd med det jeg får til. Igår var jeg ute med jobben og idag skal jeg også ut med noen venninner så det blir en "fuktig" helg. Tviler på at det blir noe særlig trimming;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lenemora

Vil bare innom å skryte litt av deg - godt å se at du er "tilbake" og at du har startet treningen igjen. Jeg er så misunnelig på deg som har nådd match og holder deg der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leverpostei:)

Må titte innom deg jevnlig jeg Melis. Synes du er så flink:) Du har holdt vekta lenge og er veldig målbevisst. Virkelig et forbilde for meg:)

 

Har kommet godt igang med nedgangen jeg også nå(endelig). 9,8kg har forsvunnet fra kroppen og flere skal det bli:) Håper jeg til slutt kommer inn hit jeg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

Jeg har vært gjennom 4 kurs og gått ned 21Kg totalt. Jeg har vært på HV siden i fjor september (sklei ut i Julen -------) men kom fort tilbake igjen. Jeg klart ikke treningen så meget mye under vinter, men klarte ca. 16 TP hver uke. Jeg må tilsier og at jeg var innom latskapet noen ganger, og forbi sjokkis skap og litt chips og nøtter og øl også!! Det sagt, har jeg klart og holde vekta. (Dumt og kaste bort tgratis veiinger pga. jul!!!!)

 

Men, nå er sykkelsesong i gang - da har det blitt nå min 4. uke med 24 til 30 TP.......!!! Jeg kjenner at selv om jeg ikke er i slankemodus, så er buksen min løsere rundt livet, beina mine har bedre form og pulsen holder seg lav under trening!!!!!!

 

Jeg tror at vi kan finne mye motivasjon i hverandre her!!! Jeg er meget fornøyd med hvordan ting har gått - og håper at denne følelsen sprer seg også. Husk og spise nok ifht treningsmengden - og kast slankegangen vekkkkkkk. Resten føler med. DEt viktigste jeg har lært her er at det er forskjell mellom helgen og hverdag!!!!!!

 

Tony.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.. Vil bare si jeg er dyktig imponert over dere som får til så mye trimpoeng:) Hvordan gjør dere det/ eller hva gjør dere? Jeg trener styrke hjemme 2-3 ganger, også går jeg turer ca 5 ganger pr uke.. Kjem sjelden opp i 10 tr.po jeg :)(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...