Gå til innhold

Hva er det for noe galt med meg?


Gjest HermineH

Anbefalte innlegg

Nå er helgen over og jeg har vært KJEMPEFLINK! En tur på 1' date='5 time i går, men bare en halv time i dag - fornøyd med det alikevel for det har vært en HVIT helg. Ikke noe tull, ingen overskridelser - i det hele tatt, VELLYKKET!

 

Gleder meg til å gå på vekten i morgen, selv om jeg ikke går ned så mye så vet jeg at jeg har vært superflink, så uansett vil jeg vinne på det.

 

Heia meg![/quote']

 

Jeg får heie litt på deg jeg også :-) Alltid deilig når alt har gått som det skal. Jeg har spist hjemmebakte boller i dag, og dermed ble det ingen middag på meg, men det var det verdt :-) Totalt sett er jeg likevel innenfor 1650 kcal.

Lykke til på vekten i morgen! Jeg skal på vekten jeg også, og det er alltid like spennende..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 789
  • Created
  • Siste svar

Tusen takk for at du også heier på meg!

 

Imponerende, Lisa42 - det å klare å begrense inntaket med hjemmelagde varme boller er en prestasjon på høyt nivå, ja noe jeg ikke engang tørr å tenke på at jeg skal klare enda:-) Gratulerer! Du taklet det jo fint ved at du ikke spiste middag - det går jo fint det, en gang iblant.

 

Lykke til på veiing du også:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for motiverende ord på tråden min. Det hjelper veldig å skrive ting her inne, synes jeg, men det hjelper nok enda mer at det er så mange som kommenterer og oppmuntrer meg til å stå på. :)

 

Du er jo kjempeflink Hermine. Regner med det går bra med oss begge på veiing i morgen. Heia meg, og heia deg! :) og heia alle dere andre også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk deg at det funker, du greier å bytte ut matvarer.

 

Jeg har også hatt en fin dag, med tur i 1 og 1/2 time. Ikke så fort, men likevel bevegelse og så trimsykkel etterpå i over 30 min.

Hadde en kafetur der de 3 andre i bilen kjøpte softis, og det gjorde meg ingen tng å stå over..

 

Det er jo så herlig når den verste svetten har silt av..

 

Du er flink, jeg greier ikke trimme så mye--men det går nedover og 12kg. minus på

meg siden 20.mai er jeg godt fornøyd med.

Hadde en kafetur der de 3 andre i bilen kjøpte softis, og det gjorde meg ingen ting å stå over, bortsett fra at jeg smakte en liten teskje.

Det er ikke verd alle kaloriene, brukte heller kalorier på herlige epler fra egen hage..

Ha ei fin my uke, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiing i dag.... minus 1,6 kg til - samlet 12,1 kg ned hittil:-) Det er jo bare helt herlig........tenk at helgens "forsakelser" dvs KONTROLL ga et slikt resultat. Jeg som bare går å venter på at nedgangen skal stoppe opp. Men, det lille ekstra på trimsiden og endringene i kostholdet gir resultater. Nå er jeg supermotivert til å fikse enda en uke i samme stil, selv om jeg vet det er bursdag på søndag.

 

Jeg er nå bare et par kilo unna der jeg var når jeg syntes jeg MÅTTE begynne å slanke meg for 2,5 år siden. Det sier jo litt - men denne gangen skal jeg holde ut til jeg er ferdig og jeg skal holde på til kroppen min kjenner at DETTE er riktig vekt. Det tar tid, men er helt sikkert verdt det. Tenk så godt å ha en kropp som fungerer.

 

Må fortelle litt om starten på dagen i dag også. Jeg tok tog på jobb fra kjæresten min. Både miljøvennlig og helsebringende! Det medførte at jeg fikk en gåtur på 45 minutter - tenk om man hadde gjort det hver dag:-) Skal nok ikke det, men må innrømme at jeg følte meg flink når jeg hadde gått alle bakkene og kunne notere 45 min trim FØR klokken 08.00.

 

Kanskje jeg skulle få med sussebassen på tur i kveld? Alle trimpoeng er gode trimpoeng som medfører vektnedgang:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott, Hermine! Du er så flink til å stå på. Gratulerer med flott resultat!

 

45 min trim før kl 08.00 står det virkelig respekt av. Jeg leste i et ukeblad før helga her at fysisk aktivitet på morgenen er veldig bra for å øke fordøyelsen langt utover dagen, så kanskje får du litt bonus av det også. :)

 

Jeg har også gått ned godt over en kilo denne uka. Veldig fornøyd med det, og ser at det begynner å nærme seg et 8 tall først på vekta, men det er nok et par uker igjen til jeg er der. Motivasjonen er imidlertid på topp, så dette tror jeg skal gå bra.

 

Hurra for oss! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke til å stoppe du , Hermine!

Ja tenk deg det...en helg på hytta og så klarer du jammen meg å gå ned så mye!

Det kaller jeg STÅLVILJE!!!!

 

Jeg derimot hadde litt mye vin lørdag og en NYDELIG dessert hos "svigers" i går!

men når det er sagt så var det faktisk de eneste utskeielsene jeg hadde...nei vent nå lyver jeg...hadde en håndfull med chillinøtter lørdag kveld og!

 

Men så fikk jeg kjærsten til å kjøre meg på jobb i går (han skulle på santa pod og se drag race så jeg visste han ikke var hjemme i tide til å hente meg) så jeg gikk hjem igjen! !times rask gange og det føltes godt!

 

I dag har jeg hatt en FULLPROPPET dag!!

JObbet i creche for første gang på morgenen, så dro jeg og tok ukens haldling, kom hjem og hadde lunsj og gikk en 30mins rask tur (hadde ikke tid til mer) og kom meg i bilen igjen for å reise til et annet sted for 3timer "voluntary" work.

 

Så når jeg kom hjem 7.30pm hadde elsklingen min ferdig middag med lys på bordet! Serverte fisk, ris og en nydelig salat!! Verdens beste han! :)

 

Men må si jeg var fornøyd med viljestyrken når jeg kom meg på tur i dag (hadde 1time fritid)!

 

Igjen gratulerer med nedgang til dere som har gått ned. Jeg venter igjen til torsdag. Og krysser fingrene for at ting går nedover her og! Skal svømme i morgen!

 

Blir veldig vanskelig med trim utover i uka. SLutter på en jobb 3 og begynner i en annen en kl.4 (30min kjøring i mellom der). og må dusje og skifte.....

 

Får se hva jeg får til seinere på kveldene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BigAndBeautiful82b

Herregud HermineH.... åssen klarer du det?? Kan du gi meg oppskritften?:) Kjempebra nedgang, bøyer meg i støvet igjen:) Det må være utrolig morro.

I morra har jeg min veiedag, veldig spent... Jeg har starta min egen tråd her jeg og nå "BB`s blogg". Tror det er greit å ha et fast sted jeg kan skrive ned min tanker,

oppturer, nedturer osv.... men du blir ikke kvitt meg, kommer innom for se åssen det går med deg:)

 

Ha en super kveld og kryss fingrene for meg i morra...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud HermineH.... åssen klarer du det?? Kan du gi meg oppskritften?:) Kjempebra nedgang' date=' bøyer meg i støvet igjen:) Det må være utrolig morro.

I morra har jeg min veiedag, veldig spent... Jeg har starta min egen tråd her jeg og nå "BB`s blogg". Tror det er greit å ha et fast sted jeg kan skrive ned min tanker,

oppturer, nedturer osv.... men du blir ikke kvitt meg, kommer innom for se åssen det går med deg:)

 

Ha en super kveld og kryss fingrene for meg i morra...:)[/quote']

 

Jeg krysser fingre for deg!!

Lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aldri trodd at jeg noengang skulle kunne gi noen "oppskriften" på å gå ned i vekt:-) Men det virker jammen som om det jeg gjør fungerer. Det er helt sikkert endel av suksessen at jeg skriver her inne på GR.no - det at dere oppmuntrer og kommenterer på det jeg skriver er jammen til hjelp:-)

 

Nå er vi klar for en uke til-det blir helt sikkert nok en flott uke:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Englevalpen

Hei på deg =)

Nå har jeg lest meg gjennom denne tråden, og nå har jeg fått tilbake motivasjon min. Du har virkelig vært flink! =) Ble i så godt humør av å lese om deg! =)

Du virker så sprudlende =) Håper du når målet ditt veldig snart =) Skal følge med på din tråd =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

at du har fått igjen motivasjonen, Englevalpen (morsomt navn forresten). Motivasjon til å gjennomføre og videreføre det vi har begynt på tror jeg er avgjørende for å lykkes. De dagene som er bra er med å styrker oss til de dagene det butter. Jeg har en slik dag i dag..........:-(

 

Nå har jeg lest gjennom inntaket mitt og konkludert med hva som er årsaken. I likhet med Lars Sponheim er jeg opptatt av å finne årsaker til fadesen. Jeg har vært så fysen i ettermiddag, trøtt, sliten og veldig sugen på sjokolade. VELDIG sugen på sjokolade. Faktisk så ille at jeg måtte gå for meg selv noen minutter for å unngå å stupe nedi en gottepose jeg fant. Jeg har KLART det i dag, men fyttirakkeren så vanskelig det har vært. Det er fordi jeg har brutt rutinene mine i dag - jeg er ikke klar til å takle det enda - sånn er det bare. Neste gang blir det kanskje bedre. Jeg hadde det travelt i dag - og spiste bare en dobbel null yoghurt med litt korn i til frokost, etter et par timer var jeg dødssulten så jeg dro innom kiwi for å kjøpe en Wasa sandvich - det hjalp. Lunsjen trodde jeg var bra, men jeg ser at det ble mest salat og grønnsaker, lite karbohydrater og kjøtt/fisk - dumt! Så kom jeg hjem og da ble det vanskelig. Ser også at jeg har drukket for lite vann - det merkes.

 

Jeg spiste litt eggeomelett med skinke på grovbrød (travelt) Ettpå ble det en smootie og tilslutt spiste jeg MIDDAG i kveld - kjøttkaker m brokkoli og potet. Totalinntaket mitt i dag er på 1650 kcal - trodde virkelig det skulle ha vært veldig ille!

 

I kveld skulle jeg på pilates men klarte å komme en time for sent! Det ble kompensert med 25 minutter oppoverbakke trening - bra!

 

Ja ja, det har vært en lærerik dag og det har gått bra! Det viser at dumme dager også er mulig å takle. Neste gang, når det kommer en sånn dag, ja da er jeg KLART!

 

Heia oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

at du har fått igjen motivasjonen' date=' Englevalpen (morsomt navn forresten). Motivasjon til å gjennomføre og videreføre det vi har begynt på tror jeg er avgjørende for å lykkes. De dagene som er bra er med å styrker oss til de dagene det butter. Jeg har en slik dag i dag..........:-(

 

Nå har jeg lest gjennom inntaket mitt og konkludert med hva som er årsaken. I likhet med Lars Sponheim er jeg opptatt av å finne årsaker til fadesen. Jeg har vært så fysen i ettermiddag, trøtt, sliten og veldig sugen på sjokolade. VELDIG sugen på sjokolade. Faktisk så ille at jeg måtte gå for meg selv noen minutter for å unngå å stupe nedi en gottepose jeg fant. Jeg har KLART det i dag, men fyttirakkeren så vanskelig det har vært. Det er fordi jeg har brutt rutinene mine i dag - jeg er ikke klar til å takle det enda - sånn er det bare. Neste gang blir det kanskje bedre. Jeg hadde det travelt i dag - og spiste bare en dobbel null yoghurt med litt korn i til frokost, etter et par timer var jeg dødssulten så jeg dro innom kiwi for å kjøpe en Wasa sandvich - det hjalp. Lunsjen trodde jeg var bra, men jeg ser at det ble mest salat og grønnsaker, lite karbohydrater og kjøtt/fisk - dumt! Så kom jeg hjem og da ble det vanskelig. Ser også at jeg har drukket for lite vann - det merkes.

 

Jeg spiste litt eggeomelett med skinke på grovbrød (travelt) Ettpå ble det en smootie og tilslutt spiste jeg MIDDAG i kveld - kjøttkaker m brokkoli og potet. Totalinntaket mitt i dag er på 1650 kcal - trodde virkelig det skulle ha vært veldig ille!

 

I kveld skulle jeg på pilates men klarte å komme en time for sent! Det ble kompensert med 25 minutter oppoverbakke trening - bra!

 

Ja ja, det har vært en lærerik dag og det har gått bra! Det viser at dumme dager også er mulig å takle. Neste gang, når det kommer en sånn dag, ja da er jeg KLART!

 

Heia oss![/quote']

Tenk å komme seg gjennom en sånn dag uten utskeielser da!!!

DET er bra det!!

Og så MÅ det føles godt når du går og legger deg at du IGJEN (tenker på helgen) klarte å motstå den styggedommen!

 

Jeg og er sliten i dag og kunne godt tenkt meg den lille mintsjokoladen i kjøleskapet, men jeg vet så ALT FOR godt hvor mye jeg kommer til å angre etterpå!!! Og når jeg klarer å tenke såpass langt før jeg bare stuper over det så tenker jeg at jeg har kommet et godt stykke på veien!!

 

Vi er flinke alle sammen og vi kan nå måla våres før vi tror!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag våknet jeg frisk og uthvilt - jammen lurt å legge seg tidlig nå og da. Over 8 timer søvn gjør underverker - og når dagen du våkner til er en klar litt kjølig høstmorgen med blå himmel og dugg i grasset, ja da må man gjøre noe ut av det. Det var derfor godt å gå på jobb i dag. Jeg oppdaget noe rart....... JEG HAR FÅTT LENGERE BEN! Ja, ikke sånn på ordentlig altså, men jeg går LENGERE skritt. Nå skjønner jeg hvorfor Bolt løper raskere enn alle andre - lange skritt like fort går raskere:-)

 

Så folkens - minus 12 kilo medfører lengere ben - noe jeg alltid har drømt om:-) Tenk når jeg har tatt av 12 kilo til eller 18? Jeg kan lukke øynene å se for meg neste sommer, 18 kilo lettere enn nå, 30 kilo lettere enn denne sommeren. Iført bikini, spradende rundt med den største selvfølge på en strand. Kanskje ute på lange gode turer uten å være kledd i "burka" - tenk så deilig å føle at du kan gå i en ettersittende treningstopp uten fett og valker som tyter ut overalt det strammer. Uten "håndtak på hoftene", og uten dvasse lår som disser. Jeg gleder meg til alle klærne jeg skal kjøpe, til de fantastiske opplevelsene jeg får på salg, når klær str M passer, XXL og XL er ikke lenger en selvfølge. Tenk på de kjolene jeg skal ha på, kjoler som gjør at jeg føler meg sexy og fin, selv i noa noa klær. Jeg har vært der å prøvd klær noen ganger, men jeg ser ut som ei vaskekjerring - Odd Molly og Noa Noa må man være relativt slank for å kle har jeg erfart - åååååååååååååååååååå jeg gleder meg til å nå målet mitt:-)

 

I går måtte jeg strebe for å klare å ikke overspise, i dag kommer det til å gå fint fordi jeg klarer å holde på rutinene mine - det er deilig å kjenne seg flink! Faktisk kjenner jeg at jeg kan leve slik, jeg kan leve med å trene eller bevege meg på en eller annen måte nesten hver dag. Jeg kan leve med begrenset matinntak (mye men ikke alt) Jeg kan leve med å skrive inn hva jeg spiser leeeeeeeeenge, for jeg vet det lærer meg opp til å ha kontroll. Rett og slett, jeg har funnet ut at jeg KAN LEVE - det er jammen deilig!

 

Heia meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg målte meg mandag, glemte å legge det inn. Jeg setter opp målene her fordi det er her jeg klarer å finne de tilbake, målene fra første måling står også her - da er det lettere å sammenligne.

 

Målene fra første 10.8:

Hals: 39

Arm: 35

Midje:101

Hofte:106

Rompe:112,5

Lår: 67

Legg:42,5

 

Måling 14.9 med redusert fra forrige gang og totalt minus bakerst:

Hals 38 - 0 (-1)

Arm 32 -0 (-3)

Midje 87 - 1 (-14)

Hofte 100 -4(-6)

Rompe: 103 - (-9,5)

Lår 62-1(- 5)

Legg 40 - 0 (-2,5)

 

Totalt minus 41m samlet på de stedene jeg måler:-)6cm denne uken også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hermine!

 

Du skriver at du har tatt en InBody-test og sier at denne sier du kun skal ned 12,5 kg. Hva innebærer denne testen, og vet du om vi andre, som ikke er med på et slikt prosjekt, kan ta denne testen et sted?

 

Mvh

Linda

 

Tra la la la la' date=' det er så gøy å være meg. Jeg gikk ned 1,4 kg til denne uken - super duper fint. Heia meg!

 

Jeg har også begynt på "prosjektet" mitt i dag. Etter å ha tatt en "InBody" test er jeg relativt fornøyd - jeg var for en gangs skyld ikke den værste eller den som skulle ned mest. Jeg fikk, svart på hvitt, bevis på at jeg har masse muskler. Noe som var veldig bra! Det som var overraskende var at jeg i følge denne testen bare skal ned 12,5 kg til! Jeg som trodde jeg skulle ned 22,9kg........ hmmm, vel, resultatet kunne endre seg når jeg skal ta ny test om 6 uker. Tipper jeg ender opp med at jeg skal ned 18 kg jeg, da vet jeg at jeg er slank men ikke superslank. Kanskje det er da jeg er normal?

 

Kanskje jeg ikke skal veie det jeg veide før jeg fikk barn? Kanskje jeg rett og slett skal være tyngre? Det har jeg ikke bestemme meg for nå - jeg skal vente til jeg er der og ta en kilo om gangen:-)

 

Tenk, målet er innen rekkevidde:-)[/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snack-a-Jacks er fulle av karbohydrater, og ikke å anbefale i store mengder. Klart, - de har nesten ikke fett, men karbohydrater kan være like fetende, men de er sannsynligvis bedre enn postetgull :-)

 

mvh

Linda

 

Tusen takk for Snack a Jack tips - det skal jeg prøve også! Ellers så jobber jeg med å redusere behovet for mengder med godis. De helgene jeg har holdt på så har frukt' date=' smootie (laget tykk, spist med skje - nammmm) eple med kanel, grønnsaker med dip, 4 ruter med mørk 70% sjokolade, pop corn og cola zero!!! vært lørdags gotteriet mitt. Jeg unner meg heller litt ekstra mat enn veldig mye godis. Det beste jeg får er faktisk min fantastiske smootie med dobbel 0 vanilje yoghurt, bringebær, jordbær og rips - syrlig, søtt og deilig - nesten som å spise is. Føles syndig, men er helt nydelig.

 

Jeg har tidligere skrevet litt om HVA som skal defineres som gotteri - jeg jobber med omdefinering, så jeg regner med at det over samt litt lakris ender opp som fasit - med sjeldne eller ingen unntak. Tror jeg rett og slett må holde meg unna smågodt og potetgull - det er som dop for meg - jeg blir hekta igjen.

 

Tar gjerne mot flere tips om "lørdags godt"

 

Hilsen ei som BÅDE har gått 45 min stavgangtur OG vært på bodypump i dag!

 

Heia meg![/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Linda

Jeg vet at det er mye karbo i snack a jack, men i og med at posen er liten, smaken er god og det føles som en skikkelig utskeielse så er det en nødløsning nå og da. Er godt med noe som smaker litt også:-)

 

Har du tips til noe annet som er godt som litt salt og godt godis i helga? Savner salt og krydder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hermine!

 

Du skriver at du har tatt en InBody-test og sier at denne sier du kun skal ned 12' date='5 kg. Hva innebærer denne testen, og vet du om vi andre, som ikke er med på et slikt prosjekt, kan ta denne testen et sted?

 

Mvh

Linda[/quote']

 

Hei Linda...

InBody er en slags vekt som også måler balansen i kroppen (høyre/venstre side) arm/ben - den måler fett, muskel og vann i kroppen. Den måler det ved at det sendes bittesmå elektriske signaler gjennom kroppen som måler motstand i fett, "kjøtt", bein og vann - det scanner deg på en måte. Den sier noe om du har "farlig" fett rundt indre organer, den beregner daglig energibehov i forhold til aktivitetsnivå - og sikkert noe mer jeg ikke husker. Jeg fikk der beskjed om at jeg har bra med muskler men for mye fett. Den er ikke en test som er samkjørt med BMI, men den tar hensyn til hvem DU er og hvordan din kropp er sammensatt. Grunnen til at jeg skal veie ca 10 kg mer enn andre jeg kjenner med samme høyde for eksempel er at jeg pga min turn/idretts bakgrunn og kroppsbygning har tunge ben i kroppen og mer muskler enn vanlig.

 

Der jeg trener (et veldig bra spenst senter) kan alle komme innom uavhengig av om de er medlem eller ikke for å få tatt testen. Det koster kr 400,- Da forteller en personlig trener deg om testen samtidig og forklarer deg hva det betyr for akkurat deg. Jeg har hørt om andre steder som tar mindre betalt.Hos "oss" er apparatet ganske nytt. Det koster visst nesten 300 000, så jeg forstå godt at de tar seg litt betalt. Det er iallefall verdt prisen. Min sønn på 16 som trener mye og mannen min som overhodet ikke trener skal også snart ta testen. De trenger en oppvekker iforhold til hva som er viktig for å ha en sunn kropp:-)

 

Dersom du går inn på http://www.bodyanalyse.no skal du kunne finne ut om det er et sted i nærheten av deg som har dette apparatet. Der står det også mer utfyllende om det - sånn at du forstår hvordan det virker.

 

Lykke til!

 

InBody test er det mange steder i Norge som har Du kan sjekke hvor på http://www.bodyanalyse.no. D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg deg tidlig i kveld så kanskje du klarer å stå opp litt før. Er du skikkelig i støtet går ut en liten tur før du dusjer:-) Det setter i gang kroppen og forbrenningen, men dette vet du jo:-) Husk at uansett hvordan det går i morgen så er det slik at om du har vært flink flest dager i uken og ikke helt spinnvill de andre dagene så kommer du til å gå ned! Egentlig skal vi glede oss til veiedag folkens, for da får vi svar på om noe positivt har skjedd med kroppen vår. Har vi gått ned "masse" så er jo det fint - men for mye er jo heller ikke så bra da (sier jeg...) Har vi gått ned litt og vært flinke så får vi det tilbake en annen gang - å bytte fett med muskler er for meg et godt bytte! Har vi ikke gått ned men har vært flinkere enn vi var før så er vel det også en seier? Positiv tenkning, Knerte - DET er tingen:-)

 

Sov godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg deg tidlig i kveld så kanskje du klarer å stå opp litt før. Er du skikkelig i støtet går ut en liten tur før du dusjer:-) Det setter i gang kroppen og forbrenningen' date=' men dette vet du jo:-) Husk at uansett hvordan det går i morgen så er det slik at om du har vært flink flest dager i uken og ikke helt spinnvill de andre dagene så kommer du til å gå ned! Egentlig skal vi glede oss til veiedag folkens, for da får vi svar på om noe positivt har skjedd med kroppen vår. Har vi gått ned "masse" så er jo det fint - men for mye er jo heller ikke så bra da (sier jeg...) Har vi gått ned litt og vært flinke så får vi det tilbake en annen gang - å bytte fett med muskler er for meg et godt bytte! Har vi ikke gått ned men har vært flinkere enn vi var før så er vel det også en seier? Positiv tenkning, Knerte - DET er tingen:-)

 

Sov godt![/quote']

 

Jeg gikk ned 700g i dag og som deg så er jeg litt skuffa fordi jeg og har drevet og snikveid meg!

 

Det er det bare å slutte med med en gang!! hehe...

 

Ellers klarte jeg å motstå en fristelse i dag!

kom hjem fra jobb, utrolig sliten i dag, mensen (noe jeg og tror kan være grunn til mindre vekttap) og for ikke å snakke om fysen på noe usundt! Tror jeg kunne bestilt meg en stor pizza og spist hele alene!!

Men jeg stekte to egg og hadde en brødskive og sopp til...så i kjøleskapet lå det EN STAKKARS camembert (stor rund breaded ost) med..hold dere fast 238kcal i EN!!!

Så begynte jeg å legge sammen kcal ca...to stekte egg ca 200kcal (tror jeg), en brødskive var 85kcal og da med den osten ble det 523 kcal (til et mellommåltid!!!)

 

haha og da sa jeg til meg selv at det var sånn den gamle meg hadde gjort..og kjente jeg ble ordentlig sint og skuffet over meg selv...pakket osten bort og lukket kjøleskapet!

 

Så i stedet for 523kcal ble det 285!!! Noe som er perfekt for et mellom måltid for meg!

 

Veldig fornøyd med den!! Men er fortsatt sugen på noe USUNDT!!!

Jeg biter tenna sammen og skylder på mensen og at den ikke skal få meg til å skeie ut på en torsdag!!!

 

Så 700g ned og kontroll over hva jeg spiser!! Det er jammen meg en fin torsdag! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der kan du se - du begynner å få kontroll! Herlig følelse, ikke sant:-) Likte den at du minnet deg selv om at det var sånn du var FØR - vi jobber med å forandre oss, ikke sant? Tror jammen vi er på god vei, jeg:-)

 

Jeg hadde en samtale med hun som følger meg opp på prosjektet mitt i går. Det var en nyttig samtale. Vi snakket om hva slags mål jeg har satt opp og hva som skal til for å nå de. I følge InBody analysen skal jeg ned ca 11 kg til - noe jeg mener er for lite. Selv mener jeg at 17 kg til er riktig. Det var jammen hyggelig når hun ber meg reise meg opp så hun får se - og uttaler at "neimen om jeg tror noe på at du skal ned 17 kilo til!" Det gjorde godt for selvtilliten, ja. Hun har kjent meg i 5 år og sett mine opp og nedturer over disse årene, det hun var opptatt av var at jeg blir så "flink pike", hektet på å få det til, hektet på å trene masse og i det hele tatt superopptatt av å leve riktig NÅR jeg slanker meg. Også "orker" jeg ikke mer når jeg er nesten ferdig. Da stopper både trening og riktig kosthold opp.

 

I går laget vi en plan for måter å takle dette på. Vi begynte med at jeg skal bli flink til å planlegge måltider, så jeg satt meg ned med ungene i går og laget en meny for neste uke, vi bestemte en dag hver. De syntes det var gøy! Fordelen er at jeg kunne handle inn i dag for hele helgen! Jammen kjekt og sikkert mye billigere. Da slipper jeg fristelsene i butikken så ofte og jeg kan forberede maten bedre enn i dag som det går litt etter impuls. Bra! I tillegg må jeg jobbe med gotteri. Det at jeg har gitt f... noen år har medført at jeg har barn som også ikke går av veien for å ta seg gotteri midt i uka - veldig dumt å gi de så dårlige vaner - i går laget vi en "premieringsliste" som gikk på at de får stjerner hver gang de gjør positive ting, eller klarer å holde noe vi ble enige om. F.eks - en dag uten godis gir en *. legge seg i rett tid`= *, stå opp med en gang=*, spise god frokost med OMEGA 3=* og litt til - også krysser vi av hver kveld for å se hvor mange stjerner de har fått. 10, 20 og 50 stjerner kan byttes inn i noe de gjerne vil. 10* er f.eks 20,- 50* er en kinotur, 20* er å få være oppe en halv time lengere, osv....Blir litt jobb å følge opp, men det ga iallefall resultater i dag! De har vært superflinke!

 

Dagen i dag har forresten også vært helt ille - jeg har blitt kjempeforkjølet, tett i halsen og tett i panna. Har sovet 3 timer i kveld, nå legger jeg meg igjen! Jeg får sove bort dritten - også slipper jeg å tenke på mat når jeg sover:-)

 

Har alikevel hatt kontroll i dag - deilig!

 

Heia oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aldri trodd at jeg skulle klare å karre meg opp av senga for å gå på spinning i dag - men det gikk! Og det var deilig:-)

 

Nå er det bare å begynne å lade opp til helgen - en helg i sunnhetens tegn med tur i skogen, god rødvin og planlagte måltider og kos!

 

God helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...