Gå til innhold

Bestemødre-klubben


Gjest Necin40

Anbefalte innlegg

Ikke misforstå overskriften, jeg nyter faktisk november-mørket også! Det er så hyggelig med tente lys og varme i ovn og peis! Jeg synes alltid tiden frem mot jul er koselig -og det til tross for at jeg slett ikke er flink med hendene til strikking, hekling osv!

Veldig trivelig og lese nytt fra deg, Mia! Du har virkelig kommet inn i

et godt spor som du kan leve på! Jeg kjenner meg igjen i dager som er gode og dager hvor ikke alt går som vi ønsker! Siste tiden har maten og snopet fristet ekstra mye - jeg har ikke gått opp i vekt, men ei heller ned! Jeg må si som du det vil gå bra etterhvert! Jeg må ikke la de festlige dagene ta overhånd, men fortsette denne nye sunne livsstilen - som går veldig greit for det meste!.......tross inne i en litt tyngre periode akkurat nå!

 

Ha det fint i helga på hytten!

Ha det fint alle sammen! Kom bli med oss på denne "gamle" tråden! Det er så trivelig med mange bidragsytere! Gir på en måte ekstra motivasjon når vi er mange! Velkommen hit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 654
  • Created
  • Siste svar

.....måtte til lege.....infeksjonen ville ikke gi slipp! Nå håper jeg at jeg snart er mer ivrig her inne! Trenges det, for jeg har syntes synd på meg selv flere dager.....og trøstet meg med sjokolade! Men dette er forbigående!

Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Godt nytt år, alle dere der ute! Nå er vi allerede langt ut i anuar og dagene blir snart merkbart engre! Deilig, hva????

Jeg vsr som dere kan se syk i mange uker på slutten av forrige år, derfor stile på tråden, men nå er jeg tilbake! Jeg håper det er mange av dere som leser dette som vil bli med her og fortelle om hverdagen, gde og mindre gode dager, bestemødre eller ungdom - dere er alle hjertelig velkomne!

 

i forhold til matinntak i jula, ble det altfor mye på meg! Trr eg synes yn på meg selv etter så langt sykefravær! Nå har jeg trent og spist sunt og godt! Treningen var et ateritt for det merkes at passiviteten gjorde sitt inntog med sykdommen! Jeg er ved godt mot og stser på at det vil bli mindre og mindre av meg, dvs mindre flesk og ne mer muskler etterhvert!

 

Hvordan er det med dere der ute?

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hei alle sammen.

Lenge siden jeg var her.

Vintermånedene har vært litt vanskelige, med prøver og slikt på sykehus , men jeg har kommet litt til hektene igjen.

Det har kommet noen kilo på disse månedene , men nå har jeg gried å snu. 3 dager på rett kjøl, det gir meg tro på at jeg er på rett vei.

 

Er det noen andre her?

Kjekt om vi kan trø til igjen fram mot sommeren--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei-

Titter innom for å se om det er liv i tråden - var med en stund for lenge siden. Nå er tiden inne for å ta et tak, snart er det vår og sommer, slutt på og gjemme seg i store klær :)

Skulle så gjerne gått ned noen kg før mai, reiser på ferie i midten av mnd, og som alltid ;( ønsker jeg å trylle bort noen kg.

Har rundet 60 år, og kjenner at det viktigste er ikke å finne idealvekten, men trivselsvekten.

Håper det er noen fler bestemødre som føler litt av det samme, så kan vi motivere hverandre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært i Oslo en god uke og nå er jeg tilbake.

starter i dag med skritt-teller og skal gå 8000 steg for en god sak --les p framsiden av vektklubben-vi hjelper kvinner ut av fattigdommen-

 

Kom igjen --vi gyver på og jeg registrere mine steg her hver dag

 

Antall steg:

 

01.03.11 9988 kl. 22.00 og ikke i seng ennå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astriks

Så bra, der var du !!Håpet at noen fortsatt var aktive her, trenger noen å jobbe meg fremover med.

 

Har funnet frem skritt-telleren, og det motiverer. I går gikk jeg lang tur, det ble 18884 skr. - i dag ble det 8167, godt fornøyd med det og.

Forstår det sånn at du også bruker den.......da kan vi dra hverandre litt !

 

I dag har jeg hatt fiskekaker til middag, jeg er så glad i fisk,men han jeg bor med er sånn passe glad i det, men 2-3 g. i uken lurer jeg det til :)

 

Nå skal jeg ut og kjøpe garn, må ha et strikk i hendene.

 

Snakkes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her registrerer jeg bare mine skritt:

 

Antall steg:

 

01.03.11 -----9988 (kl. 21.55 og ikke i seng ennå!)

02.03.11 -----8743 (kl. 21.11)

03.03.11 ----10098

04.03.11 -----8534 ( for mye ski-VM)

05.03.11 -----8093

06.03.11 -----8066

07.03.11 -----8083

08.03.11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk 18000skritt--det er til å få bakovrsveis av --jeg må skjerpe meg--

takk for at du motiverer meg

i morgen blir det en bra dag

har barnebarn til overnatting og barn og barnebarn på middag i morgen--kjøttsuppe med løksaus og tilbehør--gleder meg

i dag gikk det greit helt til jeg sprettet en pakke med vaffelkjeks--huff og huff.

nå er jeg ferdig med det..

smakte ikke så godt når jeg tenker tilbake på det jeg puttet inn i munnen.

Hade blitt bedre med en god skive til kvelds.

 

Ny dag og nytt friskt mot i morgen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greide ikke å innfri det jeg hadde planlagt.

Har hatt overnattingsbesøk og tidlig opp. La meg nedpå igjen og forsov meg, så da gikk et litt på styr utover dagen. Maten var grei nok -men litt for mye karbohydrater.

Greide en tur på trimsykkelen idag og det er lenge siden.

I går var det gruppetrim i 45 minutter, og det er herlig.

 

Målsetning for morgendagen--

-drikke nok vann

-bake knekkebrød

-gå minst 8000 skritt

-spise sunt

-være fornøyd med det jeg har fått til tidligere.

"Jeg er flink og ser fin ut"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astriks

Hei igjen !

Ikke godt å klare alt når en har fullt hus, kjenner til det ! - men veldig koselig da

 

Jeg er inne i en god tid, går mye tur, spiser greit, og tror jeg går ned i vekt !!!!

I dag skal jeg møte en venninne til lunch, men først er det ut på tur.

 

Ha en flott dag, prøver å komme innom i kveld, spennende å se hvordan det går med deg !

 

 

Skritt-teller denne uken:

Mandag -18976

Tirsdag -8167

Onsdag -16691

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astriks

Da inspirerer vi hverandre, ingenting er bedre enn det:)

 

Dagen min har vært koselig, lunch og tur med en venninne.

Hjem til kjøttkaker, rester fra i går, og ut på tur med min mann :)

Nå sitter jeg ganske sliten i gostolen og strikker, veldig fornøyd.

Har faktisk mange kal til overs i dag, god følelse.

 

Flink du er som baker knekkebrød, må gjøre det en dag jeg også, de er jo gode. Bruker du oppskriften til Grete R ?

I morgen skal vi være sammen med barn og barnebarn, det er alltid litt vanskelig, men jeg gjør så godt jeg kan.

 

Ha en fin kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har bakt de knekkebrødene og de er kjempegode.

Bytter ut 1 dl solsikkekjerner med 1 dl gresskarkjerner for jeg liker så godt den smaken.

Det har gått fint idag, vært ute med gamle foreldre 3 timer på kafe og handletur. Spiste bare halvt rundstykke med skinke , så jeg er kjempefornøyd idag.

Knekkebrød har jeg i bilen og en flaske vann, slik at jeg putter i meg litt når det går over 2,5 time siden siste måltid.

 

Dagens mål er oppnådd :-)

ny målsetting til i morgen:

Målsetning for morgendagen--

-drikke nok vann

-gå minst 10000 skritt

-spise sunt

-være fornøyd med det jeg har fått til tidligere.

"Jeg er flink og ser fin ut"

 

Var med en venninne i banken kveldingen og satte inn penger fra utlodningen, og hun kjørte meg hjem. Hun kjøpte ferdig pizza, sjokolade og noe smågodt.

Tenk- jeg bare så på, hadde ikke lyst på.

 

Neste uke er det vinterferie her i området, så da er det barnepass og det blir en utfordring, må jo finne på noe å gjøre, tur og uteliv,, men like fullt skal de ha mat og vi må gjøre litt som foreldrene ikke har så mye tid til.

 

Det SKAL gå fint. Jeg må forberede meg allerede nå og tenke alternativer som jeg også kan ha. Får studere litt i GR-bøkene.

Idag 10098 skritt nå når jeg legger meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det lørdag og fortsatt ski-vm.

Ble litt mye tv-titting igår--og for å komme i mål med skrittene (8534)

både danset og gikk og småløp jeg rundt i huset 1 times tid og da kom jeg over grensen. Vil se tallet på min skritt-teller ellers er det så lett å lure seg selv.

Min mann satt der med en konjakk og koste seg og smålo, han ble ganske svett på mine vegne.

 

En god start på dagen så langt. Skal til byen og selge lodd for foreningen vår--og skal være i 3 timer. Spent på hvordan det slår ut nå under VM.

 

I kveld blir det kongekrabbe og loff med tilbehør

og søndag --gryterett med karbonadedeig og salat.

Så er det utfordringen kommer: Fastelavn

må sjekke i GR-bøkene og finne ut hva jeg kan spise.

Jeg er motivert til å mestre den dagen..Skal kjøpe kesam vanilje og blande litt fløte i den så jeg har kontroll.

 

Lagde yoghurt -is igår kveld med 1 boks JA-yoghurt (1/2 l) og 1 pakke frosne bær.

Moste bærene i stavmikser og bare blanfet i sammen. Spent på hvordan det smaker. Salat er en viktig del av denne helgen , så jeg lager en stor porsjon.

 

Ha en fin helg i det fine været, sol her hos meg. '

Kos dere!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi fått noen timer i ro etter noen hektiske dager.

Mandag var det 6 barnebarn her og 2 nabounger.

Idag var det bare 3 stk.

Nå er jeg helt kjørt og har fått en vond fot , så idag greier jeg ikke mitt mål om 8000 skritt.

ja ja --ikke noe å gjøre med det. Ungene var fornøyde og takket for seg så da er vi også fornøyde.

 

Ny dag i morgen--nå er det leggetid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astriks

- tiden flyr fra meg.....så flink du er. baker, passer barnebarn og skritter i vei :)

 

Jeg har også hatt barnebarn helg, hektisk og veldig koselig. Vanskelig å holde seg unna når en baker fastelavensboller - uff.

Prøver og gå 10000 skritt hver dag, men ikke alltid jeg klarer det. Jeg gikk bare ned 300 gr denne uken, syns det går tregt, men har vel meg selv og takke...

Denne uken har vi tre bursdager, skal være glad når neste uke kommer, og vi kan tilbake til normalen.

Nå er det kvelden - god natt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astriks

Så var det alt torsdag, jeg våknet med sår hals og hodepine, vil ikke ha noe sånt nå, har mer enn nok med astmaen for tiden.....

Matmessig går det ganske greit, men dårlig med tur de siste dagene.

Våren kommer vel på ordentlig snart, og da blir det meste lettere.

 

Hvordan går det med deg ?- fortsatt travle dager ?

Syns du helgene er problematiske i forhold til fysing på "noe" ?

 

Ha en god dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært borte fra pc'en en stund.

Sliter med energi og er nokså kjørt. Har ikke greid å gå alle skrittene, og har måttet ta det rolig.

Jeg prøver å være flink, men har ikke mer krefter.

Denne uka er bare pyton, har noe hver dag, og det orker jeg ikke. Sover mye, men har hatt en fin dag idag helt til nå. Stresser med at jeg har mye rundt meg som jeg er involvert i,, så jeg melder avbud på noe på dagtid torsdag, fordi jeg må på et møte torsdag kveld.

Ja det er bare jeg som må sette grenser. Nå har jeg funnet en pocketbok som jeg leser, kjærlighetsroman fra rundt 1900 tallet.

Vekta går det ikke bra med, jeg skal veie meg over helgen --

takk for din tilbakemelding!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Gjest Necin40

Hallo alle sammen! Nå har det vært stille fra min side velig lenge! Men nå satser jeg igjen og håper at dette forumet kan hjelpe meg godt atter en gang! Jeg har nok desverre ik nådd målet jeg hadde for to år sidn...74kg, langt ifra!, men jeg har ikke føket så velig opp i vekt ( tror jeg da, tør ike gå på vekten nå) Antagelig stopper nåla mellon 85-90, antar jeg! Lover å veie meg snart så skal jeg fortele dere hva jeg veier! Jeg ønsker meg fortsatt ned og synes det var så godt å ha kontakt med dere og dette forumet! Det gav meg virkelig inpirasjon!

Jeg trener bra, synes jeg selv, to- tre ganger i uke! Fornøyd med det! Men er bare SÅ glad i mat!

Så...nå var første rapporten skrevet.....

 

Ha det bra til neste gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Necin40

Tenkte på dette idag - det har blåst ille de siste dagene - og alle, inkludert meg selv, klager over vinden. Men så kom jeg til å tenke på kiloene mine, de er som vær og vind, litt til og fra og i perioder er de tøffere, hardere og vil ikke slutte å " blåse seg på", men, sunn fornuft sier at det blir bedre tider, det er håp og jeg vet det vil bli deilige sommerdager iår også.....derfor satser jeg på sunt og riktig kosthold nå for at kiloene kan blåse av og ikke på meg!

 

Ha en fin dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Majanne

Godt å se deg!!

Kjenner igjen følelsen, men bare husk at vekta kan være en god motivasjon når du må si neitakk.

 

Veldig bra at treningen er inne! Det er supert for kroppen uansett vekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...