Gå til innhold

Bestemødre-klubben


Gjest Necin40

Anbefalte innlegg

Gjest Necin40

Nå ble jeg hoppende glad - jeg oppdaget plutselig at jeg ligger to kg under målet jeg hadde for 1.juli!!!!! Jippi!!! (..selv om jeg må innrømme at det har blitt endel sjokolade, peanøtter og annet snop denne perioden. Men som tidligere sagt, forskjellen denne gangen er at jeg enkelt tar et tak "dagen derpå" og blir sunn igjen etter utskeielser!! Stolt!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 654
  • Created
  • Siste svar

godagen venner-- idag er d en strålende fin dag- blå himmel og sol,-- har gått ned 200 gram på en uke, og er fornøyd!! ned er ned! sakte men sikkert! men koser meg nok litt for mye, men da gjør jeg som necin, og går ned på noe anna akkurat den dagen, slik at d går NESTEN opp i opp,- og så går jeg en tur hvær dag på en time, da blir samvittigheten litt bedre. jeg spiser også veldig groft brød, ligner litt på inger-brødet, men har gjort d litt anneledes, men er lite hvetemel i d. vi får prøve så godt vi kan, d viktigeste er at vi ikke går opp masse, men når d målet vi ønsker, en eller anna gang. tidligere vile jeg helst at d skulle skje NU, men d har jeg slutta å stresse så med. ha en fin sommerdag jenter, vi prates

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men regn trengs og det ser ut til at det ikke kommer noe nå heller til oss.

Jeg har ikke så mye å passe på--bare hagevanning-men det er ikke noe slit å bære vannkanner rundt i bedene--bare god trim.

 

Jeg kjemper litt mort iskrem og kaker nå--har liksom sneket innpå noe godt hver dag og det er en uting..

Ser sammenhengen mellom stress og sliten kropp og matinntaket-klarer fint de vanlige måltidene --men stresset gjør meg vondt og det er akkurat som jeg synes jeg MÅ ha noe for jeg er så sliten-og da blir jeg matlei..

 

Må prøve å finne en annen løsning--

Vekta er på stedet hvil--+100 gram--men det regner jeg ikke med..

Vil ned litt til--men motivasjonen mangler--

god helg alle sammen --det blir endel barnebarn denne helgen også--

kjekt det--men litt tungt når ikke kroppen er med--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å være ute i frisk luft--ikke så aktiv på pc'en -men tok et skippertak nå--

Enkel middag fiskekaker og ferske rundstykke r og god salat.

 

Fått litt mer motivasjon-og spiser mer riktig mat og da er dagen mye bedre.

vippet akkurat 19kg-minus idag--så jeg svever--

fortsetter mitt nye li8v--

hvordan er det hos dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig skjer det litt nedover--har nok vært for lite kontroll med mat og trim.

Uka har vært grei -har forsøkt å tenke litt mer på hva jeg putter inn og holdt meg mer i aktivitet.

Det er stille på tråden--men jeg vil fortsette og skal holde denne vekten og helst litt mer ned. Kjenner at det er så mye som skjer rundt meg og ikke alltid jeg får tid til meg selv-og da har jeg bestemt at jeg skal være glad og fornøyd denne sommeren med det som har skjedd hittil og så kan jeg fortsette ned senere..

 

Hadde vært kjekt om dere andre kom innom--litt ensomt her.

Har statet min egen tråd på hold vekten --så jeg går inn der av og til og skriver litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Necin40

Sommer - sol - lyse dager - lange deilige kvelder - og hva skjer??? Jada det samme som hvert eneste år!!! Det smaker ekstra godt med litt kos de lange koselige kveldene - nøtter er min lidenskap, og hva mer skjer...jo da vekten går ikke ned - med foreløpig ikke særlig opp heller!! Mia, jeg er helt enig med deg. Denne sommeren skal jeg nyte og være veldig fornøyd med de mange kilo lettere jeg har blitt dette siste året. Og jeg er fast bestemt på at det ikke skal bli maaange kilo opp, men at jeg likevel skal glemme vekt for en periode!! Jeg gikk faktidsk ned masse fra påsketider og til midten av juni, men nå de siste to ukene har jeg fråtset noe i overkant av det jeg burde. Jeg kommer til å stikke innom her for å gi rapport og for ikke å glemme det gode livet jeg har opplevd med mindre å bære på!!

 

Ha en god sommer alle sammen - spesielt dere som har tatt ferie!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Gjest Necin40

Jeg forstår ikke helt hva det er med meg. Det skrives og snakkes så mye om at "om sommeren er det enkelt å spise sunt - for det bugner med frukt og grønt..........." Ja da, det er helt riktig, men kveldene er jo som jeg har sagt tidligere, så skjønne, lyse og varme - du verden hvor godt det er å hygge seg da!!!

Iår som alle år, jeg har ikke gått ned et gram, snarere tvert om, men jeg tør ikke veie meg, ikke enda..........det får vente til august.........

 

Kjære mine venner der ute, nyt sommeren og vi holder kontakt!!! Skal love å oppdatere og håper resultatet ikke blir så allerverst da alvorets time kommer en gang i neste måned....nå skal jeg ta et krafttak, kanskje :D

 

Ha en fortsatt super sommer...........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Hei

jeg er tilbake i hverdagen og melder i morgen hvordan vekta er -

sommer har det vært og det har blitt mye godsaker.

Har greid å ta meg sammen nå mandag og vekta er ikke så verst--regner med litt opp.

 

Nå er det tilbake til rutine og mosjon --så da er jeg tilbake i morgen --18.august!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte finne meg et nytt sted nå jeg... fikser ikke det karbo-greiene. Mannen min er ikke interesert i sånn mat og da blir det for vanskelig. Jeg får holde meg til trofaste GR tilhengere. Men jeg har lært litt i sommer med denne eksperimenteringa, har gått ned 2 kg.

Jeg er også mormor, akkurat fyllt 65 og sliter med for mange kilo og dårlige knær. Kan jeg være med dere, damer? Moden ungdom er det ikke det vi er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja da er det bare å gå trøstig videre-og sunn og vanlig mat er jo det vi skal ha til hverdags og jeg synes også det er best med det gode gamle.

 

For hva skal vi gjøre når barnebarn dukker opp og vi ikke har brød eller vanlig mat--det er kjedelig , det-

idag har jeg hatt besøk av den minste i familien, en gutt på 18 mnd. og da vi spiste stekt makrell-forlangte han å smake og spiste en halestump -og nikket da jeg spurte om det var nam:-)

 

jeg går egentlig på hold vekten kurs--har veiet meg idag og sendt rapport.

Det har gått fint-egentlig-har bare +2hg. fra 3.mars--og det er jeg stolt av.

 

Har greid å ta meg sammen de siste 4 dagene og nå skal jeg prøve å kose meg litt på lørdag eller søndag--sørge for å ha grønnsaker og frukt og yoghurt med 0% i huset.

 

da ønsker jeg deg lykke til--vi greier det sammen-

Reiser på hytta i morgen og er tilbake mandag--

god helg og da snakkes vi over helgen--

 

Jeg skal være flink og tenke på deg--og sammen blir vi sterke!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at jeg får være med. Har lest litt her og dere er jo kjempeflinke!

Jeg er 65 årog har slanket meg i 30 av de åra hvertfall. Har gitt opp håpet om å bli slank, veide 48 kg da jeg gifta meg, men jeg vil gjerne ned på 75 hvertfall.

På ca 1 år så har jeg gått ned 5,5 kg, så jeg er ingen reser i faget akkurat. Sliter med med samme kilo måned etter måned og for megfinnes ingentrylleformel. Men jeg er flink til å trene!! Litt må må jeg få skryte av meg selv.

Nå veier jeg 84,5.

Med hjelp fra dere så kanskje.....

Ha en fin fredagskveld, skal se på "So you think you can dance" og drømme oss litt bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg hjemme igjen--og hytteliv og gamløe foreldre som skal ha oppmerksomhet og god mat-ja det er litt utfordrende det.

greide meg ganske bra--spent på vekta i onsdag--har hatt onsdagen som veiedag på hold vekten kurset--så jeg tror jeg fortsetter med det.

Det ble en soft-is og et kakestykke med fromasj på lørdag og ellers litt sjokolade-tror jeg har kontroll på resten--men ikke antall kalorier.

 

Nå skal jeg være tilbake til normal dag med sunn mat og spise med kortere intervaller slik at forbrenningen kommer igang.

Kurslederen sa at jeg måtte ikke la det gå mer enn 2-3 timer mellom måltidene og drikke minst 10 glass van

Athene --drikker du nok vann--det gjør underverker og må til for at du skal gå ned i vekt..

Spiser du nok? Får du nok kalorier --eller går du på sparebluss

kanskje vi kan lage en trimavtale om litt trim hver dag?

 

Ha en god natt--snakkes snart igjen--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er sommeren på hell og vi treffes her på tråden igjen! Fantastisk koselig! Spesielt hyggelig at du, Athene, vil samarbeide og være med oss i gode og mindre gode perioder!

Kjære deg mia, du har vært flink i sommer, synes jeg. Det er faktisk imponerende at du tillater deg litt ekstra iblant - og er full av motivasjon og pågangsmot etterpå! Du vet, det er akkurat slik jeg har tro på om vi skal holde ut over tid!

 

Selv har jeg ikke veid meg i HELE Sommer, men er godt fornøyd med det. Jeg vet fra tidligere at sommeren er en utfordring for meg. Har ikke peiling, men tror at i år har jeg klart meg rimelig bra. jeg føler det greit på klærne! Jeg kommer ikke til å veie meg riktig enda, men lover at dere, mine venner, skal være de første som får vite resultatet......når jeg engang trer opp og får sommerens dom!

 

Ha det kjempefint alle sammen! vi ønsker flere hjertelig velkommen også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei athene,- eg har vært her også ja, men fallt av lasset på begge sidene eg var på,- da vi kom til sommern. og hei alle dere andre også,- eg leser om dere nå,- dere er standhaftige! sjøl har eg ikke veid meg noe særlig i sommer, mista litt peppen på d, så har vel gått opp et par kilo som må bort. skal til kreta i september, så d er et mål. ellers har eg har eg hatt en fin sommer, me enda et barnebarn som kom t verden på fredag,. ei lita jente. d er så morro! så nå er d bare å bite tenna sammen og la være softisen og mye stekt mat.... kommer innom her mye oftere nå, d hjelper at vi støtter og oppmuntrer hverandre,. ha en fin dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei juania, og gratulerer så mye med denne nye lille prinssessen! Det er SÅ hyggelig med disse barnebarna våre!

 

Men husk alle der ute - dere er alle velkomne til tråden uansett alder, kjønn og barnebarn eller ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å fortelle at jeg er igang med trening. Første gang på leeeeenge har kroppen fått disset og slengt i nærmere en time. Jeg er glad og stolt. nå en kaffekopp og grovt brød med røkt fisk!

Kjempeglad for jeg er på rett spor igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig å se så mange kjekke damer på tråden--nå skal jeg opp av godstolen --er støl og mett etter middagen og is--

og nå skal jeg kvitte meg med de kaloriene som fulgte med isen.

 

Ja det er følelser og slikt som gjør at jeg spiser ukontrollert.

Skal ta på meg regntøy og gå ut så får vi se hvor beina tar veien.

 

HA en fin kveld!

 

Dagens mål-minst 30 min gange!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo!

Det ble sunt og riktig kosthold igår og masse bevegelse. Veldig fornøyd! Idag er også trimmen unnagjort - det ble vel 30 min. Sannelig er vi igang igjen! Blir ikke sååå lenge til jeg skal veie meg igjen, tror faktisk ikke jeg blir misfornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann! har ikke begynt me veiing etter ferien, men prøver alikavel å ta tak i meg selv,- går en time hvær dag,- d er mannen i huset som sørger for at vi gjør d,- hadde d vært opp t meg så hadde jeg bodd i god-stolen me ei go bok..... men kan gjøre d etterpå. hadde fisk og grønsaker t middag i dag,. smakte godt. ha en fin kveld alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en 60 år gammel bestemor til tre, snart fire med et litt for stort "bessmorfang" !!

I går motet jeg meg opp og gikk på vekten....88 kg fordelt på 160 cm, da er det vel på tide å gjøre noe.

Håpet er å komme ned til noe i nærheten av 65 kg, der trives jeg. Og så trives jeg blant bestemødre selvfølgelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bessmorsfanget kan vel ikke bli for stort, men det kan bli litt dårlig plass der!!

 

Jeg prøver og prøver, men det er ikke lett å gå ned. Nå om dagen er knærna mine alt for dårlige, men jeg har svømt en halv time i dag. Det er jeg fornøyd med. Så skal jeg ta 100 omdreininger hver vei med rocke-ringen. Alle monner drar. Tror jeg må få meg nye knær, jeg bruker for mye Parasett for tiden. Har noen av dere erfaring med dette?

 

Jeg har ikke gått noe ned den siste uka, står vel omtrent på det samme, men spent på å høre om dere andre har greid noen gram ned?

 

Klem fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har nok rett i at fanget blir trangt, men mitt flyter liksom litt ut også........

Slitsomt og vondt med dårlige knær. Heldigvis er beina mine gode så jeg kan gå det jeg orker for den del, men jeg har hatt astma i mange år, og det merkes.

Har også kjøpt meg rokkering av den nye typen, men er nok ikke flink nok å bruke den.

Er spent på om jeg klarer det denne gangen. Startet onsdag, og har valgt det som veiedag.

Ha en fin helg - vi skal passe to barnebarn i helgen - koselig !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så fantastisk koselig at det blir liv og røre her igjen! Kjempetriveilg at dere joiner oss! Koselig lesing om gode fang og gode barn! Sammen skal vi oppmuntre hverandre gjennom høsten og oppleve en lettere og derved enklere hverdag mot juletider!

 

Jeg har vært aktiv denne uka, svettet og slitt flere ganger - sitter her nå fredag kveld og er fornøyd! Skal snart tørre å bestige vekten igjen! Da skal dere få det magiske tallet!

Ha en super helg alle venner, nye som gamle!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo alle venner!

Det var er stor glede å trekke fra gardinene i morres! SOL! Nydelig blå himmel, vindstille og sol! Hva mer kan vi ønske oss! Dette er en god måte å ønske en ny uke velkommen!

I helgen ble det både sjokolade og peanøtter, men hva betyr vel det? Dagen igår ble avsluttet med en times hard trening - med det mener jeg skikkelig HARD trening - svetten silte! Har faktisk tenkt å starte denne dagen med trim også, ikke så hard trening, men en halvtimes god aktivitet! Det er da så deilig- etterpå!

 

Ha en god dag, alle sammen! Jeg setter så stor pris på dere alle!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke mye som kan måle seg med godfølelsen etter trening! Nå har jeg trent kondisjon en halv time og deretter litt styrke! I skrivende stund velfortjent tekopp og knekkebrød! Nydelig!

 

Ha en fin- fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...