Gå til innhold

Bestemødre-klubben


Gjest Necin40

Anbefalte innlegg

Gjest peterborough

Hei dere.

Er som så mange andre her på siden, gjenganger med mer eller mindre jevne mellomrom opp gjennom årene.

Jeg fyller 60 neste år,- så nå er de helsemessige årsakene til ønsket om vekttap like viktig som hensynet til utseendet i motsetning til for 30 år siden.

Har heldigvis en forståelsesfull mann i huset,. som med glede spiser de gode GR-middagene som jeg lager samvittighetsfullt etter oppskriften.

De andre måltidene spiser han som før,- mens jeg kjenner at for hver dag som går mot at kostendringene etterhvert kan bli det normale,- er en seier.

Jeg har valgt internettkurs denne gangen,- og er så fersk at bare ett kursbrev er sendt inn.

Tror internettkurs for mitt vedkommende kan gjøre det lettere å følge hele kurset,- fint å ikke være bundet til fast kursdag.

Å være flere i samme båt som her på forumet,- kan gjerne oppleves positivt på sikt også, hvis en har dårlige dager og vekten går opp istedenfor ned.

Det er lett å gjøre maten til DEN STORE SAKEN.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 654
  • Created
  • Siste svar

noen dager siden sist-

men igår og idag har jeg faktisk beveget meg--endelig--

I dag har jeg vært på puls og der kjente jeg hvor godt det var å svette litt.

Jeg var på trimsykkelen og det var faktisk veldig vanskelig å komme seg ned av sykkelen etter 15 min. gnikking på et hardt sykkelsete.

 

I morgen skal jeg kjøpe meg pulsklokke -så ei dame som hadde det og hun viste meg hvordan den fungerte. Hun sa hun ble veldig giret etter å forbruke så mange kalorier som mulig..

og det må da være inspirasjon. Jeg har en tilgodelapp på el-kjøp og det er nok til en pulsklokke. Spennende--jeg får ny gnist!!!!

 

Jeg har nok gått opp noen hekto til i det siste--men skal veie meg på onsdag--og da får det bli det det blir..

 

Friskt mot -alle sammen --en dag av gangen--gjør den god -så ser vi om det ikke blir resultater.. Vi er sjef i eget liv ---vi bestemmer hva vi skal spise-

jeg vil spise sunt i morgen-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ny trening på meg - ny halv time med rødsprengte kinn og dryppende panne! Jeg er igang! Jippi! Jeg har funnet igjen samme gode følelsen som før sommeren. Litt mer problem med å gjenoppta det sunne kostholdet, men det er ikke så farlig! Jeg er ikk direkte usunn, så det går absolutt rett vei! Nærmer seg tid for veiing! Deretter blir høstsesongen hovedfokus på kropp og sjel! (ja i tilltgg til famiie og venner)!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag begynner høsten!

 

Jeg er ikke så motivert om dagen, mine tanker er i Hellas, forbereder 3 uker på Kos. Gjett om jeg gleder meg. Det har blitt for mye lunch og kaffeslaberas de siste dagene. Men jeg gir ikke opp!!

Nå holder jeg på å koke tomatsuppe av tomater fra mitt lille drivhus, det blir nok en lettkalori-middag tror jeg. Mannen min skal få baguette til, jeg nøyer meg med suppa.

 

Når jeg kommer hjem skal jeg få sprøytet noe greier inn i knærna mine og så skal jeg søke om nye knær, et av gangen da...

Syns dette er vanskelig, men jeg orker ikke ha det sånn lenger, jeg verker så.

 

Jeg kunne trenge noe liknende Slankekrigen, noen som pushet meg og var etter meg hele tiden.

 

Kjenner at det hjelper å skrive og lese her hos dere, må bli flinkere til det tror jeg, nå skal jeg plage dere helt til jeg drar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hittil i dag har jeg bare spist riktig og sund mat. Skal ha fiskepudding til middag. Mye blomkål og gulrøtter og noen reker til. Må nok ha en hvit saus også. Finner vel på å gjøre den mager, bruker hvertfall bare skummet melk.

 

Trimmen blir det heller dårlig med, men jeg skal prøve om jeg kan greie litt på International dansing i dag, får se hvordan det går med mine knær.

 

Ha en fin høstdag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag i går - ned 1 kg - hurra

Kjenner optimismen kommer, måtte det vare.

Tre uker i varmen høres fantastisk ut Athene. Jeg skal en uke til Kanariøyene i nov. gleder meg, og håper noen kg. er forsvunnet til da.

Er sykemeldt for tiden, og formen tilsier ikke mye trim, men er flink med maten, så får trimmen komme når det er mulig.

I dag skal vi passe barnebarn, nyter det.

Ha en fin dag alle sammen - husk at sammen er vi sterke !!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er topp å lese om entusiasme, motivasjon og pågangsmot denne høsten. Jeg tror sikkert flere enn meg får øket motivasjon og lyst til å stå på litt ekstra! takk! Jeg føler det nasten som det var jeg som skrev om vonde knær og verkende smerter. Jeg har selv flere operasjoner bak meg, men ønsker i det lengste å utsette proteser!

 

Så deilig med tre uker i sol og varme - ja en uke sydover i nov er jo heller ikke å forakte, A!

 

 

Har vært forholdsvis flink med mat og trim denne uken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen alle flotte damer !

Våknet til SOL i dag - det gir meg energi.

Reiser på jentetur i helgen, gleder meg til koselig helg med god mat og drikke, og ikke minst så skal vi løse mange verdensproblemer :);) - hva ville verden gjort uten oss ????

Vi har planer om å gå tur, så får vi brukt litt kal. ihvertfall.

Ha en flott helg - husk å nyte livet !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag begynner høsten!

 

Jeg er ikke så motivert om dagen' date=' mine tanker er i Hellas, forbereder 3 uker på Kos. Gjett om jeg gleder meg. Det har blitt for mye lunch og kaffeslaberas de siste dagene. Men jeg gir ikke opp!!

Nå holder jeg på å koke tomatsuppe av tomater fra mitt lille drivhus, det blir nok en lettkalori-middag tror jeg. Mannen min skal få baguette til, jeg nøyer meg med suppa.

 

Når jeg kommer hjem skal jeg få sprøytet noe greier inn i knærna mine og så skal jeg søke om nye knær, et av gangen da...

Syns dette er vanskelig, men jeg orker ikke ha det sånn lenger, jeg verker så.

 

Jeg kunne trenge noe liknende Slankekrigen, noen som pushet meg og var etter meg hele tiden.

 

Kjenner at det hjelper å skrive og lese her hos dere, må bli flinkere til det tror jeg, nå skal jeg plage dere helt til jeg drar.[/quote']

 

 

Lenge til du drar?

Ja det må være skjønt-skal selv til Mallorca om en uke og være der en uke.

Jeg sliter også med å komme tilbake til en sunn hverdag--alt går fint helt til ettermiddagen --da må jeg liksom ha et eller annet.

Skal prøve å lage mer salat --har slurvet med det og så må jeg prøve å ha mer rå gulerøtter og kålrot.

Har gått noen turer denne uka og nå går jeg på trimsykkelen --det hjelper å gå inn her og lese og skrive..

Ha ei god helg--fint noen pusher på oss--jeg vil tilbake til en mer aktiv hverdag og bedre livstil--takk for at dere pusher på-

jeg satser på å bli en halv kilo mindre til torsdag--det skal j eg greie-

 

fyller flaska med vann--drikker forlite vann når jeg tenker meg om.

Ha ei fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen alle flotte damer !

Våknet til SOL i dag - det gir meg energi.

Reiser på jentetur i helgen' date=' gleder meg til koselig helg med god mat og drikke, og ikke minst så skal vi løse mange verdensproblemer :);) - hva ville verden gjort uten oss ????

Vi har planer om å gå tur, så får vi brukt litt kal. ihvertfall.

Ha en flott helg - husk å nyte livet !![/quote']

 

Kjekt å se at dere er motiverte for tur og hygge, ja vi skal jo leve

dette er jo livet vårt.

Har fått det mye bedre og er mye mindre enn i fjor --så det er herlig--

glemmer det av og til

Viktig å fokusere på det jeg har klart--vi greier mye med å hjelpe hverandre.

du har greid 1 kg ned og det høres herlig ut-

ja det er motiverende å høre og da er det jo håp --

dette skal jeg greie--

Kos dere på turen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er topp å lese om entusiasme' date=' motivasjon og pågangsmot denne høsten. Jeg tror sikkert flere enn meg får øket motivasjon og lyst til å stå på litt ekstra! takk! Jeg føler det nasten som det var jeg som skrev om vonde knær og verkende smerter. Jeg har selv flere operasjoner bak meg, men ønsker i det lengste å utsette proteser!

 

Så deilig med tre uker i sol og varme - ja en uke sydover i nov er jo heller ikke å forakte, A!

 

 

Har vært forholdsvis flink med mat og trim denne uken![/quote']

 

Ja ja Necin-vi kjemper videre.

Hvordan har du klart deg i sommer?

Hva kan vi gjøre for å komme inn i rytmen igjen? Jeg vet at jeg må gjøre noe for å svette og så må jeg trene mer. Tok ut mye på tur på tirsdag og på puls på mandag --gikk en tur på 7km. igår --men problemet mitt er at jeg ikke har kontroll på hvor mye jeg putter inn.

Har hatt dilla på is --men nå er det tomt i fryseren.

Klærne passer fint--har hatt en fantastisk sommer i klær i str.42 i bukser og str. L på overkroppen-er kjempefornøyd --så fornøyd at kroppen lurer meg til å feire --

ja nettopp feire--men hvor fort det er å glemme all kampen for å komme hit..

 

Vi må bakke hverandre opp--nettopp ved å gå inn hit og berette litt om hvordan dagene går..Burde vi registre trim her på bloggen?

Forslag til noe som motiverer oss?

Ha ei fin helg --om en uke reiser jeg til Mallorca-

Gleder meg --for nå skjemmes jeg ikke over kroppen min..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere.

Er som så mange andre her på siden' date=' gjenganger med mer eller mindre jevne mellomrom opp gjennom årene.

Jeg fyller 60 neste år,- så nå er de helsemessige årsakene til ønsket om vekttap like viktig som hensynet til utseendet i motsetning til for 30 år siden.

Har heldigvis en forståelsesfull mann i huset,. som med glede spiser de gode GR-middagene som jeg lager samvittighetsfullt etter oppskriften.

De andre måltidene spiser han som før,- mens jeg kjenner at for hver dag som går mot at kostendringene etterhvert kan bli det normale,- er en seier.

Jeg har valgt internettkurs denne gangen,- og er så fersk at bare ett kursbrev er sendt inn.

Tror internettkurs for mitt vedkommende kan gjøre det lettere å følge hele kurset,- fint å ikke være bundet til fast kursdag.

Å være flere i samme båt som her på forumet,- kan gjerne oppleves positivt på sikt også, hvis en har dårlige dager og vekten går opp istedenfor ned.

Det er lett å gjøre maten til DEN STORE SAKEN.[/quote']

 

hei på deg

jeg hadde også helsemessige årsaker som grunn og fare for å bli syk.

Jeg vil være sunn --frisk-og kunne være aktiv sammen med barnebarn.

jeg vil være en god bestemor--og ikke en som ikke orker å følge barnebarna på det de driver med og ønsker å vise oss.

Det har gått litt i motbakke detn siste måneden --klarte meg godt til beg. av august--men nå er det som jeg ikke klarer å motivere meg.

 

Iallfall vet jeg at jeg i det siste har drukket for lite vann--så jeg må kanskje gå inn og skrive i dagboka igjen--det funket.!!

 

Nå skal jeg sykle på trimsykkelen en stund--ha ei fin helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at vi sliter alle sammen, godt at vi kan støtte hverandre.

 

Mer vann skal bli mitt mål i dag! Ble minnet på det av dere, takk!

Nå tar jeg rockeringen fatt,før jeg gjør noe annet og så er det bare resten.....

 

Dette skal bli en god dag!

 

5 dager til vi drar til Hellas. Da er det nye uyfordringer. Målet er å ikke legge på seg

Ha en fin lørdag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært på en time med corebar - morsomt med noe nytt. Tenker jeg blir støl i morgen. Kjenner det alt nå i sidene og i skuldrene. Dette skal jeg prøve igjen når jeg kommer hjem.

Ellers har jeg lakkert neglene på føttene, må jo være litt fin når vi kommer til sola på Kos!!

Har spist reker og krabbe 3 dager på rad, så jeg er vel full av vann tenker jeg. Håper det er den kiloen som er mer enn forige uke....

Har dere det bra?

Skal hente en førsteklassing på SFO i dag. Det blir vel spagetti og kjøttsaus. det pleier han å like. Så må det jo være dessert når middagen er hos mormor!

Ikke så mye av det hjemme tror jeg. Hyggelig med litt ekstra til de små, de blir så fort stor og greier seg selv, så vi får hygge oss mens de gidder og har tid til oss gamle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo igjen - noen dager siden sist, tiden bare flyr. I morgen har jeg veiedag, spent på om det beveger seg nedover.......

I dag har jeg gått fjelltur i 2,5t. Nydelig høstvær, bare fantastisk.

Håper dere har det fint, skjønner at noen sliter med motivasjon til tider. Tror det må være sånn, viktig å tenke at dette ikke er en kur, men endring av livsstil. da må det være lov og snuble litt, men vi reiser oss gjen og går på med krum hals.

Hadde en flott jentetur i helgen, ble ikke så mye utskeielser, men noe blir det alltid.

Ha en flott kveld da !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt det så travelt de siste dagene, så det var med ekstra stor glede jeg leste de nye innleggene nettopp! Her hersker god tone og optimisme fortsatt! Flott alle sammen, dette skal bli bra høst! Enig Mia, vi må tenke på hvor mye tyngre vi var på samme tid i fjor! Tenk hvor mye positivt som har hendt oss! Jeg har nettopp trent i nesten en time, kondisjon og styrke. kjempeglad, selv om jeg må innrømme at detvar lenge siden sist, iallefall flere dager!

 

Ha riktig god ferie og kos dere i varmen alle som skal sydover!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Nå setter jeg nye mål--under 83 kg. til jul.

 

Jeg vet inni hodet hva som må til og jeg vet jeg kan!!!!

Det gjelder å finne fram det jeg vet funker og idag har jeg klart en helt perfekt dag!!

Nå venter rokkeringen --og hvordan er det med dere andre--skal vi prøve å skrive en liten notis 2 ganger pr. uke eller mer? Unntatt hvis vi er bortreist uten pc.

Gleder meg til å høre fra dere andre--kom igjen --nå er jeg gira --

 

Det gikk fint i syden --har greid å komme ned 0,3 siden 3.sept.

Er det rart jeg er gira???

 

 

 

Spent på høre om dere som følger kurs--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært i selskap i dag og det gikk over all forventning--

fikk gryterett og baguette--med salat og is til dessert--så det gikk bra.

Nå skal jeg sykle til ni-nyhetene og det synes jeg er enkelt.

Ser nyhetene likevel og det er en grei måte å se de på.

Så kan jeg kose meg med håndarbeid etterpå..

 

Ha ei fin helg--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Fikk lyst å skrive et lite innlegg her. Var ivrig her til midten av mars men så datt jeg fullstendig ut å klarte å legge ¨på meg 11 kg. Det er helt nifst at det kommer så fort tilbake. Igjen så var jeg over 102. Det er jo helt forferdelig. I morgen starter en ny uke og da skal jeg være flink hele uken. Jeg har gått ned 1,4kg siden jeg startet opp 13 september og det er helt greit.

Jeg må si jeg er imponert over noen av dere. Dere har klart å holde på uten å bli borte. Fantastiske resultater har dere også prestert. Jeg bare gir opp jeg når det butter imot. Jeg må tenke på dere når jeg har lyst å gi meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du er nok lik alle oss andre

vanskelig når livet butter imot --og det er så lett -så lettt å glemme alle de gode dagene da du griede å ha fokus.

Jeg vet du står på og lager og driver med mat og det skal jammen god vilje til å leve i din verden.

Kom inn på tråden --skriv og sørg fior å være snill med deg selv og få nok søvn og vann og litt tid alene --det gjør godt.

 

Det er så lett når vi skal være flinke og snille mot alle--da glemmer vi oss selv..

Nå har jeg tatt meg i nakken igjen og sier nei til noen og nå må jeg bare finne meg selv og skrive hver dag.

 

Vi støtter hverandre --jeg er her for deg--

og du er til hjelp for meg ved å komme innom på tråden..

Stor klem tildeg. Ha en fin kveld--jeg heier på deg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En helg med gode venner, sol og tur gjør godt, ........kanskje litt for godt!? Jeg har virkelig hygget meg i sosiale tilstelninger! Klart ulempen med det er mye inntak av god mat og drikke! Jeg vet jeg burde si stopp tidligere, men denne helgen var det vanskelig for meg!

Når det er sagt, må jeg i tillegg informere om at jeg har kommet godt igang etter sommerens fetekur! Jeg skal bruke laaaaaang tid på prosjektet mitt og kun et vel år har gått siden jeg startet i fjor høst.......det er da ingenting :) !

 

Ha en fin- fin ettermiddag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...