Gå til innhold

Bestemødre-klubben


Gjest Necin40

Anbefalte innlegg

  • Svar 654
  • Created
  • Siste svar

Hei

 

En rask tur innom med en hilsen til alle om at vi får en fin dag. Reiser på jobben nå hvert øyeblikk. Her er det knallvær og det er godt. Hadde dessverre gått opp 0,8kg, men jeg får bite tenna sammen og være flink. Kan jo hende at det er normale forklaringer i og med at det er 14 dager til det måndlige.

HA DET

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sparte du meg for å hente is--hadde tenkt bare å se om noen hadde vært inne på tråden og vips--der ar det en reddende engel!!

det blir yoghurt med eple og masse eple og kanel..

nam-nam

 

 

Det er så bra å ha deg, mia og alle dere andre! Helt enig i at tråden vi skaper har mye motivasjon og positiv holdning i seg, men ikke minst har den stor takhøyde, er inkluderende og støttende! Dette er toppers!

 

varm hilsen fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

og tusen takk for de fine ordene. Det er faktisk veldig støttende å lese her inne. Jeg skal prøve å være aktiv' date=' eller rettere sagt JEG SKAL VÆRE AKTIV.[/quote']

 

 

Du skal ha stor takk selv!

 

.....og vektoppgangen din, ja helt klart sammenheng med ekstra væske i kroppen! , så stå på, ved neste korsvei......da er det minus.......! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig nok er det mosjon å hoste også--jeg blir svett og varm!

Det ble ikke trim igår heller og ikke idag-har kjørt i meg en paraset nå i ettermiddag og så håper jeg på en god natts søvn. I natt listet jeg meg inn i stua med dyne og pute--det var bedre å få hoste og harke i fred og slippe vond samvittighet for at jeg kanskje vekket mannen min. Han sier ikke noe og når han sover , så sover han.

Likevel var det godt å få være syk i fred.

Har ikke blitt noe særlig mat -men skal passe på å få mine kalorier på et vis.

Kjekt å høre du skal gifte deg-kikk og det er god motivasjon i å komme til et ønsket mål. Det kan bli stress hvis du ikke greier å endre det daglige kostholdet og mosjonen-og så vond samvittighet .

Spesielt stress gjør at kroppen ikke vil ha endring og pinnholder på det den har.

Gikk på kurs for noen år siden og var da så flink med mat--men kroppen nektet å slippe kilo. Det endte med at kurslederen ba meg gå på hold vekten --og da greide jeg det i 2 mnd -før alt revna igjen

 

Nå har jeg endret livsstil--sier til meg selv at jeg må velge hva jeg vil ha--hver dag må jeg ha fokus og greide det ganske godt i sommer.

Trimmen er viktig og for at du skal miste kilo --må du svette -sies det.

Og selvfølgelig vann!!!!

 

Ha en fin kveld alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Livet er ikke så verst--det går framover med helsa og vekta er den samme som sist uke.

Hadde håpet på nedgang--men skal være veldig sjuk for å la være å spise.

Var ikke noe trim siden helgen --så jeg får være glad for at jeg er bedre og så kommer kreftene etter hvert.

Den som visste hva jeg skal finne på til middag idag--

det skal iallfall bli salat-og kokte poteter og så kommer det nok noe til.

Jeg er glad for at jeg klarer å beholde vekta- og det kommer sånne aha opplevelser når jeg er på badet.

Satt og så på bilder her en dag og du store verden hvor mye 18 kg minus viser på et menneske.

Yes--dette livet skal jeg fortsette med..

Skal finne ut når isbilen kommer til oss og så skal jeg kjøpe lettisen til Diplom--

Frossen frukt er også godt.

Ja det skal bli godt å ha noe lovlig i fryseren istedet for vond samvittighet når jeg tar litt formye av den fetere isen-

Tips:

Har kjøpt marengs fuglereder på Coop mega--9 reder til 25 kr..

De inneholder bare ca.30 kalorier og sammen med en lettis fra isbilen --blir det bare 100 kalorier----det er jo supert!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode tips, Mia! Du er god å ha! Idag skal jeg lage en deilig suppe til middag med massevis av høstens grønnsaker! Nam, det er knallgodt! Og helt lovelig!

Har nettopp avsluttet en time med aktivitet! Trim og støvsuging! Nå etter kaffepausen skal jeg vaske litt ekstra og ordne noen klær til vintersesong og rydde bort sommer! Det blir mer aktivitet, altså!

 

Nydelig vær, men jeg er rar slik - det er nemlig da jeg får ånden over meg til å gå på huset og lage meg ekstra arbeid!

 

Ha en fin dag!

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De heter:

9 tørtchen sortiert

Feines Schaumgeback-

og de er runde og en pakke med 9 veier 100 gram.

Finnes i kake og brødavdelingene.

Mener jeg så de På coop Metro Lørenskog også.

Det er masse rødt på pakken og blankt i midten slik at du ser ar det ligner på fuglereder og er ca 7 cm i diameter.

Spør iallfall på en større coop butikk. fabrikkmerke ser ut til å være Busch

 

ha en fin dag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg har jo skrevet litt om hvordan jeg har forsøkt å fokusere dette siste året, fra august 2009! Da begynte min SNU-operasjon!

 

Hurra, nå veier jeg om ganske kort tid ( er jeg sikker på) under 80kg!

 

Jeg er storfornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trimmen har gått stort sett veldig bra etter at jeg først kom igang! Nå føler jeg meg ikke vel hvis jeg ikke får min dose trening pr uke! jeg trener ikke like mye hele tiden, noen uke tre ganger, mens det fortsatt kan være så travle hverdager at det ikke blir noen treningsøkt!

Jeg er avslappet til det, noe jeg faktisk tror har vært den hemmelige nøkkelen for at jeg fikk til dette! Jeg har aldri stresset telling av kalorier, men passet på å spise variert og få i meg viktige næringsstoffer!

Som dere skjønner, svever jeg litt idag, men jeg lover å komme i kontakt med bakken ganske så fort!

Jeg velger foreløpig å beholde denne tråen min, mest for at jeg selv ikke skal glemme hvor fantastisk godt det har vært med støtten fra dere og hjelp til selvhjelp gjennom å skrive! Det har gjort meg mer bevisst!

 

Ha en fin dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hyggelig å se dere igjen. Leser at noen "kjente" fra i vår fortsatt er her. Falt litt fra i mars. Klarte å fortsette på kurs fram til begynnelsen på mai, lite reduksjon, men klarte såvidt å runde 10 kilo fra november 09.

fra mai til slutten av august klarte jeg å gå opp igjen 4 kilo, men fikset å ta tak i meg selv igjen, bl.a. takket være svigerdatter som også ville gå ned noen grete roede kilo, og stor misnøye med meg selv. Klart å trene i hele sommer ved hjelp av mange mil på sykkel, men matlysten og "kose meg med litt godt" genet var så absolutt tilstede.

Begynte igjen på kurs 1.9.- nettopp avsluttet dette kurset i kveld, - 5,4 kilo, 11,3 kilo mindre enn 1.11.09. Har bestemt meg for å holde fokus på dette, ikke at jeg kunne veid 6 kilo mindre om jeg hadde vært "flink jente" sist jul og i sommer.

Nå er motivasjonen fortsatt på topp, og fortsetter på kurs - fram til jul - og deretter fram til sommeren, tenker jeg. Planlegger 10-14 kilo til. Klart å endre noen vaner.

Startet med ny kursleder nå i høst, det har gjort noe med min motivasjon og selvdisiplin. Lita gruppe, bare 4 stk, to damer og to menn, mannlig kursleder. Han har vært god til å holde oss litt på tå hev, og det er helt klart at det er vanskeligere å glippe i ei lita gruppe, enn det var i gruppa på 15-18 som jeg var i før sommeren. Det var "alltid" noen som hadde gått ned mindre eller opp mer enn jeg.

I den gruppa jeg har vært nå, har vi gått ned mellom 4 og 7 kilo alle fire.

Jeg trenger i alle fall litt konkurranse og behov for å ikke være den som henger etter.

Nå skal jeg forsøke å holde kontakten her inne også, kjenner på at det også er med å holde tak i.

 

Ha en god kveld alle dere flotte bestemødre;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei livsl og takk for sist! Så trivelig å se du dukker opp her på ny! Skikkelig bra motivasjon du forteller om! Godt jobba! Det blir en livsstil dette her med kiloene! Godt å erfare slik du gjør nå at det virkelig er mulig å hente seg inn igjen etter 4 kg pluss i sommer!

Det nytter! Du er et bevis på det! Stå på!

Selv kan jeg veldig gjerne tenke meg ned 10 - 15 kg til, men akkurat nå virker det kun som et mål langt i det fjerne!

 

Men jeg henter stadig ny motivasjon her på tråden, så jeg får stå på framover også!

 

Ha en fin ettermiddag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en deilig helg med noen fantastiske opplevelser. Bursdag til en liten krabat, idrett, uteliv med laaaang og god tur! Hva mer kan man ønske seg?

Maten god, sunn og mager! Litt godteri med god samvittighet og et par glass vin! Batteriene er ladet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere

Fint at det går bra med dere. Jeg har falt litt ut for tiden, men jeg er på vei tilbake. Har hatt noen få treningsøkter (var igår og trente spinning og sirkeltrening) men nå skal det bli fler. Satser på imorgen da det er spinning igjen.

Livs: Hørtes fint ut med så få deltagere på kurs. Heter det kurset noe spesielt?

Necin: Suppa hørtes god ut. Elsker sånne supper.

Jeg har akkurat spist en halv baguett med hjemmelaget it.salat. Det er jo ikke sunt, men klarte ikke å motstå.

Det er jo dette jeg skal lære, men alikevel. Stå på flinke damer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter her i godstolen, godt avslappet med tekopp og knekkebrød foran meg, samtidig som jeg lytter til nydelig musikk!!! "Dette høres klisje- aktig ut," vil kanskje mange av dere si, men det er akkurat slik jeg føler det nå, en rolig og god atmosfære!

Da skal jeg komme med litt fakta også som kanskje forklarer denne godføleslsen! Jeg har trent hardt i nesten en time ( dette var utenkelig for knapt ett år siden, da rørte jeg ikke på kroppen i det hele tatt, nesten!)! Før treningen var jeg på vekten og tenk, en halv kilo ned siste uke! Jeg er så glad og fornøyd med meg selv!

 

Har ikke tid til å sitte her lenger, nå skal vaskebøtten fram!

Ha en super dag, alle venner der ute! Mia, jeg savner deg, hvordan er det med deg? Håper du har det bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så er det allerede tirsdag igjen og ikke skjønner jeg hvor dagene blir av! Jeg har god samvittighet! Etter en noe lat helg med mye god mat og snop, er jeg igang igjen, hard trening igår og nettopp ferdigdusjet etter dagens svette og slit idag! Apropos slit, jeg synes faktisk ikke det er så mye slit lenger, når jeg kjenner godt etter, ja så liker jeg å trene! Tenk at jeg skulle komme dit, hadde aldri trodd det var mulig! Deilig! Så får jeg håpe det ikke et et blaff, men at denne nye livsstilen min har kommet for å bli! Merker store forandringer på kroppen min, den har blitt fast i fisken! At det er mulig???!

 

Ha en fin dag!

 

PS! Jeg veier under 80kg nå, 78,5!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

Ja jeg lever--og skikkelig også. Tjo hei hvor dagene flyr og du verden hvor fort det går. Det går stort sett greit, noen dager er mindre gode og andre bedre.

 

Godt å være etterspurt og godt å ha noe å henge fingrene i-

veden skal i hus- og ellers alltid noe å gjøre.

 

Trim i perioden jeg har vært borte fra tråden--ja ja -kunne vært mye bedre-

har begynt med trening fast hver tirsdag-og svømmetrening etterpå.

Rokkeringen har hvilt en stund ,men er på vei tilbake til stua og nyhetene. Greit å bruke den der for da kan jeg se nyhetene og samtidig se klokka som går nederst i skjermen.

nå stunder det mot lefsebaking og juleforberedelser og har allerede hatt 2 dager i kjelleren med baking. Det meste er borte allerede--solgt! kan man si--så jeg har igjen litt til de nærmeste.

Jeg har fått mye mer styrke i armene og kroppen etter at jeg begynte med fast trening og svømming--så jeg ser lysere pålivet nå.

 

Vekta er ca. 2 kg pluss siden mars--men jeg vet jeg kan snu det andre veien når jeg tar tak i hverdagen igjen.

Det blir en tur på hytta fra torsdag til mandag for å stenge for vinteren og så er jeg forhåpentligvis tilbake her på tråden om 1 ukes tid( torsdag 18?)

Kjekt ¨lese om deg Necin hvor flink du er og om dere andre også--

vi greier det--det er sånn det skal være resten av livet. Mest hverdager og litt festligheter.

Ha det bra alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...