Gå til innhold

Bestemødre-klubben


Gjest Necin40

Anbefalte innlegg

  • Svar 654
  • Created
  • Siste svar
Gjest juania

hei necin og mia og alle andre her. idag er jeg litt happy, har gått nad fra 81,5 til 80,69på ei uke, etter veldig mye fram og tbake på vekta,. så nå løsner d kanskje. håper d går bra me dere og på vekta idag, spennende. men dette klarer vi sammen, ha en fin dag, uansett hva dere skal. klem fra meg, p.s, mente vekt-80,6. er ikke bestandig like heldig me å rette opp datafeil, blir lett litt kluss, ingen pc-ekspert for å si d slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Necin40

Det var kjempebra, Juania!!! Så hyggelig for deg!!! Det hadde du fortjent også etter en periode med noe stillstand!!! Glad på dine vegne!!!

 

Selv visste jeg svaret - og det stemte - jeg har gått opp myyyye, nesten en kilo denne gangen, men som sagt litt mye av alt og derfor ingen bombe!!

Idag har jeg vært megaflink og jeg depper ikke om det ble nedtur på vekta idag!! Kanskje det blir et hopp nedover igjen neste uke!!! Satser på det!!!

 

Ha en fin mandagsettermiddag!!!

 

Kom igjen da, dere lesere der ute. Vi på tråden digger nye folk inn her!!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest juania

hei hei- håper som deg necin, at d kommer nye folk til her, d er morro d. d er kaldt i telemark i dag, ikke noe godt mai- vær enda. men håper, håper. mannen min drar meg me ut på min daglige tur, på en time, sjøl om jeg ikke har så veldig lyst... sliter me gikta, men den blir ilkke noe bedre uansett, så d er vel bare å gå.... men nå er d snart FARMEN, og der er jeg ihverfall hekta. jeg heier på lillian, som er fra telemark.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja alt var fint til siste kvelden-(i går)-da måtte jeg på sykestua og fikk medisin og sprøyte for oppkast og diare.

Dere får rapport over helgen --er her hos min datter i Oslo og prøver å komme til hektene..

Reiser hjem søndag--håper jeg blir såpass bra at jeg kan være sammen med mitt barnebarn i morgen..

 

God helg--(mye mat ble det) Nå tåler jeg ikke syn av annet enn loff med sukker på--og vann!!

 

Snakes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Necin40

Huff, stakkars, stakkars deg, mia!!! Det er utrolig ille å ha magesjau!!! Håper du blir fort frisk. Har du spist neo mat som var dårlig, eller har du fått i deg en bakterie?? Uansett ønsker jeg riktig god bedring!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Necin40

Vet dere hva..nå har jeg faktisk vært ekstremt flink når det gjelder alt som er spist siste uken, men nå idag sprakk det mønsteret..........jeg har spist flere vaffelplater - og ikke de magre, snarere tvert om!!! Hva gjør jeg nå????

 

Dumt og ergerlig!!;(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Necin-nå gjør du det som er riktig resten av dagen.

Spist er spist og det kommer dager hvor vi føler at vi synder mot oss selv.--men det er ikke synd --det er sånn vi lever. Noen dager er vi litt ute av kontroll og det skal noe til å ha 100 %fokus hele tiden. Og jeg synes ikke vafler er det verste du kan spise- ikke heng med hodet --se på alt du har klart siden august--se hvor fin du har blitt og tenk hvordan det hadde vært om du ikke hadde endret livsstilen. Du er flink-det vet du , bare du lar den tanken slippe til. Reis deg opp --finn deg noe sunt til kvelds --tygg gulerøtter og se fram til en ny ubrukt dag i morgen.

 

Så tilbake til meg selv --

hjemme igjen etter nesten 2 uker på tur. Cruise og sykdom--og selv om jeg spiste buffet hver dag , så var det et utrolig utvalg av kaker og søtsaker og desserter. Det gikk fint og jeg tenkte at jeg skulle spise litt kaker og dessert disse 6 dagene og så heller ta meg inn når jeg kom hjem.

Jeg vet ikke om jeg skal si :"heldigvis ble jeg syk" eller " synd at jeg ble syk"

 

Vekta idag morges var helt lik som for 2 uker siden. Årsaken er selvfølgelig Noroviruset.

Aldri så galt, så er det er godt for noe!

Og av de som var sammen med meg i reisefølget, så er jeg glad det ble jeg som ble syk.

 

Jeg har ikke gjort så mye idag, men greide 20 min med rokkeringen da jeg kom hjem igår kveld.

Har vært i 90årsdag idag og jeg greide faktisk å få i meg 3 kakestykker og da må jeg vel innrømme at jeg er frisk igjen.

Nå skal jeg ha en rokkerunde i kveld også-og så er jeg vel mer opplagt i morgen og tilbake i rutinen igjen.

Hvordan har dere andre det.??

Skal hente bunaden nå--spent på hvor mye den må sys inn-

ifjor hadde jeg tenkt å kjøpe ny bunadskjorte --men nå trenger jeg ikke det--Hurra for 17.mai og for oss flinke damer og menn her i vektklubben som legger om og spiser sunt og er mer aktive enn før...

Vi står på--fornuftig frokost -matpakke for de som skal være borte lenge fra hjemmet --frukt og grønt- yoghurt og kornblanding--

 

Det er da mye god mat som vi kan spise og likevel bli mindre..!

 

Ha en fin kveld og ha en fin tirsdag --og tenk på sol og sommer som er innen rekkevidde!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest juania

kjære necin og mia.- ja d hender at vi sprekker til gangs alle mann,- men blås,- vi går bare vidre, ikke sant..---her går d sånn opp og ned- var så glad forrige uke, hadde gått ned 900 gram, og denne mandagen hadde jeg gått OPP 500..... jaja - ble vel litt mye is og svenske-godt,- skulle skikklig feire at jeg hadde gått ned 900 gram,- at d går ann!! men nå er farmen også slutt, så har ikke d som unnskyldning for hverken kos eller trøst, alt ettersom.... nei jenter, vi gir ikke opp vi- 2 skritt fram og ett tbake, men d blir litt av d og, ikke sant-- ha en fin kveld jenter, vi pratas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

langhelg og håp om en fin solrik helg.

Har hatt en hektisk dag--har fått gjester fra sverige--3.stk og det er alltid forberedelser. Senger skal res og mat lages --vaskes og ryddes og handling.

 

Det er godt å slappe av nå--er fornøyd med en aktiv dag og mat etter planen.

 

I morgen skal jeg handle inn til helgen og det er ikke vanskelig synes jeg.

Det blir lapskaus 17.mai og magert oksekjøtt med god kjøttkraft fra buljong.

 

kakene er klar i fryseren for lenge siden--og bunaden snart klar.

 

ha en fin helg.

vi veier oss mandag morgen--sikkert lurt -før den store dagen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest juania

så er d den store fine dagen i mårra,- blir ekstrakoslig her- da vi har barnebarn på besøk, 4 mnd og bunad,- så god og fin- sender alle bestemødre en fin 17 mai dag, både dere som får være me barnebarna, og en ekstra hilsen til dere som har di lengre unna denne dagen,- klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke veid meg skikkelig--skal gjøre det i morgen--har spist og spist--reker og kaker olikevel har jeg greid å begrense meg litt.

Har hatt 3 svenskegjester i 6 døgn og det har gått i ett sett. Mat og mat og kaffemat og kaker og kvelds og is og diverse.

Trimmen ble borte--det var kortspill i flere timer hver kveld-og det er jo kjekt å oppleve takknemlige gjester som er fornøyd med 17.mai og hele oppholdet.

 

Nå idag den 19.mai har jeg skjerpet meg og kommet inn i rutinen igjen-

har hatt 25 min med rokkering og nå er jeg akkurat passe trøtt.

1,1 trimpoeng til takten av Lindesnes trekkspillklubb idag..

 

da er jeg tilbake i morgen tidlig-med dagens vekt--vet at jeg har gått opp-men jeg skjerper meg -

spist er spist og jeg er glad for at jeg greier å ta meg inn igjen--det går på rutinen..

 

Hvordan har du det Necin-?

Vi må ikke gi oss-heller lenger tid å nå målet enn å gi oss-

Juania -vi skal være stolte for det vi har klart--

og det er herlig å kunne være så lett og ledig som jeg kjnner meg nå--jeg vil ikke tenke på at jeg har gjort noe feil --jeg vil heller tenke på hva jeg kan lære til neste gang de kommer igjen og kanskje skrive en dagsrapport hva jeg skal spise..??

 

Det skal jeg gjøre -dere!!

Ha en fin kveld--deilig når det er så lyst ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

84,7kg. (minus 18,4kg..og minus 20-tallet skal jeg se i mai)

 

da var det opp 0,8 kg.siden sist.

 

Det er jeg ikke overrasket over-for jeg har ikke vært fornuftig nok-

Dere skulle sett meg stå i kjelleren med 17.mai kaka og spiste i smug--som en liten unge som skal lure alle og få nok av det gode -og tror at ngen ser meg.

 

Jeg regner med at flere har det sånn --du verden hvor dumt!!!!!

Jeg bare lurer meg selv--og tenk så lettlurt jeg er.

 

Dette er sånn som skjer når jeg ikke får tid til meg selv. Så idag har jeg tatt en oppsummering og funnet ut hva som gikk galt..

Prioriter meg selv-og gjør noe for meg selv --selv om gjester er i huset på overnatting--jeg må være egoist på det området.

 

Ha en fin dag--alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

til og med tirsdag neste uke --dvs- 25.mai

Skal vi skrive ned det vi spiser?

Ta fram alt det vi har lært og PLANLEGGE--(det ordet tror jeg at jeg har glemt)dagen?

 

Nå skal jeg gå på kjøkken og skrive ned hva jeg skal spise resten av dagen og når tid.

Skrive handlelapp til pinsen og sørge for at jeg har det jeg trenger.

 

Jeg ser at jeg har glemt dette de siste mnd. og derfor er jeg på stedet hvil siden 3. mars- jeg vil ned minst 5 kg. til og skjønner at jeg må tilbake til det aktivitetsnivå jeg hadde da kiloene forsvant.

 

Gå tur --gå hjem fra byen-trimsykkel-treningsball og bevege meg mer.

 

Er dere med??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det sommeren som melder sitt inntog --eller noe annet?

 

Veide meg idag --84,2 --ialt minus 18,9

 

jeg holder vekten--skal fortsette med denne stilen og trimme mer..

Tømte brønnen på hytta i helgen og er stiv og støl--det går over--hadde ikke greid å bøye meg ned i brønnen med den kroppen jeg hadde ifjor--så hurra for

 

Vektforumet og støtten--men nå savner jeg dere!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest juania

mia53- så flink du er! du har jammen tatt av mange kilo! for meg er d 2 skritt fram og ett tbake- veide meg i dag- 80,8- starta på 86,3 15 oktober- så d går saaaaaaakte men sikkert... men vi gir ikke opp,- d er en mnd igjen til juli, sol og sommer,- ja d er heldigvis knallfint i juni også da,- men vi må få en mnd til på oss før vi kjøper sommerkjolen.......ha en fin dag alle sammen, og stå på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter med å holde meg stabil-

men skulle gjerne hatt noe mer ned-

hadde noen dager sist uke hvor jeg mistet all kontroll og greide å ta meg sammen søndag -

så idag er jeg tilbake til 84,3 --men det skal nedover--så lett å falle ut i fristelser. På lørdag spiste jeg masse sjokolade og søndag morgen var det noen igjen-

hadde barnebarn på besøk og vi spilte playstation og da tokm jeg meg en bit ettter frokost.

Greide å besinne meg og gikk og spyttet den ut--da var jeg stolt!!

 

Ha det bra i sommervarmen --endelig kan vi gå kortarmet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest juania

sommern er like rundt hjørnet- og d er herlig, da blir humøret bedre, ihvertfall hvis vi klarer å gå ned LITT til... har begynt å føre opp igjen på GR siden hva eg spiser osv, tror d hjelper- blir litt mere ansvar da, har lett for å ville glømme hele greia ellers... går littegrann ned, enda eg er så gla i is!!! i helga får eg besøk av datter og barnebarn, og da blir d en tur inn til kragerø- for softis... ha en fin dag alle sammen,- og necin, er du her?- vær like flink som du pleier mia 53, for du inspirerer meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra å høre, juania--ta tak i hverdagen og skriv ned--

jeg kan spise en ispinne og heller kutte ut litt melk eller yoghurt--det er nå det er sommer og vi skal leve..

 

Jeg synes jeg er flink--og jeg vil ha litt is--det er mitt snop.

Jeg synes dagen er bedre når jeg spiser hjemmebakt brød--mye mer mettende og da er blodsukkeret mer stabilt..

 

Så nå står de til heving-brød med lite gjær-

 

ha en fin kveld og fredag--

 

Klem:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Necin40

Hallo dere mine venner!!

Godt å se at dere lurer på meg og hvor jeg blir av!!

 

Her har det gått i ett i laaang tid, med barnedåper, 50 og 60 årsdag-feiring og ikke nok med det - nå er det bryllup neste helg - så jeg har det travelt - .ja så travelt at kiloene holder seg stabile eller rettere sagt - blir færre - nå veier jeg 85 kg!! Jeg er fornøyd!

 

Skal love at jeg ikke forsvinner, men du verden det er bra å ha dere som kan pusje på meg i blant!!

 

Ha en superfin ettermiddag og kveld denne tirsdagen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...