Gå til innhold

Bestemødre-klubben


Gjest Necin40

Anbefalte innlegg

d er helg, men er innstillt nå, trur jeg, på at dette skal gå bra.... gikk fort opp, og håper på fort ned! men er så gla i sjokolade, så d er der min bekymring og synd ligger....må skjerpe meg ja, for nå må jeg snu!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 654
  • Created
  • Siste svar

.takk for at dere fins!!!! Jeg setter stor pris på dere og kan både le, gråte, være oppgitt og lei sammen med dere!!! Det beste av alt er at jeg får glede og nytt pågangsmot gjennom dere - det er helt topp!!!

 

Jeg er litt glad og fornøyd etter den fatale påske-grådigheten! Nå har jeg klart å sutte ut det ekle snopet :D og denne lørdagen er kroppen god og fornøyd, da blir jeg det også!! Har spist (for det meste) bare sunt og godt og har trimmet masse. Herlig!!!!

 

Ha en superfin helg alle sammen som leser tråden og spesielt dere som skriver her!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da er veiinga unnagjort og med en god uke og fornuftig mat og levesett så er jeg tilbake til 84,5 kg. Minus 18,6 --det går mot de 20--ikke langt igjen.

 

Kjøpte mørk sjokolade med 70 % kakao spm jeg skulle ha tl lørdagsgodt--men den gir faktisk ikke mersmak--så etter noen få ruter var jeg fornøyd--det var ikke godt, rett og slett. Men jeg hadde fått smaken av sjokolade og det var godt nok.

 

Jeg er utrolig fornøyd med det og klarte hytteturen med bravour. Jeg tok en god brødskive med allslags gode frø og korn og hjemmelaget bringebærsyltetøy til kaffekosen da jeg serverte hyttegjester surmelkskake, julebrød og pepperkaker.

Ufattelig--kan jeg være syk?

 

hvordan er det med dere andre og vekta--vi skal greie målet vårt--eller er det noen som vil gjøre en liten endring?

 

Jeg har bukser som siger ned-stadig i undring over hvor romslige de nye buksene også blir. Og nå skal jeg gå og prøve bunaden-nesten 20 kg. mindre ennn 17.mai i fjor..

Tror nok det skal bli litt av en opplevelse.

 

ha en fin uke -- men plutselig er jeg tilbake her på tråden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei damer,- håper og tror at d går rette veien nå,. kanskje vi trengte all denn fråtdsinga i påske-godt, så da er vi vel ferdie me kicet, og kan starte på nytt, slik at kiloane igjen kan gå fort vekk! nå skal jeg snart avgåre å passe barnebarn noen dager, så da blir d stillt her fra meg ei stund, men vil prøve, å tenke over hva jeg spiser, og tenke fram mot sol og sommer! ha d fint damer, me sunn og god mat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har jammen fortjent disse fine dagene etter den lange vinteren.

 

Herlig å ta på små sko og lette jakker og gå rett ut uten å måtte se hvor vi setter føttene.

Har hatt litt hagearbeid disse dagen og forberedelser til grillsesongen --alt som ble satt inn i høst skal ut og det er vel deilig , dere.

 

Jeg er ikke flink med trimmen--de siste 14 dagene har jeg ikke hatt ekstra trim bare daglige gjøremål , men likevel aktiv..

Skjerpings her..

 

Ha en fin dag--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En total gottesprekk igår kveld!

 

Ja så fikk jeg min største smell igår kveld-jeg "valgte" må jeg kalle det --men jeg føler jeg ikke valgte--jeg bare tok for meg av det beste i et stort påske-egg fra påsken- og jeg bestemte meg etterpå å ikke være sur og grinete over min svakhet-men heller si at nå er det gjort--det var ikke så godt som jeg trodde.

(Det var godt i øyeblikket) --og spist er spist.

Nå er det ny dag og rett etter frokost tok jeg skjea i den andre hånden og greide 16 min sammenhengende med rokkeringen--da måtte jeg stoppe for jeg begynte å få vondt i ryggen. Det må jeg fokusere på nå--ny rekord og klokka er bare 11--

hele fine dagen foran oss-men det er litt ustabilt vær så jeg får kle meg godt og se hva dagen bringer.

Håper dere har en fin helg--det er ikke så aktivitet her på tråden--falller dere av?

 

Trenger litt respons slik at vi kan holde gløden og motivasjonen oppe..

Snart tilbake!!!

 

Start 20.05.09 103,1--nå 84,5

Mål å se 79 tallet--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer en vårlig hilsen med snøvær!!!!! En pussig dag med værtype fyllt med alle årstider!!!

 

Mia - du har grunn til å være stolt!!! Så bra at du klarte å mestre den "sprekken" så fint!! Da går det an å sprekke, når man er på rett spor igjen dagen etterpå!!! Du har jo vært megaflink med dine snart 20kg!!!

 

Jeg har minus 16 å skryte av siden august! Jeg ønsker ikke endre målet for sommeren - har faktisk ikke igjen så mye, så dette vil gå bra!!! Jeg synes den sunne maten er god og har kommet inn i godt driv etter påske!!! Igår trente jeg hardt i over en time og var klissbløt rødmusset og fornøyd etterpå!! Deilig følelse.

Jeg skal forsøke å sette inn et ekstra gir nå utover for kanskje å komme ned mot 80!!! Da sprudler jeg, da!!!!

 

I perioder synes jeg kiloene forsvinner uten at jeg anstrenger meg. Har dere samme erfaring?? Men det kan gjerne være motsatt også - at jeg legger på meg i perioder hvor jeg har vært fokusert og "flink"!!

 

Ha en superfin ettermiddag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jammen vært flink-jeg greier nesten bare å holde vekta nå--

skulle så gjerne hatt litt mer glød til å greie de siste 5 kg.

 

vanskelig synes jeg--men jeg håper det løsner snart igjen--

veiing i morgen--har hatt både rokkering og tur idag--og nå er det Himmelblå--

 

snart tilbake--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

beundrer dere som er så flinke! jeg står for d meste på stedet hvil, prøver å være flinkere me snop, me maten går d tålig greit, baker mitt eget brød, har kutta ut brunosten som jeg har spist i hele mitt liv, og er ikke noe spesielt gla i fet og kraftig mat, men alikavel går d så treeeegt,- er vel for gla i sjokolade og sånn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.juania............til å ha en periode hvor alt stagnerer - uansett hva du gjør!!! Det er skikkelig slitsomt og demotiverende, men om det er noen trøst, kan jeg fortelle deg at hvis du holder ut, så går det mot lysere tider - og det er åpning i den andre enden av tunellel!!! Stå på så godt du kan - det er godt nok!!! Snart opplever du en bedre periode igjen!! Jeg lover!!! :)

 

Jeg har ikke fått trimmet på to dager, men skal sykle i kveld! I morgen har jeg som mål å ta en hardtrening - både når det gjelder tid, laaaang tid med både kondisjon og styrke!! Tror dere jeg greier å holde mitt løfte??? Hm- jeg er sannelig ikke sikker selv!!

 

Lykke til alle sammen der ute, spesielt til deg juania!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde full kontroll til kl.16 og var glad og fornøyd

(unnskyld meg det jeg skriver nå) etter å ha vært i begravelse av en slektning.

Ikke misforstå --hadde med maten å gjøre --spiste smørbrød 3-4 stk. med laks og eggerøre og roastbiff. Den saken er grei. Så kom kakene fram og jeg tok en liten bit med bløtkake med bær og frukt. Det så ut til å være det magreste alternativet. (Det var 2 store marsipankaker og mandelkake med masse nøtter og godsaker også) Jeg er egentlig stolt --men kjempet litt og vant over meg selv.

 

På hjemveien var vi innom en sønn og han var alene hjemme med minstemann og han hadde kjøpt rullekake med krem--og siden det da var flere timer siden sist måltid --så var jeg så svak--tenk 1 stk. kake til----:-(

Hvorfor spurte jeg ikke etter en brødskive som jeg har gjort før??

Kjære vene meg--hvor er du--fornuft??

Det var den ekle luringen i hodet som vant da-fysj fysj!!!!!

 

Det ble ingen middag idag -2 tykke brødskiver med syltetøy uten sukker og en haug med salat (med mais i)

 

Nå har jeg greid å ta meg sammen såpass at jeg sitter her og svetter etter 25 min på trimsykkel. Og da jeg kjente svetten komme silende -så tenkte jeg på det kursleder sa en gang --" det må svettes for at det skal virke og så er det viktig å variere trimmen"

 

Så nå vet jeg ikke hva resultatet av kaloriene blir--hvis jeg er heldig så er jeg på akkurat -grensen..

Var forresten opp 0,6 igår og står på minus 18 akkurat--

 

Nå må det vel løsne snart--nei--jeg vil ha viljen tilbake--og det er jo bare jeg som kan gjøre det.. kanskje jeg må skrive lapp---"husk å trimme så jeg svetter"

Kanskje gjøre som ifjor --sette på en spennende film og sykle ivei!

 

Jenter --vi satser i morgen--Necin-Juania- og andre som leser her--

 

YES WE CAN!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra Mia at du klarte å reversere deg!! .....men en rullekakebit - det hadde du nok fortjent også!! Det er veldig tilfredsstillende, synes jeg, å oppdage at det er lettere å tåle en sprekk stterhvert. Det er ikke så vanskelig å snu kursen igjen - og det var jo nettopp det du mestret så bra, Mia!!! Flott!!!

 

Idag har jeg trimmet hardt slik jeg ønsket å gjøre!! Veldig fornøyd. Det ble en times aktivitet i høyt tempo (til meg å være, vel å merke!!!) Jeg blir så "lett" og glad etterpå. Men nå har jeg vært på kafe og kost meg også, da, med en svær baguette. Ingen dårlig samvittighet!! Er fornøyd med dagen så langt uansettt.

 

Kanskje jeg tar en liten gå-tur i ettermiddag. Skal spise kylling-wok, og det blir en sunn variant!!!

 

Ha det bra alle sammen. Vi inviterer veldig gjerne nye til å bli med oss å skrive her på tråden!!

 

Ha det godt!!! Vær glad og nyt april-dager!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også vært på kafe med grovt frokostbrød-så det var litt smør på, men pytt pytt.

Det som er så herlig nå, er at jeg ser etter rundstykker og brødmat --istedet for i "gamle velmaktsdager" da kunne jeg ikke tenke meg noe annet enn kakestykke.

 

Så det har også min mann klart, alt i alt de siste 11mnd så har vi begge endret oss matmessig. Jeg ser at han følger meg mye i matveien og han har blitt litt lettere.

 

Nå har jeg nettopp klart 25 min med rokkeringen -mistet den 3-4 ganger men godt fornøyd likevel. Har vært en tur i hagen og lagt ut duk og bark--så litt aktivitet har det blitt. Det beste er at du , Necin motiverer meg nå til å gå en tur og det blir etter Farmen..

Takk for ditt innspill--

det blir en halvtimes runde--med frisk mot og glede.

 

kl.21.53

Det ble 25 min.trimsykkel istedet --med glede og nå er jeg sliten og svett--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En rask tur innom mens jeg baker....du har vært kjempeflink, mia - jeg blir veldig glad på dine vegne!!! Jeg har vært i aktivitet i hele dag - husarbeid, så det er ikke noen trening akkurat, men jobben måtte gjøres i huset!!!

 

Ha en superfin ettermiddag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjære necin og mia og alle- takk for at dere motiverer og støtter- akkurat nå er jeg syk, fikk en slags virus for 3-4 dager siden, men får medisin i dag,så da blir d vel bedre- har , kanskje - heldigvis ikke orka å lage middag, hehe- vi står på jenter, d går sakte, men d går, ikke sant... klem fra meg, me skjerf rundt en sår og vond hals....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da fælt at du skulle bli syk nå da.

Vår og lyse dager, men sånn er det bare--vi vet ikke hva dagen bringer og det er så lett å være optimist og tro at været er bedre og varmere enn det faktisk er.

 

Har vært ute på handletur med mine gamle foreldre i dag. De trenger hjelp for å handle og det er godt at de kommer seg ut litt. 83 og 85 år--det er litt det.

Da er det kafebesøk og diverse og de andre hadde eplekake med softis og jeg --mitt vanlige gode frokostbrød..--kjempegodt og mettende. Og ikke minst god samvittighet når jeg vet jeg er i rute med dagens måltider.

Har også vært i hagen i dag også--litt trim blir det jo av det og så må det bli litt trimsykkel -tenker jeg -mens jeg leser videre i boka jeg begynte på igår.

 

Da må dere ha en fin kveld

 

og TUSEN TAKK for støtten og motivasjonen--er helt avhengig av dere..

Legger inn resultatet av syklingen når jeg er ferdig..

Klem fra meg til dere-

 

syklet 30 min..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så er denne helga også fløyet av sted.

Har fått skikkelig vårfølelse og mye ute i hagen --har fikset sykkelen min idag og prøvd den for første gang på snart 5 år-har slitt så lenge med og greie det og idag var den store dagen.. Den har vært en stor -stor -kjempestor koloss som jeg ikke har greid å forholde meg til og jeg har hatt dette som mål at jeg skulle greie sykle igjen.

Stor dag idag -med andre ord.

Nå er jeg akkurat ferdig med 26 min rokkering og tror nok at det blir en sykkelrunde også nå --

jeg har faktisk gjort en stor oppdagelse idag og det er at jeg ikke er så aktiv som jeg tror. Tenkte ikke på at jeg står ikke opp til samme tid som sist jeg gikk på GR-kurs. nå blir kl.0800 og jeg trenger faktisk denne søvnen for å fungere.

Har regnet litt på nytt idag og funnet ut at jeg skal ikke ha mer enn 12-1300 kal når jeg skal ned i vekt --så det er ikke så rart at det har vært vanskelig å gå ned i vekt..

Fikk litt mer glød nå-er så glad jeg fant det ut før jeg reiser på cruise til helgen..

1.mai fra Oslo til Brugge og amsterdam. Spennende --heldigvis er det trimavdeling så jeg får gjøre en innsats mellom måltidene.

 

Veiedag i morgen--tilbake da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har jeg vært syk i ei uke, et virus,- har ikke spist så mye, og alikavel står vekta stille... einaste trøsten er at da må d vel bare gå en vei, nedover.....me vekta....... ha en fin dag jenter, og lykke til me veiinga! klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uken har stått i bursdagers tegn for meg, fra det ene til det andre selskapet! Derfor er det med stolthet jeg melder at vekta står stand by på forrige ukes tall - og det er jeg kjempefornøyd med etter utskeielsene. Jeg har nok kompensert de ekstra kaloriene med masse aktivitet ig trim!! Fornøyd!!

 

Håper du snart føler deg bedre juania!

 

Jeg skal ut å sykle også mia. Godt å ha funnet den frem igjen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reiser avsted til barn og barnebarn i Oslo i morgen--

Lørdag seiler vi ut Oslofjorden med RRCL --Vision of the seas-til Amsterdam og Brugge i Belgia.

 

Har valgt å spise buffet til alle måltider og da velger vi selv hva vi spiser.

Gleder meg..

 

Var på vekta i dag før jeg reiser og det er nå-

 

83,9kg.. (minus 19,2kg..og minus 20-tallet skal jeg se i mai)

 

Vi tenker på hverandre og står på..

God bedring Juania --håper du er bra igjen-mai måned står for døren og her hos oss er det små grønne ører på bjørka--det blir grønt om et par uker...

 

Ha det fint du også Necin--vi er flinke alle sammen-

lurer på hvor de andre er blitt av..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjære dere-- så flinke dere er- så mye som dere har gått ned!! jo takk, nå er jeg så og si bra igjen, men d satt lenge i gitt. og trøster meg me at d var fordi jegvar syk at jeg gikk opp, vann i kroppen og sånn.... kanskje.... nå er jeg ved bedre mot, dette skal vi klare sammen, me tanke på sol og sommer, og barnebarna våres, ikke minst, er så herlig å besøke di, og få besøk, helst på overnatting uten foreldre, hehe.-- ha en fin dag dere! nå skal jeg ut i hagen litt, forbrenner vel litt kcal der også vil jeg tro-- må NED! og MIA, Du må ha en flott tur samen me familien din, kos deg kjempemasse sammen me barnebarna, nyt maten også! klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

necin, går d bra? vi må holde roret her vi, mens mia er på tur- vi får ta dag for dag, dette klarer vi- og i går hadde jeg en fin, sunn dag, holdt meg unna sjokolade og fet mat, var fornuftig, jobba i hagen, og gikk en tur. ha en fin da, klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle så gjerne fått ønske GOD TUR!!!, til deg mia, men det er vel for sent!! Skal tenke masse på deg og håper og tror du får en superfin opplevelse!!! Nyt den!!!!

 

Og juania, så godt å høre at du er bedre og ser så positivt på dagene og tiden framover!!! Mye godt å glede seg over i deilige forsommerdager, med lange og lyse kvelder!! Det er fantastisk. Selv er jeg sååå elendig til å ordne i hagen, men jeg koser meg veldig der;) Blir kanskje ikke forbrent mange kalorier, snarere tvert om.....men jeg skal fortsette å trene og leve aktivt flere dager i uken (minimum to - gjerne flere) og ha lange økter!!!!

 

Jeg har spist vafler nettopp, fettfattige og med grovt mel - gode - og det beste av alt - jeg har ikke dårlig samvittighet heller!!! Forøvrig er jeg kjempeflink om dagen ift kosthold!!!!

 

Ha en fin-fin kveld!!

 

Til alle dere andre som leser her - hjertelig velkommen til å delta aktivt i tråden - om du er bestemor eller ei!!!!

 

Ha det bra!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...