Gå til innhold

Bestemødre-klubben


Gjest Necin40

Anbefalte innlegg

  • Svar 654
  • Created
  • Siste svar

Veiedag

Jeg startet 10.aug på 109,6

Forrige uke 105,8

Idag 105 (minus 0,8 er jeg strålende fornøyd med etter utskeielsen)

 

Ja jeg er veldig fornøyd, selv om jeg må innrømme at igår "sultet" jeg for å kompensere utskeielsen denne uka!

 

Helt enig med deg, mia - vi skal ungå jo-jo vekt denne gangen - nååå eller aldri skal vi jobbe bevisst og saaaakte mot målet - en dags utskeielser er bedre enn et års sprekk!!!

 

Vi tar fatt på ny uke med godt mot, tross alt!! Jeg får ikke trent nå - er litt syk! Men håper det går over raskt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

 

Jeg glemt visst i feberheten å si at jeg er helt i drømmeland når jeg tenker på din reduksjon på 11,1kg, mia, - i drømmeland om den dagen jeg kan skrive det samme.................... Helt imponerende.

 

Og takk for stadig gode innspill - du er god å ha!!!

 

Håper det går stadig bedre hos deg, Jibber!!!

 

Riktig god helg til alle som leser, fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er virkelig så herlige og inspirende, at det er en sann glede å lese tråden! Fokuser på alt dere får til, og ikke bruk energi på alt dere ikke har fått til. Dere har fått til masse!! :)

 

Minstejenta har endelig kunnet begynne på skolen igjen, etter den alvorlige sykdommen (fikk en farlig e.colibakterie, som gikk over i blodet og utviklet seg til sepsis), og det går framover for hver dag. Vi mistet henne nesten, men det gikk utrolig bra! Hurra!! Gleden kan ikke beskrives! :)

 

Jeg er veldig glad for vekttap, kan nå notere meg minus 3,5 kg, og om 10 dager begynner kurset for alvor for meg! Jippi!!!Helt plutselig var jeg jaggu nede i 2 sifret vekttall, og er ikke det en flying start, før starten, ja så vet ikke jeg, altså! Selv om vekttapet ble godt hjulpet av å være skrekkslagen av bekymring, så er det dog et vekttap og da fokuserer jeg på det. :)

 

Studenten vår er nå vel innstallert på studenthybel i Oslo, og hun elsker studiet, og har til og med fått seg en ekstrajobb, så det går også som en drøm! Dobbelthurra!

 

Denne helga skal jeg nok spise litt bursdagskake, for mitt eldste barnebarn fyller 6 år, og det skal feires med sjokoladekake med seigmenn, som seg hør og bør.

 

Har snakket med mannen om kurset, det gikk som forventet, men jeg skal klare dette - og dere er de beste støttespillerene man kan ha, så jeg vet at jeg vil klare det, og til konfirmasjonen i mai håper og satser jeg på å se sunn og flott ut!

 

Håper dere får ei fortreffelig helg, kos dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kopier fra den andre tråden--orker ikke skrive alt på nytt--:

 

Det var igår at alt så greit ut. Nå rammes jeg av utrolig mye motgang --det kommer og går i klumpevis..

Har fulgt en ung slektning på sykehus idag --et rop om hjelp --og jeg blir så liten og hjelpeløs når unge mennesker sliter. Er under kyndig behandling nå på sykehus.

Vet ikke hvordan mine dager her inne blir framover. Jeg må forsøke å holde fokus --spise riktig men det kommer til å bli mindre trim. Min mann skal også innlegges om en god uke og noe er galt-- så vi får ta en dag om gangen.

 

Jeg kommer innom --nå og da-

 

Vi snakkes bare etterhvert..Riktig mat og nok mat gjør det lettere å ha hodet klart i tunge tider..

 

Takk for at dere er der....jeg gir meg aldri..Stå på dere også.

klem-----

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sender deg masse gode tanker i en vanskelig tid. I går gjorde du en stor forskjell i et ungt menneskes liv, du var der og du sørget for hjelp, det er en heltedåd å være der for noen som trenger det aller mest. Det å se noen som kanskje prøver å være usynlig kan redde den personens liv. Vær stolt av deg selv!

 

Sender også gode ønsker til deg og mannen din, og håper at det ikke er noe galt fatt, som ikke lar seg ordne på kort tid. God bedring til ham, og klem til deg. Vær sterk, konsentrer deg om det som er aller viktigst akkurat nå, resten kan alltids vente litt.

 

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny uke og nye muligheter.

Ja vi går trøstig videre:-)

Virker litt lettere nå, men det nytter ikke å ta bekymringer på forhånd.

Har nettopp vært ute og gått litt over 1 time, og nå skal jeg lage komle med dott i. Lager mange og får besøk av søster med barn og så er det alltid noen andre som har lyst på. Skal ringe ei datter som jobber fullt og har 2 små barn og høre om hun vil ha..

Da er det moro og koke stooore porsjoner. Vet at når man jobber så er det herlig å få ferdig middag..

 

Det er moro å glede andre--det gir så mye tilbake-

 

Hvordan er det formen -bestemødre og andre-

-hadde vært kjekt om flere hengte seg på--

 

Ha ei god uke--snakkes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går livet sin skjeve gang. :) Måtte på sykehuset med yngstejenta i dag igjen, den slemme e.colibakterien er fremdeles i kroppen, og ny runde med antibiotika er igangsatt. Blir litt utslått av dette selv, bekymrer meg en hel del. Men det gjelder å ikke gi opp. :)

 

Det er dessuten ikke lenge til barnebarn nr. 3 melder sin ankomst heller, så her soves det med mobilen på puta, slik at jeg kan styrte avgårde og ta meg av storesøsteren og storebror når det hele setter igang! Gleder meg veldig til å treffe lillebror, lurer på hvem han er og hvordan han ser ut, og ikke minst til å snuse inn duften av nyfødt lite mirakel! <3

 

Venter stadig på å komme i gang med kurset, bare noen dager til nå, så er jeg i gang for fullt! Yahooooo!! :)

 

Godt å høre at det går bra, mia!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja sånn er livet--noen ganger er det sykehus og annen sykdom som preger hverdagen vår.

Håper det bedrer seg med den lille , men det tar vel noen dager før medisinen virker skikkelig.

Så heldig du er som skal få et lite barnebarn.. Det er stort å følge utviklingen og se det vidunderlige skaperverket.

. Vi har 12 stk her i huset så det skal være visst at det er den beste gaven du kan få. De er herlige , hver på sin måte. Var på besøk og leste for den ene i går kveld før leggetid.Da kommer det fra snart 5-åringen: "Du skal dø-for du er ikke som oss andre."

Tenk det hun mente var at jeg som er i 50årene er eldre enn mamma og søsken og den generasjonen.Moren ble flau--men de er jo så herlige--jeg lo godt-etterpå som den lille ikke så--

 

Det har vært sykehus hele dagen hos oss også og det blir det et par uker framover-håper vi greier oss med det-og at det ikke er noe vondt i prøvene.

Vi må være optimister-men idag har vi fått middag hos venner og det var rømme med spekemat--lefser og litt sjoklade. Greide ikke stå imot idag og rømmegrøten var så smørende og god ned gjennom halshullet og smurte skikkelig godt i mage og tarmer-Det får være med det. Ville spise idag og visste at det ble for mye--men skitt au--i morgen blir det vanlig dag hjemme --forhåpentligvis. Venter på telefon fra sykehus til hjerteprøve og det kan skje på 2 timers varsel. Må kjøre en del mil for å komme dit--men viktig å få det gjort..

Så er ståa nå-vi tar en dag om gangen og starte med friskt mot i morgen tidlig..

 

Ta vare på deg selv-Jibber--vi snakkes og sender gode ønsker til alle dere som er syke --

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det vekta igjen:

Litt ned denne uka også -0,6 kg.

 

Start 20.05.09 103,1kg

10.09.09 91,4kg

 

Det blir da virkelig 11,7 kg minus..

Det går ikke fort nå--men det er greit det siger rette veien--2-3 uker til så ser jeg kanskje 89tallet-- Ufattelig---jeg gleder meg--

 

Kan anbefale andre også å gjøre en endring i livsstilen.

Min endring har gitt meg bedre dager, mer overskudd--men jeg sliter med verk i kroppen og den har blitt litt bedre--hjelper med enkel trim på sykkelen--har ikke mer enn på 2-men det viktigste er at jeg svetter og det gjør så godt..

Da er det litt lysere på hjemmefronten idag--han har fått undersøkelse her i byen på mandag så vi er mer avslappet idag.

Da blir det barnevakt i kveld for 2 av våre små--legging og full pakke..

 

 

Henge deg på?- Velkommen til alle som vil være med oss mot en lettere framtid--

Vi hjelper hverandre og støtter i motbakker.. Du er ikke alene når du er med på tråden vår

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

 

Jeg glemt visst i feberheten å si at jeg er helt i drømmeland når jeg tenker på din reduksjon på 11' date='1kg, mia, - i drømmeland om den dagen jeg kan skrive det samme.................... Helt imponerende.

 

Og takk for stadig gode innspill - du er god å ha!!!

 

Håper det går stadig bedre hos deg, Jibber!!!

 

Riktig god helg til alle som leser, fra meg[/quote']

 

Necin --hvordan har du det?

Tenker på deg og håper du snart er på plass her i forumet..

God bedring---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En fantastisk dag med det flotte været!!

Ute på tur -byvandring i 1 og 1/2 time--det var kjekt det.

 

Det var langs kaien og over høyden og til kirkegården for å se om det var ok der..

Synes det var kjekt å ha med mannen min--han liker ikke å gå tur.

Idag greide jeg å si at jeg synes det var trist å gå alene.Mnage vi kjenner går i lag og det er alltid noen å treffe langs ruta.

Enkel middag ble det også. Gjestene igår kveld spiste heldigvis ikke opp all risen ---så da var det bare å steke biff-Kiwi 14,90--veldig god--lot den surre litt i sjyen noen minutter. 1 pk.wok-grønnsaker og bearnaisesaus uten smør ble en enkel og lett middag. Nam nam, vi ble så mette..

 

Kjørte tur med foreldrene mine etterpå og da valgte de 3 andre kaffe og softis--jeg tok en kopp kaffe og hadde spist en nutrilett før vi stoppet på kafeen.

Jeg følte meg mett og greide lett å motstå isen--

 

Nå har jeg syklet 31min på trinsykkel -svett og god og-har fremdeles 200kalorier igjen--hva ialle dager skal jeg bruke de til??

Kanskje noen aprikoser og ???--vil ha noe godt og sunt---

 

Ja det var dagens referat--friskt mot videre i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo dere kjære venner!!

 

Nå er jeg her igjen etter laaang tid. Jeg har ligget dager i senga med høy høy feber (sjelden vare for meg!) De siste dagene har jeg passet godt på sofaen, men nå føler jeg meg nesten helt frisk. Har tenkt å trene en halv tilme her hjemme - håper det går bra, (har nemlig ikke rørt på meg på over en uke nå!)

 

For et nydelig vær - godt å leve!! godt å føle kroppen litt lettere, godt å vite at man har valg, valg til å leve på en sunnere måte. Godt å vite at det altså aldri er for sent til å legge om livsstilen!! Jeg har allerede tatt tran uten å fortrekke en grimase!!

 

Jeg må livevel innrømme at i en periode med sykdom, er det ofte slik at man etter en stund synes synd på seg selv og kan falle for fristelser for å gi behovsfristelser i form av godteri! Har klart meg ganske bra, synes jeg;-)

 

Jeg skal ikke dvele mer med meg og min sykdom, det er jo langt vanskeligere og tøffere det dere har opplevd i det siste mia og jibber!! Håper det går bedre hos dere begge!!

 

Ja, ja nå får jeg vel gjøre alvor av å bevege meg!!

 

Ha det bra, alle som leser!! Skriv gjerne her. Mia, Jibber og jeg ønsker alle velkommen hit til denne tråden!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære bestemødre (og andre som leser her)!

 

Så godt at du har blitt bedre, Necin! Har du hatt svineinfluensa? :) Du har jammen vært flink som likevel har hatt vekta i tankene, når du har vært så dårlig! Det er jenta si med tæl, det! Det liker vi! Fortsatt god bedring til deg! *klem*

 

Japps, da er dagen opprinnen, og dette er dag 1 på kurset for meg. Jeg er vanvittig glad over at jeg nå er i gang, og jeg har nok allerede vært litt i gang, siden jeg har gått ned nesten 5 kg siden jeg meldte meg på for en god stund siden. :) Det lover bra, og jeg er kjempegira på at ta fatt på oppgaven. I dag skal jeg tømme kjøleskapet for "fiender" og skaffe nye gode og sunne "matvenner".

 

Jippi! Jeg er i gang! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk hyggelig å se innlegg fra deg Jibber!! Jeg gleder meg på dine vegne for at du er igang.......til gangs. Du har jo vært strålende flink FØR du starter!!! Imponerende med 5kg!!!! Du har grunn til å være stolt!!! Lykke til videre og jeg gleder meg til å høre om fortsettelsen!!

Sammen er vi sterke!!!!

 

Jeg er tilbake i stolen etter 40 min. svetting!! Kjentes faktisk deilig idag!! Utrolig!!!

 

Nå blir det te-kopp og en skive med leverpostei!!!

 

Ha det godt alle medsøstre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge to på tråden idag, kjempeflott.

Da er det bare å trø til med det sunne gode liv.

Jeg har nettopp vært ute i det fine været og ryddet i busker og trær og einer i 3 timer.

Det var så svetten silte i sola--hadde pauser og drakk mye vann og kaffi og spiste ristet toast med mager gul ost og skinke--og med grillkrydder ..

Dere skulle prøve toast ---det trengs jo ikke så mye fett til det-og hvis jeg passer på å ha litt salat eller eple eller noe annet ved siden av, da blir jeg ganske mett.

 

Jeg vet ikke hvordan man teller trimpoeng på sånt--men jeg for sikkerhets skyld 30 min på trimsykkel i kveldingen, så har jeg sikret meg..

 

Jeg ønsker deg lykke til ,Jibber --spennende dag for deg idag,, men du har jo vært såååååååååå flink og spist deg inn på forhånd.

Jeg gjorde også det i mai--begynte forsiktig før jeg fikk boka--men det gjorde nok noe med tanken på at jeg skulle legge om livsstilen.

Bare hør her:

Jeg har en stor pose Nidar småsjokolader i skapet. Hadde den framme i ei skål på lørdag da vi hadde gjester. Jeg spiste 2 småsjokolader og søndag morgen var det fortsatt en del igjen--og tru det eller ei--jeg la det tilbake i posen uten å smake eller slikke fingrene etterpå. Nå ligger de fint inne i skapet på soverommet--og jeg er overrasket over at det ikke frister meg noe.

De er faktisk ikke mine venner--de er ekle småklumper som ødelegger for meg og da vil jeg verken se eller smake på dem.

 

I kveld er det valgvake , må se litt hvordan det går. Trenger ikke noe ekstra mat--

skal veie meg på kurset i morgen tidlig, så det er best å holde seg til planen..

 

Det var så kjekt at begge 2 er på tråden. Gleder meg til å høre hvordan det går.

Var redd for at du Necin hadde fått svineinfluensa--kjente du at vi tenkte på deg?

tirsdag reiser vi på sykehuset-ligger på sykehotellet for han skal møte så tidlig -fastende-og jeg vil ikke at vi skal ha den lange reisen, fastende. Måtte reise 05,30-

da er det bedre å sove til 07.00 og gå direkte på innleggelse.

Gir litt lyd i morgen tidlig--så vi satser på at alt går bra..Vi må være optimister-

noen trenger oss oppegående, faller vi sammen kan vi ikke hjelpe noen.

 

Ha en kjempefin dag fortsatt i det fine været---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har veiet meg idag--

90,9 -ned 0,5 siden torsdag.

 

Nå 12,2 --gled dere jenter- jeg har fått ny energi, og har mistet 12,2 kg!!!!!!

 

Tenk deg det i smørstykker. 24 stk.soft margarin--

har vært lagret på min kropp og mine bein har båret på dette unødvendige..

Ikke rart mange kropper får slitasje.

 

Nei , nå er jeg glad.

 

Så drar vi til sykehus idag og regner med å være hjemme i morgen kveld.

Har en venninne ved sinden av sykehuset, så hvis nødvendig kan jeg være hos henne eller være på sykehotellet.

 

Jeg velger å tro at jeg er innom her på tråden i morgen kveld..

 

Ha en god dag og stå på, jeg unner dere denne gode følelsen jeg har nå.

Jeg så nettopp et bilde fra april--stor forandring.

Tror nok at mange er misunnelige, men jeg er stolt.

kanskje vi kan ha denne tråden i mange år!!!!!!! Da blir vi synåler til slutt.

Stor klem til dere gode hjelpere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir såå rørt at jeg nesten sitter her med tårer i øynene!! Tenk å være såå priviligert at vi kan stå sammen om hverdagslivet vårt denne perioden av livet, en periode som skal skape "vårt nye jeg"!! Det er fantastisk hyggelig å lese hva dere skriver og mia, jeg er sååå imponert og synes du har gjort en formidabel jobb med deg selv..........................! Og.........ikke nok med det, du må være et unikum å ha for dine nærmeste!!

 

Hurra!!! Vi fikk barnebarn nr 6 igår og skal reise å se på vidunderet idag!! Jeg gleder meg!! Om få uker ventes enda en baby!!!! Fantastisk kos!!

 

 

Mine tanker går nettopp nå til dere på sykehuset, mia!! Jeg krysser fingre for at dette går bra!!

 

Snakkes!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nytt barnebarn, Necin! Det er en stor, stor lykke å få oppleve at ens egne barn blir foreldre! Det vakreste som finnes! :) Nå er jeg som amatør å regne, som bare venter mitt 3. barnebarn ganske snart, men følelsen er så overveldende, at jeg blir vel sittende med det nye vidunderet på fanget mens tårene triller også når 3. mann kommer om noen dager/uker. Det er så stort, og man får springflo i hjertet.

 

mia; jeg håper det går bra med dere, at dere får glade svar og god hjelp. Sender mine varmeste tanker til dere!

 

Jeg er godt i gang, det går faktisk veldig greit, selv om jeg er i innkjøringsfasen av livsstilsendringen enda denne første uka. Er supermotivert og står på!

 

Til helga skal vi ha barnebarna her, slik at mamma og pappa får tatt en kjærestekveld før lillebror kommer. Gleder meg veldig til det, vi koser oss så godt når vi får ha de her over natta, med lek, sang og lesing. Det er det "besteste" som finnes! ;)

 

Oppdaget forresten at vi faktisk kan spise fårikål, selv om vi går på GR! Oh lykke! Da blir det familiemiddag på søndag med fårikål! Juhu!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er jeg igjen og det er tommelen OPP!!!

De fant ingen ting i underøkelsen som var negativt-de må lete etter andre ting--kanskje det kan være bivirkninger av hjertemedisin-som vi tror.

men en lang dag først igår med narkose og jeg ikke fikk vite noe før kl.17.00--det var forferdelig å gå rundt å svive på sykehuset og i nærheten.

Men resultatet er jo oppløftende og narkosen og alt gikk greit--så vi er såååååååå

glade--.

Gratulerer kjære Necin--med barnebarn nr.6--det er fantastisk å oppleve.

Lå på sykehotellet natt til onsdag og der på frokosten var det 4 nybakte mødre og fedre og gjett om jeg studerte de nøye..Tenk så utrolig flott og gjett om jeg følte med den unge mora som nesten ikke kunne gå og satte seg forsiktig på tuppen av stolen..

Ja det går over--

Nå har vi kommet hjem og vi var på kinarestaurant på hjemveien og spiste og så har jeg faktisk spist opp en rest med krokanis som var i en 2literboks.

Vi hadde hver vår boks med spiseskje--og det var sånn vi feiret at det har gått bra--

 

Det blir nok i overvekt med kal i dag--men får ta det av kosemerkene så er det sikkert innen rekkevidde...

Veier meg imorgen tidlig--det ahr gått greit med maten og ca 10-11000skritt hver dag--så jeg tror det er bra--

nå tar jeg en rolig kveld og starter på ny frisk i morgen--

Ha det fint og god kveld og kjekt at dere er der--vi blir liksom en liten familie :-)

 

PS. Var og kjøpte meg 2 nye topper m lang arm og vet dere hva--str.L og før ferien kjøpte jeg XXL--hva syns dere??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye Mia :-) Fantastiske resultater både på sykehuset og på vekta. Selv om jeg ikke er den mest aktive til å kommentere alltid, så leser jeg tråden din flittig. Du motiverer, og tusen takk for det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt å se at noen leser --jeg leser også andre sin-men har ikke vært så flink til å kommentere.

Tenkte å ta det rolig i kveld,--men jeg har nettopp kommet opp etter å ha syklet i 20 min--og golvtrim 30 min. Jeg overgår meg selv--!!!!!!!!!

 

Klarer ikke helt å slappe av, de glemte å gi han blodfortynnede etter narkosen , så han er langt under det han skal ligge på i INR-verdi Så vi har ringt rundt til sykehus og legevakt og fastlege og hjertespesialt og greide tilslutt å hjelp og en sprøyte med medisin.

 

Så dette var en slags trim --men teller ikke --

men den beste trimmen tok jeg nettopp og det beste var at det gikk bra med både mannen og kjerringa!!

 

Vi "møtes" igjen--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt å se at noen leser --jeg leser også andre sin-men har ikke vært så flink til å kommentere.

Tenkte å ta det rolig i kveld' date='--men jeg har nettopp kommet opp etter å ha syklet i 20 min--og golvtrim 30 min. Jeg overgår meg selv--!!!!!!!!!

 

Klarer ikke helt å slappe av, de glemte å gi han blodfortynnede etter narkosen , så han er langt under det han skal ligge på i INR-verdi Så vi har ringt rundt til sykehus og legevakt og fastlege og hjertespesialt og greide tilslutt å hjelp og en sprøyte med medisin.

 

Så dette var en slags trim --men teller ikke --

men den beste trimmen tok jeg nettopp og det beste var at det gikk bra med både mannen og kjerringa!!

 

Vi "møtes" igjen--[/quote']

 

Hei Mia,

 

Det var godt at dere har fått tak i hjelp...og det er godt at vi ikke vet hva vi skal igjennom her i livet. Sender noen gode tanker og god bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...