Gå til innhold

Bestemødre-klubben


Gjest Necin40

Anbefalte innlegg

Takk for gode tanker! Jeg er innom og heier på dere, og konstanterer for egen del at vekta gikk opp 800 gr i forrige uke. Ene og alene fordi jeg trøstespiser så det rekker for tiden. Så da er det til pass for meg.

 

Stå på jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 654
  • Created
  • Siste svar

Så utrolig koselig at du stakk innom, Jibber!!! Takk for det! Hvis vi ikke skulle finne trøst i litt mat i slike tunge stunder som du opplever nå, da hadde vi vært syltynne, kanskje?? Forstår godt at de sunne vanene må vike litt for deg i perioder nå, men husk DU KOMMER STERKERE IGJEN!!!

 

Det kommer til å bli bra for deg etterhvert, skal du se, uansett på hvilken måte dette ender!!!

Stå på!! Fortsatt lykke til og med varme tanker som vi har på tråden sender deg!! Velkommen inn hit når du måtte ønske!!

 

Litt rockering og styrke på armer tilbakelagt nå!!

 

Jeg har kjøpt løk som jeg skal ut i hagen å sette ned. Da skal jeg bøye og tøye ekstra skikkelig så det blir litt bevegelse i denne tunge kroppen. Antar det vil komme som et sjokk!!!

 

Hallo, er det ikke flere av dere som vil delta på denne tråden?????????? Vi trenger dere alle!! Sammen får vi til dette her!!

 

Ha en fin ettermiddag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter halvannen time på PULS treningssenter så var jeg sliten--

men min unge niese var opplagt ser dere--hun hadde lyst å handle --så vi dro fra butikk til butikk og så på ting --så jeg må si at shopping -det er trim det også.

 

Og ikke nok med det--etter at jeg har fått i meg rester fra middagen igår--

så skal jeg ut igjen og GÅ tur med noen i foreningen. Jeg var så lur å foreslå det -hver mandag kl.17--og nå har vi avtale og da kan ikke jeg trekke meg--det er bare å gå på--

en times tid idag- , -fordi idag trengte datter i huset barnevakt kl.18,30 og da skal avsted 2-3 mil og passe og legge 2 kjekke jenter, bare hyggelig.

Dette er vel positivt stress-tenker jeg.

 

ja det var den dagen --tar med meg strikketøyet så da blir det en rolig kveld foran tv. Men lurer på hvor mange trimpoeng dette kan være?

 

Da må dere alle ha en fin kveld--

og du Jibber--sender deg litt kraft og styrke--og føler du for det,

så har du lov av meg å si noe stygt i enerom.

Ikke la noen knekke deg--du er verdt mye mer enn noen aner og du har dine retter her i samfunnet. Stå opp og slåss for deg selv--du er unik!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

he-he, det blir så mange trim-poeng at jeg lurer på om vi kan dele dine idag :-) ??

 

Knallbra jobba!!! Og koselig stress for deg i dag!! Nyt turen, ungene, striketøyet og TV'en!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

deltar litt over alt jeg ..men siden den ble kalt bestemor klubben så tenkte jeg at jeg kansje var for ung;) ..jeg er snart 30...hehe

 

jeg er en gift ung dame ...mor til 3, eldste er 9 mellomste er 7 og minste hu er 4..så er nok og gjøre..

begynte og tenke slanking for ca8 år siden men da bare fordi andre syns jeg var tjukk ...syns ikke det selv da, men sånn er det jo...da veide jeg rundt 90 nå veier jeg ca 119,5 har tatt av meg ca 7 siste året. men det som er det viktigste er vel at jeg ser at jeg helsemessig vil ned i vekt så jeg har energi til og leke med ungene...

magen min er jeg heller ikke helt fornøyd med. men det er vel mye og gjøre med 3 fødsler og ja seff også pga alt for mye fett.

 

denne uken hadde jeg 19 trimpoeng godt fornøyd med det ..men ikke så bra med maten eller godteriet og heller ikke helt på vannet.

 

ønsker dere alle her inne en flott kveld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var koselig, Maysa!! Her er det som sagt plass til alle, om de er 30 eller 60, om de veier 70 eller 130!! Så hyggelig med innspill, nye impulser og positiv innstilling til en ny livsstil!!!

 

Flott å høre fra deg!! Håper flere melder seg på !!!

Jeg str på farten ut en kveldstur, men MÅTTE SKRIVE DETTE NÅ SPES TILEGNET MAYSA!!

 

Ha en fin kveld!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er her for hverandre--og vet du at denne tråden "lurer" hverandre til litt trim mer enn vi gidder. Forstå det den som kan--vi leser nye innslag og vips så gjør vi et eller annet som vi får svette av og så må vi bare skrive--

ja-det som jeg tenkte da jeg startet var at dersom jeg ikke levde sunnere så ville jeg ende som diabetikere som flere i familien og da kunne jeg like godt legge om FØR jeg blir det..

 

20.mai var jeg 103.1 kg--nå på mandag 89,4 ---

DET GÅR AN -bare ta tiden til hjelp--og tenk når du kan løpe etter en ball og være med ungene og ha energi nok og være fornøyd..

Det unner jeg deg og GLEDER MEG TIL Å STØTTE DEG og være med deg i tiden framover-dette er starten på resten av ditt liv.

 

vi snakkes etterhvert:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så kselig... dere er jammen med dyktige altså...i dag stod jeg opp kl 7 hjalp barna gikk og la meg og glemte og ta frokost det tror jeg er første gang nesten på1 år...

så sto jeg opp kl 12 våkna ikke før det :rolle: men var utrolig deilig og få sove ut ja.

kjenner at kroppen trengte det.

jeg er med på friskvernklinnikken i asker har vært der snart 1 år og det har vært til stor hjelp tok av meg ca 7 der men de kom på igjen når jeg dro til spania i april for da ble det ferie ettepå og mange familie komplikasjoner.

nå er jeg på oppfølginga det vil si vi har 1 dag med gruppe trening og 1 dag egentrening på statens regning( men hva betaler men vel ikke skatt for ...hehe)

og gruppe treninga er tirsdager så det vil si jeg skal dit og trene i 1,5 t i dag tror jeg det er spinning først(det jeg ikke helt like) men venner meg vel til det. så styrke trening og vi har noen trenere som er flinke til og pushe på.

 

målet mitt denne uka er og ikke spise noe godteri føre helgen...spiste noe i går fikk helt noija..hehe

 

veiedag i morgen men tipper på opp noe for det var den i dag, alltid spennede og se.

 

nå må jeg fylle på vann flaska mi

 

ha en strålende dag :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag var huset skikkelig høst-hutrete kaldt da vi kom fra jobb!!! Skikkelig guffent slik at kroppen kom i overlevelse-beredskap umiddelbart!!! He-he, det betyr vel noe slik som at den må produsere varme til særlig viktige organer - og det skal jeg si det brukes kalorier til!!

 

Så nå, ( apropos trening, mia)

mett og god etter dagens middag (karbonader, blomkål mm) føler jeg likevel at jeg har hatt en treningsøkt med gåsehud over alt!!!

Nå begynner varmen å komme så da tror jeg at det faktisk blir en aldri så liten hvil!!

 

Misforstå ikke jeg synes høsten er koselig oså, med evende lys og varme på peisen!!

 

Ha en supergod ettermiddag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter mange års slit og stress og allskens opplevelser--så gikk jeg på en smell for noen år siden. Flink og lydig skulle jeg være og klare alt, og det endte med bulder og brak og totalt i kjelleren.

Nå har jeg kommet 2-3 trinn opp i stigen igjen--og det som denne sommeren har betydd for helsa og formen, er helt fantastisk.

 

Optimistisk går jeg videre og kjenner på den gode følelsen jeg har fått og er stolt over at smerter og tunge dager er litt lenger unna.

Jeg vet ikke om noen av dere har opplevd dette, men jeg har gått smertemestringskurs og fått god hjelp og med mye egeninnsats, avspennings-cd

trening,--søvn og sunt kosthold har bidratt til en bedre hverdag.

Håpet mitt og målet er at jeg skal kunne komme meg i et lettere arbeid med tid og stunder-så selv om det bare er litt arbeid --er det sikkert noen som har bruk for meg.

 

Idag har jeg vært med 2 andre vevkjerringer og satt opp begynnelsen på en vev-. Vi var alle ukjent med dette, men har sett litt når andre har gjort det og tenk vi greide å komme i mål med det vi hadde tenkt å klare. :-)

Nå er jeg hjemme igjen og da er det kald risengrøt med "splenda" og kanel.

Spist mye banan og frukt idag, så nå har jeg bare igjen litt til knekkebrød i kveld.

 

Ellers er jeg stiv og støl etter gårsdagen--styrketrening på PULS og andre treningsapparater. Det var tomt i spinningssalen, så min niese og jeg fikk prøve spinningssykler og sett hvordan de virket. I morgen onsdag er det veiing for kurs 3 og jeg må jo ha gått ned etter denne treningen og sunt kosthold.

 

Ser at etter at jeg la bort steg-telleren har jeg blitt roligere.Ble ganske stresset når den ikke virket riktig-buksene mine er litt store og det er ikke kontakt med kroppen når den ligger i lommen. Nå må hverdagen bare være som den er --spise riktig og trene-og gå tur.

Da sier vi god kveld til hverandre og fortsett med den positive endringen av livvstilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det må jeg si ...en skikkelig gjennomtenkt notis det der mia..

 

stress og smerte mestring er eveldig bra, man trenger og fokuser på kroppen også, da for kroppen nemlig energi på en annen måte.

 

daqgen i dag har vært litt utfordrene med sen frokost og alt... den eldste sønnen min har litt vanskligheter på skolen med lærer glede. han trenger en masse skryt, har vært veldig usikker på seg selv. me det kommer seg. ny lærer gjorde virkelig susen.

 

dagen i dag har gpdt ganske bra når det angård mat og jeg har fått 6,1 trimpoeng...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo venner!!

å mye positivt å lese. Enig med deg maysa, det blir ekstra trivelig å trene når mannen er med!! Min mann er en ordentlig spreking - det er derfor sjeldent at vi trener sammen - han må nemlig trene forseg selv etter vi har trent -for med meg blir det null effekt på han!! Mn som sagt, koselig er det og det synes vi begge!!

 

Jobb dag og da blir det middag og hvil etterpå!! Mørkt med en gang nesten, så dagen er sååå korte!!

 

Jeg skal het sikkert trene imorgen - om det blir noe idag, er jeg derimot usikker på! Greit nok. Nå har vi spist hjemmelaget ertersuppe. Nyydelig og nok av kalorier!! Greit nok, det og! I det hele tatt er jeg fornøyd med livsstilen akkur nå. Har kommt inn i en rytme som er god, normal (= uten overdrivelser av noe slag) og komfortabel! Men minus mine (fortsatt) 8,5 kg - har jeg det godt!! Men for all del - jeg skal selvfølgelig mer ned i vekt!!!

 

Ha en fin ettermiddag!!

Varm hilsen til dere der ute!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da er middagen blitt fortært hjemme lagd potetmos halvparten av det jeg spiste før og en fiskekake + gulrot og jeg ble mett. hehe det skjer visst forandringer i magesekken. har drukket ca 1,4 l vann til nå yuhu....

 

om dere vil besøke meg i min tråd så er den på 40+

 

ha en strålende dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt å være til hjelp --har hatt et døgn med niesa mi i vanskeligheter.

Nå har det løsnet litt og jeg er hjemme igjen-og nå har jeg laget meg en god salat og satt meg ned. Har kjørt rundt fra fastlege til psyk.senter og fulgt og ventet og spist middag ute og kjørt og ringt legevakt og ventet. Så det ble litt av hvert som gikk inn i munnen da jeg kom hjem. --Og en liten bit eplekake --det var godt--var sliten etter å ha kjempet med henne for å få hjelp.

 

Likevel er jeg innenfor kaloriene mine på 1600 kal.

Skal nok klare en tur på trimsykkelen i kveld om en liten stund..

 

 

Noen flere som tar seg en sykkeltur?

 

Vet dere hva--jeg har gått ned fra 111cm-91cm rundt livet siden 20 mai--

 

Tror nesten ikke det er sant-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wow så flott da mia....at du er en slik tante som tar i et tak og står på ...det kommer hun til og sette stor pris på og gjør det kansje alle rede.

Familie er bare SÅ viktig.

 

og ja syns det er så kjempe flott at du har godt ned så mye i cm...det må jeg si.

nei ingen sykkel tur her.... men bestemte meg for og gå till og fra foreldremøte så ble litt ekstra trim.

 

DERE INNSPIRERER MEG......... sender der alle en klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

450 kal forbrent på trimsykkelen--svetten silte og jeg så tv -forbrukermagasinet

om Kina og arbeiderne der. Da går tiden og jeg er så innstilt på å fullføre 30 min trim i dag --så da ble det sykkel og ca. 24km./t. Ikke mer enn styrke 2 og litt på 3-men fort og det viktigste var å svette.

 

Så da er dagens mat og trim unnagjort --halvliteren med vann er tømt --så da er det bare rom for en kopp med kaffe før leggetid..

Greide ikke å holde meg unna 1600--måtte bruke 8 kosemerker til yoghurt og korn med 4 oppklipte aprikoser..

Kjempegodt.

 

Vi møtes i morgen--ny dag med muligheter til litt av hvert..

Ha en god natt--alle som en..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen i gjengen, Maysa! :P

 

Dere står på og er superflinke, jenter! Bravo!!

 

I dag har jeg bestilt meg Zumba Fitness. Den kommer om et par uker, og da regner jeg med at det blir fart i gamla, sånn at jeg får dansa meg både slank og glad.

 

Stå på, flinkisene mine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da skal jeg på otell turen min i dag ..gleder meg, og jeg SKAL jobbe med og spise rett da også....om det blir buffe så kommer jeg til og spise reker i hvertfall....jeg elsker det.

 

kos dere så snakkes vi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen i gjengen' date=' Maysa! :P

 

Dere står på og er superflinke, jenter! Bravo!!

 

I dag har jeg bestilt meg Zumba Fitness. Den kommer om et par uker, og da regner jeg med at det blir fart i gamla, sånn at jeg får dansa meg både slank og glad.

 

Stå på, flinkisene mine![/quote']

 

 

Hurra for Jibber!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter 2 harde døgn i fb. med niese så har jeg sovet godt i natt--men drømte så utrolig----"syklet 8 mil for å få cellegift og den ble satt i nesa" --var ikke det litt morsomt--må jo le litt selv , hvordan i alle dager kan man rote sånn.

Begynner å forstå gamle senile mennesker som snakker så langt bort i veggene--ikke rart i det hele tatt når jeg ser hvordan jeg kan drømme .

 

Matmessig gikk det ganske greit igår-men var så utrolig sliten etter kamp med helsevesenet at jeg spiste 2-300 gram med is. Droppet middag og frukt og melk--har ikke regnet på det -men det er sikkert litt mye kal..

Men den dagen var en "ikke dag" regner ikke med den--

DERFOR MINE VENNER:

 

Ny dag med nye muligheter og en spennende helg --hva skal vi finne på--

Spennende oppskrifter og alltid godt med god mat.

 

Nå skal jeg til lege og få den vanlige influensavaksinen.

 

Ha en fin fredag--alle sammen -håper rockeringen kommer i posten idag.

----------------------------------------------------

:P 20.05.09 103,1 kg livvidde 111cm

 

:-) 20.10.09 89,1 kg livvidde 91cm

 

Resultat - 14,0 kg og -20 cm i livet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra!!! Igår ble vårt 7. barnebar - det 7. vidunder født kl 0707!!!! Fantastisk!! Og vi var der, koste og stelte den lille gull-klumpen før babyen var 10 timer!!!

Jeg blir helt tussete av slike opplevelser!! Nydelig lukt, nydelig hud, nydelige små male-lyder (som en kattunge) nydelig liten nese og to nydelige små ører!!! Kan det bli bedre???

 

Denne hendelsen førte til nesten null matinntak igår - glemte virkelig å spise!! Ja ja, forbrenningen tar vel ikke skade så raskt!!

 

Så hyggelig å høre fra deg Jibber og fra dere andre. Nå er det skikkelig "swung" over tråden vår!!

 

Jeg sykler også - om enn noe mer målløst enn deg, mia!! Jeg bruker elipsemaskinen og rockeringen mest - men det er bare å innrømme elendigheten - jeg er en rykk-og-napp trimmer!! Godt når jeg har trent - men du verden for et tiltak å komme igang!!

 

Vi skal på hytta i helgen, men er nok på nett der også!!

 

Ha en fin fredag alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et under og helt uforståelig at det går an å oppleve en sånn glede..

Faktisk er det tilfelle--jeg blir tussete av bare glede av å høre deg fortelle :-)

 

God helg!!

Vi står på --jeg må visst en tur i kjelleren og sykle..hm--kan nok ikke la være når jeg har vært inne her på tråden og lest!

 

----------------------------------------------------

 

:(20.05.09 103,1 kg livvidde 111cm

:-)20.10.09 89,1 kg livvidde 91cm

Resultat - 14,0 kg og -20 cm i livet:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...