Gå til innhold

Bestemødre-klubben


Gjest Necin40

Anbefalte innlegg

  • Svar 654
  • Created
  • Siste svar

:cool: Jeg koser meg! Vi skriver snart oktober og idag er det full sommer ute!! Nydelig!

 

Igår stekte jeg opp skikkelig deilige, magre (uten ekstra fett , og stekt uten fett!) hamburgere!! Jeg brukte karbonadedeig, hadde løk, hvitløk i tillegg til garam masala krydder!! Nydelig og kalorifattige. Anbefales. Jeg baker skikkelig rugbrød (selvkomponert, med bare grovt og masse frø!) Med mye salat ble det godt!!!!!

 

Jeg digger den nye lett-isen til Diplom (finnes både i vanilje og sjokolade, jeg liker sjokolade best. 110kal pr 100g!) Den anbefaler jeg gjerne!!

 

Ha en superfin lørdagskveld alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spenningen var stor idag! Jeg bråvåknet og visste instinktivt at det skulle foregå noe.................yes, veiedag!!!

 

Jippi, ned 1,4 kg!!!!! Og det var en DEILIG følelse etter opp noen gram i forrige uke!!!!!

 

Jobben kaller og det er med en strålende følelse jeg tar fatt på denne uken!!

 

Ha det fint alle sammen!!

 

Vi snakkes!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag. Necin, så bra!!! Du har vært kjempeflink, bra jobba!

 

Jeg har gått ned 0,5 kg den siste uka, men til gjengjeld har midja gått inn 3 cm på ei uke, så det er jeg fornøyd med. Resten av kroppen kommer nok etter den også, litt saktere, ser det ut til. Jeg har vippa godt under 100 og nærmer meg 90 om noen uker. ;)

 

Har litt problemer med å kommer i gang med trim, så det ble ikke mange trimpoengene å snakke om, de jeg fikk var på maling og en rusletur på 3 km her om dagen. Trenger et skikkelig spark i låvedør...eh, rompa, tror jeg.

 

Ha ei flott uke, jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jibber, akkurat som jeg skulle skrevet det selv - ift trim, mener jeg! Kommer ikke skikkelig igang, jeg heller!! Vi får kanskje lage oss felles mål!!!!

 

Jeg synes du er fantastisk med så bra midjemål. Jeg lurer på om jeg kommer under hundre...............Har ikke tid til å skrive mer, for jeg skal måle min midje - det er noe jeg har bestemt meg for skal gjøre en gang pr mnd.

 

Ha det så lenge!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei hektisk helg fra fredag til nå idag-var innom på fredag og skrev et langt innlegg --men jeg mista det før jeg fikk sendt det..

Det viser seg at jeg nok var litt stressa--

 

Har veiet meg idag-- ja-- 89,6 :-) Hurra for meg selv!!!!!

 

103,1 minus 89,6= 13,5 kg mindre enn jeg var 20.mai.

har ikke målt livvidden.

Har svenskegjester ennå --reiser i morgen tidlig.

I tillegg har min niese vært her på permisjon fra sykehuset i 3 døgn.

Ja de fleste av oss som har familie opplever gode og mindre gode perioder. Jeg er glad jeg har blitt bedre i min helse det siste halvåret, ellers hadde jeg ikke maktet å være der..

 

Men som vi ser i reklamen på TV---Vitae pro hjelper for meg:-)

 

matstell har vært helt på trynet i helgen--vi dro ut og spiste middag med alle på søndag og med dessertbord -og kaker og sjokolade--så skjønner ikke jeg at jeg var under 90 idag--

 

Vi fortsetter og

gratulerer begge to og dere andre som jobber med det samme målet.

En lettere hverdag--og ha en riktig fin kveld --tilbake i morgen--gjestefri --

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste uke i kurs 2--

 

Har som mål å greie 80 trimpoeng--og nå er det bare å hive seg rundt. Har over 70 poeng-så målet er innen rekkevidde.

 

Vi har hatt gjester ja--som er glade i mat-

Min svigerinne har laget mat på fredag --GRILLRIBBE--og så mye at vi skulle ha resten idag, sa hun. Jeg svarer bare ja det blir godt.

Hun vet ikke at dette går rett i komposten idag--og pålegget hennes går samme vei, fy -det er stygt å kaste mat--men min mann og jeg er enige i at det er det samme hvilken søppelbøtte det går i. Enten min mage-eller komposten.

Da er ikke valget vanskelig. Her skal det ryddes for det som er usunt.

 

Da skal vi finne noe sunt til middag idag--hmmm--tenke --tenke--

 

Sola skinner ute, og jeg skal ta meg en tur ut..

 

Det er tid for å rydde i hagen og ta opp knoller og sette løker som skal blomstre til våren..

 

Det er alltid kjekt å få de ned og så bare å vente på en ny vår :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det still e i huset her også - har hatt besøk fra onsdag - og maten har vært helt idiotisk hvis det er snakk om sunn livsstil...............og nå når det er kun oss to gamle igjen, hva skjer??? jo da ned i fryseren etter et svær bøtte med hjemmelaget, fet ertesuppe....... tre fulle tallerkener gled ned...............før en haug, les 400gr peanøtter forsvant samme vei!!!!!!!!!!!!!! Morsomt, hæ??

 

Men i morgen, imorgen er vi på skinner igjen med rugbrød makrell i tomat og grønnfor!!

 

Ha en fin kveld!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten som om jeg skulle skrevet det selv.

Pust ut ---og da er det som om hjernen styrer oss--eller at vi er så "tomme" at vi trenger noe å fylle på med -uansett hva det er --akkurat som en trøst på et vis--

Jeg greide å pakke vekk 3 små twistbiter og en påbegynt boks med peanøtter og jeg har "nesten" glemt de.--Men jeg vet hvor de er--thi-hi!

 

Min niese kjøpte en pakke Nescafe Favourites Mix Pack og nå har jeg drukket en kopp kaffe med vaniljesmak--kjempegod. Bare å røre ut i en kopp vann.

Den har ca 70 kal , men den smakte godt. Kan anbefales.

Sammen med 2 brødskiver med mager gouda og kokt skinke i toastjernet..

God kveldsmat--hadde akkurat så mye igjen av kaloriene.

 

Dagens trim ble det en tur rask gange på 60 min. idag. 2 trimpoeng

 

Sov godt, gode venner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt kl. 4:15 fikk jeg beskjed om at vannet var gått, og jeg la sporenstreks på vei ned til mine 2 skjønne barnebarn for å sitte barnevakt. Kl: 8:58 ble lillebror født, frisk og fin og helt perfekt. Nå har jeg 3 skjønne barnebarn. Pga svineinfluensaen får ikke vi lov til å besøke de på barsel, så vi må vente helt til de er hjemme for å få snuse inn duften av den nye verdensborgeren. ;) Det er så deilig at han endelig er her! Jeg gråt i over en time da beskjeden endelig kom. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hipp hurra og GRATULERER, Jibber med barnebarn nr 3!! (han kom nøyaktig to uker etter vår lille tulle så verdens lys - barnebarn nr 6 for oss)!! Det finnes ikke maken til lykkefølelse!! Helt spesielt å være farmor, mormor, bestemor - ikke sant bestemødre??? Vi er heldige og priviligerte!! Lykke til - Jibber - og hils den unge familien!!!

 

Idag har jeg vært nøktern uten de stooore utskeielser!! Men du hadde forklaringen, Mia, på hvorfor vi stormer med åpne øyne mot alskens fristelser etter at skuldrene faller på plass og livet normaliseres!!!

 

Jeg vet at jeg skal klare dette, men jeg vet like godt at det er fornuftig å være realistisk og ikke hysterisk!! Jeg bruker et langt perspektiv og skal altså for n'te gang fortelle at jeg tåler en sprekk eller tre!!

 

Ha det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte på deg idag--lurte på om det hadde skjedd noe nytt hos deg-

 

Ja tenk så heldige vi er, bestemødre--

 

Det minste barnebarnet vårt er 9 mnd. og han er skjønn--kjekt å se hvordan smykket mitt og klokka kan være leketøyet hans i mange minutter.

 

Ja idag har det gått greit i matveien--og 2,8 trimpoeng--det er igrunnen trimsykkelen som har blitt min beste venn.

Ser nyheter og annet mens jeg sykler og 43 minutt idag med 21--28km.pr.t.

 

Det går sakte ned men det er det vi må satse på.

Kjenner at det tar tid å venne seg til at kroppen er mindre. Det er viktig å akseptere fakta--tror hvis det går for fort--greier ikke hodet følge med og godta det.

Jeg sier til meg selv---du er ok--og vær fornøyd.

Spis sunt -tren og få bedre utholdenhet og kondisjon. Men har bare styrken på 2 på sykkelen, tror det er bedre å holde ut lenge enn ha det tungt og og bare klare noen få minutter.

 

Jeg vil gjerne anbefale sykkelen.Det er vanskelig å komme igang--men ikke gi dere-greier nå å trimme så og si hver dag og har øket trimpoengene fra 5-6 i begynnelsen av første kurs og nå er målet mitt minst 80 før dette kurset er over neste uke.

Mangler bare 3 poeng så er jeg i mål med det--skal holde på til og med mandag -så kanskje jeg klarer nesten 90.

 

Begynner kurs 3 12.oktober.

Da må jeg kunne klare å nå 85 kg. til kurs 3 er over-midt i desember.

Det er nesten som jeg ikke tror på det--men jeg skal bare fortsette å leve som jeg gjør-har bare klart 3,5 kg.på dette kurset hittil. Akkurat nå betyr det ikke noe særlig, det som betyr noe er at jeg har blitt mye bedre i helsa--mye mer kondisjon og mye bedre form-lettere å reise seg, bevege seg-reise seg fra lave stoler og sofaer uten å måtte ta det i flere omganger..

 

Ja jeg sier bare--GLED DERE--snart er det deres tur--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det sannelig snart helg igjen!! Ukene flyr!! Fatter ikke at det har gått så mange uker med min nye livsstil! Og for å være klar og tydelig: JEG ER STOLT AV MEG SELV, DETTE FUNGERER BRA OG VEKTA BEVEGER SEG SAKTE, MEN SIKKERT I RKTIG RETNING!! )Snart to-sifret på vektnålen!!) Jeg tillater er noenlunde normalt liv og normal kost, så jeg ikke skal falle tilbake til mine gamle synder med snop, alskens godteri - i tillegg til allmulig god og fet mat hver dag!!!

 

Selv om jeg vet at de nærmeste dagene blir i sosiale sammenkomster, mye mat og godt drikke, vet jeg at denne gangen er målet mitt: null overspising! Jeg skal være fornuftig!!!!

 

Ha en riktig god helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette går bra, ser du. Merkelig hvordan vi kan endre oss--og komme inn i riktig tankebane. Selskap er ikke noe -det gjelder å tenke --hva er det minst fett og kalorier i og hva er sunnest.

Dersom du går med innstilling om jeg skal IKKE spise kake eller usunt-så vil du ikke lykkes like godt . Hjernen forstår ikke ordet IKKE. Den oppfatter da at du skal spise kake -osv.

 

Unn deg noe godt , men kunsten er å ta lite av kakene, og heller smake på flere ting--

Det er sånn vi skal leve--selv om jeg har hatt noen sprekk underveis--så er det lettere nå å hente seg inn igjen..

Gleder meg til å se deg her på tråden når du kommer under 100--tenk deg gleden med å se 99-tallet--det er som å vinne i Lotto--og tenk deg om 2-3 mnd. JUUUUL

 

Det er heller ikke vanskelig med høytid, jeg lager sursteik og kalkun og svinesteik--vi har sluttet å bruke ribbe nå. Min mann blir kvalm og uvel og det byr han i mot med fet mat. Det er bra for meg--Jeg tror vi har hatt sunn mat lenge --det har bare vært alt det tullet som vi har hatt til kaffien --jeg skyldte på at jeg måtte ha noe i huset hvis det kom noen--og gjett hvem som kom? Jo --den store gottesugne meg--

og resultatet ble 103,1 kg..

 

Ja det har vært en dag hvor jeg har vasket litt, syltet eplemos-vasket tøy-syklet på trimsykkel og hatt moderat styrketrening på 45 min. Og passet barnebarn i kveld.Det tok jammen lang tid-men 2,8 trimpoeng idag også og nå er jeg snart på målet --80 dette kurset. Og passet barnebarn i kveld-de skulle ha kveldsmat og det er jo mye gode kommentarer rundt bordet. 5 og 8 år--gutter.

Da kommer min niese i morgen og skal være på permisjon til mandag morgen.

Blir ikke aktiv her før hun har reist--tilbake på tråden mandag utpå dagen. Veiing om morgenen --spent som bare det--krysser fingrene--ønsker meg et godt resultat..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opp idag i forhold til forrige mandag- 89,9--opp 0,3 men under 90!!

 

Lett å henge seg opp i det--men jeg tror jeg har spist for lite kalorier --har ikke vært flink å bruke vekta de 2 siste ukene. Mye som skjer rundt meg her i huset-og det er vanskelig å holde nøyaktig regnskap. Vil ikke provosere med kjøkkenvekta når det svirrer gjester rundt meg.

Viktigst av alt er at det gjør ikke noe med meg om det er litt pluss-det kan være væske i kroppen. Jeg vet bare at om jeg fortsetter -så går det rett vei--sakte men sikkert. Kanskje kroppen venner seg letter til forandring når det går sakte?

 

startvekt 103,1 -nå 89,9 =minus 13,2 siden 20.mai--

livvidde 111cm-nå 94,0 =minus 17cm

Ja det kjennes-vær sikker

 

Som dere ser--helga er over--og i går hadde jeg en liten softis--den første i år.

Hadde fårikål til middag og spiste kål og magert lammekjøtt og lite poteter, så jeg fant ut at da var det på sin plass med litt softis. Og av alle ting--

spiste ikke opp alt--greide å la 1/4 del ligge igjen..

 

Ja spør du meg--så er jeg stolt av meg selv--MEN DET VAR EN KAMP INNI MEG..

 

Da blir det barnebarna som får min tid i dag--2 jenter på besøk - har heklet capser til dem og snart skal vi ut og prøve dem i vinden.

Ha en fin høstdag--og uke--i godt eller dårlig vær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gratulasjoner! Det er fantastisk, og den lille er uendelig vakker! Svusj, forrige uke forsvant i mommotåke. :(

 

Hadde veiedag i går - og omgangssyke - så jeg var oppe på vekta og gikk ned for telling øyeblikkelig. Vektnedgang etter forrige uke var 1,2 og jeg har da så langt gått ned 3,2 kg. Jeg har gått inn 7 cm all over i tillegg. Vekta har kommet under 95 kg! Det er jeg fornøyd med, selvsagt! Kunne vært gøy å regna ut trimpoengene jeg fikk de dagene med småttisene i hus i forrige uke, det var full fart og tjo og hei hele tiden mens de var her, så noen må det ha blitt.

 

mia, gratulerer med å ha kommet under 90, det er jo aldeles strålende, og litt opp og ned må man vel regne med i blant. Du trener jo såpass at du antagelig forbrenner fett mens musklene vokser, og de veier også litt. :)

 

Necin, du er en inspirasjon! Jeg skal få gravd fram trimsykkelen nå, den står litt vanskelig til, så jeg må få satt fart på mannen min, slik at vi får den ut igjen. Har litt lyst til å prøve meg på http://www.zumbafitness.no syns det ser så gøy ut! Men det koster litt, så jeg må se om det er rom for det i budsjettet.

 

Sånn ellers har vi nå bestilt bunaden til vårens konfirmant, og jeg ser at det begynner å bli på tide å planlegge diverse i den anledning. Det er jo det som er hovedmålet mitt; å bli seende litt mer ut som folk til da. Med denne farten så bør jeg kunne klare å ha gått ned rundt 20 kg til mai. Håper jeg.

 

Ha ei fin uke, jenter! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det sannelig snart helg igjen!! Ukene flyr!! Fatter ikke at det har gått så mange uker med min nye livsstil! Og for å være klar og tydelig: JEG ER STOLT AV MEG SELV' date=' DETTE FUNGERER BRA OG VEKTA BEVEGER SEG SAKTE, MEN SIKKERT I RKTIG RETNING!! )Snart to-sifret på vektnålen!!) Jeg tillater er noenlunde normalt liv og normal kost, så jeg ikke skal falle tilbake til mine gamle synder med snop, alskens godteri - i tillegg til allmulig god og fet mat hver dag!!!

 

Selv om jeg vet at de nærmeste dagene blir i sosiale sammenkomster, mye mat og godt drikke, vet jeg at denne gangen er målet mitt: null overspising! Jeg skal være fornuftig!!!!

 

Ha en riktig god helg!![/quote']

 

 

siterer deg:Snart to-sifret på vektnålen!!)

Hvordan går det med deg--jeg venter på neste melding--god eller mindre god--

 

Strever du --så er det nettopp nå du må komme innom her så vi kan oppmuntre deg--vet hvor vanskelig det var å vippe under 90--men nå har jeg kommet ned på 89,5 --men du verden hvor lenge jeg måtte kjempe-

 

Ikke gi deg--vi SAAAAAAAVNER deg!

 

Kampklem fra meg--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan alle bestemødre med litt mer å bære på enn barnebarn.

 

Etter å ha sett vekta øke, en kilo nå og en da, samtidig som klærne strammer og pusten er for dårlig, har jeg innsett at dette ikke ordnes helt av seg selv. Sluttet å røke i januar i år - for aller siste gang. Nå har jeg lært at kiloene forsvinner ikke om jeg begynner igjen, og det har gått helt greit, bortsett fra matkulturen/spisevanene jeg har lagt meg til. Alt som spises etter kl 20 teller ikke.

Så til min skrekk at vekta hadde økt med en kilo til 97 siste to uker. Skulle vel vært andre veien når jeg tenker på å gå ned i vekt.

Har meldt meg på maxikurs - mål ned 20-25 kilo innen desember 2010. Etter fylte 55 skjønner jeg at kiloene sitter så mye bedre fast og at de i tillegg tynger alt nedover mot jorden.

Trenger virkelig hjelp til å holde motivasjonen oppe - komme vekk fra tanken - vente til i morgen, nå er det jo allerede onsdag, kanskje jeg skal vente til mandag og starte skikkelig...

Det som er skikkelig bra er at jeg har klart å komme meg ut å gå 30-75min på ettermiddag kveld, selv om det regner eller er mørkt før jeg får tid.

Fin utvikling fra trimsykkel i stua - når jeg ikke har følt meg for trøtt kl. halv ti om kvelden. Nå får jeg frisk luft. Har også startet med morgengym - 25 minutter hver morgen før jobb - etter snaue 3 måneder kjenner jeg at kroppen er smidigere og at jeg kan sitte lenge på huk og bygge togbane.

Nå skravler jeg fælt, men gleder og gruer meg til dette.

Aller mest spent på hvor mye kroppen vil gi slipp på i løpet av 1.kurs. Nå skal jeg holde på til jeg når målet, deretter blir det hold vekten kurs.

I 1991 gikk jeg ned 20 kilo på 10 måneder, holdt i 5 år, så begynte det å øke sakte på. Siden har det vært mange ulike pille/pulver etc forsøk med tilhørende 3 kilo ned 5 kilo opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet hvordan du har det--men kjempefint du har greid å ta tak i trimmen. Trim og vann etterpå er 2 gode venner og viktig å drikke minst en halv liter etterpå-

 

jeg kan love deg at det er herlig å gå nedover--og det som er det som er mest utfordrende er å holde vekten.

Innser at jeg selv må ha hjelp til det og og at mitt opphold på forumet blir laaaangt.

 

det skal bli kjekt å slå følge med deg også--

 

ha en fin start og vi "snakkes" og støtter hverandre vider mot en sunnere livsstil--for alltid..

 

God natt---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dere alle får en fin solrik helg.

Det ser ikke sånn ut på værmeldingen for min del, men det går fint å kle seg og komme ut --alt er bedre enn ingenting.

 

Var i selskap i går og gjett om jeg var glad da vi fikk servert baguett med karbonade fyll --løk-krydder og revet ost oppå. Salat ved siden av-- og marsipankake til dessert.

 

Var på trimsykkelen en halvtime før vi dro i selskap og syklet til jeg kom til 400 kal. og dermed var kakestykket sikret.

Det går an når vi prioriterer oss selv. Men med stor familie og noen som trenger oss--så er det ofte vanskelig å få det til.

Nå skal jeg hente min niese til helgebesøk. Det blir nok stille på tråden til mandag for min del--dersom alt går etter planen.

 

Ha ei god helg og til Jibber og Necin--de 2 første på tråden--vi jobber videre med vårt livslange prosjekt..

 

Alle ønskes en god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiing i dag viste nedgang på 600 gr siden sist, noe som gir en total så langt på 3, 8 kg. Jeg har gått inn 14,1 cm totalt, av disse er 6 cm i midjen.

 

Er midt oppe i en ekteskapelig krise, og er derfor ikke særlig flink verken med mat eller egenomsorg generelt. Så jeg kommer antagelig ikke til å være innom her noe særlig framover.

 

Jeg sender alle mine lykkeønskninger til dere flinke jenter, og krysser fingrene for at framgangen fortsetter for dere. Selv henger jeg med etter fingerneglene, og har ikke gitt helt opp. Dere skal se jeg kommer som en sprettball tilbake.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...