Gå til innhold

Bestemødre-klubben


Gjest Necin40

Anbefalte innlegg

  • Svar 654
  • Created
  • Siste svar

Var innom her 9.10. Ventet da på å begynne på kurs. Skjedde 20.10 - altså for 4 dager siden. Perioden mellom 9-og 20 har jeg nest brukt til å "spise meg opp" i stedet for å starte så smått. Vaffelsteke på jobben den 20.- med tanken - det blir lenge til neste.

Min store skrekk var å runde 100 kg, enda har jeg ikke klart la være å spise kaker og slikt helt fram til kursstart.

Nåla på kursholders vekt stanset på 99,1 kr, med olabukse og t-skjorte.:P

 

ER i full jobb, synger i kor og har fire barnebarn - og bruker nå resten av fritida på å prøve å holde orden på vekt, måltider, hva skal handles etc.

I dag morges la jeg opp menyen for middag hele neste uke - tror det er eneste metode for meg. Vanskelig for å nå opp i rett antall kalorier til meny 3 når jeg skal spise riktig. Kan vel ikke fylle opp om kvelden med kjeks e,l tenker jeg.

 

Usikker på om jeg skal registrere i boka eller på nettet. Kanskje det er viktig og riktig for meg å bruke så mye tid på planlegging av spising den første tida.

 

Har i alle fall fått til noe, gjør morgengym før jobb ca 20 min hver dag. Dette har jeg holdt på med siden august og merker stor forskjell i kroppen min. Har også klart å gå minst halv time om kvelden de fleste dagene, ikke enkelt for en som er mørkredd og har mange seneettermiddagsaktiviteter, men har utstyrt meg med refleksvest, hodelykt, lydbok og går der det er gatelys. Fornøyd....

Gått nesten 9 km i dag, litt på skogsvei, litt på asfalt men jeg har hørt lydbok med britisk krim på svensk.

 

Tror jeg skal prøve å gå innom her hver kveld når jeg registrerer trimpoengene mine.

Ønsker alle ei god helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt på deg og ventet at du skulle dukke opp.

 

Det trengs litt tid å komme i gang--jeg synes det er lettere å skrive på nettet --det er mye mer matutvalg og beregner kal uten at du må regne .

 

det er viktig med aktivitet-jeg bruker trimsykkelen når jeg ikke får trimmet noe annet.

 

Har kjøpt rokkering og den fikk jeg idag-

har brukt den litt-men fikk ikke noe særlig dreis på den.

Ny dag i morgen og da får jeg prøve igjen-det er bare å finne teknikken--lenge siden jeg var ung, hm.

Da ønsker jeg deg lykke til --dette kommer til å gå bra.

Jeg begynte 20.mai og det går fint ennå--er på kurs nr.3

 

:P 20.05.09 103,1 kg livvidde 111cm

 

:-)20.10.09 89,1 kg livvidde 91cm

 

Resultat - 14,0 kg og -20 cm i livet:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott du er tilbake, livsl!! Velkommen til deg og lykke til på veien med kurs og med oss på veien mot et nyere, flottere oss!! Du har jamen mye å henge fingrene i - det virker så positivt og inspirerende - med full jobb, med kor og barnebarn!! Antar du ikke har fritidsproblemer!!

 

Her er det kos, tross elendig vær - striregn, sludd - og tåke!! Gjør ingen verdens ting - livet er deilig ute likevel!! Og spesielt godt å komme inn igjen etter en god turmarsj!! Mistet litt oversikt over trimpoeng, men det har blitt ca 6. Fornøyd!!

 

Litt mer mat enn vanlig, men mye mindre enn før 10.aug!!! Så jeg er happy!!! HAPPY!! HAPPY!!! Føler meg sååå utrolig mye flottere - selv om veien fortsatt er laaaang!!

 

At veien er lang, er jo på sett og vis positivt, betyr jo bare at jeg vil med rette ha plass her på tråden i lange tider fremover!!!

 

Kuuult!!

 

Ha fin dag!!

Snakkes!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det over --klokka er stilt tilbake og det er mørkere i kveld.

Fotballturnering for barnebarn og det var moro å se hvor ivrige de er --ballen treffes i hytt og vær og målmannen hadde breakdans for det var så stille i ene målet:-)

 

Trimsykkelen er fornøyd -har fått sin daglige runde og rokkeringen begynner å funke.

 

Vanskelig igår , men idag gikk det bedre. 19 runder --ikke verst -og jeg takker deg Necin for tipset om å ta det litt rolig i begynnelsen. Kjenner det litt rundt magen etter det lille jeg har gjort , så takk igjen-det er fint med god hjelp.

Utbedt til middag idag og det var komle, og selv om det er tung mat så var det å spise med fornuft. Tilbehøret ble valgt med omhu og det gikk greit. Litt pølse og litt magert kjøtt --er godt fornøyd med dagens måltider.

 

i morgen skal vi veie oss--spennende-

 

Ha en fin kveld --snakkes i morgen..

 

 

:P 20.05.09 103,1 kg livvidde 111cm

:-)20.10.09 89,1 kg livvidde 91cm

Resultat - 14,0 kg og -20 cm i livet:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men hyggelige tilbakemeldinger her lyser opp.

Helg er vanskeligere enn hverdager. Tror at jeg må følge stramt regime, i alle fall i begynnelsen-

 

Lørdag kveld - mye gulrøtter, spiste to skiver brød kl. 23. - manglet kcal for å nå 1600. Lurer på om det er mulig å gå ned med slike matvaner.:P

 

Greid meg ganske bra i dag, men satt til livs mange store deilige plommer mens jeg har jobbet på pc nå etter middag. Framgang fra kaker e.l., men sikkert ikke det beste. "putte i munnen" vanen er nok det vanskeligste.

Prøver å drikke mye varm te i tillegg til vannet.

Vært ute og gått tur - med skritteller - 11000 skritt, nesten 8 km, nesten to timer - med lydbok på øret, lett regn i håret trygt iført fjellstøvler og refleksvest.

 

Pusten er i alle fall mye bedre.

Skal finne fram målebåndet, men kvier litt for det. Leste et sted at livmål over 80 cm var usunt:( lenge til jeg blir sunn da, er jeg redd for.

 

Ønsker alle ei god natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo og takk for mange hyggelige innspill i helgen!!!

 

Etter at vekten har stått på stedet hvil for meg i tre uker (på 101,1) stoppet nåla på 100,7, ned 400g. Om ikke det er det helt store resultatet, er jeg på rett vei!! Jeg HÅPER det ikke er altfor lang tid før jeg ser tosifret!!!

 

Jeg koste meg litt ekstra i helgen med biff og rakørret!!! Jeg elsker begge deler og dessverre, jeg elsker tilbehøret også.........!!! Så etter litt matorgie i helgen er jeg faktisk VELDIG godt fornøyd med 100,7kg!! Jeg skal klare det!!!!! Og jeg har jo sagt hele tiden at jeg skal bruke GOD OG LANG TID til dette arbeidet!!!

 

Ha en fin mandag alle sammen. Gøy med rockering mia!!! Jeg synes det er så fint å kombinere med et TV-program som jeg lkikevel skal se og da er det bedre med rockeringen enn godstolen!!!

 

Hei-hei til next time!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag og det er utrolig merkelig--opp 0,1 kg til 89,2 --

Det er ikke nødvendig for meg å gruble så mye på det--men jeg vet at jeg glemte å drikke vann igår og det var først i kveldingen jeg tok en liten liter.

 

Merket det da jeg våknet med hodeverk og uvel--så jeg ante at jeg ikke var i 100 denne dagen. Siste uka har vært stressende og slitsom-og jeg har hatt problemer med å slappe av. Mye skjer rundt meg og jeg blir påvirket følelsesmessig.

Derfor tar jeg tak i vannflaska og drikker idag--så får resultatet komme etterhvert. Så enkelt er det bare--ikke henge seg opp i det som har vært-det kan jeg ikke gjøre noe med , men ta tak i dagen idag og gå trøstig videre. Sånn er livet.

 

Har hatt en tur på 30 min i kveld og hatt rokkeringen i sving 2 ganger--

nå oppe i over 30. Kjempegøy! Vanskelig å holde seg til bare noen minutter , men det går greit likevel -og kjenner litt stølt rundt livet, ja!

 

Ønsker dere en god kveld-tar nå avsted på forening med strikketøyet og godt humør.

15 min å gå og det gjør jeg så gjerne-kjenner at jeg blir ikke andpusten av å gå opp bakken--den måtte jeg ta i små steg og pause i tidligere i år--hurra-det går an og dette er meg!!!!

Jeg er nå stolt også-kan dere tro--

jeg er god som jeg er -og er underveis mot enda bedre form--

 

;) 20.05.09 103,1 kg-livvidde 111cm

:-)26.10.09 89,2 kg- livvidde 91cm

Resultat - 13,9 kg og -20 cm i livet:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du er du - på gode og mindre gode dager! Det er ikke vanskelig å forstå at det iblant kan røyne på for deg også - du som alltid stiller opp for andre og viser og yter omsorg!!! Fenomenalt!!

 

Du har det antagelig veldig hyggelig med venner og strikketøy akkurat nå!!! Kos deg!!

 

Hilsen meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig våget å ta målene mine - 500 cm tilsammen - ganske greit fordelt mellom hals og knær ;)

Livvidda var 114. Ikke rart jeg ikke finner belte som når rundt.

 

Vært på korøvelse - det gir inspirasjon - gikk til og fra - bare 10 minutter, men alle monner drar - og syklet så 45 min på trimsykkel til svensk krim.

 

I morgen er min første veiing. Spent. Har spist så mye denne uka - holdt meg rundt 1600 kcal pr dag - er redd for å ha gått opp.

 

Vet at "en svale gjør ingen sommer", men jeg vil så inderlig gjerne se resultater - og jeg er IKKE en tålmodig sjel.

 

Leser her om tøffe, flotte damer som står på og ikke lar seg knekke av litt vektmotstand. Skal nok klare målet - men tenkte akkurat at 0,1 kg i uka = 1 kg på ti uker, 25 kilo er 250 uker = fem år:O.

Hjelp!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er nettopp dere!!!!

 

Dette hadde jeg ikke greid uten hjelp fra forumet--gleder meg hver dag til å gå inn her og se om det er noe nytt og hvis ikke så leser jeg om andre og hiver inn noe.

 

Jeg har bestemt meg for å være positiv --av og til er det vanskelig--men jeg vil være positiv til livet. Jeg har en snill og rolig mann - og vi har fred og ro i huset.

 

Dette er grunnstammen så selv om det stormer rundt meg--så har jeg min trygge hule her.

 

i dag skal jeg kjøpe beate poteter og torsdag er det bakedag. En venninne kommer og vi skal bake lefser til jul--ja du leser riktig---JUL.

 

Vi koser oss og det er ikke stress-vi tar det som en avslappingsdag og gjør de ferdig med smøring og frysing. Da koker mannen min middag,/(kjøttkakene er ferdige og ertestuingen også , så han koker poterer og gulerøtter og serverer i kjelleren når det er klart. Alle bidrar--hver med sitt.

 

Idag har vi fint vær her i sør-vest og det er viktig å komme seg ut.

Må ta en telefon til mine foreldre, de går ikke ut av huset uten de blir hentet.

 

Da må dere ha en fin dag alle sammen--friskt mot---vi står på -stadig noen gram mindre (ja det var 200 gram mindre idag) men skriver ikke noe før mandag.

 

Spent på hvordan det har gått med deg LIVSL

 

;) 20.05.09 103,1 kg-livvidde 111cm

:-)26.10.09 89,2 kg- livvidde 91cm

Resultat - 13,9 kg og -20 cm i livet:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig våget å ta målene mine - 500 cm tilsammen - ganske greit fordelt mellom hals og knær ;)

Livvidda var 114. Ikke rart jeg ikke finner belte som når rundt.

 

Vært på korøvelse - det gir inspirasjon - gikk til og fra - bare 10 minutter' date=' men alle monner drar - og syklet så 45 min på trimsykkel til svensk krim.

 

I morgen er min første veiing. Spent. Har spist så mye denne uka - holdt meg rundt 1600 kcal pr dag - er redd for å ha gått opp.

 

Vet at "en svale gjør ingen sommer", men jeg vil så inderlig gjerne se resultater - og jeg er IKKE en tålmodig sjel.

 

Leser her om tøffe, flotte damer som står på og ikke lar seg knekke av litt vektmotstand. Skal nok klare målet - men tenkte akkurat at 0,1 kg i uka = 1 kg på ti uker, 25 kilo er 250 uker = fem år:O.

Hjelp!!![/quote']

 

 

Det kommer til å gå bra, skal du se--og min livvidde er 20 cm mindre-tenk det det og det er bare litt mer enn 5mnd. siden jeg startet.

 

Du skal bli så fin så--tenk deg om 6 uker, da merker du forandring--garantert!!!

stå på --drikk mye vann og alle monner drar.. Jeg var 111cm.

 

-------------------------------------------------------------------

:) 20.05.09 103,1 kg-livvidde 111cm

:-)26.10.09 89,2 kg- livvidde 91cm

Resultat - 13,9 kg og -20 cm i livet:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo!

Idag er det strålende sol for de fleste av oss!! Fantastisk godt!!

 

Kjære livsl, det du skriver - kunne gjerne jeg ha gjort også - for en stund siden. Vet du , jeg tror at "troen på å lykkes, troen på et sunnere "jeg", troen på de gode valg og troen positive de følger av din nye livsstil - kommer gradvis!!

Og helt udiskutabelt: den troen blir sterkere og sterkere i takt med at man merker at kroppen trives bedre og bedre!!! Så stå på livsl - dette klarer du!! Vi støtter deg og hverandre!!!

 

Godt innlegg mia! Jeg tror mange leser dine positive innslag her på tråden - fint om vi blir enda flere til å "backe" hverandre opp!!

 

Kom igjen folkens!!

 

Jeg må fortelle en ting til:

Idag har jeg trimmet på elipsemaskin i 40 min. Svetten rant. Så litt styrke - før jegg avsluttet med rockering!!! Nyyyyydelig - selv om det alltid er samme tiltak å komme igang !

Kanskje jeg skal ut i finværet å gå en tur også!!

 

Ha en superfin tirsdag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk deilig dag!! Og ekstra bra føles det fordi ifag ble det haugevis av trimpoeng og det er jo som dere vet MOT NORMALT når det gjelder meg!!!!!

 

Jeg gikk meg en tur på nesten to timer og se avsnittet over - det var altså etter all trimmen i formiddag!!!

 

Jippi!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 1,8 kg første uke. JIPPI!!!!!

Stor inspirasjon. Feirer med plommer - og baker brød.

 

På meny 3, spist kyllingrisotto til middag, 1,5 prosjon samt et halvt lite blomkålhode. Kjennes som magen skal sprekke., kan man dele middagsporsjonen i to deler, halvpart til middag, halvpart til kvelds eller blir det feil da?

Uansett - ser ut til at det nytter å spise seg "sprekkmett". Det gjelder nok kun å Spise de riktige tingene.

Synes jeg spiser mer nå enn tidligere, men helt andre ting. Vaffeldag i kantina på jobben. Spiste ett vaffelhjerte uten noe på, mot tidligere 1-2 steker med sukker.

Så fornøyd med meg selv.;)

 

Har ellers stor glede av å følge dere her- og Mia - høres deilige ut med lefse, men hvordan klare å bake og ikke smake...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Necin:helt utrolig dyktig dame er du ...fortsett med godt med trim.

Mia: du er veldig flink altså, syns du står bra på...håper at ting blir bedre for deg.

livsl: er helt sant ta tida til hjelp så går det bra....bare tenk positivt vi damer i norge må slutte synes så lite om oss selv...vi må begynne og si til oss selv i speilet at du er jammen med en vaker dame og smile fint til oss selv ....er bra at vi tror på oss selv.

 

vekta i dag var opp 200g på kvelden på 14 dager ...men skal bli spennede og se i morgen tidlig...jeg har trimmet hardt i 1,5 t med kondisjon ...fikk til og med puls opp i 196 så styrke 1 50 min så jeg er fornøyd ..i morgen er det vanntrim ...vet nesten ikke om jeg orker ...men elles så får jeg vel ikke mannen min på trim ...så det er vel bare å komme seg opp ja....hehe..men er jo bra så jeg får meg trim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 1' date='8 kg første uke. JIPPI!!!!!

Stor inspirasjon. Feirer med plommer - og baker brød.

 

På meny 3, spist kyllingrisotto til middag, 1,5 prosjon samt et halvt lite blomkålhode. Kjennes som magen skal sprekke., kan man dele middagsporsjonen i to deler, halvpart til middag, halvpart til kvelds eller blir det feil da?

Uansett - ser ut til at det nytter å spise seg "sprekkmett". Det gjelder nok kun å Spise de riktige tingene.

Synes jeg spiser mer nå enn tidligere, men helt andre ting. Vaffeldag i kantina på jobben. Spiste ett vaffelhjerte uten noe på, mot tidligere 1-2 steker med sukker.

Så fornøyd med meg selv.;)

 

Har ellers stor glede av å følge dere her- og Mia - høres deilige ut med lefse, men hvordan klare å bake og ikke smake...[/quote']

 

Ja du stiller et godt spørsmål der!!!

Gruer meg til jeg står der med de ferdige lefsene. Men det er poteter og hvetemel-

og jeg har funnet ut tidligere år at det smaker godt med brelett og kunstig sukker--og da blir ikke kaloriene så mange..

 

Men jeg tenker ikke på det før jeg må!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Gratulerer med flott innsats--tenk deg det du at du gikk ned 1,8 kg. Supert!!!

 

Tror det går greit å dele holde igjen litt av middagen og spise den senere -bare du får i deg nok kalorier..

Kanskje det er det jeg sliter med nå--vet ikke --

 

men du har vært flink!!!!

Sikker på at du sover godt i natt ---sov søtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Necin:helt utrolig dyktig dame er du ...fortsett med godt med trim.

Mia: du er veldig flink altså' date=' syns du står bra på...håper at ting blir bedre for deg.

livsl: er helt sant ta tida til hjelp så går det bra....bare tenk positivt vi damer i norge må slutte synes så lite om oss selv...vi må begynne og si til oss selv i speilet at du er jammen med en vaker dame og smile fint til oss selv ....er bra at vi tror på oss selv.

 

vekta i dag var opp 200g på kvelden på 14 dager ...men skal bli spennede og se i morgen tidlig...jeg har trimmet hardt i 1,5 t med kondisjon ...fikk til og med puls opp i 196 så styrke 1 50 min så jeg er fornøyd ..i morgen er det vanntrim ...vet nesten ikke om jeg orker ...men elles så får jeg vel ikke mannen min på trim ...så det er vel bare å komme seg opp ja....hehe..men er jo bra så jeg får meg trim.[/quote']

 

Det er bare å stå på--jeg sliter litt --men vi gir oss aldri--

ny uke og nye sjanser--vi jobber mot nye mål!!

 

Du er fantastisk--kanskje det er muskler både hos deg og meg--tiden vil vise..

 

God natt!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja kansje det ja masse muskler...i dag har det blitt 50 min vann trim og halv times svømme tur det ble faktisk hele 7,3 tp juhu...

 

håper dere har en fin dag og får dere litt trim

 

Mia du og er fantastisk ...stå på videre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg må si jeg er den stolte høna!!! Tenk å få sååå mange flotte mennesker til å samarbeide på denne tråden min!! Jeg takker og bukker!! Dere er superfantastiskfenomenolaflotte, alle som en!!!!!

 

Dette er gøy!!! .....om enn det går litt opp og ned for noen og enhver!! Mia, jeg ønsker deg en skikkelig god opptur nå, med stor grad av fokus på deg selv og noe mindre omsorg og fokus på andre!!! Det har du fortjent nå!!!

 

Ikke noe trim idag, men det ble jo mye igår ;)

 

Jeg ønsker alle en fin kveld (det som er igjen av den :) )

 

Ha det godt alle venner der ute!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laaang dag på jobb, middag - lapskaus - hos venner og møte med hjemmebakt kringle etterpå. Krever disiplin og kontroll.

Rakk halv times tur med Camilla Läckberg på øret før det ble for sent på kvelden.

 

Mørkredd og blir derfor tur rundt i området med gatelys - myyyye bedre enn ingenting.

 

Så glad for å bli "kjent" med dere. og det er med glede jeg nyter av den erfaring som ligger her.

 

Skal prøve å legge meg før elleve i kveld, så riktig god natt til alle ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter her og nyter en svett kropp-vannet renner inn og det er godt å kjenne at jeg har trimmet i dag også. Ikke mer enn 1,2 trimpoeng på sykkel -men har greid 50 runder idag med rokkeringe. Har litt liten plasss for vi har noe møbler og hyller som er på flytting og de står litt i veie. Men jeg er fornøyd--var ikke så vondt idag.

 

Har vel snart fått slått på plass det som skal på plass-slik at jeg kan dundre videre i morgen med rokkeringen. Teller ikke med dette som trim ennå.

 

Har litt under 1600 kalorier idag , men det holder idag.

 

Så kjekt å være en del av denne tråden--nå er det kveld og gleder meg til senga og gleder meg til å stå opp. Er ikke det herlig, dere?

 

Ny dag og ny livsstil--idag ble det sendt rundt twistpose på vevstua og det er 3. onsdagen den går rundt..Tenk jeg har ikke lyst på det--utrolig-fantastisk-uforståelig,spør du meg.

Kjente at et par twistbiter er ingen ting for meg--jeg må ha en pose hvis det skal være noen vits-men vil jeg egentlig ha det? ? Er det verdt det--tenk så mye fett og ---

men det er nå GODT da--hvis jeg noen gang skal ha litt sjokolade så må det være myyyyyyyyyyyyyyyye, men da blir jeg jo uvel og vil jeg det da??

 

Valget kvaler--tror nok fornuften styrer meg ennå en stund --kjennes sånn ut..

 

Ha en fin natt--sov godt og vel så det!!

 

-------------------------------------------------------------------

;) 20.05.09 103,1 kg-livvidde 111cm

:-)26.10.09 89,2 kg- livvidde 91cm

Resultat - 13,9 kg og -20 cm i livet:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyktige damer altså...dagen i dag er solskinn mmmmmmm...har 2 barn hjemme de var så slitene oghan ene klagde på at han ikke var helt i form så da valgte jeg selv og holde dem hjemme.

må nøyt til og få rydda opp her i huset føre bursdagen til helgen får gjester i morgen og jeg er så veldig gjøre slikt i siste liten..huff jeg må få inn rutiner på og holde huset i orden etter hvert,,men mat trim og vann først.

 

 

ha en strålende dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...