Gå til innhold

Bestemødre-klubben


Gjest Necin40

Anbefalte innlegg

Ikke gi opp--spis god sunn mat og tenk på deg selv.Mat og søvn må du ha for da tåler du hverdagen bedre.

 

Håper du er tilbake om en stund --og føler du for å dele dine tanker -så er vi her--vi har da levd en stund-

 

Jeg har en mellomuke mellom kurs 2-og 3.

Derfor ble det pinnekjøtt i går--og selvfølgelig riskrem- pluss noen småsjokolader og litt seige smågodt--

Denne uka har visst vært ganske usunn--det usunne jeg har spist har det vært mye av--så jeg undres ikke på at det var nøyaktig 90 blank idag. Men livvidden er 18 cm mindre og over 13 kg. minus--det er jo bra--jeg er fornøyd--

 

Nytt kurs starter på onsdag og til den tid har jeg tatt meg inn igjen.

Skal ut og gå 1 times tid idag med noen venner --så det vil jo hjelpe.

litt gange igår også--1,6 trimpoeng--så det har jeg iallfall ikke sluntrert unna--

 

Jeg ønsker og sender deg all den energien du måtte trenge til det som skjer rundt deg--tøft å leve --mange ganger. Verden går ikke under--men stol på deg selv og gå ut tur--det klarner tankene.

 

Stor klem til deg fra meg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 654
  • Created
  • Siste svar
Veiing i dag viste nedgang på 600 gr siden sist' date=' noe som gir en total så langt på 3, 8 kg. Jeg har gått inn 14,1 cm totalt, av disse er 6 cm i midjen.

 

Er midt oppe i en ekteskapelig krise, og er derfor ikke særlig flink verken med mat eller egenomsorg generelt. Så jeg kommer antagelig ikke til å være innom her noe særlig framover.

 

Jeg sender alle mine lykkeønskninger til dere flinke jenter, og krysser fingrene for at framgangen fortsetter for dere. Selv henger jeg med etter fingerneglene, og har ikke gitt helt opp. Dere skal se jeg kommer som en sprettball tilbake.

 

Lykke til![/quote']

 

.......men mest av alt en varm hilsen til deg, Jibber!!! Jeg føler med deg i din vanskelige hverdag!!! Rådene du fikk av Mia skriver jeg gladelig under!! Jeg ønsker deg alt godt i disse strevsomme tider og håper virkelig at det ikke er altfor lenge til vi hører nytt fra deg - på godt eller vondt, vi slår ring rundt deg og signaliserer at SAMMEN ER VI STERKE!!

 

Jeg har hatt (hva skal jeg kalle det) en stabiliseringspause på snart 14d!! Slett ikke gitt opp, men tatt "fri" fra dagbok om trim og mat!!! Derfor var jeg naturlig nok veldig spent idag da jeg skulle på vekta etter 2 ukers opphold. Og vet dere hva; jeg har holdt vekten stabil - akkurat det samme som sist veiing!! Jeg er utrolig stolt av det!! Kunsten er vel nettopp å holde stabilit nivå - jeg pleier å gå opp igjen med det samme jeg slutter å følge "slanking" slavisk....men hurra nå virket det jo riktig!! Gir ny inspirasjon til å fortsette. Jeg har jo gått ned 9kg siden start 10 august!! Og satser på stadig lettere kropp fremover!!!

 

Ha en fin mandagskveld!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke herlig, du--

Viktig å kjenne på kroppen at den trenger tid å finne et ståsted--

 

Godt å se at du er tilbake--vi holder på med å spise sunt og trimme litt og så får vi søvn og god mat --så klarer vi hverdagen bedre.

 

Ha en fin uke--sitter her i godstolen--stiv og støl i "raua"-har gått tur i over 1 time med 2 venninner--og nå skal jeg i dusjen og stupe i seng..

 

Gleder meg til neste veiedag--

God natt--vi holder sammen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan alle bestemødre med litt mer å bære på enn barnebarn.

 

Etter å ha sett vekta øke' date=' en kilo nå og en da, samtidig som klærne strammer og pusten er for dårlig, har jeg innsett at dette ikke ordnes helt av seg selv. Sluttet å røke i januar i år - for aller siste gang. Nå har jeg lært at kiloene forsvinner ikke om jeg begynner igjen, og det har gått helt greit, bortsett fra matkulturen/spisevanene jeg har lagt meg til. Alt som spises etter kl 20 teller ikke.

Så til min skrekk at vekta hadde økt med en kilo til 97 siste to uker. Skulle vel vært andre veien når jeg tenker på å gå ned i vekt.

Har meldt meg på maxikurs - mål ned 20-25 kilo innen desember 2010. Etter fylte 55 skjønner jeg at kiloene sitter så mye bedre fast og at de i tillegg tynger alt nedover mot jorden.

Trenger virkelig hjelp til å holde motivasjonen oppe - komme vekk fra tanken - vente til i morgen, nå er det jo allerede onsdag, kanskje jeg skal vente til mandag og starte skikkelig...

Det som er skikkelig bra er at jeg har klart å komme meg ut å gå 30-75min på ettermiddag kveld, selv om det regner eller er mørkt før jeg får tid.

Fin utvikling fra trimsykkel i stua - når jeg ikke har følt meg for trøtt kl. halv ti om kvelden. Nå får jeg frisk luft. Har også startet med morgengym - 25 minutter hver morgen før jobb - etter snaue 3 måneder kjenner jeg at kroppen er smidigere og at jeg kan sitte lenge på huk og bygge togbane.

Nå skravler jeg fælt, men gleder og gruer meg til dette.

Aller mest spent på hvor mye kroppen vil gi slipp på i løpet av 1.kurs. Nå skal jeg holde på til jeg når målet, deretter blir det hold vekten kurs.

I 1991 gikk jeg ned 20 kilo på 10 måneder, holdt i 5 år, så begynte det å øke sakte på. Siden har det vært mange ulike pille/pulver etc forsøk med tilhørende 3 kilo ned 5 kilo opp.[/quote']

 

hei hvordan går det--??

 

Bygger du deg opp --eller har du klart å starte på forskudd--?

 

Spent på å høre fra deg--

 

Kom gjerne flere--du trenger ikke være bestemor--

 

alle kan være med her hos oss--velkommen til alle som vil--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hvordan går det--??

 

Bygger du deg opp --eller har du klart å starte på forskudd--?

 

Spent på å høre fra deg--

 

Kom gjerne flere--du trenger ikke være bestemor--

 

alle kan være med her hos oss--velkommen til alle som vil--

 

 

..........dere er velkomne alle som en - og som mia sier - dere behøver ikke være bestemødre :-) ............... Vi synes denne tråden er god på mange måter:

 

- som inspirasjonskilde

- som likesinnede for en slankere kropp gjennom sunnere livsstil

- som fortrolige når hverdagen blir tung og vanskelig av ulike årsaker

- som gledesspredere

- som medmennesker å dle gleder med (både nye barnebarn og annet)

 

Kom igjen, da!!!

 

Vi snakkes!!!

 

Sov godt og velfortjent etter god lang trim, Mia!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiing er unnagjort og dagen startet med -- Opp til 90,1 kg (var nede i 88,8 for litt over en uke siden) Men resultatet er 13 kg. minus og en sprekere kropp og mindre i omfang.. Jeg ser mye lettere ut og føler meg FIN og Flott og fjong --henger dere med?

 

Det som er spist og gjort kan bare erkjennes og godtas.

 

Nå starter resten av mitt liv-

med fint vær og jeg vil faktisk ut og lufte meg. Gå rask tur 5-6 km -er ikke verst-

 

Middagen er unnagjort--komle (ferdigkjøpt melblanding)med pølsedott og en mager kjøttpølse +kokt kålerabi.

Det er innenfor kalorimengden og mettende--så mett at jeg er tung i magen.

 

Ha en fin dag alle sammen--optimistisk hilsen ei som gjerne skulle hatt en middagsblund --men som tar beina fatt istedet..

 

oppdatert kl.1655 trim utført--herlig følelse--nå venter strikketøyet--og kaffe m/knekkebrød og heimelaget eplemos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo!!!

 

Det er så fint å lese at selv om vekta går opp i perioder, bevares en positiv og naturlig holdning til det - og det er jo nettopp slik realitetene er, uansett aspekt - det går litt opp og ned her i verden!!!!

 

Stå på fortsatt med samme god innstilling!!!

 

Jeg er helt overbevist om at for at vi skal nå målene våre, må vi tåle nedturer så vel som oppturer!!!

 

Nå skal vi klare det!!!

 

Lykke til alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg fornøyd!! Har trent i over 1 time!! Svettet skikkelig og er såå fornøyd!! Ergometersykkel, styrke, rockering!!! Moro alt sammen!!

 

 

Rugbrød, kaffe og litt go'stol-kos nå!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm??

 

har dere vært svett idag --så kan ikke jeg være dårligere--

 

hva skal jeg finne på?

Tar en kopp kaffe og skriver ferdig mens jeg tenker TRIM--

 

har vurdert rockering eller trenings-dvd--hva er lurt?

har ikke så mye tro på at jeg klarer rockering--men andre greier det?

 

Har noen erfaring og hva anbefaler dere meg--??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner du er skeptisk Mia!! Selv har jeg prøvd (med barnebarnas rockeringer!!) i to år uten hell - helt komplett håpløst og umulig!!!!

 

Men fortvil ikke!!!

 

Jeg har fått meg skikkelig ring som alle klarer!!!! Bestilt fra nett!!! Moro!!

 

Det er "INNERSVINGEN ROCKERING!!

 

Nå kan jeg stå og rocke i laaang tid!!! Blir svett også!! Det tar på!!

 

Lykke til, Mia, hvis du bestemmer deg for en bestilling!! Kan anbefales!!

 

Jeg baker kaker idag!!! Ikke til en spesiell anledning, men til helg!! Vi må kose oss litt også!! (om enn i mindre målestokk!)

 

Ikke trimmet enda idag, men tror at jeg får det til litt senere!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, jeg har gjort avtale med meg selv - og lurer på om jeg får med meg noen av dere andre???????????????????????????

 

:-) Avtale 1 er følgende: Jeg skal ikke røre chips, peanøtter eller sjokolade før jul!!!

 

:-) Avtale 2: Ikke kaker heller før jul, untatt når det er for ikke å virke uhøflig og sær i selskap, man da kun et lite stykke!!

 

 

Velkommen åbli med meg!!

 

God fredagskveld alle lesere og venner!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja den var lei -den. Tenke -tenke, her er utfordringer i kø:

Jeg sa til legen min igår at jeg skulle under 80 kilo før juni neste år--

det skrev han ned og det må jeg klare!!!

 

Så kommer neste utfordring:

 

1. Den klarer jeg--og den som klarer seg best --det skal bli MEG:-)

 

2. Kake bare når jeg er nødt for ikkeå være uhøflig --???? JA jeg tar den utfordringen!!!!!!!!!!!!! :-)

 

Du greide det!

 

Da er vi minst 2--

rapporter hver mandag når vi har veiet oss?

 

God sunn helg. Dette fikser vi, ser dere!!

 

Vi er de tøffeste og kuleste bestemødre i hele verden-skal bli en fryd når det blir vår og jeg skal stå i mål og være med på fotballkamp --små og store i familien--da skal det bli mer fres i gamlemor!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for bestemødre....og andre som ønsker det!! Hurra for alle på denne tråden her!! Vi er kule!!!!

 

Flott Mia, vi har avtaler i fleng og mandag - ja det er grei rapporteringsdag!!!

 

Knallbra at du har bestilt rockering!!! Det er gøy!!!! Veldig gøy!! Men husk:::::: IKKE GJØR SOM MEG......jeg ble så ivrig i starten at jeg brukte ringen lenger enn de anbefalte få minuttene.................noe som resulterte i blåsvart belte rundt livet og veldig ømt og vondt :-) SÅ BRUK RINGEN MED VETT OG FORSTAND - det vet jeg du har mye av!!! Nå etter lang tid, kan jeg bruke ringen så mye jeg bare orker!!!

 

LYKKE TIL!!!

 

Jeg har handlet for helgen og sitter og psyker meg opp til litt trim......

 

Huset er vasket og pent til helgen, jeg har ingen unnskyldninger for ikke å trimme nå!!

 

Ja ja "time will show"....

 

Jeg ønsker alle en riktig god helg!!

 

Hilsen Necin som er full av avtale-motivasjon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var fort gjort--

hadde nok til å bestille på Flust.no--der kom trumfpoengene til nytte.

 

Da er jeg rokkeklar om noen dager.

God helg!

 

 

........apropos rockering.......NÅR JEG KKLARER, KLARER ALLE.................

 

Ha det bra igjen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk så nydelig! En hel fridag foran oss med strålende vær! Vi to her i huset har benyttet den deilige morgenen med en frisk tur før frokost!! Det var fantastisk lyssetting og god sikt - når vi i tillegg observerte hakkespetter, hester, sauer og fiskebåter, ja da opplevde vi mer enn forventet!!! Skal si frokosten smakte godt etterpå. Idag rugskive med røkelaks, egg og tomat ved siden av! Skummet kultur og te!!! Vi rike har det godt, .......!!!

 

Jeg ønsker dere alle en god søndag og avslutning på helgen.

 

Husk Care idag!!

 

Og husk veiedag og informering fra avtalene i morgen!!

 

;-) :-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har det bra--

og en god middag med biff og ris og grønnsaker er nå fortært--.

 

Venter på innsamlingsbøssa og deretter er jeg klar for litt trim.

 

Har vært på besøk hos mine foreldre idag formiddag og fikk levert fra meg det meste av kaka som jeg bakte igår. Dobbel porsjon eplekake i langpanna-og litt har jeg satt i fryseren.

Min mann smakte litt på den og jeg klarte å holde meg helt til jeg skulle pakke den og rydde bort langpanna--da var det en liten smule igjen--ca 2x2 cm.

Før jeg fikk sanset meg så var den i munnen og den var god i smaken--men vet dere hva: Necin --se her:

jeg tygde litt og gikk til matavfallet og spyttet det UUUUUUUUUUUUUUUt--slå den!

Og gjett om det var en stolt høne som gikk og la seg etterpå?

 

Det er jo ikke nødvendig å svelge det ned i magen--kom til å tenke på en dame jeg leste om for minst 15 år siden. Hun hadde slanket seg -tror det var over 20 kilo-og hun hadde gjort nettopp dette. Smakt på kaker og sjokolader og godsaker og så spyttet det ut. Og det var faktisk ikke så dumt --det kjente jeg igår kveld. jeg hadde smaken -men svelget det ikke ned--kroppen hadde ikke bruk for det.

Tenk på alle de som er vinsmakere--de har jo smaken i munnen og det er jo nok????

 

Ja ja det var en liten søndagshilsen fra meg--ha en fortsatt fin dag--skal bli kjekt å følge innsamlingsaksjonen--og se hvor flinke vi er til å gi--det er så lite som skal til før det hjelper andre.. Alle monner drar!

 

:-) på banen i morgen tidlig med resultater..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har det bra--

og en god middag med biff og ris og grønnsaker er nå fortært--.

 

Venter på innsamlingsbøssa og deretter er jeg klar for litt trim.

 

Har vært på besøk hos mine foreldre idag formiddag og fikk levert fra meg det meste av kaka som jeg bakte igår. Dobbel porsjon eplekake i langpanna-og litt har jeg satt i fryseren.

Min mann smakte litt på den og jeg klarte å holde meg helt til jeg skulle pakke den og rydde bort langpanna--da var det en liten smule igjen--ca 2x2 cm.

Før jeg fikk sanset meg så var den i munnen og den var god i smaken--men vet dere hva: Necin --se her:

jeg tygde litt og gikk til matavfallet og spyttet det UUUUUUUUUUUUUUUt--slå den!

Og gjett om det var en stolt høne som gikk og la seg etterpå?

 

Det er jo ikke nødvendig å svelge det ned i magen--kom til å tenke på en dame jeg leste om for minst 15 år siden. Hun hadde slanket seg -tror det var over 20 kilo-og hun hadde gjort nettopp dette. Smakt på kaker og sjokolader og godsaker og så spyttet det ut. Og det var faktisk ikke så dumt --det kjente jeg igår kveld. jeg hadde smaken -men svelget det ikke ned--kroppen hadde ikke bruk for det.

Tenk på alle de som er vinsmakere--de har jo smaken i munnen og det er jo nok????

 

Ja ja det var en liten søndagshilsen fra meg--ha en fortsatt fin dag--skal bli kjekt å følge innsamlingsaksjonen--og se hvor flinke vi er til å gi--det er så lite som skal til før det hjelper andre.. Alle monner drar!

 

:-) på banen i morgen tidlig med resultater..

 

 

Nå lo jeg rett ut, Mia. Jeg synes jeg ser deg med eplekakebiten i munnen og hvordan du ble kvitt den.............hm-m.kanskje vi skal sette en søppelbøtte foran go'stolen og bare kjøre ivei med allskens godterier............. he-he, det hadde vært litt, det!!! Men da tror jeg helt sikkert jeg hadde svelget både litt sjokolade, lakris, peanøtter, chips og kaker...............

 

Det har nettopp ringt på døren vår, så nå er lommeboken adskillig slankere............Godt det..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kjære Jibber jeg tenker også, i likhet med Mia mye på deg om dagen. Håper du kommer tilbake om ikke altfor lenge, sterk og med ny opptimisme og glede over livet!!

Huff, det er ikke lett for deg når hverdagen er så vond og vanskelig !

 

Varm hilsen til deg, vi støtter deg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen--ny uke!

 

Da var det NED 0,7kg. 20.05 103,1kg

18.10 89,4kg. Dette er meg,altså-

 

Glemte i farten å måle livvidden--skal føre den inn senere --i morgen .

 

Ha en fin dag --skal på trening med min niese --hun skal begynne på puls og jeg blir med som treningskamerat--

 

Kjempeflott med Care-aksjonen--blir glad når jeg ser hvor lite som skal til for å se smil i de fattiges ansikter-- 188 mill.

 

melka ble lørdag byttet ut i 111gr.tress diplom is!!! Ellers har det gått greit.

Tar med meg yoghurt og "All Bran "20gram og spiser hos nære slektninger i stedet for kake som de serverer.

 

 

Ha en fin uke!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen - veiedag!!....Ser du er på også Mia!!

 

Jeg vet ikke helt om jeg er fornøyd eller ikke. Dette er litt to-delt! Jeg setter spørsmålstegn ved vekta. Nå er det tredje uke på stedet hvil, hverken opp eller ned :-( Jeg hadde trodd, virkelig, at idag viste nåla nedgang, men der tok jeg altså feil. Hm-M, merkelig, synes jeg!!

 

Men midjemålet (som jeg kontrollerer kun hver måned, var minsket. Forrige mpling var målet minsket8,5 cm fra startdato, idag 13cm!!!! :-) :-) Så det er jeg kjempefornøyd med!!!!

 

Nå lurer jeg på om det er neon som kan ha forklaring her. Pussig med vekten, jeg vet jo at muskler veier med enn fett, men likevel - jeg har jo ikke trimmet så mye heller. Merkelig.

 

Fasit: jeg er litt fornøyd og litt, bittelitt skuffet!!!

 

Men nå tar vi fatt på ny uke!!!

 

Lykke til alle medsøstre, bestemødre eller ikke!!!

 

Jeg har ikke spist noen kaker eller snop etter vi inngikk avtale, Mia!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta er noe muffins greier --

den henger seg ofte fast og nekter å slippe på kiloene hvis du har vært lenge i det området før--jeg har jo stått rundt 90--siden beg. av september--men det får ikke hjelpe. Jeg vet det kommer-

 

Og trim og trening viser seg ofte ikke før uka etterpå--tenk også om du har spist salt mat--drukket nok --og spesielt hvis du svetter -jeg har ikke drukket nok i det siste --så det må jeg jobbe med. I tillegg har jeg ikke skikkelig gang i magen--tror all eplemosen jeg har spist i deg siste gjør at det hardner til.

Det er så godt og så vet jeg hvor mye sukker det er i den jeg lagde selv.

 

Sånn er det bare--vi bare fortsetter--vi blir i bedre form--og tenk du 13 cm i livet

er 2 bukse str. minst!!!

 

Det er flott--vi er flinke--om en måned er vi ennå mindre --jeg håper 2 kg.. det er en halv kilo i uka--det er et realististisk mål--

Ha en fin dag--snakkes!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen--ny uke!

 

Da var det NED 0' date='7kg. 20.05 103,1kg

18.10 89,4kg. Dette er meg,altså-

 

Glemte i farten å måle livvidden--skal føre den inn senere --i morgen .

 

Ha en fin dag --skal på trening med min niese --hun skal begynne på puls og jeg blir med som treningskamerat--

 

Kjempeflott med Care-aksjonen--blir glad når jeg ser hvor lite som skal til for å se smil i de fattiges ansikter-- 188 mill.

 

melka ble lørdag byttet ut i 111gr.tress diplom is!!! Ellers har det gått greit.

Tar med meg yoghurt og "All Bran "20gram og spiser hos nære slektninger i stedet for kake som de serverer.!![/quote']

 

Hm, skrev svar til deg, Mia, men det ble nok borte i farten.

 

Det jeg skrev var at du fortsetter å imponere!! Du kan være stolt av deg selv - og du verden så deilig det må være å bo i slik lett kropp!!! All ære til deg!!! Skulle bare mangle også .- du har virkelig fortjent å kose deg litt med is (tress er godt :-))

 

Ha en fin-fin treningstime!!

 

 

 

 

Ha en fin uke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta er noe muffins greier --

den henger seg ofte fast og nekter å slippe på kiloene hvis du har vært lenge i det området før--jeg har jo stått rundt 90--siden beg. av september--men det får ikke hjelpe. Jeg vet det kommer-

 

Og trim og trening viser seg ofte ikke før uka etterpå--tenk også om du har spist salt mat--drukket nok --og spesielt hvis du svetter -jeg har ikke drukket nok i det siste --så det må jeg jobbe med. I tillegg har jeg ikke skikkelig gang i magen--tror all eplemosen jeg har spist i deg siste gjør at det hardner til.

Det er så godt og så vet jeg hvor mye sukker det er i den jeg lagde selv.

 

Sånn er det bare--vi bare fortsetter--vi blir i bedre form--og tenk du 13 cm i livet

er 2 bukse str. minst!!!

 

Det er flott--vi er flinke--om en måned er vi ennå mindre --jeg håper 2 kg.. det er en halv kilo i uka--det er et realististisk mål--

Ha en fin dag--snakkes!!

 

Tusen takk for kjempegod tilbakemelding!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...