Gå til innhold

Skal ned 25 kilo...hjelp jeg vil ned i vekt!


Gjest puppola

Anbefalte innlegg

Dere er imponerende flinke! Jeg har ikke klart å følge så godt opp her inne som jeg har planlagt. Livet kommer liksom litt i veien. Jeg har dermed hatt tre uker nå uten så mye fokus på hverken mat eller trening, men jeg alikevel vært litt bevisst.

 

Først, gratulerer med 1,5 ned, Knerte! Skikkelig bra! Jeg så du hadde hatt en liten "opptur" uka før, men da hadde du vel besøk? Doneitbefore; 600gram er slettes ikke værst, og hvis du hadde en stor ullgenser, så kan den fort veie opp mot en kilo ;-)

 

Her er det med andre ord mye som foregår, og det er vanskelig å beholde fokus på mat og trim. Jeg har vært på vekta hver torsdag, og den har vært ganske uendret de siste ukene; rundt 106,0. Jeg er spent på å veie meg i overimorgen, og håper å ha kommet under 106 iallefall! Jeg er fremdeles optimist og tror jeg skal komme ned under 100 før jul.

 

Doneitbefore; Det hender at kroppen ikke helt skjønner hva som skjer når man går opp i kalori-inntaket, og dermed kan det ta litt tid før man ser de store resultatene. Ha også i bakhodet at "idealet" til GR er 0,5-1 kg i uka, så kalori-inntaket er beregnet for å oppnå dette.. Dermed er du allerede fint innenfor målsetningen.

 

Ellers har jeg endelig kommet igang med lett styrketrening! Kjenner jeg er støl i mage og rygg i dag, og det føles godt! Ha en fin dag! Skal prøve å komme innom igjen snart!

 

Cam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2k
  • Created
  • Siste svar
Gjest doneitbefore

å se deg igjen Cam.

Gikk på en bitteliten smell idag og har beskrevet det i min andre loggbok om du vil lese om min fadese der.

 

Bra å se at du er bevisst på deg selv.

 

Sammen skal vi klare dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde veiedag idag og vekta viste ned 1,9 kilo på en uke. Det er jeg veldig fornøyd med siden jeg nesten ikke har fått trent pga forkjølelse. Har vært flinkere denne uken til å spise oppmot mine 2200 kcal og det ser ut til å virke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bollerusken
De er de værste....klarte sånn nogenlunde maten...spiste popcorn til snop' date=' og det er vel antageligvis det minst farlige av snopet som finnes men saltet binder opp vannet og jeg har etter en snikveiing ikke tatt av et gram...går derfor med lavt mål til veiing på tirsdag......buhu...

 

Knerte, håper du ikke var med på juleåpningen i Birmingham. Så det på TV og det så ikke veldig hyggelig ut.

 

Blodtrykket er bra, 128/75 på dagtid....snart skal medisinen reduseres...

veid hos lege 8. sept. og 11. nov hadde jeg gått ned 7,4 faktisk....veldig fornøyd..

 

Skal allikevel ned 22Kg til før sommeren og siden vi har konfirmasjon på 16.mai så kan det vel være greit å si til denne dagen.

Det er 6 mnd - dvs. 24 uker og tar man 24 og deler på 22 så får jeg litt i underkant av 1Kg i uken....

Det er realiserbart....

Det er 5 uker til jul og her må jeg være streng å si målet er 6 Kg til ned...tøfft men det kan gå..

 

Startet i dag med å rive gangen i underetasjen, ut med det siste teppegulvet og maling, ny trapp og nytt gulv med gulvvarme skal opp før jul...masse TP[/quote']

 

 

Ikke for å kille deg, men popcorn er like ille som alt annet i følge min kusleder..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CamBamBam så koselig å høre fra deg!

 

Gratulerer Fara med 1.9 ned!! Det er helt overlegent! KJEMPEBRA!! :D

 

Nå har jeg trent en del i det siste og det kjenner jeg på knea! Etter at jeg har begynt å jogge har jeg begynt å få mer vondt i knærne mine! Jeg tror det er på tide med nye joggesko! I dag er det dagen før veiedag igjen...og i da ghar jeg foreløpig ikke fått trent...nå er det så mørkt ute at jeg tør ikke gå ut alene! (mye skumle folk her i England) ha-ha men det er sant!

 

Så min samboer sa han skulle bli med meg på en gåtur etter middag! :)

Så det blir ikke no verdensturnee i dag treningsmessig, men en times tid rask gange skal vi få til! Rart å si nå at det ikke er så mye! For et år siden hadde jeg syntes en times gåtur var forferdelig mye!

 

Veldig spent på i morgen...blir alltid nervøs kvelden før....lurer på om jeg skal skippe kveldsmat? eller bare ta ett knekkebrød for å gi kroppen noe å jobbe med!??

 

Jeg vil så veeeldig være LITT nærmere mitt julemål i morgen!! 3.3kg igjen!!!

 

Hvordan går det med dere andre julemål kjempere der ute???

 

Fortell om oppturer og nedturer! Det kan vi alle lære av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heia,

første gang inne her.

Har fulgt med og lest litt om dere alle. Dere er så flinke alle sammen!!!!

Skal selv ned en del til, har ikke noe bestemt vekt jeg skal ned til. Har bestandig vært overvektig/lubben. Har gått ned 13 kg siden slutten av august i år og har som mål totalt 18kg til nyttår. dvs 5 kg igjen, tror jeg skal klare det.

 

Kikkas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest doneitbefore

Så flott å se aktivitet her....

Velkommen Kikkas og vel utført jobb. 13Kg er MYE og målet til nyttår er i sikte..

Er det nyttårsball du sikter til?

 

Fara - Velkommen til deg også og det er utrolig, 1,9Kg på bare en uke...missunnelig på deg.

 

Morsomt å se at alle er så flinke. Det motiverer i hvertfall meg og det så greit å ha noen som er i samme situasjon der ute...Selv har jeg problemer med å gå ned og var ute i kundemøter langt unna i går så jeg "rakk" ikke hjem til kl. 20.00 som er veiing....18 mil en veg i masse regn, dårlig sikt og ikke minst en million trailere på veien med minst 4 x 1000 metere i øya hele tiden...slitsomt...

Største problemet er at jeg ikke klarer å spise tild e fastsatte tidene og når kvelden nærmer seg er jeg nærmest død av sult.....og Peppes Pizza er ikke tingen. Fikk syklet i 45-50 minutter og det var godt....

 

Godt å se både Knerte og Cam her ....

 

I dag ble det også problemer med mellommåltidet...slukte et eple og en mandarin i full fart og det var jo på langt nær nok.....

 

Føler meg sliten idag og tror nok det skyldes lite Kcal inntak, selv om jeg har klart å komme opp i rundt 2000 og det er jo 200 under "min" meny..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelige tilbakemeldinger. Det hjelper på motivasjonen:)

 

Jeg har også slitt med å spise tilstrekkelig. Skal ligge på ca 2200 kcal om dagen og det har vært vanskelig. Den siste ke har jeg ligget tett opp i 2200 kcal og det ser ut til å ha virket. Jeg har begynt å bake egne knekkebrød og spiser i allefall et sånt til hvert brødmåltid. De er tyngre enn kjøpte knekkebrød og derfor trenger jeg ikke spise så mange av dem. Jeg har også hatt med frukt i matpakken til både frokost og lunsj når jeg spiser på jobb. Jobber i barnehage så spiser ofte frokost der. Syns jeg har bedre kontroll på hva jeg spiser når jeg smører matpakken selv og ikke tar på slums. Jeg baker brød selv også og da blir skivene tyngre og kanskje litt mer mat i enn kjøpte?

Har blitt flinkere til å spise mellommåltidet, for det har vært litt vanskelig å rekke syns jeg.

 

Stå på alle sammen. Vi klarer nok målet vårt hvis vi støtter hverandre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelige tilbakemeldinger. Det hjelper på motivasjonen:)

 

Jeg har også slitt med å spise tilstrekkelig. Skal ligge på ca 2200 kcal om dagen og det har vært vanskelig. Den siste ke har jeg ligget tett opp i 2200 kcal og det ser ut til å ha virket. Jeg har begynt å bake egne knekkebrød og spiser i allefall et sånt til hvert brødmåltid. De er tyngre enn kjøpte knekkebrød og derfor trenger jeg ikke spise så mange av dem. Jeg har også hatt med frukt i matpakken til både frokost og lunsj når jeg spiser på jobb. Jobber i barnehage så spiser ofte frokost der. Syns jeg har bedre kontroll på hva jeg spiser når jeg smører matpakken selv og ikke tar på slums. Jeg baker brød selv også og da blir skivene tyngre og kanskje litt mer mat i enn kjøpte?

Har blitt flinkere til å spise mellommåltidet' date=' for det har vært litt vanskelig å rekke syns jeg.

 

Stå på alle sammen. Vi klarer nok målet vårt hvis vi støtter hverandre:)[/quote']

Jeg sliter også med alle disse kcal. Huffamæien..ligger rundt 1800kcal...og denne uka gikk jeg jammen opp IGJEN 500g...så nå er jeg igjen der jeg var for 3 uker siden selv om jeg gikk ned 1.5 forrige uke!

Jeg mister så veldig motet av å gå opp...selvom det ikke er så mye. SÅ i dag gikk jeg hjem fra jobb (1time). Føler jeg er veldig flink til å trene, men helgene blir vel sikkert for mye utskeielser da...ser sånn ut på vekta for i uka jør jeg ikke noe galt! Det vet jeg! Så denne helga er det INGEN utskeielser..så skal jeg se om det påvirker så mye.

Skulle bare ønske jeg kunne ha en jevn nedgang...flyr jo opp og ned som en jojo!!!! ÅÅÅÅÅÅÅÅ!!!! så nå er det 3.8 kg igjen til julemål!!!! og 5 uker!! Blir hardere og hardere!!

 

Sukk.....Hva spiser du ca Fara? Til middag og kvelds?

 

HJEELP!!!

 

Doneitbefore har du noen gode mattips til helgene? Noe som føles annerledes...for er det jeg vil. Kjenne at det er helg liksom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til middag spiser jeg veldig variert. Prøver å teste ut ulike oppskrifter i kurs boka og har funnet noen oppskrifter som går igjen. Spiser en del magert kjøtt, som kylling i ulike varianter, skinkebiffer, og prøver å ha fisk to ganger i uken. Spiser pasta, ris eller potet til maten. Også har jeg mye grønnsaker eller salat. Hvis jeg lager pizza så bruker jeg mager pølse, i pannekaker har jeg både sammalt hvete grovt og havregryn.

 

Til kvelds spiser jeg knekkebrød eller brød. Også spiser jeg frukt på kvelden og prøver å få i meg yoghurt. Jeg tåler ikke melk så godt, så min melkrasjon går i yoghurt og cottage cheese.

 

Den siste uke har jeg kommet opp på over 2000 kcal stort sett hver dag. Jeg prøver å spise en frukt eller to til frokost og lunsj og resten på kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest doneitbefore

Det er så merkelig, at jo mindre mat en skal trylle i seg, jo mere tenker man på mat.

 

Jeg spiser Ingers Rugbrød og prøver i stor grad å ha på fisk, fordi da kan man ha på sitron og pepper og da smaker jo maten noe....Eine røket laks, peppermakrell, etc...

 

Er også glad i knekkebrød og det er jo Ryvita Rug. Her MÅ jeg ha på den lettere brunosten...har også hatt varianter av magerost med skinke eller philadelphia light med urter og så en pepperskinke bit oppå...

 

Lunsj.....! da har vi laget kornblanding selv og sper på med litt rosiner eller frukt....det metter og etter 6 mnd så er jeg på en måte avhengig.

 

Mellommål er for meg frukt eller ferdige wasa knekkebrød med ost..mager og greit..

 

Skip kjøttdeig til middag og ta Karbonadedeig.....stek eller surr dette i en panne og tilsett løk, masse samt paprika og brokkolikvaster. Tilsett pepper og annet krydder du liker og server med poteter. Har du noen poteter igjen fra dagen før, snitt opp og stek de sammen. Enkelt og godt...

 

Har også hatt brød til middag. Ingers rugbrød. da tar jeg stenbit fiskekaker eller noen gode fiskekaker og steker de...Ha masse issalat, gjerne deilige tomater og syltede agurker. Ha 1-2 spiseskje med sweet & sour over. Det metter, smaker godt og er lavt med Kcal.

 

Har wok'et masse og sammen med kylling i terner, striper,rundinger, etc så blir det i hvertfall en annen look.

 

Fersk Laks stekt i urter er en dødare, veldig svak for det. Masse friske grønnsaker og potet. Bruk gjerne Kapers og sitron. Her klarer jeg ikke å styre sansene... Jeg blander 2ss sweet & sour med pittelitt lett rømme og det bruker jeg som dressing over salaten....

 

I helgene så velger jeg som oftest indrefilet av svin. 2 cm tykke skiver og stekes på god varme slik at de er rosa i midten...bak potetene i mikroen, server med lettrømme og gressløk/vårløk på potet samt friske grønnsaker....deilig...

 

Dessert: Lett IS.....en skje med lett jordbær syltetøy eller friske knuste bær over.

Kan male litt hasselnøtt eller mandler, husk at det skal være lite nøtter og mandler da de virkelig drar opp Kcal...

 

Lykke til...

Kunsten synes jeg er å bruke kortest mulig tid med å lage maten for da blir man så innmari sulten men heller bruke lengst mulig tid med å spise den i sakte bevegelser...

 

Vet ikke om dette var inspirasjon eller ikke men sånn lever jeg i hvert fall.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest doneitbefore

Jeg glemte å skrive at jeg brukte en 0% yoghurt til kornblandingen til lunsj men måtte slutte da jeg fikk slik kløe på overarmene og det er et tegn på melkeallergi. Derfor er det skummet eller lettmelk som går til kornblandingen. og dermed også melkerasjonen puttet på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her var det mange gode ideer!!! :D

 

tuen takk Fara og Doneitbefore...jeg skal virkelig prøve noe av dette.

Det jeg syns kan være en utfordring her er at jeg ikke kjenner itl alle matvarer...tar tid å orientere seg! Men det er klart jeg finner sunne alt. hvis jeg leter litt. Lurer på om jeg rett og slett skal ta meg VELDIG god tid i butikken i morra å se hva de har å tilby her i England!

har ikke vært her lenger enn 10mnd så det tar tid. Jeg er veldig glad i fisk jeg og...men det er ikke så lett å få tak i fersk fisk her. og frossen laks er SVINEDYRT...er vel rett og slett fordi tilgangen ikke er så stor som hjemme på Østlandet. Ellers er det jo kylling da...kllingfilet er godt! Liker det med parmaskinke rundt...det gir en deilig smak. Så er jeg veldig svak for hvitløksbaguetter, men det har jeg nå vært nødt til å kutte helt ut!!! Klarer ikke å begrense meg der...

 

Jeg føler vel ikke det er kjøttet el fisken som er problemet, men det jeg har til...er der det er lett å dra kcal over hodet...men potetbåter i ovenen er godt! jeg har så lett for å henge meg opp i en ting og da blir jeg så lei til slutt...vanskelig å være kreativ i hverdagen.

 

Kanskje jeg skal ta en prat med samboeren å planlegge fredagsmiddagen nå!

Det er nok lurt...så jeg vet hva jeg skal handle FØR jeg går ut!

 

Det her ble mye virrvarr...men det er sånn det blir når jeg skriver rett ut av tankene mine...hehe...Neste uke SKAL bli bedre!! MÅ BLI BEDRE!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå var jeg mer inne på hva jeg sliter med i helgene jeg da...hahahaha...for da får jeg lett kcal LANGT OVER!

 

Men i hverdagen skal jeg vurdere rosiner...for det er godt!!!! Nøtter og...og kanskje jeg skal prøve knekkebrød i stedet for brød? Eller i tillegg? hmm....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det hørtes lurt ut!!!

Men da vet jeg hva som kommer til å skje med meg...når jeg kommer til onsdag og det står torsk på menyen så frister sikkert kyllingfilet for torsdag mer...hvis du skjønner. Hmm...men det er nok en veldig god ide!!

 

jeg skal foreslå det her....

 

Jeg lurer på hvorfor men skal være så tynn jeg....eller ikke tynn, men...hvorfor slanke seg? Alle mine helsepunkter er friske...jeg har ikke noe som tilsier at kroppen min er overvektig (bortsett fra valpefettet på magen) hahaha...

jeg må få denne vektnedgangen til å bli no positivt og morsom!! Jeg må lage dette til min hobby!! Lese om det, skrive om det osv...Kanskje det hjelper!

 

Jeg har til nå dette året gått ned 13kg...og det er jo ikke SÅ GÆLI da! Er det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest doneitbefore

13 Kg er kjempebra, og du er definitivt i en steam....morsomt med England, da kan du jo tenke litt annerledes og at det blir morsomt å handle inn mat. Nesten som en skattejakt...Ikke no er så kjedelig, synes jeg. Vet jo aldri hva jeg skal kjøpe...

 

Er nok lurt med ukes shopping og planlegging, men jeg er ikke strukturert nok, må ta en dag av gangen. Har bestemt meg og skal gjennomføre til 10 i stil...

 

Nå skal jeg ta en kopp kaffe sammen med kona og så skal jeg ta en knaske gulrot og noen sukkererter......det blir litt av et gourmet måltid, sånn på tampen av dagen.

 

Ha en deilig kveld og natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest doneitbefore

Gårsdagen ble skummel. .....

fest på jobben..... bare gutter.....vet åssen det pleier å gå.....

Vi mekka Taco sjøl, felles arbeid med hjemmelaga guacamole, masse karbonadedeig, osv...

 

Klarte sånn nogenlunde å holde meg på matta..et pitabrød fylt, uten rømme men med litt Tacosaus den ekstra sterke....Deretter fylte jeg tallerkenen med salat og la over karbonadedeigen og litt ost...

 

klarte å kun ta 2 håndfylte nevner med peanøtter etterpå.........ingenting annet...

MEN

så ble det noen bokser med godt kaldt.....hmm, deretter 1/2 flaske med Whiskey...IKKE BRA men kjempemorsomt.....

 

Hadde alliert meg med kona som skulle hente meg utpå......og fant ut at jeg skulle møte henne og gikk i 2-3 km for å klarne hjernen noe....

 

Hmm, opp200g på min vekt....da blir det hardkjør til tirsdagens veiing.

men er jo sååå fysen idag og sulten.....tøff lørdag venter..

 

Håper dere andre har en bedre lørdag enn meg.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bollerusken
Gårsdagen ble skummel. .....

fest på jobben..... bare gutter.....vet åssen det pleier å gå.....

Vi mekka Taco sjøl' date=' felles arbeid med hjemmelaga guacamole, masse karbonadedeig, osv...

 

Klarte sånn nogenlunde å holde meg på matta..et pitabrød fylt, uten rømme men med litt Tacosaus den ekstra sterke....Deretter fylte jeg tallerkenen med salat og la over karbonadedeigen og litt ost...

 

klarte å kun ta 2 håndfylte nevner med peanøtter etterpå.........ingenting annet...

MEN

så ble det noen bokser med godt kaldt.....hmm, deretter 1/2 flaske med Whiskey...IKKE BRA men kjempemorsomt.....

 

Hadde alliert meg med kona som skulle hente meg utpå......og fant ut at jeg skulle møte henne og gikk i 2-3 km for å klarne hjernen noe....

 

Hmm, opp200g på min vekt....da blir det hardkjør til tirsdagens veiing.

men er jo sååå fysen idag og sulten.....tøff lørdag venter..

 

Håper dere andre har en bedre lørdag enn meg.......[/quote']

 

 

Jaggu.. Litt av en fest.. Jeg som trodde jeg hadde skeiet ut denne helgen med 3 seigmenn fra guttungens godtepose i går :D hihi

 

Jeg gikk på vekten i stad jeg.. ned 1,4 siden mandag på meg.. men vekten forandrer seg hele tiden... :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår var mannen og jeg ute og spiste middag og var konsert. TIl middag spiste vi tapas og der var det en del fiskeretter. Vi delte ei flaske vin, og spiste dessert. Det var veldig godt. Tror ikke det utgjorde så mye, for vi gikk fra det ene stedet til det andre stedet og tilbake igjen. Utrolig koselig og ingen dårlig samvittighet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest doneitbefore

Fara, klart man skal kose seg, det gjelder bare å fokusere og være bevisst på konsekvensene og ha riktig "mind set"

 

Det er vel som med reklamekampanjen til Vi menn. Vet ikke om dere har hørt den men annonseres med sterke sener i forkant og at han gutten som bare skal ta skumbad før han møter gutta eller han som vil gå sammen med kompisen på do....sånt er virkelig sterke sener for oss gutta

 

Sånn er det nemlig for oss gutta, når vi er på tur....

Neida, det er ikke så gærnt og da tenker jeg på fredagens utskeielse....ulempen var at jeg var sååååå sulten som en bjørn (Kcal gikk i drikke) og at jeg heldigvis klarte å sno meg unne i 12 tiden.....da dro resten av gutta på bar....(stolt av den)

 

Satt og regnet litt på det og ja, over i Kcal men ikke så mye som jeg trodde og det mest vesentlige var jo at JEG hadde fokus på oppgavene....og en slik fest ville før jeg startet GR vært katastrofal med hjemkomst i hvertfall etter 4 og stappet opp med både det ene og det andre..

 

Og de 200G opp var fra dagen før, så jeg er allikevel sikker på at uken har vært med nedgang allikevel..Tror og håper det skal gå bra.

 

I går støvsugde og vasket jeg gulvene i hele huset (150kvm), + tørking av støv og stod på som bare det....svetten silte.

I dag river jeg gulv i et rom i kjelleren og svetten siler så det må da telle litt iht. både tap av vekt og opp med TP....svetten siler her og, det kan jeg forsikre dere om.

 

Inntaket av Kcal er opp mot det jeg skal ligge på, og da litt under 2200

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest doneitbefore

Hvilken konsert var dere på? Levde den opp til forventningene?

 

 

Igår var mannen og jeg ute og spiste middag og var konsert. TIl middag spiste vi tapas og der var det en del fiskeretter. Vi delte ei flaske vin' date=' og spiste dessert. Det var veldig godt. Tror ikke det utgjorde så mye, for vi gikk fra det ene stedet til det andre stedet og tilbake igjen. Utrolig koselig og ingen dårlig samvittighet:)[/quote']
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest doneitbefore

Bollerusken..

 

Imponert over deg. Riktig fokus har du og når du klarer 1,4 ned på uka så er du fokusert...

 

Det blir spennende for meg på tirsdag med veiing, har tidligere slitt med å komme mye ned i vekt, selv om aktivitetsnivået er relativt høyt og Kcal er OK..bortsett fra den lille på fredagen da...

 

Stå på, jeg skal i hvertfall gjøre det selv om det kommer noen sånne små juletilstelninger i tida fremover....

 

 

Jaggu.. Litt av en fest.. Jeg som trodde jeg hadde skeiet ut denne helgen med 3 seigmenn fra guttungens godtepose i går :D hihi

 

Jeg gikk på vekten i stad jeg.. ned 1' date='4 siden mandag på meg.. men vekten forandrer seg hele tiden... :-/[/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...