Gå til innhold

Skal ned 25 kilo...hjelp jeg vil ned i vekt!


Gjest puppola

Anbefalte innlegg

Gjest Bollerusken
Bollerusken..

 

Imponert over deg. Riktig fokus har du og når du klarer 1' date='4 ned på uka så er du fokusert...

 

Det blir spennende for meg på tirsdag med veiing, har tidligere slitt med å komme mye ned i vekt, selv om aktivitetsnivået er relativt høyt og Kcal er OK..bortsett fra den lille på fredagen da...

 

Stå på, jeg skal i hvertfall gjøre det selv om det kommer noen sånne små juletilstelninger i tida fremover....[/quote']

 

 

Vi skal jo bli slankæst :D .. hadde du glemt det? hihi

 

Masse lykke til! Jeg har veiedag i morgen =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2k
  • Created
  • Siste svar

Jeg har spist et knekkebrød som heter Fiber plus fra Wasa. Det ser tørt ut, høres kjedelig ut, men er faktisk ganske godt :-) Dessuten er det veldig lite kalorier i det, slik at jeg kan spise flere om jeg vil. Jeg kombinerer det ofte med fete fiskepålegg som peppermakrell eller laks, og da blir man god og mett.

Fint å se at det går så bra med dere alle :-) Det går bra med meg også. Har gått ned 13,5 veide kilo, og er spent på hvordan det ser ut i morgen tidlig :-) Ha en fortsatt god søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest doneitbefore

Ja ja, i dag har jeg hatt med meg niste på kundebesøk. Det var en ny opplevelse. Stakk så innom Rema og kjøpte noen mandariner, vannflaske, Yoghurt og VG samt fylte opp bilen med Wasa knekkebrød av alle slag...til mellommåltidet.

 

Det fungerte.....og godt var det jo med Ingers rugbrød med syltynn pepperskinke og agurk på samt go og mager leverpostei med sylta agurker på...melkerasjonen ble yoghurten og så litt frukt i tillegg...

 

Det var saker det....

 

Fara, det er viktig med slike ting i hverdagen og konsert er jo for hele kroppen og hele sjelen.....og Gisle Børge på piano/flygel med Heine´s stemme det måtte jo bare bli bra.

 

Lykke til i uka til alle oss "FANATIKERE"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest doneitbefore

å se deg Knerte, selv om det er på skjermen.

Takk for alle heiarop...trenger det og jeg heier tilbake...

Forferdelig vær idag, regn og tåke, tåke og reg og vind, kan vi ha det bedre.....?

 

Skal til Lillehammer i Morgen men MÅ bare rekke hjem til veiing kl. 20.00...det blir pust og pes program og sansynligvis over 80 på speedometeret....

 

Riktig god natt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest doneitbefore

Adopterte Obama.....nydelig ordtak.

 

Hjemme igjen fra Lillehammer....fantastisk vær med skyfri himmel og en strålende sol...og ca. 0 grader...og jeg rekker den hælv.... mente veiingen. Alltid kjempenervøs.

 

Mat idag har gått bra og fulgt alt til punkt og prikke.

 

Taco når jeg kom hjem og med masse grønnsaker, kun 2 taco shell og bankekjøtt i strimler kom jeg rett over lovligheten...og da er jo 40% av dette grønnsaker og litt mager ost som kan gå på melkerasjonen....

 

Fornøyd..

 

Beltet i buksa forteller at jeg har gått inn et hakk så ....

Status kommer senere i kveld....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest doneitbefore

Dagens gladmelding fra veiingen..NED 1,8Kg, men det er på 2 uker siden jeg ikke rakk forrige veiing...fra 111,3 til 109,5..

 

Tenk det, under 110 og så jeg som veide 120 hos legen 8 september....det er noe å skryte av.....

 

Da har utskeielsen på fredag ikke spilt noen særlig rolle og jeg har klart å kontrollere dette

 

Kun 2 ganger igjen av kurset før jul og har hatt en nedgang på 5,4Kg på dette kurset så langt og jeg bør vel klare nye 1,8Kg til 8. desember, som er 107,7 og til den 22.desember nye 1,8Kg som da blir 105,9..

 

Herved er det skrevet og vedtatt....da blir det en nedgang på 14Kg før jul siden september og målet som er 90 til 16.mai er i sikte......

 

YES I CAN......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du fotjente dette i dag!!! Se det hjelper!!! Er det ikke deilig!???

 

jeg føler igjen at jeg er ute og kjører...skal i morra begynne å skrive ned hva jeg spiser igjen. huff...se om det hjelper.

SYns det er vanskelig å komme meg ut i dette været....rene stormen her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest doneitbefore

Tusen takk Knerte...ja, det var utrolig deilig.....har siden jeg startet på kurset mistet 33cm.....men hvor er dem, for jeg har ikke sett alle de. Merker det på buksene, der hvor jeg såvidt klarte å kneppe buksa og holde magen inne så henger den veldig løst nå og har gått inn 1 belteknepp til siden kursstart...

 

Du Knerte og MarteiFarta og Bollerusken er de som virkelig inspirerer meg og jeg blir så glad og motivert av tilbakemeldinger og alt det fine som blir skrevet på bloggene. Leser det meste...

 

Jeg har fått den vanen at jeg registrerer all maten, hele tiden og veier poteter, ris, middag, brødrasjoner, etc....og dette i seg selv er fokusering.

 

Ja, har sett at Øya er oversvømmet med dårlig vær og MYE nedbør....det er ventet hit i natt/morgen så da kan du puste ut.

 

Har du Rockering? De andre "ladies" fra kurset snakket fært om dette og hvor mye du forbrenner av energi......og start med enkle mage øvelser på stor myk ball.

 

Dette klarer vi - YES WE CAN!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MarteiFarta

Doneitbefore, så gøy at du gikk 1.8 kg ned på 2uker! 900g i uken er jo veldig bra! Nå er du under et nytt ti- tall :-) Plutselig veier du under 100kg også!

Jeg synes det er så fantastisk å kunne gå ned i vekt og i tillegg spise litt søtsaker e.l. hver uke. Det er ganske utrolig!

 

Jeg også driver og registrerer alt jeg spiser på nettet... Gruer meg nesten til den dagen jeg skal slutte med det, synes det er godt å ha kontollen over hva som går inn og den vil jeg til en viss grad miste når jeg skal slutte med registreringen. Tror jeg skal vente til "hold vekten-kurset" til våren før jeg slutter med det, så får jeg se hvordan det går da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) kan jeg få lov til å henge meg på dere?? Jeg går på kurs nå, er vel den 5-6uka nå tror jeg. Tror endelig jeg har funnet motivasjonen, det sleit jeg lenge med. Prøvde noen internett kurs, men funka ikke, men nå..... Dette SKAL jeg klare:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra doneitbefore! Det fortjente du:)

 

Jeg hadde veiedag idag og vekta viste ned 400 gram. Helt greit siden jeg har vært syk og hatt syke barn og ikke fått trent i det hele tatt. Har mistet en del cm så det er jo positivt. Siden jeg begynte har jeg mistet 28 cm og det begynner å merkes godt på buksene.

 

Har som mål å gå ned 3,6 kilo til jul og tror det kan gå bra hvis jeg er flink de neste ukene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra doneitbefore! Det fortjente du:)

 

Jeg hadde veiedag idag og vekta viste ned 400 gram. Helt greit siden jeg har vært syk og hatt syke barn og ikke fått trent i det hele tatt. Har mistet en del cm så det er jo positivt. Siden jeg begynte har jeg mistet 28 cm og det begynner å merkes godt på buksene.

 

Har som mål å gå ned 3' date='6 kilo til jul og tror det kan gå bra hvis jeg er flink de neste ukene.[/quote']

 

...når du ikke har trent! Det beviser at du er flink med maten!

Jeg har 3.8 til jul nå...huff føler det blir vanskelig jeg, men vet jeg kan klare det hvis jeg holder fokus! Jeg kjenner at det er en stor utfordring om dagen!

 

Sammen klarer vi dette!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doneitbefore' date=' så gøy at du gikk 1.8 kg ned på 2uker! 900g i uken er jo veldig bra! Nå er du under et nytt ti- tall :-) Plutselig veier du under 100kg også!

Jeg synes det er så fantastisk å kunne gå ned i vekt og i tillegg spise litt søtsaker e.l. hver uke. Det er ganske utrolig!

 

Jeg også driver og registrerer alt jeg spiser på nettet... Gruer meg nesten til den dagen jeg skal slutte med det, synes det er godt å ha kontollen over hva som går inn og den vil jeg til en viss grad miste når jeg skal slutte med registreringen. Tror jeg skal vente til "hold vekten-kurset" til våren før jeg slutter med det, så får jeg se hvordan det går da.[/quote']

 

Der er jeg skikkelig dårlig...nå i dag har je gi det minste begynt å skrive ned alt jeg spiser. Så får vi se om det hjelper på kontrollen..men ukedagene er som regel ikke noe problem. Jeg sliter veldig i helgene...så blir jeg så irritert på meg selv fordi jeg ikke klarer å ta meg sammen...huffamæien.

Nå har jeg i hvertfall trening i Norge i boks denne jula så det blir nok en del kcal forbrent ja! Heldigvis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest doneitbefore

Selvsagt er du hjertelig velkommen. Jo flere som er aktive, jo mer informasjon og motivasjon henter vi sammen.

Hyggelig..

 

Ser at alle har nedgang og det er jo fantastisk.....nå kan hver og en av dere ta venstre hånd og klappe dere selv på ryggen og si høyt. "JEG er flink."

 

Jeg tror det er essensielt å registrere hver eneste ting man putter i munnen, for det er både motiverende og se Kcal inntak og ikke minst så hjelper det enormt til å fokusere på hva som går inn...

Dette hjelper i hvertfall meg.

 

Fara: 28Cm borte - det merkes veldig godt...kanonbra.

 

BB92 - Sleng deg inn med konkrete mål og erfaringer du har gjordt deg. Hva er det som motiverer deg?

 

Knerte: Topp at du har booket deg inn på trening for jula....og i helgene så bryt mønsteret du er inne i nå, gi hodet noe annet å tenke på... og vi har jo det samme målet så det klarer vi...

 

Marteifarta: Helt enig med deg at det en gang blir rart å ikke skrive ned alt, men på den andre siden så har man jo gjennom veiing fått noen erfaringer på hvor mye 100g er av de ulike sortene og da er kunsten å lese etiketten med hvor mange Kcal det er.

 

YES WE CAN og så MÅ vi love hverandre å skrive i bloggen, også i jula.....har også meldt meg på kurs rett over nyttår - har dere andre det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest doneitbefore

er IKKE undervurdert....og jeg klarer meg ikke uten...Må ha det lille søte deilige...

 

Noen forslag til hva kosemerkene bør være og hvor mye?

50Kcal er jo så knøttelite.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MarteiFarta

Doneitbefore, du har rett i at vi øver inn øyemål på hvor mye vi kan og bør spise av forskjellige matvarer, så veiingen og registreringen er ikke forgjeves.

 

Kosemerkene er veldig viktige for meg også!

Det er et lyspunkt jeg ser fram til i løpet av uken. Jeg prøver å finne "kosemat" som har lavest mulig kaloriinhold. Sjokolade er min største svakhet, men det er dessverre ikke så mange sjokolader som er kalorifattige. Jeg har en oppskrift på noen fantastiske sjokolademufins laget med sukrin istedetfor muffins. De er det ca.100kcal i hver, sammen med litt lettis synes jeg at jeg får kost meg litt skikkelig for kosemerkene. ellers har de fått noen lange "kokosboller" i butikkene som veier 10g per stykk, så de haler kosemerkene litt mer ut enn vanlig sjokolade. Hvis noen absolutt bare må ha noe i hverdagen og ikke har kosemerken igjen, så har jeg noen ganger tatt meg en bixit-turbar til mellommåltid. I en slik er det 124kcal i en og det er til og med litt sjokolade på. Selfølgelig ikke veldig sunt, men den er sunnere enn mange usunne alternativer.

Confecta eller options er også et alternativ til kosemerke. Jeg byttet ut vann med en melkerasjon i går, og fikk en fantastisk fyldig sjokoladesmak og det var til og med med skummet melk! Rundt 40kcal i pulveret til 2dl. Ble litt mye her, men merker jeg kvikner til når det er snakk om søstasker, hehe:-)

Jeg synes det er vanskelig å velge mellom vin og sjokolade, men sjokoladen har vunnet flest ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jippi! nå ble jeg glad!!! det var godt å se -800g i dag!!! Dette betyr at jeg nå veier 108.0!!!! Kunne jeg liksom ikke få den gleden av å ha kommet ned på 107 da?? hahahaha...neida, men den kommer neste uke!

 

I går skrev jeg ned alt jeg spiste (hadde fri så da er det lettere).. Gjorde det underveis så jeg hadde full kontroll...og vet dere hva!??? Det føltes utrolig godt! Dessuten gikk jeg 3 turer!!! 2x50min og 1x40! Det og føltes godt! Selvom jeg nesten blåser bort der ute!

 

Så nå veier jeg 108.0 og har 3.0kg igjen til julemål! Men nå nærmer julen seg med stormskritt...bare 4 uker igjen jo! Huff ja nei nå er jeg nødt til å sette inn støtet enda mer så jeg når julemålet! For da hadde jeg blitt SÅ STOLT av meg selv!

 

Nå skal jeg ut å handle julegaver...i Milton Keynes! Paradis for shopping! :)

Ha en strålende dag der ute alle superslankere!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...