Gå til innhold

Leeplay's ukes-dagbok


Gjest Leeplay

Anbefalte innlegg

  • Svar 306
  • Created
  • Siste svar

Dere er helt fantastiske til å gi fine tilbakemeldinger! Og er min vei til livstilsendring til motivasjon og inspirasjon for andre er det ingenting som gleder meg mer. Stå på folkens; kan jeg, kan dere!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14. desember

 

Første store mål, som var å gå ned 40 kg før jul, er nådd!! Har gått ned 41,1 kg i høst/vinter. Og nå går det bedre enn noen gang, mtp. motivasjon og fremtidsutsikter.

 

Det har blitt en glede å gå turer, i motsetning til før, da det var et ork og noe jeg gruet meg til. Vi har vært hjemme på nordmøre å besøkt mine foreldre de siste dagene, og pga. de mange flotte tur-mulighetene der, har det blitt masse turer. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare helt rått hva du har greid!!!!!

Jeg er mektig imponert !

du krymper vel fint også' date=' når du er så flink å trimme ?[/quote']

 

Er veldig fornøyd med hvordan kroppen reagerer på denne vektnedgangen. Spesielt mtp. hvor fint fuden trekker seg sammen igjen!

 

Igjen må jeg si takk for at dere er så hyggelige å legger igjen positive hilsener i dagboka mi!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig fornøyd med hvordan kroppen reagerer på denne vektnedgangen. Spesielt mtp. hvor fint fuden trekker seg sammen igjen!

 

Igjen må jeg si takk for at dere er så hyggelige å legger igjen positive hilsener i dagboka mi!! :)

 

 

Tusen hjertelig takk for at du deler med oss! Jeg blir superimponert og motivert av å lese om vektnedgangen din!!!

 

Nå skal jeg virkelig stå på jeg også!!

 

 

Takk, og god jul ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21. desember

 

Nok en uke har passert, og atter er noen kilo lagt igjen oppe i skogen! 3,2 for å være helt spesifik. Noe jeg er strålende fornøyd med selvsagt!

 

Men, denne uken har heller ikke vært uten utfordringer. Er godt i gang med julebaksten, både julekaker og konfekt. Jeg må innrømme at det kan være littt vanskelig å lage alt sammen til jul uten å smake så mye som en smule, hverken under laging eller senere i julen. Denne uken har vi vært i et bursdagsselskap. Også denne gangen med et bugnende kakebord og flere sorter brus enn en middels stor brusfabrikk.. Og nok en gang (dette er jeg litt stolt av) spiste jeg INGENTING av kaloribombene som ble servert. :)

 

Ellers begynner jeg å føle glede over å gå ute i skogen å fjellet. Det er ikke noe ork å komme seg ut lengre. Kjenner nok at kondisjonen begynner å snike seg innpå her.. Og helt ærlig er den både etterlengtet og veldig velkommen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fatter ikke hvordan du greier å gå så fint ned hele tiden. Har du aldri slanket deg før? Jeg som har slanket meg hele mitt voksne liv, men ned og opp igjen!!! klarer så vidt å pine ned en halvkilo eller mindre pr.uke..... og jeg er flink, trener masse og er motivert....

 

jeg trenger å høre om sånne som deg, for å begynne å tro at det virkelig går an !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da er jo halve jobben gjort da, Solvik, når man tror at man kan greie det! ;)

 

Jo da, jeg har slanket meg (eller i alle fall gjort forsøk på det) før også. Da har det gått 2, 3, kanskje 4 uker før jeg ha sprukket og det hele har endt opp med store mengder mat og lite fysisk aktiveitet over lengre tid!

 

Nettopp på bakgrunn av mine tidligere mislykkede forsøk, vet jeg nå hva som virker for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28. desember

 

Nok en veiedag er her og nok en gang kan jeg smile over innsatsen min. Vekta viser en nedgang på 1,8 kg og det vil jeg si meg fornøyd med i jula!

 

Som planlagt bestod min julemiddag av ca. 150 g ribbe (uten fett og svor) med to poteter, samt surkål. 1. juledag ble det en porsjon med rent kalkunkjøtt og rosenkål. Det har også vært noen turer ute, men ikke så mange nå i jula.

 

Alt i alt vil jeg si meg fornøyd denne uken, og avslutningsvis vil jeg få ønske dere alle ei riktig god jul! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er din største beundrer!! Her har det nok gått en del inn som ALDRI skulle over mine lepper i jula..... tenker på melodien "svake mensker"... ja hvorfor er vi så svak!?

MEN jeg skal ned å trene i dag, så er jeg i gang med det!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dovregubben

Hei Leeplay!

 

Jeg er ny her inne, og må si at din innsats er utrolig imponerende! Jeg er selv 20 år og veier 138kg. Kunne tenke meg å være "tynn" til neste jul. I mitt tilfelle tror jeg at 80-90kg er passende da jeg har stor og tung beinbyging. Har du noen tips til meg som er i begynnerfasen? Stå på videre, kommer til å følge med deg ;)

 

Mvh

Dovregubben

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for fine innlegg!

 

Jula er nok en vanskelig tid for alle som vil ned i vekt. Men det som er så fint er at man kan alltid starte på nytt etter jul, Solvik, så selv om det ble noen ekstra kalorier i jula, så håper jeg virkelig at du har hatt ei flott julefeiring. Du sa her tidligere at du maks tok av 500 g i uka under slanking, DET må jeg si det står respekt av! Å holde motet og motivasjonen oppe uke etter uke slik du har gjort, er imponerende. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Leeplay!

 

Jeg er ny her inne' date=' og må si at din innsats er utrolig imponerende! Jeg er selv 20 år og veier 138kg. Kunne tenke meg å være "tynn" til neste jul. I mitt tilfelle tror jeg at 80-90kg er passende da jeg har stor og tung beinbyging. Har du noen tips til meg som er i begynnerfasen? Stå på videre, kommer til å følge med deg ;)

 

Mvh

Dovregubben[/quote']

 

 

Hei Dovregubben.

 

Takk for rosende ord!

 

Halve jobben har du jo gjort allerede, ved å bestemme deg for å sette i gang. Selv tok det meg lang tid før jeg orket å begynne, men når jeg først var i gang, angret jeg veldig på at jeg ikke hadde startet før! Med en gjennomsnitlig god innsats i 2010 er jeg HELT sikker på at du vil nå ditt mål.

 

Mine beste tips er å komme seg ut å bevege seg i omtrent 30 min om dagen. Det som har fungert for meg er å gå i ca. 30 min. før frokost. Da er kroppens energilager lave og du vil forbrenne av kroppens fettlager. Andre fordeler med å ta en gåtur tidlig på dagen er at du da vil ha en høyere forbrenning i mange timer fremover!

 

mvh

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ! Tar du to trimøkter for dag fremdeles?

Jeg har hatt min første skikkelige økt i dag, siden før jul og det var bare kjempedeilig! Badstue etterpå var premie -herlig!

Men to økter for dag.... den sitter langt inne kjenner jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir en kardio-økt tidlig på dagen, og en økt med vektene utpå kvelden. Muskler forbrenner fett, så jo mer muskler, jo mer fettforbrenning :D

 

Skulle virkelig ønske jeg hadde tilgang på badstue, det savner jeg virkelig! Ingenting er så godt som å slappe av i badstua etter ei god treningsøkt.

 

Frem til nå har jeg trent hjemme med frivekter (manualer), men som en gulrot har jeg sagt at om jeg holder dietten min, så skal jeg belønne meg selv med å melde meg inn i et treningsstudio etter nyttår, så fra mandag av blir det daglige turer til det lokale treningsstudioet. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

04. januar 2010!

 

Da var det mandag igjen, og mandag betyr veiedag. Vekta viser en nedgang på 2,6 kg!

 

Jeg vil få lov til å si takk til alle dere som er så fantastiske å legge igjen et oppmuntrende spor i dagboka mi. Og til dere som forteller meg at dere blir inspirert av min kamp mot kiloene; det er ingenting som gleder meg mer!

 

Til slutt vil jeg få ønske dere alle et riktig godt nytt år :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Du er fremdeles helt rå!!!!!!

Jeg har ikke turt å gå på vekta ennå, men jeg trener for livet, begynner på nytt internettkurs i uke 3.

Jeg synes det er ok at jeg har litt meldeplikt...

Fikk sånn Tanitavekt i julegave, det er så spennende å følge med om muskelmassen holder seg selv om man går ned i vekt. Det er jo av stor betydning for fettforbrenningen at man beholder muskelmassen- eller aller helst bygger ennå mer.

Går du på kurs Leeplay?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

04. januar 2010!

 

Da var det mandag igjen, og mandag betyr veiedag. Vekta viser en nedgang på 2,6 kg!

 

 

fy søøøren du er jo helt RÅ!!!!! er kjempeimponert over deg!!!! du må ha en sinnsykt sterk psyke hvertfall!!!! stå på!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Du er fremdeles helt rå!!!!!!

Jeg har ikke turt å gå på vekta ennå' date=' men jeg trener for livet, begynner på nytt internettkurs i uke 3.

Jeg synes det er ok at jeg har litt meldeplikt...

Fikk sånn Tanitavekt i julegave, det er så spennende å følge med om muskelmassen holder seg selv om man går ned i vekt. Det er jo av stor betydning for fettforbrenningen at man beholder muskelmassen- eller aller helst bygger ennå mer.

Går du på kurs Leeplay?[/quote']

Nei, jeg gå ikke på noen form for kurs. Har bare satt i live alle erfaringene jeg har gjort meg, sammen med alt jeg kan om ernæring. Men ser absolut det du mener om "meldeplikt". Har det vel i grunn på samme måte selv. Det jeg jobber mot hele uka er å kunne gå på vekta hver mandag å være fornøyd.

 

Så fancy utstyr har jeg nok ikke gått til anskaffelse av enda, men kanskje noe å tenke på :D

 

04. januar 2010!

 

Da var det mandag igjen' date=' og mandag betyr veiedag. Vekta viser en nedgang på 2,6 kg![/quote']

 

 

fy søøøren du er jo helt RÅ!!!!! er kjempeimponert over deg!!!! du må ha en sinnsykt sterk psyke hvertfall!!!! stå på!!

 

Takk for motiverende innlegg gopia1 :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marilyn87

Jeg har nå lest hele dagboken din fra start til nå, og jeg er nesten litt målløs. Jeg skjønner virkelig ikke at det går an å være så flink!

 

Du er virkelig et godt forbilde for alle andre som vil ned i vekt. Utrolig inspirerende å lese dagboka di.

 

Jeg har selv akkurat begynt slankingen, nærmere bestemt nå på mandag 4. januar, og det hjalp veldig mye på motivasjonen å lese om deg her.

 

Å gå ned over 40 kg på så kort tid er helt utrolig, og å klare å la være å spise NOE kake eller drikke NOE brus eller spise NOE godis på så lang tid er fantastisk bra gjort.

 

Jeg gleder meg til å lese fortsettelsen, og jeg heier virkelig på deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...