Gå til innhold

Leeplay's ukes-dagbok


Gjest Leeplay

Anbefalte innlegg

Ligger på rundt 1900 kcal pr. dag, og prosentandelene av de forskjellige næringsstoffene er omtrent slik: Protein, fett, vitaminer og mineraler utgjør omlag 80%, mens karbohydratnivået ligger på rundt 10-15%.

 

Min samboer følger omrent samme diette, dog med et litt høyere inntak av kalorier og karbohydrater, pga amming. Hun har suksessivt gått ned 5 kilo på 3 uker.

 

Er imponert over at du står på og holder deg motivert, selv om du har lett for å få senebetennelse, vekta går sakte nedover og at du i tillegg har søvnproblemer. Det kan jeg ikke gjøre annet enn å beundre deg for!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 306
  • Created
  • Siste svar

Jeg skal holde meg på rundt 1900 kcal etter Gr menyen. Jeg synes det er mye mat. Jeg har aldri vært noen storspiser eller søtmons.

Er vel en av de som har slanket meg feit- ligget altfor lavt på kaloriinntak i årevis.

1000-1200 kcal. så kroppen min er nok blitt ekspert på å klare seg på sparebluss.

Og så kommer jo ferier og perioder da inntaket blir annerledes og det tolerer ikke en sånn kropp.Da er det opp i vekt med en gang. Så har jeg jo i tillegg denne isnsulinressistensen da, som jeg vet gjør alt så mye vanskeligere.

Men en ting er jeg i alle fall sikker på og det er at hadde jeg ikke passet meg så mye gjennom årene ,så ville jeg veid adskillig mer nå.

 

Nå prøver jeg å gå ned på karbonivået så skal vi se om det hjelper.

i likhet med deg, så er jeg ikke innstilt på operasjon, så dette MÅ jeg greie!

Jeg har gitt meg selv et år- frem til jul neste år!

Håper jeg får følge av noen her inne, for det gir kjempemotivasjon å ha noen å " prate " med !

I morgen er det veiedag- det blir spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til å følge deg videre, nå med litt mindre karbo.

 

Som du selv påpeker er det veldig greit å koversere med noen under en slik drastisk livsstilsendring som det vi er igjennom nå.

 

Rop ut resultatet av veiedagen daa, er spent på å høre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag og for engangs skyld kan jeg juble!!!!

 

Ned 1' date='3 kg, det har jeg ikke greid på lenge, mange år tror jeg :)

 

Tenk om det kan fortsette sånn tjohoi!!![/quote']

 

Fantastisk!! Syns jeg kjenner den følelsen du har nå. Den ekstremt gode følelsen av å ha mestret en stor oppgave. Stolt rett og slett!! Og det er en følelse jeg virkelig unner deg :)

Flink du har vært!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vettu jeg har nesten ikke ord. Du har gått ned 55 kg på 5 måneder. Det er helt utrolig. Jeg har slete i 2,5 år på mine 40 minus. Jeg har også på di årene hatt noen nedturer da. Jeg har 15 til 20 kg igjen før jeg er fornøyd.

Du må jo bare ha en vilje av stål. Jeg er mektig imponert. Stå på videre.

 

Lena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag går jeg på en rosa sky og tankene er allerede på hvordan jeg skal legge opp treninga videre. Jeg må jo som sagt være litt forsiktig for jeg får lett senebetennelser. Jeg er jo for tung, så knær og ankler får jo stor belastning.

Men jeg har jo alltid gått mye og trent både på studio og hjemme, så jeg er ganske sterk i bein og armer.

 

Kanskje du vil diskutere det litt med meg?!?

 

 

-Jeg har tilgang på "guds frie natur".

- Jeg har treningsrom i huset, som inneholder tredemølle, sykkel, elipsemaskin, romaskin, håndvekter ,matte , sit-up roller og så har jeg planlagt å kjøpe en bosuball og treningsstrikker for å få litt variasjon på styrketreningen.

 

Pr. i dag går jeg raskt på tredemølla 15-25 minutter først.Alt etter dagsform. Puls mellom 70-80 % av makspuls.Noen ganger kjører jeg intervaller med lett jogg, men tror det er litt for mye belastning for leddene ennå , forde jeg er for tung.

 

Så tar jeg sykkelen fatt , der kjører jeg det jeg greier i 6 minutter. Får pulsen opp på ca 85% av makspuls.

 

Plankeøvelsen 3 ganger 1 minutt.

 

Sit ups 3 sett med 15 repetisjoner

 

Håndvekter 5 forskjellige løft med 15 repetisjoner. 2 eller 3 sett.

 

6 minutter på romaskin eller elipsemaskin.

 

Når jeg har tid tar jeg badstue eller boblebad som premie!

 

Dette gjør jeg 3-6 ganger i uka alt etter om nattesøvnen har vært bra.

 

I tillegg så går jeg turer imed rask gange i minimum 30 minutter ofte over en time, flere ganger i uka. Er jeg "sliten" i leddene blir det mer turer og mindre i treningsrommet. Men uansett skal jeg ned dit tre ganger i uka.

 

Hva tror du om opplegget mitt? Tror du det lønner seg mest å øke kondisjonstreningen eller hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vettu jeg har nesten ikke ord. Du har gått ned 55 kg på 5 måneder. Det er helt utrolig. Jeg har slete i 2' date='5 år på mine 40 minus. Jeg har også på di årene hatt noen nedturer da. Jeg har 15 til 20 kg igjen før jeg er fornøyd.

Du må jo bare ha en vilje av stål. Jeg er mektig imponert. Stå på videre.

 

Lena[/quote']

 

Tusen takk, betyr veldig mye at noen legger igjen sånne fantastisk rosende ord i dagboka mi! :) 15-20 kg som gjenstår. Dette er overkommelig, så lenge du følger signaturen din :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Jeg har treningsrom i huset' date=' som inneholder tredemølle, sykkel, elipsemaskin, romaskin, håndvekter ,matte , sit-up roller og så har jeg planlagt å kjøpe en bosuball og treningsstrikker for å få litt variasjon på styrketreningen.[/quote']

 

Kan ikke jeg komme å bo hos deg da? Eller rettere sagt, bo i treningsrommet ditt :)

 

Men litt seriøst. Jeg leser gjennom treningen din og ser for meg at programmet jeg benytter nå, kan være ideelt, også for deg.

 

Anbefaler å lese gjennom dette heftet for å se om det faller i smak. Jeg har i alle fall merket store forbedringer allerede, og om 5 uker begynner jeg på programmet MAKS FORBRENNING :)

 

https://www.tn.no/assets/media/RYPver2_1.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda du kan bare komme! Jeg har ei hengekøye jeg kan heise opp under taket så kan du bo på hybel :)

 

Skal kikke på dette treningsprogrammet når jeg får tid senere i dag- takk skal du ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset! jeg har kjørt ut den " blekka" - har skumlest, men ikke fått tid til å gå gjennom alt.

Jeg elsker å lese om det som har har med kost, ernæring og trening å gjøre. Dette ser både seriøst og interressant ut!

 

Hvis jeg hadde vært ung i dag, så ville jeg ha satset på en utdanning innen dette feltet.......... tror det kommer til å bli flust med jobber her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset! jeg har kjørt ut den " blekka" - har skumlest' date=' men ikke fått tid til å gå gjennom alt.

Jeg elskerer å lese om det som har har med kost, ernæring og trening å gjøre. Dette ser både seriøst og interressant ut!

 

Hvis jeg hadde vært ung i dag, så ville jeg ha satset på enutdanning innen dette feltet.......... tror det kommer til å bli flust med jobber her.[/quote']

 

Jeg er nettopp i denne situasjonen, at jeg MÅ velge ny utdanning, da jeg ikke kan benytte meg av den jeg allerede har gjennomført pga ryggsmerter.

 

Sitter med et brennende ønske om å kunne utdanne meg innen ernæring og trening for så å benytte denne kunskapen til å hjelpe andre overvektige til et lettere liv. Problemet er at jeg bor i utkantsnorge og må nok tenke litt bredere mtp jobbmuligheter.

 

Håper du ble like gira som det jeg ble da jeg leste gjennom heftet. Greide ikke å starte kjapt nok. Og på "hviledagene" har jeg ikke sjans til å sitte i ro, men må ta meg en tur på tredemølla en times tid med rask gange :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du at det finnes et studium på Atlantis Medisinske Høyskole som heter kosthold og ernæring ? Du kan ta en bachelorgrad der og det beste av alt- du kan ta det som nettstudent!!!!

 

Finn hjemmesidene deres så kan du se selv:)

 

Jeg tror det er utrolig viktig at de som skal jobbe med overvektige, har kjent litt på problematikken selv. Man har et stort fortrinn iallefall.

 

Grete Roede har et seriøst kursopplegg for de som vil bli kursledere, det kan jo være et sted å starte, for å se om man liker å jobbe slik med mennesker. Jeg er helt sikker på at de trenger mannlige kursledere. Veldige mange menn vil synes det ok å ha en mannlig kursleder.

 

I Tromsø var det tidligere en mannlig kursleder( vet ikke om han er der ennå) han kjørte egne "mannekurs" det var populært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

01. februar 2010

 

Da er det mandag igjen og klart for dagens veiing. Vekta viser en nedgang på.. (trommevirvel) minus 2,3 kg :( Og total vekt er nå 97,2 kg.

 

(det gir en total nedgang på 57,4 kg)

 

Det kunne virkelig ikke gått bedre denne uken, for jeg har virkelig tatt meg ut maksimalt mtp på trening. Gleder meg til å gå på gym'en. Dagene det er satt opp "hviledag" på treningsprogrammet mitt greier jeg ikke å sitte stille, så jeg har flere ganger endt opp med en times gange på mølla på disse dagene :)

 

Har merket meg at min kamp mot kiloene har inspirert mange i mitt nærmiljø til å tenke på sin egen helse og sine ekstra vekt. Ingenting er bedre enn dette og jeg føler meg stolt over å kunne gi min kunnskap videre til mennesker som vil ha den!

 

Til slutt vil jeg si at jeg er utrolig takknemlig for alle de flotte innleggene som dere legger igjen, som respons på dagboken min. Dette inspirer meg og er små lyspunkt gjennom uken. Håper dere fortsetter med dette :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har gitt masse motivasjon til meg, og i løpet av 14 dager, både med trening og rett kosthold, så er jeg 12 kg lettere :(

 

Har god bacup hos familie og venner, hjelper det og :)

 

Stå på videre, og etter som jeg forstår på ekspertene , så begynner den virkelige jobben når man kommer ned, for å holde ønsket vekt , så gi deg ikke :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med et nytt supert resultat!!:(

Du er jo suverent flink til å trene og det gir jo resultater.

jeg merker veldig god forskjell selv også. Spretter opp trapper og har masse energi. Kroppsfasongen endrer seg også sakte men sikkert. Har vel gått inn ca 60 cm siden jeg startet i høst.

 

Det har vært en travel helg, men jeg har fått lest gjennom programmet du tipset meg om. Spennende!

Jeg skal ut å reise denne uka så nå er det litt hektisk, men når jeg da er tilbake så skal jeg se om jeg kan legge opp treningen min i tråd med dette .

Men jeg har bare håndmanualer, hva tror du om det?

 

Har du prøvd å bruke proteinpulver/ bars eller kreatin som hjelpemidler i tillegg til kostholdet ditt?

 

Ha en fin dag fortsatt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker og bukker :(

 

Ingen problem å bruke kun manualer i dette programmet. Anbefaler deg å ta en titt på http://www.tn.no for å se på alternative øvelser som erstatning for de du må ha stang på :)

 

Benytter meg hovedsaklig av Proteinfabrikkens Whey Tech for å sikre et høyt og godt proteininntak!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriver som regel ikke i dagboka, annet enn på veiedager eller om noen legger igjen en hilsen. Men nå har det skjedd viktige ting som jeg vil dele med dere.

 

Snakket med kirurgisk poliklinikk på sykehuset i Ålesund i dag. Har i grunn vært bestemt på dette ganske lenge, men i dag ga jeg altså beskjed om at noen andre kunne overta min plass i køen til gastric bypass. Jeg veier pr. mandag 01.02, 97,2 kg og min høyde er 1.82, så en opereasjon har vært uaktuelt lenge.

 

Var også hos lege i går for å kosultere mtp mitt vekttap. Her var det bare lovord å høste. Fikk også et par tips på kjøpet ang. kosttilskudd.

 

Jeg har igjen 13,3 kg igjen før jeg når det målet jeg satte meg da jeg begynte (85 kg) Etter planen er jeg der rundt midten av mars. (skal legge ut før- og etterbilder nå snart)

 

Når jeg er kommet dit blir det overhengende og langsiktige målet å bygge muskler for å få en best mulig fysikk. Vil selvfølgelig legge igjen ukentlige oppdateringer selv om jeg etterhver ikke er overvektig, hvis dette kan være til inspirasjon for andre. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

GRATULERER!!

UTROLIG IMPONERENDE det du har prestert.....det er bare til å tå av seg hatten for deg:)) Det må jo være fantastisk å avbestille opr. for du har klart å løse "problemet "selv!!!! Helt fantastisk:) Du kan være så stolt, så stolt...

 

Blir veldig inspirert/ motivert av deg. Jeg veide 147 kg 4. januar og har gått ned til 138.8 kg igår ( -8,2 ) Imorgen begynner jeg på nett- kurs. Jeg vet det er en lang vei å gå, men slike som deg viser at det er mulig å gjennomføre....

Ha en fin uke!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du har tatt en flott avgjørelse- gratulerer!!!

 

Jeg er jo i samme båt, men håper jeg skal greie dette på et år!

 

Det er ca. 40 kg og det er jo mye mindre enn du har greid på noen få måneder...... JEG SKAL GREIE DET :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ,så har jeg vært på vekta da... dessverre ikke samme resultatene som i forrige uke, men et halvt kilo ned er jo litt i alle fall...jeg står på videre!

 

Motivasjonen er i alle fall på topp! Og mister jeg noe av den, så bare minner jeg meg selv på hva du har greid og da vet jeg at det umulige er mulig :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er bare helt imponert og utrolig glad for at Leeplay har fått det til.

Du viser absolutt at det går ann. Jeg har nå jobbet i 2 år og tatt av 25 kg netto. Hadde en dårlig periode i andre halvdel av 09 som fører til at jeg nå har noen oppigjenkg. Jeg har hele tiden strevd med at jeg går seint ned. Har ca 20 kg igjen tenker jeg.

 

Å ta av så mye fra september til nå som du har gjort Leeplay er jo rene slankekrigen.

 

Tusen takk for at du viser at det er mulig.

Gratulerer med avgjørelsen om å kutte operasjon. En mye bedre måte du har valgt synes jeg. Tenk all bivirkningene du slipper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk alle sammen, tusen takk!

 

Er så innmari stolt over å kunne være til inspirasjon for andre som er i og har vært i samme situasjon som meg.

 

Det jeg tenker på for tia er å velge meg en utdanning. Som "Solvik" var inne på i et innlegg lengre oppe her, har jeg tenkt en del på bachelor i ernæringsfysiologi. For jeg kunne virkelig tenke meg å jobbe med overvektsproblematikk i årene fremover.

 

Men på samme måte som med slankingen så koster det litt å begynne med studiene. Vet jo godt at det vil lønne seg på lang sikt, men så var det å begynne da......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

08. februar

 

Mandag er veiedag og vekta viser en nedgang på 1,8 kg denne uken.

 

Samtidig kjenner jeg godt at mitt nye treningsprogram gjør at muskelmassen vokser gradvis samtidig som fettprosenten går nedover, så dette gir en utrolig motivasjon til videre jobbing mot mitt endelige mål. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Hei Leeplay :P

Gratulerer, du er så utrolig flink. Jeg er helt stum av beundring over hva du har klart!! Du er en av de som har gitt meg troen på at dette skal jeg også klare.....

Ønsker deg en flott uke!

 

( kvinne 41 år, skal ned fra 147 til 60kg )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...