Gå til innhold

Leeplay's ukes-dagbok


Gjest Leeplay

Anbefalte innlegg

Gjest FruFleksnes

Hei igjen!

Leeplay er et utrolig bra nick, lett å huske......det var det først jeg la merke til da jeg var ny på forumet i jan-2010

 

Men mitt Fleksnes blir bare mer og mer komisk, 2. febr skriver du at du har snakket med sykehuset....og da svarer "Fleksnes" GRATULERER, DET ER BARE TIL Å TA AV SEG HATTEN FOR DEG........ ( hehe, det var den brunrutete du vet...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 306
  • Created
  • Siste svar
Hei igjen!

Leeplay er et utrolig bra nick' date=' lett å huske......det var det først jeg la merke til da jeg var ny på forumet i jan-2010

 

Men mitt Fleksnes blir bare mer og mer komisk, 2. febr skriver du at du har snakket med sykehuset....og da svarer "Fleksnes" GRATULERER, DET ER BARE TIL Å TA AV SEG HATTEN FOR DEG........ ( hehe, det var den brunrutete du vet...)[/quote']

 

Haha, den var dagens!! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Heisann!

Ønsker deg også en riktig god helg. Her holdes riktig fokus hele uken igjennom.... har ikke vurdert å spise noe ekstra siden jeg startet på min livsstilsendring. DET ER NÅ ELLER ALDRI, HELSEN TÅLER IKKE MER KAKER OG SJOKOLADE. Og helgene er like hyggelig uten :o:)

 

Klem fra Caroline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22. februar

 

Da er det på tide med en oppdatering. Vekta viser nok en gang nedgang, denne gangen minus 1,4 kg.

 

Det jeg merker meg er at jeg går merkabart ned i fettprosent, men ikke i antall kilo. Har fokusert veldig på vektløfting siste ukene, og merker definitivt virkningen av dette. Lårene er steinharde, leggmuskulaturen er blitt veldig definert, samt at blodårene på armer og bryst veldig synlig under trening. :)

 

Nå er det kun 7,1 kg igjen før jeg når det O' store målet på 85 kg. Så om ca 1 mnd, jenter, har jeg etter planen gått ned 70 kg, så her er det virkelig håp for alle! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har greid det igjen!!!!! Helt utrolig hvordan du står på uke etter uke.

Tenk du har slanket bort et helt menneske i vekt. Fantastisk !

 

Jeg har så vidt kommet i siget med programmet, men jeg har jo trent vekter hele tiden, så det er ikke så innmari stor forskjell.

Jeg sliter nok litt med å vite om teknikken er riktig på de nye øvelsene, men det kommer vel etter hvert.

 

Jeg har også intensivert kondisjonstreningen. Oppvarming 6-10 min. moderat gange.Så kjører jeg intervaller 4 ganger 4 min. med 85 % av makspuls og 3 min. i mellom på 70 % av maks.

Og så går jeg rolig igjen 6-10 min.

Jeg har vært så plaget med senebetennelser og kramper i leggene, men etter at jeg er blitt flinkere å "gå meg ned" så har ikke dette vært et problem.

 

Jeg merker også veldig godt at kroppen endrer fasong og blir fastere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Heisann!!

Fantastisk bra resultat igjen, du er bare kongen her inne på forumet!!!!!!

Tenk om en måned kan du nå målet ditt, nesten litt synd for oss andre for da forsvinner du vel fra forumet.....

Har du begynt å tenke litt på hvordan du skal spise, trene osv. når du har nådd din trivselsvekt?

Ønsker deg en fin uke!

 

PS! Gleder meg til bildene :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk!! Tusen takk for kjempeflotte innlegg!

 

Selv om jeg når min trivselsvekt, så forsvinner jeg nok ikke. Jeg kommer fortsatt til å føre ukentlig logg i lang tid fremover, dog uten fokus på vektnedgang, men fortsatt stort fokus på trening og kosthold :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du "lover" å holde deg her, for du er jo motivator nummer 1, for meg og sikkert mange,mange andre ;)

Og det er jo faktisk en stor jobb å holde vekta og formen etter at du har nådd målet . Det blir spennende å følge deg videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har lest en del av tråden din her og må si jeg er imponert:)

artig å lese hvordan veien har vært er en stor inspirasjon synes jeg

 

føler at motivasjoen min stiger ved å lese at du snart har klart det hehe

Gratulerer så mye

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest hver side siden begynnelse og ... jeg bare sitter her og jeg er så imponert av din vilje, styrke og så modig du er! ;)

 

Jeg må selv gå ned 42kg... og har gått ned ca 3-3,5kg siden begynnelse av Januar...

 

Men jeg har så lyst til å følge etter deg, du er så flink!! *big round of applause*

 

Tror at hver gang jeg blir deprimert, jeg skal lese din tråd og få styrke av det, oh yes!! ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Hei Leeplay!!

Har hatt dataproblemer, nettet har vært nede i perioder, og når jeg endelig har kunnet logge meg på, har jeg fallt ut av siden før svar til dere er sendt....

Men jeg prøver igjen jeg!!

Ang det å kjøpe klær som er for små, så er det en motivasjonsfaktor, helt klart!! Saken er den at jeg har et eget garderobeskap (på gjesterommet) fullt av flotte antrekk som er for små, gleder meg stort til å kunne begynne å bruke fra det skapet.

 

Ellers har jeg det bra om dagen. min trening kan ikke sammenlignes med de øktene du tar. Har en ryggvirvel som er sklidd ut av ryggsøylen så jeg må ta hensyn til det, så ikke tilstanden forverres. Trener på en POWERRIDER, et treningsapparat kjøpt på TV-SHOP for MANGE år siden....men den er helt super den!!!

Ellers planlegger jeg å begynne å svømme igjen. Som helt ung var jeg aktiv svømmer, jobbet i mange år som svømmeinstruktør. Svømming er en flott måte å trene på, som jeg trives veldig med....MEN jeg vil litt mer ned i vekt før jeg stiller i badedrakt.....kjenner de fleste i miljøet og for meg er det vanskelig å stå der i badedrakt så tung!!

FLINKE, FLINKE DEG ;) Det nærmer seg målet ditt, sikkert utrolig stort....Alt må jo føles lettere nå, og du har sikkert fått masse positive tilbakemeldinger fra omgivelsene. Eller er folk redd for å gi ros?? Skriv og fortell :)

 

Ha en flott uke Terje!!

Klem Caroline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest hver side siden begynnelse og ... jeg bare sitter her og jeg er så imponert av din vilje' date=' styrke og så modig du er! ;)

 

Jeg må selv gå ned 42kg... og har gått ned ca 3-3,5kg siden begynnelse av Januar...

 

Men jeg har så lyst til å følge etter deg, du er så flink!! *big round of applause*

 

Tror at hver gang jeg blir deprimert, jeg skal lese din tråd og få styrke av det, oh yes!! ^^[/quote']

 

 

Tusen takk for kjempefine ord Domilla, det er ufattelig godt å få høre sånt!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Leeplay!!

Har hatt dataproblemer' date=' nettet har vært nede i perioder, og når jeg endelig har kunnet logge meg på, har jeg fallt ut av siden før svar til dere er sendt....

Men jeg prøver igjen jeg!!

Ang det å kjøpe klær som er for små, så er det en motivasjonsfaktor, helt klart!! Saken er den at jeg har et eget garderobeskap (på gjesterommet) fullt av flotte antrekk som er for små, gleder meg stort til å kunne begynne å bruke fra det skapet.

 

Ellers har jeg det bra om dagen. min trening kan ikke sammenlignes med de øktene du tar. Har en ryggvirvel som er sklidd ut av ryggsøylen så jeg må ta hensyn til det, så ikke tilstanden forverres. Trener på en POWERRIDER, et treningsapparat kjøpt på TV-SHOP for MANGE år siden....men den er helt super den!!!

Ellers planlegger jeg å begynne å svømme igjen. Som helt ung var jeg aktiv svømmer, jobbet i mange år som svømmeinstruktør. Svømming er en flott måte å trene på, som jeg trives veldig med....MEN jeg vil litt mer ned i vekt før jeg stiller i badedrakt.....kjenner de fleste i miljøet og for meg er det vanskelig å stå der i badedrakt så tung!!

FLINKE, FLINKE DEG ;) Det nærmer seg målet ditt, sikkert utrolig stort....Alt må jo føles lettere nå, og du har sikkert fått masse positive tilbakemeldinger fra omgivelsene. Eller er folk redd for å gi ros?? Skriv og fortell :)

 

Ha en flott uke Terje!!

Klem Caroline[/quote']

Svømming ja.. er det noe jeg savner, så er det svømming. Føler nok litt som deg, at det koster enormt å vise seg offentlig med så lite klær som man har i en svømmehall. Men den tiden kommer den også, jeg trøster meg med det. (man må jo "showe" litt med musklene en bygger)

 

Ja, jeg ser målet mitt nærme seg nå, så i slutten av mars så skal det stå 85 kg, om alt går som planlagt! Ikke sikkert jeg stopper der da. Muuulig jeg tar 5 kilo til om det viser seg at det er nødvendig.

 

Når det kommer til ros har det ikke vær helt overveldende. Ikke misforstå, de som sier noe har kun utelukkende positive tilbakemeldinger, nærmest overveldende positivt, men jeg aner nok at det er mange som vil si noe, men ikke helt får seg til å gjøre det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så enige med dere at svømming er en deilig aktivitet. Jeg var alltid den som kom sist opp av vannet....men det var før !

Nå går jeg ikke i bassenget eller i sjøen på offentlige steder ;)

 

Det slår meg at dette er jo en del av den vonde sirkelen man er i som overvektig, man slutter å gjøre sånne ting og det er jo med på å gjøre at aktivitetsnivået synker generelt. Og så blir man større og større og flere og flere aktiviteter utelukkes. Man tenker alt for mye på hva andre mener.

 

Jeg har hatt en sånn greie når det gjelder trapper og heis. Jeg har tenkt at , nei heis kan jeg ikke ta, for da vil alle tro jeg er feit forde jeg er lat.... så jeg har pest meg opp trapper og kommet svett og oppkavet til tannlege, lege etc.

For det er ingen som har kunnet se på meg at jeg trener minst 3 ganger i uka og går masse tur i tillegg.

 

Det er mange årsaker til at man legger på seg, akkurat det skulle jeg gjerne ha fått ut på en førsteside en gang!

Som en dame sa på TV her om dagen;" det er jo ingen som VIL gå rundt å være feit".

Denne uka har jeg 16 trimpoeng, men vekta viser ikke nedgang. Men den viser også at jeg har mer vann og mer muskler, faktisk over 3 kg til sammen, men surt er det at tallet blir stående på det samme. Men jeg krymper :)

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Hei Leeplay og solvik ;)

Endelig helg, heeerlig!!!

 

Leeplay! Når man har gått mye ned i vekt er det fantastisk å få komplimenter, for en er jo så stolt over resultatet. Helt riktig det du skriver, enten er folk veldig positiv og gir uttrykk for det, men mange sier ikke noe. Akkurat som om de er redd for å si noe, tenker kanskje en er blitt syk. Det er helt merkelig!! Gikk selv ned fra 100,2 til 67 kg 1993- 95. Samtidig har en folk rundt seg som sier det som passer dem!!!! Glemmer aldri den augustdagen i 1993. En meget myndig kollega av meg og jeg var alene på kontoret og så sier hun til meg " Vet du Caroline, du er altfor pen til å være så tykk som du er nå. Du må begynne å slanke deg" Jeg ble satt helt ut av spill, klarte ikke si noe. Husker jeg gråt i bilen hjemover. Senere den dagen kom "fighteren" i meg frem, tenkte dette skal jeg klare.....

 

solvik! Så sant så sant det du skriver!! Det ER en vond sirkel....og man slutter med mye av det man før opplevde som kjekt. Hele spontaniteten forsvinner....det er ikke bare til å gå ned på stranden feks, for jeg har ikke badetøy som passer, mens venninnene mine enkelt og greit tar på seg en av sine fargerike, små bikinier.....

Du er KJEMPEFLINK å trene og jeg ønsker inderlig at du får se resultater på vekten.

DET FORTJENER DU :) :)

 

Riktig god helg og kos dere!!!!

Klem Caroline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har så rett id et dere sier om "onde sirkler". Det er jo som nevnt ingen som faktisk VIL være overvektig, men det er jaggu ingen enkel jobb å komme seg ut av dette uføret.

 

Vet du Caroline, jeg kjente klump i halsen og fikk en forferdelig medfølelse da jeg leste om den forferdelige kommentaren du fikk. Virkelig ingen god følelse, som så mange av oss har hørt maken til så mange ganger.

 

Ellers så har jeg nå 2 treningsøkter igjen av mitt første 6-ukers Release Your Potential-programmet. Etter dette blir det en ukes treningspause (for at kroppen skal hente seg inn igjen) før jeg kjører på med 6 nye uker i samme knallharde stil! :) Gleder meg!!

 

Bare for å legge lista i passelig himmelhøyde satte jeg meg et endelig mål jeg har å jobbe mot:

 

"REDUSERE FETTPROSENTEN SÅ MAGEMUSKLENE ER GODT SYNLIGE, SAMT BYGGE MEST MULIG MUSKELMASSE"

 

Tidsaspektet her er 15 måneder, så her er det ingen plass til unnasluntring!

 

God helg ønskes dere alle ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at du koser deg med tanken om å kunne vise frem en frisk og muskuløs kropp, det synes jeg er flott!

Du har virkelig fortjent å ha litt "showoff" når du har nådd målet ditt:)

 

Jeg har fulgt Release your potential programmet i to uker og jeg synes det er veldig bra for meg. I tillegg har jeg intensivert kondisjonstreningen mye. Kjører 10 min oppvarming,4 ganger 4 min. intervaller på 85% av makspuls og tre minutters mellom på 70%av maks.

Merker at kondisjonen har økt og musklene vokser!!!:)

 

Skal kjøre uke tre fra i morgen.

 

Men så skal jeg ut på tur fra lørdag - det blir litt verre den uka :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leeplay

01. mars

 

ENDELIG! Gikk på vekta med store forhåpninger i dag, og ble ikke skuffet. Har gått ned 2,7 kilo og min vekt er nå nede i 89 kilo.

 

Har trent knallhardt denne uken og vært 100% fokusert på målet mitt hvert eneste minutt gjennom hele uken. ELSKER denne livsstilen. Trening, rene råvarer, matlaging.. rett og slett noe jeg kan leve med, i motsetning til tidligere slankeforsøk og utallige mislykkede dietter.

 

Så nå er det bare å ta fatt på ei ny uke med friskt mot og en motivasjon som er høyere enn noensinne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Heisann!!

Kjempeflott resultat og helt klart fortjent, med den utrolige innsatsen din :D:) :)

Og tenk nå er du kommet over på "80-kilo tallet", nesten litt magisk det å se et nytt 10-kilo, iallefall er det det for meg....Jeg er så glad på dine vegne!! Nå er du topp motivert for en ny uke.....

 

 

Klem Caroline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solvik

I dag har jeg veiedag og endelig har jeg fått et resultat som jeg kan være stolt av , det gjør sååååååå godt :D

Minus 1,4 kg det er bra til å være meg! Jeg har økt proteininntaket, tror rett og slett at det er grunnen.

Skal prøve å være flink med det videre.. men nå skal jeg ut å reise en uke fra lørdag- jeg grugleder meg!

Men joggesko og treningstøy skal med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Hei Leeplay og solvik!!

Ønsker dere en riktig god helg ;)

Tidligere idag hadde vi snøstorm og har virkelig fått bruke kreftene på snømåking. Helt fantastisk å kunne gjøre den tunge jobben, kjenne kroppen jobbe.....for 2 mndr siden hadde det vært helt umulig....formen blir bedre og bedre for hver uke!!

Helt fantastisk :)

 

PS! solvik: har du egen tråd her på forumet? Finner deg ikke!

GOD HELG!

Klem Caroline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere.

Jeg ser dere snakker om det å få komplimenter. Jeg er av de som konsekvent ikke kommenterer når noen har gått ned. Det er fordi det er det værste jeg vet å få selv! Jeg hater å få kommentarer når jeg går ned. Jeg har fått så mange sånne kommentarer opp igjennom og det har vært så tøft. De få som klarer å gi tilbakemeldinger som viser epati er hyggelig. Så tenk på det neste gang dere har noen rundt dere som ikke sier noe, kansje det er like mye omsorg i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...