Gå til innhold

Leeplay's ukes-dagbok


Gjest Leeplay

Anbefalte innlegg

Gjest Leeplay

God helg til dere også, håper dere får en strålende flott helg med fokus på kosthold og trening ;)

 

Er jo helt fantastisk at du kjenner på kroppen at ting blir lettere å utføre i det daglige. Av egen erfaring har dette motivert meg masse i min kamp mot kiloene!

 

Når det gjelder kommentarer om vektnedgang er jeg av den oppfatningen at det virker motiverende. Jeg blir i alle fall veldig inspirert til å kjempe videre mot den kroppen jeg ønsker når mennesker rundt meg kommer med flotte kommentarer om jobben jeg har lagt ned og endringene det har resultert i :)

 

GOD HELG TIL DERE ALLE!

Hilen fra Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 306
  • Created
  • Siste svar
Gjest FruFleksnes

Hei Leeplay og steg!!

Der må jeg si meg enig med Leeplay!! For meg også er det FLOTT MED TILBAKEMELDINGER og ros når medmennesker ser jeg har gått ned i vekt. Aldri er min selvtillitt så god som når jeg reduserer vekten. Det gir meg veldig styrke/ mestringsfølelse å klare det. Husker jeg lærte under min utdannelse at man skal ha god selvtillit for å stå ansikt til ansikt med en person og takke for ros av seg selv!! En vanlig kommentar kan være: "Så fin du er på håret" og han/ hun svarer: "Nei hjelpe meg, har jo ikke vasket det på mange dager" istedenfor å svare: "Tusen takk, det var hyggelig sagt". Det er nå engang slik her i Norge at vi skal ikke tro vi er noe......

 

Hilsen Caroline:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei vi skal ikke tro at vi er noe,hvis vi ikke er innbakt med super selvfølelse fra starten,er det ikke så enkelt å tilegne seg det.Vi skal heller ikke vise sterke følelser glede eller være trist,det er svakhet.

 

Men her hyller vi de som klarer nye utfordringer og de som sliter.Super dyktige folk som jobber mot nye mål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er faktisk ikke når en går ned, men for mange som slanker seg er det å gå opp igjen ganske kjent. Og jeg har syntes at det er fryktelig å møte samme menneskene som har sagt noe om hvor fin jeg var som slank igjen når jeg har lagt på meg igjen. Jeg har både tro på meg selv og får mye tilbakemeldinger. Jeg har en jobb der jeg stort sett er på utstilling og får tilbakemeldinger hele tiden. Jeg får daglig positive tilbakemeldinger om utseende. Men jeg mener generelt at det er bedre å gi positive tilbakemeldinger om hvordan man er, enn om hvordan man ser ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leeplay

08. mars

 

Gikk på vekta i dag, vel viten om at jeg har virkelig gjort jobben min denne uka. Konsentrert og stort fokus hele tiden har nok en gang gitt meg et flott resultat: vekta viser en nedgang på 2,1 kilo denne uka. Totalt gir dette en nedgang på 67,7 kilo og jeg veier i dag 86,9 kilo.

 

Begynner forøvrig på nytt treningsprogram i dag. Treningsmengde, intensitet og tyngde på vektene er mye tyngre nå enn det første programmet. Dette er en kombinasjon av fettforbrenning og muskelbygging/bevaring. Skal følge dette programmet i 6 uker, for så å gå over til et rent muskelbyggende program.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Hei!

Så superflink du er:) Ja du gjør jobben din!!!!!!!!!!!!!! Nå nærmer det seg målet :)Lykke til med det nye trenings programmet ditt. Det er der nøkkelen til en flott kropp ligger!! DU ER BARE SÅ FLINK FLINK FLINK ;):) Ha en flott uke!

 

Klem fra Caroline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Hei!!

Hvor er det blitt av solvik? Kanskje på ferie? Har ikke sett henne(?) skrive her på en stund...... Håper det går bra iallefall.

 

Hilsen Caroline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leeplay

Solvik kommer tilbake vettu :D

 

Men, selv om det er min tråd, få lov til å gi deg masse ros for din innsats på veien mot en kropp og helse du kan leve med. Var inne på tråden din å leste. Skrev et relativt langt svar også, men som udu selv har erfart forsvant innlegget på et eller annet vis :D

 

Ellers da, livet behandler deg bra? :D

 

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Takker for det! Jeg er så glad om dagen, har ikke hatt det så bra på mange år :D Å endre min livsstil er det smarteste jeg har gjort...visste selvsagt at helsen kom til å bedre seg, men hadde ikke drømt om at jeg kom til å bli så mye bedre på 2 mndr. Var hos legen på tirs og fikk masse skryt. Mitt høye blodtrykk er blitt normalt, ingen smerte i knærne lenger, kan løpe opp trappene i huset og puste normalt, ryggsmertene er vesentlig mindre. Jeg var veldig frustrert over alt jeg slet med.....så snakk om helse-gevinst. Og på mandag vasket jeg huset mitt selv for første gang på over et år !!!!!! Tenk jeg klarte ikke å vaske selv, nå er det bare flott å bruke kroppen.

 

Data er ikke til å stole på...det viser seg igjen og igjen. Jeg går jo på GR nettkurs og må føre matlogg på sidene her. På tirs forsvant alle produktene jeg har lagt til under "legg til egen matvare", altså produkter jeg bruker som ikke står på GR sine lister. Har brukt mye tid på å legge det inn med info om kcal, karbo, protein og fett i hvert produkt. Har sendt mail frem og tilbake til teknisk support.....de jobber med saken.

 

Håper det står bra til hos deg....du trener og trener og holder på med innspurten nå :D

Du er en sånn som virkelig motiverer meg. Jeg kunne ønske du var i startfasen nå, ha litt konkurranse.... men du er selvsagt glad du er nesten i mål!!!

 

Klem fra Caroline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leeplay

Er så godt å høre alle helsefordelene du ser nå! :D

 

Jeg kan forsikre deg om at jeg kommer til å være fast innslag på forumet i minst et år ennå. Følgende mål er satt for 2010: Null alkohol. Null brus. Null usunn mat. Jobbe mot en maksimalt forbedret fysikk!

 

Legger ut bilde av meg selv, før og etter, omtrent om 7-14 dager. Håper dette motiverer til videre jobbing med vektnedgangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leeplay

15. mars

 

Har i grunn vært spent på vektnedgangen den siste uken, da jeg har økt matinntaket (les: proteininntaket) betraktelig. Men den nye diette og det nye treningsprogrammet viste seg altså å være fantastisk: Har gått ned 1,3 kilo og har mye mer power på treningene, samt at musklene bevares under vektnedgangen.

 

Gjenstår 0,6 kilo til det jeg satte meg som mål, men må nok innse at jeg må ned ytterligere 5 kilo om jeg skal ha et lite håp om definerte muskler i løpet av 2010.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjemperesultater på deg som vanlig! Du er bare superflink!!!

 

Har hatt en fin uke i Portugal, med lange turer hver dag. Men nå er det på'n igjen!

Gleder meg faktisk!

 

Og du...... nå må du ikke presse vekta for langt ned, husk at du skal leve med dette! Tipper du er ganske flott nå!!!:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!!

Hvor er det blitt av solvik? Kanskje på ferie? Har ikke sett henne(?) skrive her på en stund...... Håper det går bra iallefall.

 

Hilsen Caroline

 

så hyggelig at noen savner meg litt!!!:(

 

Jeg har vært en uke i Portugal og kost meg. Ikke verdens beste vær, men varmere enn her hjemme.

Har vurdert å lage min egen tråd.....kanskje det er lurt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leeplay

Takk for det Solvik! Minus 1 kg denne uka var faktisk mer enn jeg hadde forventet med tanke på det nye kostholdet. Skal følge dette kostholdet og denne treningen i 5 uker til, før jeg gjør endringer i kostinntaket. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Ble litt nysgjerrig på dette "nye kostholdet" ditt!

 

Greier du å få inn mer proteiner gjennom vanlig mat eller fyller du på med litt proteinshakes?

 

De nye produktene "YT" fra Tine, har du vært borti dem?

Jeg har testet dem litt og synes de er veldig gode som avveksling, men de er ganske dyre synes jeg.

 

Har forstått det slik at du trener på studio nå. I noen miljøer er det fokus på dette med Kreatin som kosttilskudd når du skal bygge muskler, har du noe erfaring i forhold til det?

 

På Trim.no fins en del bra artikler om dette blandt annet. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leeplay

Her er mine proteinkilder gjennom en dag:

 

08.00 - 45 g. proteinshake

10.00 - 150 g. kyllingfilèt

12.00 - 120 g. tunfisk

15.30 - 45 g. proteinshake

17.00 - 150 g. kyllingfilèt

20.00 - 120 g. tunfisk

 

Dette utgjør ca. 190 g. protein pr. dag og tilsvarer ca. 1000 kcal av det totale kaloriinntaket.

 

Kreatin tenker jeg ikke på så lenge jeg er på "deffing" (samme som slanking, bare i veldig mye mindre tempo, med hovedfokus på å bevare muskelmasse). Men når jeg går over til utelukkende muskelbygging, blir kreatin en del av mitt kosthold.

 

Har trent i treningsstudio i ca 2 mnd. nå (fra da jeg begynte med RYP)

 

Alle YT-produkter inneholder mer karbohydrater enn protein, så disse holder jeg meg ganske enkelt unna. Både Proteinfabrikken og Gymgrossisten selger produkter som virker bedre til de samme formålene.

 

I tillegg til iform.no, så anbefaler jeg også trim.no og treningsforum.no. Her finnes ekstreme mengder informasjon om trening og kosthold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må jeg si, en lur sammensetning av proteiner. Du får i deg mye uten å måtte spise enorme mengder mat.

 

Da jeg var til utredning hos Fedon, så mente han at jeg burde spise minst 1 gram protein for hvert kilo kroppsvekt. Det prøver jeg nå. Bruker også proteinshakes, for ellers blir det rett og slett for mye mat-mat.

 

Er enig at disse Yt produktene inneholder for mye karbo, skummelt for meg med insulinressistens.

 

Ha en fin og aktiv dag fortsatt!! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leeplay

1 g protein pr kg kroppsvekt er i grunn litt på grensen. Hadde virkelig ikke skadet om du kanskje økte til ca. 1,5 g pr kg.

 

Selv ligger jeg på omtrent 2,3 til 2,5 gram pr kilo kroppsvekt. Dette kommer jeg til å øke til 3 til 3,5 gram når jeg er ferdig på deffingen.

 

Satt å tenkte litt her, å jaggu er det ikke bare 0,6 kilo til mitt første store mål på 85 kilo da gitt. Er i grunn helt ufattelig å tenke på nå, at for "bare" et halvt år siden veide jeg 154,6 kilo og var godt inne i køen til en slankeopperasjon.

 

En liten ting til jeg la merke til i tråden min er at jeg ikke har nevnt alderen min.. Men før jeg sier dette, hadde det vært morsomt å høre hvilken alder dere hadde sett for dere at jeg hadde. :(

 

Ønskere deg en fin kveld, Solvik :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Heisann!

Nå har jeg ikke "kjent" deg mer enn noen uker, men jeg har sett for meg at du er mellom 35 og 40 år. Du har et lite barn, ønsker litt synlige muskler.....vel, det kan man jo om man er 55 år også......Nå er jeg veldig spent :(

 

PS: solvik nå må du skynde deg å komme med ditt forslag, så vi slipper å vente så lenge!!

 

Hilsen Caro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy søren....skummet akkurat igjennom tråden din. Du er jo helt fantastisk. Bøyer med i støvet...tar bølgen....applauderer....det siste halvåret ditt har vært helt rått....

 

Eneste "problemet" ditt må jo være at ingen hilser på deg lenger...kan jo ikke være noen som kjenner deg igjen når du går rundt i nabolaget, alle lurer vel på hvem den nye nabon er...hehe...

 

Fantastisk!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det har vært så deilig befriende her inne, at vi bare stiller på likt som mennesker.Dette med alder er jo bare et tall. Du kan treffe gamle 30-åringer og unge 60 åringer..... og her inne er vi "bare" opptatt av en ting- vekta og formen! Det var forresten to ting :D:) :)

Men jeg skjønner at du stiller meg litt til veggs nå!......

 

Jeg tror du er mellom 27 -35 år. Og jeg tror du er flott :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leeplay

Du har helt rett Solvik, alder er bare et tall! Det gir kun vage forutsetninger for hvordan man er i livet generelt.

 

Når det kommer til min alder derimot, er jeg nødt til å si at dere får vente noen dager til.. På førstkommende mandag for å være mer nøyaktig. Men til gjengjeld så eksponerer jeg meg selv helt og legger også ut bilde av meg selv.

 

Frem til da hadde det vært morsomt å høre med dere andre som er innom tråden min også, om hvilken alder dere hadde sett for dere at jeg hadde, og ellers hvilke oppfatninger dere har av meg. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leeplay
Fy søren....skummet akkurat igjennom tråden din. Du er jo helt fantastisk. Bøyer med i støvet...tar bølgen....applauderer....det siste halvåret ditt har vært helt rått....

 

Eneste "problemet" ditt må jo være at ingen hilser på deg lenger...kan jo ikke være noen som kjenner deg igjen når du går rundt i nabolaget' date=' alle lurer vel på hvem den nye nabon er...hehe...

 

Fantastisk!!![/quote']

 

Takk!! Tusen takk!! :(

 

Det siste året, har som du sier, vært beinhardt mtp fokus på mat og trening. Men så ser jeg jo resultatene også. :D

 

Hehe, det er faktisk mange som ikke har kjent meg igjen og flere som har måtte sett både to og tre ganger før de har skjønt hvem jeg er. Dette har nok med å gjøre at jeg på ingen måte har lagt ut nye bilder av meg selv til en stadighet på nettsteder som facebbok o.l., samt jeg har vært hjemme veldig mye grunnet barnefødsel.

 

Men det er jo bare morsomt når folk da faktisk SER hvem jeg er etterhvert å en og annen hakeslipp har det da vært.. *rødme*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...