Gå til innhold

Leeplay's ukes-dagbok


Gjest Leeplay

Anbefalte innlegg

Tusen takk Marilyn87. Setter virkelig pris på sånne innlegg i dagboka mi! Som nevnt tidligere er det ingenting som gleder meg mer enn at flere blir inspirert av min kamp mot kiloene. Så jeg håper virkelig du greier din omlegging til en bedre livsstil Marilyn87. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 306
  • Created
  • Siste svar
Gjest Marilyn87
Tusen takk Marilyn87. Setter virkelig pris på sånne innlegg i dagboka mi! Som nevnt tidligere er det ingenting som gleder meg mer enn at flere blir inspirert av min kamp mot kiloene. Så jeg håper virkelig du greier din omlegging til en bedre livsstil Marilyn87. :)

 

 

Jeg skal min andre tur på treningsstudioet for denne uka i dag, og jeg er supermotivert etter å ha lest dagboka di :) Gleder meg faktisk til å trene! (det skjer ca aldri)

 

Jeg har jo bare holdt på i 3 dager inkl i dag, så har ikke kommet så langt enda. Men en gang må være starten. Det blir spennende å se hva vekta viser på mandag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du gleder deg til å trene! Det betyr jo at du har et kjempegodt utgangspunkt. Fellesnevneren for alle gangene jeg har forsøkt å gå ned i vekt og mislyktes er nettopp at jeg har sett på treningen som et ork, og noe jeg har grudd meg til! Men, sånn som deg, gleder jeg meg til å trene hver gang, så nå vet jeg at jeg vil nå mitt store mål!

 

Stå på du, med samme flotte innstillingen du har nå så skal du se at du også får resultater du blir fornøyd med! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marilyn87
Så bra at du gleder deg til å trene! Det betyr jo at du har et kjempegodt utgangspunkt. Fellesnevneren for alle gangene jeg har forsøkt å gå ned i vekt og mislyktes er nettopp at jeg har sett på treningen som et ork' date=' og noe jeg har grudd meg til! Men, sånn som deg, gleder jeg meg til å trene hver gang, så nå vet jeg at jeg vil nå mitt store mål!

 

Stå på du, med samme flotte innstillingen du har nå så skal du se at du også får resultater du blir fornøyd med! :)[/quote']

 

 

Ja nå gir jeg meg ikke før jeg er fin og slank :)

 

Motivasjonen har vært veldig opp og ned for meg (det er den vel kanskje for alle?), men nå er den helt på topp.

Og motivasjonen har jeg fra sånne flotte mennesker som deg.

 

I tillegg til å lese suksesshistorier, så har jeg fått helt dilla på TV-programmet Biggest Loser. Har lastet ned alle sesongene og ser en etter en.

 

Jeg helt bombesikker på at du når målet ditt. Du er jo så utrolig godt i gang og har verdens beste innstilling.

 

Gleder meg til å følge med videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11. januar

 

I årets andre uke har jeg gått ned 2,7 kg. Det vil si at jeg har passert det magiske tallet og har nå gått ned 51,2 kg tilsammen.

 

Det gjenstår nå i overkant av 18 kg før jeg når målet, og min trivselsvekt på 85 kg. Så lyset i tunellen blir nå bare sterkere og sterkere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marilyn87
11. januar

 

I årets andre uke har jeg gått ned 2' date='7 kg. Det vil si at jeg har passert det magiske tallet og har nå gått ned 51,2 kg tilsammen.

 

Det gjenstår nå i overkant av 18 kg før jeg når målet, og min trivselsvekt på 85 kg. Så lyset i tunellen blir nå bare sterkere og sterkere.[/quote']

 

Amazing. Gratulerer! Du er flinkflink! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir like imponert hver uke:)

Nå er vi tre som har startet konkuranse i tråden til Callach , så her blir det fullt trøkk fremover! Følg med, trenger en motivator som deg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18. januar

 

Veiedag. Vekta viser en nedgang på 1,8 kg, noe som jeg er veldig fornøyd med! Kjenner at jeg kommer nærmere og nærmere målet mitt for hver uke nå. Til å begynne med var det bare fantasitall langt borte i horisinten.

 

Og her kommer litt tall: Antall kilo som gjenstår før mitt endelige mål på 85 kg er 16,6 kg. Det vil si at pr. dags dato har jeg hatt et vekttap på 53 kilo :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18. januar

 

Veiedag. Vekta viser en nedgang på 1' date='8 kg, noe som jeg er veldig fornøyd med! Kjenner at jeg kommer nærmere og nærmere målet mitt for hver uke nå. Til å begynne med var det bare fantasitall langt borte i horisinten.

 

Og her kommer litt tall: Antall kilo som gjenstår før mitt endelige mål på 85 kg er 16,6 kg. Det vil si at pr. dags dato har jeg hatt et vekttap på 53 kilo :)[/quote']

 

du er bare helt rå!!! og kommer garantert til å klare det målet du har satt deg!!!

bare et lite spørsmål, har du mye løshud til overs, eller tar all treninga den og???? sliter nemlig med at det er litt løshud her og der nå eg, men satser på at treninga på studio kan gjøre det bedre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk gopia1 :)

 

Kan vel ikke si at jeg har så veldig mye "løshud" nei. Men, det er klart at den er ikke så stram som jeg kunne ønsket, ENDA. For det er når jeg har nådd trivselsvekt at selve storjobben begynner. For da skal muskelmassen opp og dermed vil huden stramme seg i takt med dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nye minuskilo !

 

At du greier målet ditt er jeg ikke i tvil om!

 

Men koser du deg ALDRI med litt av det som ikke er helt riktig?

 

Jeg veier og måler og "styrer".... men det går bare saaaakte nedover.

 

Men jeg SkAL også greie dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nye minuskilo !

 

At du greier målet ditt er jeg ikke i tvil om!

 

Men koser du deg ALDRI med litt av det som ikke er helt riktig?

 

Jeg veier og måler og "styrer".... men det går bare saaaakte nedover.

 

Men jeg SkAL også greie dette!

 

Takk solvik, blir så motivert av sånne innlegg!!

 

Eneste "utskeielsen" jeg har hatt siden jeg begynte var et par øl i september '09. Men har ikke vært noe som helst av verken godteri, brus eller annen "forbudt" mat!

 

Det jeg har gjort nå er å prøve å spise så lite karbohydrater som mulig, så frokost og lunsj blir det som regel en god dose med tunfisk for å dekke behovet av protein. (dette er for å bevare mest mulig muskelmasse)

 

Hele fryseren er full av "små pakker". Handler ikke så ofte ,men når jeg handler kjøper jeg for ca. 1 mnd. i gangen.

 

Når jeg kommer hjem fra butikken har jeg som regel kjøp: kyllingfilèt, svinekjøtt, kalkunfilèt, laksefilèt samt 10 kg wok-grønnsaker. Dette deler jeg opp i poser og fryser ned. 150 g kjøtt i hver pose og 250 g grønnsaker i hver pose. Og på denne måten er det lettvindt og oversiktlig hvor mye kalorier jeg spiser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har virkelig funnet en lur måte for å gjøre det enkelt . Men det krever jo beinhard disiplin også , det skjønner jeg.

 

Dette med karbo eller ikke, er spennende. Jeg har et langt slankeliv bak meg ,både med GR og andre. Jeg har vært utredet også på Lindbergklinikken.

De fant ut at jeg har en insulinressistens , produserte omtrent tre ganger så mye insulin enn hva som er normalt. Dette gjør det jo svært vanskelig å gå ned i vekt. Men jeg meldte meg på Fedon -kurs og vekta gikk greit ned til jeg hadde greid vel 10 kg. Så var det bom stopp! Men så var det ferie og da ble det litt annet kosthold og scvupp så var de kiloene på igjen! Jeg mista motet helt.

 

Men jeg må jo prøve for jeg vet jo så inderlig vel at jeg trenger det. jeg vil jo bare ha et normalt kosthold, som de fleste har. Jeg er ikke søtmons, så det er alltid jeg som maser om sunt kosthold her i huset.

Jeg er forsiktig med karbo ennå, men må innrømme at det som er verst for meg å være uten er brød. Hva gjør du i forhold til brød? ellers synes jeg ikke det er noe jeg savner. Spiser mye kylling, karbonadedeig, skalldyr, fisk, egg. Jeg er også klar over viktigheten av proteiner når man trener endel. Eneste jeg skeier ut med er litt vin i helgene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I forhold til brød velger jeg matvarer med mye proteiner og lite fett. En frokost kan eksempelvis bestå av:

 

- 1 boks tunfisk i vann (drenèr av vannet)

eller

- Eggehviteomelett av 4 eggehviter og et helt egg, med 30g skinkepålegg i strimler

eller

- yoplait 0% (uten sukker og fett) inneholder litt karb. men er fortsatt "lov"

eller

- 1 stk proteinpannekake, der 75% av melet byttes ut med proteinpulver

 

Alt som stekes må krydres godt (selv foretrekker jeg nykvernet pepper) Dette serveres selvsagt med de grønnsaker man måtte ønske, så lenge de er tilbredt "nøytralt" (uten fett)

 

Ser ikke helt den store faren med et par glass vin pr. uke. :)

 

Slenger med ei god oppskrift på proteinpannekaker:

4 eggehviter

30 gr proteinpulver

25 gr havremel/gryn

Masse kanel

Søtningsmiddel (strø)

1/2 ts bakepulver

1 ss olje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at du har full kontroll og full oversikt!

Skal prøve de pannekakene. Takk skal du ha!

Jeg hadde en gang i tiden oppskrift på proteinbrød, bakt med bakepulver, men den har jeg rota bort.... du har ikke noe sånt på lager?

Eller kanskje noen andre som leser her har??

Vet at dette med nok protein er superviktig når man slanker seg, selv om man trener effektivt.

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg sittet og lest gjennom tråden her, og jeg er stum av beundring! For en viljestyrke du har! Helt fantastisk! Jeg er ikke i tvil om at du når målet ditt, du er jo så nær nå. Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at du har full kontroll og full oversikt!

Skal prøve de pannekakene. Takk skal du ha!

Jeg hadde en gang i tiden oppskrift på proteinbrød' date=' bakt med bakepulver, men den har jeg rota bort.... du har ikke noe sånt på lager?

Eller kanskje noen andre som leser her har??

Vet at dette med nok protein er superviktig når man slanker seg, selv om man trener effektivt.

 

Ha en fin dag![/quote']

Det er kanskje den beste følelsen jeg har for øyeblikket. Det å ha følelsen av å ha fulstendig kontroll over egen vilje og kropp er helt fantastisk :)

 

Oppskrift på proteinbrød med utgangspunkt i ei bok som omhandler atkins-dietten:

 

4 egg

1/2 boks mager kesam

3 ss olivenolje

1 1/2 ss bakepulver

4 ss linfrø

45 gr solsikkefrø

50 gr sesamfrø

60 gr kruskakli

evt urter eller krydder hvis en ønsker

 

Dette brødet oppbevares kjølig og holder seg godt lenge.

 

Håper du har hatt en fin dag :)

 

Nå har jeg sittet og lest gjennom tråden her' date=' og jeg er stum av beundring! For en viljestyrke du har! Helt fantastisk! Jeg er ikke i tvil om at du når målet ditt, du er jo så nær nå. Lykke til videre![/quote']

Tusen takk!! Føler virkelig at det blir lettere å nå mitt mål med slike utrolig motiverende og rosende dagbokinnlegg :D Takk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, nå skal jeg bake bare jeg får handlet inn!

 

Joda jeg har hatt en fin dag, med trening og badstue som premie- nydelig!

 

Greide tre sett med 15 repetisjoner på alle styrkeøvelsene i dag, det ble jeg stolt av!

Pluss noen runder med "planken" utrolig bra øvelse for mage/rygg.

Og så ble det kondisjonstrening i 25 minutter.....godt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25. januar

 

Minus 2,1 kg denne uken, noe som vil si jeg er UNDER 100!! ;)

 

Begynte med nytt treningsopplegg forrige uke, som jeg er veldig spent på å se resultatet av. Release Your Potetial heter det, og er utarbeidet av Tech Nutrition. Skal følge det i 6 uker, dermed ta en ukes pause fra programmet før jeg tar nye 6 uker. Det er i all hovedsak et program for styrketrening og muskeloppbygging, men har også elementer av aerob trening, som sykling og hurtig gange. Så målet med dette programmet er å bygge muskler, men samtidig miste kropsfett for å få en mer definert kropp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:( GRATULERER MED TOSIFRET! :D RESULTATENE DINE ER FANTASTISK!

 

Nå ble jeg i tillegg skikkelig nysjerrig på treningsopplegget du skal begynne med. Fortell gjerne mer- hvor ofte - hvor mye/ lange økter?

 

Når det gjelder mat "teller" du kcal, karbo eller protein- eller følger du med på alle . Vet jo at du heller til lavkarbo, men likevel...

 

Jeg har nå greid å trene på meg en senebetennelse, det er jo typisk når jeg er så motivert som nå ;)

Men hadde meg en positiv opplevelse når jeg fikk i gang den nye Tanitavekta, for muskelmassen min var økt med 4,4 kg siden jeg var på en sånn vekt for ca tre år siden. Det må jo bety at jeg har gjort noe riktig...

 

Men jeg har jo gått opp i vekt også og det er jo ikke bra. Men jeg sliter med et gedigent søvnproblem, er under utredning nå. Dette er jo ikke bra for insulinproduksjonen og fettlagringen- men det har vært liten hjelp å få disse årene , håper bare denne søvnspesialisten finner ut noe som kan hjelpe meg for det er utrolig frustrerende når jeg trener og følger et fornuftig kosthold.

Legen min har foreslått operasjon, men det synes jeg er drastisk. Jeg har jo ikke et spiseproblem egentlig. Så som du sikkert forstår trenger jeg alle gode råd jeg kan få og jeg blir helt "oppgiret" av sånne resultater som du har prestert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, takk, tusen takk!! ;)

 

Lenge siden jeg har vært så gira som jeg er nå. Vekta viser to-sifret og jeg har begynt med nytt treningsprogram som jeg kjenner virker allerede!

 

Programmet er et tredelt program, der hver del består av 6 uker. 1. program heter GRUNNPROGRAM, som er et litt allsidig program med både kardio og vekttrening. 2. program heter MAKS FORBRENNING og satser i all hovedsak på fettforbrennende kardiotrening, mens det 3. og siste programmet heter EKSTREM MUSKELVEKST, som tar for seg oppbygging og volumøkning i musklene.

 

Lengden på øktene varierer, men ca 1 time 3 ganger i uken. De dagene det ikke er oppsatt program trener jeg kardio før frokost. (føler av en eller annen merkelig grunn at jeg "sluntrer unna" om jeg ikke gjør det.

 

Jeg kombinerer lavkalori og lavkarbo. Men jeg har i tillegg full kontroll på protein og fett-inntaket. Kommer til å øke kaloriinntaket når jeg når programmet som heter ekstrem muskelvekst, men det er i grunn mange uker til jeg er kommet dit ennå. Som anbefalt kjører jeg grunnprogrammet 2 ganger, med en ukes pause i mellom, før jeg går for maksimal forbrenning.

 

Må ærlig innrømme at jeg overhode ikke misunner deg følelsen av å være veldig motivert på trening, men at du samtidig blir holdt tilbake pga. senebetennelse. Men se fremover, og hold på motivasjonen, det er det beste rådet jeg kan gi i alle fall :(

 

Du har tidligere nevnt at du jobber kjempehardt, men likevel kryper vekta så vidt nedover. Jeg begynner å tenke at søvnproblemene/insulinproduksjonen kan ta en stor del av skylden for dette. Som du sikkert vet er insulin et hormon som i treningsmiljøer kalles "fettlagringshormonet".

 

Er vel ikke det høfligste å gjøre, men hvor på aldersskalaen befinner du deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kunne ikke tenke deg å ta et lite kræsj-kurs i selvdisiplin for oss andre vel?

 

Det beste motoveringsrådet jeg bruker, står i signaturen din ;)

 

Og når det kommer til selvdisiplin tror jeg at jeg på en ikke fullt så normal måte, ruser meg på følelsen av å kunne motstå noe som jeg normalt vill fråtset i! Ingenting i hele verden slår den berusende følelsen av å ha så god kontroll over egen vilje :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda jeg vet at alderen min ikke tilsier at det skal gå noe lettere...jeg har rundet 54 !

 

Og jeg vet også at insulinnivået i blodet gjør at en legger lettere på seg og at det er vanskelig å gå ned i vekt. Søvnmangel og mangel på hvile trigger insulinproduksjonen i likhet med stress. Det er jo dette som øker faren for diabetes 2. Og det vil jeg jo ikke ha!!!!

Jeg kan ganske mye om kosthold , har slitt med vekta hele mitt voksne liv. I en periode på noen år, for 15 år siden, jobbet jeg som kursleder for GR og hadde også en instruktørjobb i et treniningssenter.

Men nå er det så vanskelig å gå ned at jeg trenger virkelig alle gode råd!Og jeg har som sagt vært utredet hos Fedon Lindberg også.

Men denne balansen mellom kcal,karbo, proteiner og fett tror jeg er nøkkelen.

Jeg spiser bare grovt hjemmebakt brød eller rugsprø- nå har jeg bakt proteinbrød- kjempegode- og jeg prøver å begrense det til et måltid med brød om dagen.

Ellers går det i langsomme karbohydrater i grønnsaker og rene produkter av fisk og kjøtt. Mye kylling. Spiser også litt frukt eller at jeg presser meg en hjemmelaget juice av grapefrukt og appelsin. Bruker også mye cottage cheese eller 0% yoghurt. Er ikke noe glad i melk. Lager heller en smoothie av yoghurt og bær.

Når det gjelder treningen så er jeg topp motivert, men jeg må passe meg for jeg har lett for å få senebetennelser. Er reumatiker også...Kan jeg spørre...... Hvor mange prosent av ditt kosthold er karbo, fett, proteiner sånn ca. Hvor mange kcal pr.dag har du ca holdt deg på i denne vektreduksjonsfasen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...