Gå til innhold

Oppgjørets time!


Gjest viccy

Anbefalte innlegg

Takk for gratulasjon, viccy :) Det var det jeg tenkte jeg også- at jeg kunne unne meg litt siden jeg hadde bursdag!

 

Men må bare passe meg for å finne for mange unnskyldninger til og kose meg. Kjenner meg sjøl så godt at jeg vet det kan bli for mange gode grunner til å kose seg etterhvert.....

 

Nå tenkte jeg snart jeg ville ut og gå en tur med barnevogna- også har jeg fått lånt meg en sånn rockering.

Men herregud og vondt det gjør!!!! Er jo full av blåmerker på sideflesket ;) Håper det blir litt bedre etterhvert- noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 976
  • Created
  • Siste svar

Jeg bruker rockering. Vær forsiktig til å begynne med. Det står at man skal bruke den 2 minutter flrste dagen og så øke forsiktig.

 

Jeg brukte den morgen og kveld de første dagene, men veldig kort periode. Etter noen dager (1 uke kanskje) var det ikke vondt mer. Nå bruker jeg den 20 minutter de dagene jeg ikke trener. Veldig fornøyd:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Jeg har også gått til innkjøp av rockering, og det blir bedre etterhvert ;) Men for meg tok det litt tid å finne tilbake til gamle kunster, fikk liksom ikke helt inn riktig rytme - men nå går det fint.

 

Moro å titte innom denne tråden, for dere er så flinke til å skrive.

 

Ha en strålende dag Viccy, og alle dere andre.

 

MayaHaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg en hjemmedag, fantastisk deilig:-) Har gjort masse småting som har hengt over meg. Har også tent i peisen og koset meg foran flammene mens jeg så ut på all snøen som laver ned.

 

Jeg har blitt litt flinkere til å ta vare på meg selv i det siste. Det vil si å smøre kroppen, ta ansiktsmasker, hårkurer, fjerne sminken når jeg legger meg (er litt sløv der) og holde beina hårfrie selv om det er vinter. Igår fikk jeg litt belønning for strevet. Mannen kommenterte at det var deilig å kjenne at jeg alltid hadde barberte legger og mykere hud nå:-)

 

Ei vennine har nettopp blitt forlatt av mannen. Han har hatt et forhold til en yngre kollega over lengre tid. Nå er hun ikke en av de som har latt seg selv forfalle, men allikevel, så har det fått meg til å tenke litt over mitt eget ekteskap og hvordan jeg presenterer meg ovenfor mannen. Mannen min er ikke bortskjemt med ei snasen kone. Han har hørt mye klaging, og sett lite action i de siste årene, så jeg er glad for at jeg er igang med prosjekt ny Mai:-) Jeg prøver også å bli flinkere til å krydre litt. Eksempel igår, så var vi borte på middag, jeg hvisker til han når vi møtes: jeg vil ha deg når ungene har lagt seg.. så ble vi sittende under middagen og sende hverdandre blikk. Forfriskende med en liten flørt igjen!!

 

Idag har jeg også prøvd alle trusene mine! Jeg har tatt en ordentlig gjennomgang av alle sammen, og kastet rundt 20 stykker. Nå er det bare all righte truser igjen. Det var deilig det!! For noen år siden, så gikk jeg bare i g-streng, men de er ikke fine bak på meg uten klær. I høst har jeg kjøpt endel boksere som sitter veldig fint uten klær, men når jeg får på bukser, så synes trusene bak, ikke så veldig sexy. Vanskelig å finne noen som er fine både med og uten klær. Noen forslag? Tenkte jeg skulle prøve å ta meg en bytur og kjøpe flere truser en dag, har jo minket litt:D

 

Men den forbanna treningen jeg skulle gjøre idag, har IKKE blitt gjort..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heffalompa

Jeg må bare innom her for å hente litt inspirasjon, dere er kjempeflinke! :-)

Har smått vært innom her for å se hvordan det går med dere, og jeg må si jeg er imponert over standarden, -fortsett sånn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karamella

Kasta gamle truser skulle jeg også gjort ;) stakkars sambo.. den ene fæle etter den andre... Får ta en ryddedag en gang.. mye jeg skulle gått igjennom. Men det tar jo litt tid også, og det har jeg ikke nok av nå.

 

Du kan jo prøve slike hipsters? er det ikke det de heter? De kan være ganske snasne.

 

idag får jeg gjort mye prosjektarbeid for skolen, så det er deilig. Har byttet studieplass fra kontoret og ned i stua, så hvorfor jobber jeg så mye bedre her nede, det vet jeg ikke. Her er det jo tv også? Ikke at jeg følger med.. Men liker at noe rører seg i bakgrunnen.

 

Jeg har virkelig kommet inn i treningsmodus, og skal vel trimme for tredje dag på rad nå. Skal ned! =)

 

men forresten , Rockering? Hvordan kan man bruke den så lenge? den faller alltid av på meg. nå har jeg ikke prøvd den på flere år da.. Men jeg husker jeg strevde fælt men det gikk aldri ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare innom her for å hente litt inspirasjon' date=' dere er kjempeflinke! :-)

Har smått vært innom her for å se hvordan det går med dere, og jeg må si jeg er imponert over standarden, -fortsett sånn![/quote']

 

Tusen takk:-) Det inspirerer å få ros også. Vi skal IKKE gi oss nå, nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg veldig igjen i det du skriver Mai :) Merker også at jeg får mer lyst til å freshe opp kroppen når kiloene minker- og jeg trur ikke mannen er lei deg for det.... Blir litt mer action på han for tida også ;)

 

Har gått en lang, deilig tur i solskinn i dag- kjenner faktisk at sola har tatt litt i kinna :)

 

Har også prøvd rockeringen noen ganger- og det gjør faktisk litt mindre vondt i dag. Prøvde 1. gang om fredag. Men viccy- 20 min.?!? Klarer du det i strekk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karamella

Deilig å kjenne sola igjen ja! Her nede har det vært 8 grader de siste dagene ,men en del nedbør så det er ikke så koselig. Nå er det ikke lenge til våren!

 

Idag har vært nok en fin dag matmessig, og jeg har brukt 40 min på crosstraineren og 380 kcal. Dette kan bli en fin uke med tanke på trimpoeng!

 

Nå er det å se på Bøkko gå på skøyter, og så er det natta =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karamella

Hei alle motiverende jenter =)

 

Hvordan har dere det?

 

Ja da sitter jeg her igjen med en kaffekopp og forsøker å lese artikler til skoleprosjektet... Blir litt vanskelig å løsrive seg fra alle forumene her inne når man vet man skal lese side opp og ned i timesvis, men jeg får vel komme igang snart! =) er det lov å bare ta en kaffekopp til kanskje ? ;)

 

Humøret er på topp og det var det ikke for 1 uke siden! jeg legger skylden på treningen, og at jeg føler meg så mye bedre! Det er så deilig! Dessuten hjelper det så mye å være i en slik oppegående tråd! Nå har jeg trent på ellipsen 3 dager i strekk + fredagen før helga, og jeg har aldri vært så hekta! Selv nå, når jeg sitter her og har frokost-tid med meg selv, så har jeg heller lyst til å hoppe på ellipsen istedet... Håper ikke dette blir noe tvangstanke altså. For all del, det er da bare sunt, men det er som om jeg blir rastløs av å ikke trene hvis jeg først tenker på det!

 

Det var dagens morgentanker; jeg kommer innom senere ikveld :) Ha en fin dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt mye flinkere til å registrere og veie hva jeg spiser. Tror jeg faktisk har spist for lite. Idag spiste jeg meg stappmett til middag, og fikk ordentlig dårlig samvittighet for den 2. forsyningen, men når jeg la inn her så hadde jeg bare spist 540 kcal. Høyere enn anbefalt for middag, men totalt sett idag er jeg godt innenfor.

 

Ellers har det gått veldig greit de siste dagene. Idag skal jeg gå tur med et par venniner:-) Er spent på veiing på fredag.. Karamella og tinaj, har dere veiedag på fredager? Det hadde vært veldig gøy om flere rapporterte veiing her inne.

 

Venter på treningsdvd'en "30 day shred", fikk bekreftelse igår på at den er sendt. Når vi begge har fått dvd'en, må vi lage et lite opplegg, viccy. Ellers klarer ikke jeg å gjennomføre med den treningsvijestyrken som jeg har for tida:-) Imorgen skal jeg begynne et bedre liv sier jeg hver dag!! Ja, imorgen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei jenter!

 

Nå har jeg vært lite her i går og i dag. En stille stund i sofaen mens vi venter spent på stafetten.

 

I går hadde jeg en utskeielse. Hadde med størstemann på bursdag på McDonalds og jeg klarte ikke å holde meg helt unna. Men så dro jeg og trente etterpå og i dag har jeg jogget langtur på mølle. Håper det ikke gjør alt for mye utslag.

 

Ellers går kostholdet veldig bra om dagen. Trives med å spise sunt, savner egentlig ingenting til vanlig. Er i sosiale settinger jeg sliter litt. Butikken er faktisk ikke en utfordring mer! Har blitt en vane at jeg ikke skal kjøpe annet enn det jeg har planlagt.

 

Når det gjelder klær har jeg kastet 3 søppelsekker! Alle de største klærne i tillegg til mye annet som jeg egentlig ikke bruker så mye.

 

Jeg trenger virkelig mye nytt, men har bestemt meg for at jeg skal vente til jeg er helt i mål. Mye mer morsomt det. Så de neste par måndene får jeg bare bruke det lille utvalget jeg har igjen. Undertøyet mitt trenger jeg virkelig å fornye! Når jeg er ferdig med slankingen skal jeg dra i en ordentlig undertøysbutikk slik at jeg blir målt og finner undertøy som sitter ordentlig.

Hipsters er det som er absolutt minst fint på meg. De er så lave at da henger magen min over. Huff og huff! Jeg må ha noe som er litt høyere i livet.

 

Ang rockeringen så klarer jeg 20 minutter i strekk nå. Jeg synes det er vankeligst mot høyre, så jeg begynner alltid med den veien. den pleier å dette ned 1-2 ganger, men da fortsetter jeg bare med en gang. Så tar jeg den andre veien og da klarer jeg fint 10 minutter uten at den detter ned.

 

Gleder meg masse til å få 30 days shred'en jeg også! Fikk mail om at den var sendt i dag så da er det bare å følge med i postkassen.

 

Bra du har funnet ut litt ang maten, Mai. Må spise nok vet du:-)

 

Ha en fin kveld alle sammen, heia Norge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du klarer så lenge i strekk på rockeringen bøyer jeg meg i støvet for!!!

 

Har øvet meg endel på den i dag, og merker at det er litt lettere for hver gang- så kanskje det er håp for meg også...

 

Har også veiedag på fredager, Mai. Skal rapportere hit hvordan det går. Får liksom litt ekstra press på seg da- og det trenger jeg virkelig.

 

Føler at jeg har kommet litt i gang med trening denne uka, så det blir spennende på fredag :) Men det er fortsatt langt igjen hva trening angår.

 

Har ikke lyst til å melde meg inn på treningsstudio igjen. Til det har jeg vært støttemedlem i for mange år! Blir dyrt når jeg føler ikke jeg får brukt det nok.

 

Noen som har tips til gøy trening som man kan gjøre hjemme??

 

Har en sånn step- maskin som jeg kjøpte på TV SHOP for noen år siden. Trur jeg får tørke støv av den igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang rockingen så bytter jeg på å ta hoftene fram og tilbake, side til side og i sirkel. Klarte ikke alle måtene til å begynne med, men nå varierer jeg. Hvis den sklir ned på hoftene må jeg bruke sirkebevegelser for å få den opp.

 

En veldig effektiv ting du kan gjøre utenfor treningssenter er jogging! Jeg har blitt veldig glad i det. Hjemme har jeg strikker og noen manualer som jeg bruker jevnt og trutt. Treningsvideoer er jo motiverende.

 

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karamella

God morgen =)

 

Ble ikke trening på meg igår, tok en treningsfri dag denne uken. Veier meg egentlig på fredager ja, men er litt nervøs for å gå på den i morgen etter en heller dårlig uke forrige uke, er redd det henger litt igjen:/ Sist gang jeg registrerte nedgang var på 71.1 kilo, og jeg er rundt der nå pga denne karnevals-helgen.. Forhåpentligvis ser jeg 69 tallet innen et par uker!!

 

I morgen skal samboer ha Spill-kveld med 3 bråkete mannfolk som skal spille Playstation hele kvelden. Blir artig det.. Jeg får vel kose meg med crosstraineren med musikk i ørene for å ha samme opplevelsen, og ellers se på tv-serier inne på kontoret. ;)

 

Ang trening hjemme: du kan kjøpe hoppetau f.eks. Det er bra for kondisen og er ganske tungt i starten =) selv er jeg fan av jogging, og skal ut på flatmark så fort det blir litt varmere! Gleder meg stort! Ingenting er mer befriende enn å fyke avgårde! Men step-maskin er også bra.

 

Viccy: ikke mange klær igjen nå du da ? ; ) Jeg vil også gjerne vente til det meste er borte, slik at jeg ikke unødvendig bruker penger på nye klær som likevel hadde blitt for store senere. Føles litt bortkasta, men så gir det jo også ekstra motivasjon å ikke kjøpe seg noe før man har gått ned en god del.

 

Snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestilte på play.com. Fikk mail om at den var sendt dagen etter at jeg bestilte, så da satser jeg på at den kommer kjapt!

Lykke til:-)

 

En treningsfri dag trenger vi alle innimellom. Du er jo kjempe flink, Karamella! Blir spennende med veiing i morgen for oss alle sammen;-) Jeg har ikkes å store forhåpninger denne uken, men håper på det beste.

 

Er ganske så spinkelt utvalg i skapet mitt nå, ja. 7-8 bukser igjen kanskje...... Iallfall hverdagsbukser. Men, men dette er jo en god unnskyldning til å fornye hele garderoben. Tror jeg skal unne meg Personal Shopper:-)

 

Ha en fin dag:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, så tror jeg ikke jeg har skrevet at jeg fikk nytt treningstøy til morsdagen/Valentinerdagen:-) er jo ganske lenge siden nå da, men er sååå fornøyd!

 

Tøff svart løpebukse fra nike

http://nikerunning.nike.com/nikeos/p/nikeplus/en_US/commerce/women?hf=10001^4294967132^4294962511&t=Women%27s%20Clothing%20Bottoms#/?ll=en_US&ct=US&pid=283576&cid=102201&pgid=&p=PDP

 

Svart løpejakke

http://nikerunning.nike.com/nikeos/p/nikeplus/en_US/commerce/women?hf=10001^4294967132^12002&t=Women%27s%20Clothing#/?ll=en_US&ct=US&pid=283713&cid=102201&pgid=283715&p=PDP

 

og to topper:

http://nikerunning.nike.com/nikeos/p/nikeplus/en_US/commerce/women?hf=10001&t=Women%27s%20All#/?ll=en_US&ct=US&pid=295369&cid=1&pgid=283584&p=PDP'>http://nikerunning.nike.com/nikeos/p/nikeplus/en_US/commerce/women?hf=10001&t=Women%27s%20All#/?ll=en_US&ct=US&pid=295369&cid=1&pgid=283584&p=PDP

 

og denne i svart

http://nikerunning.nike.com/nikeos/p/nikeplus/en_US/commerce/women?hf=10001&t=Women%27s%20All#/?ll=en_US&ct=US&pid=295369&cid=1&pgid=283584&p=PDP

 

Så nå er jeg riktig så fin når jeg trener:-)

Hjelper på med slik motivasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viccy: takk for tips med rockeringen- får bare fortsette og trene :)

 

Karamella: Har hoppetau som jeg helt har glemt, godt du minnet meg på det :)

 

Tenkte jeg ville begynne med jogging også, når det blir litt mildere og mindre snø ute... Enn så lenge bruker jeg det som unnskyldning, for jogging er ikke yndlingsaktiviteten min! Men har erfaring med at det virker, så skal begynne snart, altså ;)

 

Har akkurat bestilt 30 days shred jeg også- så da henger jeg meg på dere andre som skal starte med den....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo jenter:-)

 

Nå er det mye aktivitet her, veldig bra! Jeg har kastet den eneste olabuksa som passet, og tatt fram neste størrelse!! Utrolig befriende, og beltet er inn et hakk. Det går jo sakte framover. Er spent på imorgen. Fikk ihvertfall gått en time rask gange igår, skal prøve å få gjort det ikveld også.

 

Kule treningsklær viccy, likte spesielt jakka. Det hjelper å føle seg vel i treningsklær.

 

Har bestemt meg for å droppe treningssenteret. Fikk et prøveabonement som jeg har brukt 3 ganger i løpet av 2 uker, og merker dårlig samvittighet for at jeg burde brukt det mer. Jeg synes også at det er så kjedelig å dra dit, og er ikke motivert i det hele tatt. Håper at det blir andre tider når snøen går, og det er lettere å være aktiv ute.

 

Jeg også skal gå amok når jeg blir slank:-) Kaster/gir bort til fretex stadig vekk et eller annet som sitter for løst eller er utslitt. Det er så deilig å se de forhatte klærna forsvinne. Særlig når jeg vet at jeg har kjøpt de bare fordi jeg MÅTTE ha noe, og egentlig aldri har likt de noe særlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karamella

Spennende med nye trimklær! Jeg vil gjerne se litt freshere ut i klesveien når jeg jogger etterhvert også, så jeg tror jeg skal ta meg en handlerunde=)

 

Idag blir det en del saltet kjøtt til middag pga selskap... Det kan ikke unngåes, og jeg vet at jeg kommer til å spise det fordi det er det beste jeg vet. Derfor blir det nok ekstra vannvekt i morgen, så det får jeg ha med i minnet til veiing. Nå går det såpass bra med trimmen om dagen så jeg er ikke i tvil om at jeg kommer til å gå ned jevnt og trutt etterhvert som jeg holder på som jeg har gjort denne uken. Det har ikke vært noe problem, men man kan ikke kutte ut alt hele livet; det er jo en livsstilending! =)

 

Snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg abonnerer på Elle og Henne, det er så deilig å sette seg ned i sofakroken og dagdrømme med et ukeblad:-) Nå er bladene fulle av vårklær, og jeg gleder meg til å oppdatere garderoben. Når jeg nå ser bilder av klær og sko, så tenker jeg at den kan jeg komme inn i:-) Det var helt urealistisk forrige vår. Garderoben min er virkelig skakkjørt. Når jeg tok fram den "nye" olabuksa, så er den faktisk 5 år gammel.

 

Noe annet som skal oppdateres er selve skapa våres, jeg har ikke oversikt over hva jeg har:-) Vi har litt liten gang (angrer som en hund at vi ikke gjorde den større når vi totalrenoverte), og med 4 personer i huset, blir det vel trangt i 2 meter med skap. Holder på å pønske ut noen løsninger for å få oversikt over jakker, sko og tilbehør.

 

Føler meg forferdelig overfladisk som har så stor fokus på dette, men jeg må se det som en investering i meg, helsa mi, barna mine og ekteskapet mitt:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg synes ikke det er overfladisk! bare bra å tenke litt på seg selv:-) jeg sitter på toget på vei hjem. Toget var litt forsinket og da gikk jeg innom narvesen. Men gikk ut igjen uten noen ting. Hva skulle jeg ha der liksom:-). Nei, skal hjem til middag jeg og så ut og trene.

Blir spennende å se i morgen for oss alle sammen.

God kveld, og heia norge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...