Gå til innhold

nytt år nye muligheter ned 7 kg til sommeren 2010:-)


Gjest cloetta

Anbefalte innlegg

  • Svar 582
  • Created
  • Siste svar

Då var det ny vegedag, og eg likte verkeleg det eg såg... 66,8 kg betyr -1,6 kg!!!

 

Så fornøyd no. Det ser ut for at eg har funne den rette mengden med mat og trening for meg, og at maten eg spiser dekker dei rette behova. Normalt sett ligg eg på mellom 1400 og 1600 kcal, og justerer etter kor mykje eg får trent i løpet av veka. Registrerer ikkej maten i helga, men gode vaner gjer at det vert lite utskeielser. Men eg kjenner at suge etter "belønning" er der når eg får slike resultat, og eg er nødt til å snakka sterngt til meg sjølv. Belønningar er jo det verste eg kan begynna med, så eg må finna på ein lur plan. Kanskje eg skal kjøpa inn nokre nutrilettbars etc. som eg kan bruka til belønning i staden.

 

Dei neste dagane vert det ikkje noko problem med overspising, for no er omgangssjuka kommet i hus. Sjølv om eg ikkej er sjuk, tek det frå meg absolutt all appetitt. Kjem til å slita med å få i meg nok mat... Håpa berre ungane kjem seg gjennom det greit. :)

 

 

Dagens mål:

Vekt: 66,8 kg (-1,6 kg)

Midje: 80 cm (-1 cm)

Hofter: 95,5 cm (-0,5 cm)

Bryst: Blir deprimert av å sjå dei krymper, så eg nekter å måle ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 1.6 kg ned sisee det er jo kjempebra,og du har stor grunn til å være fornøyd!!!:-)

 

jeg registerer heller ikke maten i helgen da har jeg skrivefri..men prøver på skjerpings da.synes du har vært kjempeflink!!

 

takk kaika. dag 2 på kurset nå og allerede ned i vekt..gøy. men fyser veldig på kvelden:-( så får høre med kursleder om jeg kan gå opp i kcal,nå spiser jeg rundt 1400 kcal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag i dag! Har gått ned 0,3 kg - ikke mye, men jeg er fornøyd. Mange bekker små...osv. Da har jeg slanket meg tre kilo etter jul, og det kjenner jeg på klærne. Herlig... Skal unne meg noen nye klær snart! Er nå 72,9 kg, og begynner å få tro på at jeg skal være ca 70 kg til sommeren - det har jeg ikke vært på mange år...

 

Gratulerer med 1,6 kg av, Sisee - utrolig bra, da!

 

Kjekt at du føler at det hjelper allerede, Minni! Stå på.

 

Denne uken har jeg vært på spinning mandag, aerobic tirsdag og i kveld skal jeg på Body pump :-) Trening er gøy, og jo mer en trener jo gøyere blir det. Ser at du er på vei inn i en god sirkel der, Nikkoline :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjempebra kaika:-)da har du igjen bare 4 kg igjen av 7 kg!!!:-)

 

jepp mange bekker små gjør en stor å!!

 

Det snør idag,ikke så mye men mer skal det bli.:-/ imorgen er det jobbing igjen,byttet til fredag.:-)

 

Så en rolig dag idag men ble litt shopping på formiddagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da var det helg igjen.har vært på jobb idag og vasket. så 4 timers trim..puh.

 

kommet mye snø inatt,men bare sånn puddersnø.så lett som bare det..hehe.

 

ingen planer for helgen blir å bare slappe av og kanskje en gåtur.

 

enkel middag idag wienerpølser og lomper namnam:-)

 

GOD HELG!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som dere ser på klokka så blir det tidlig kveld på meg,det vet jeg med sikkerhet og jeg som skal se på OL.Våken og har allerede lest siste kap av "arvesølv,"en hodeskalle er funnet må skynde meg ut i dag å kjøpe neste pocket.

 

Ferien er over men har ikke jobb før i morgen.Vi har hatt så lang kuldeperiode at det ikke er fristende å gå ut.- 17 og lavere i snart 2 uker.

 

Motet meg opp til en skitur på lørdag,men -24 var kaldt,kjente på pusten.Får komme meg på sentret i dag å trene litt.

 

 

Dere er flinke jenter, jobber og står på,300 gram ned er ned.Nå skal vi alle ha en hyggelig uke hvor vi spiser sunn mat for kropp å helse.Så på tv at slike positivt laddede ord påvirker hjernen,den klarer ikke å ta i mot ordet ikke.Hvis vi sier jeg skal ikke spise sjokolade,så er det ordet sjokolade som står igjen.Så får vi se om det her virker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

minni: fikk meg badevekt ja;) Men den viser 68 kg' date=' i forhold til at den som er hjemme hos foreldrene mine viste 69,9 for to uker siden, men.. Det er jo forskjellig merke på dem, så får bare ta utgangspunkt i 68 kg! Jeg har ikke skrevet inn hva jeg har spist denne uken, da jeg nettopp har begynt i ny jobb/praksis, og er helt ferdig når jeg kommer hjem! Har spist sunt da, det teller vel det og..

 

Får ta meg i sammen og skrive inn hva jeg putter i meg på mandag igjen..:) Mistenker det blir for mye pasta, så får gjøre som deg Kaika; mer salat og kylling! :)

 

Keep up the good work folkens! :o[/quote']

hvordan funker den nye vekta????

Jeg må og over på mer salater,fisk og kylling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det snødd kjempemye, våren lar vente på seg! Er lei nå - gleder meg til småsko og tynn jakke... Men, jeg skal til Spania i uke 11 - det gleder jeg meg til!

 

I går ble det ingen trening, men liten tur på Ikea og kjøpte rammer. I dag blir det aerobic 2 - gleder meg! Er SÅ gøy med danseaerobic... Ellers er det travel uke med flere besøk, møter osv. Heldigvis er det vinterferie på fredag!

 

Stå på, jenter! Tenk positivt - det har du jammen helt rett i Nikkoline! Vi skal spise sunt og godt. Håper at det går like bra med deg, Minni!

 

Snakkes. Kaika ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det veiedag igjen ikke gått ned så mye kun 100 gram,men bedre enn ingenting. vekt nå 78.3kg.

 

jeg tror det har noe å gjøre med at jeg får mensen de neste dagene,da går jeg alltid litt opp og jeg er mer fysen enn vanlig:-( Fikk fin oppmuntring av kurslederen min så jeg fortsetter med ny frisk.Gir meg ikke!!!

 

Kaika: ja,huff er lei av snø og vinter nå jeg også,de sa at kulden ikke skulle slippe taket før om 2-3 uker brrr.nå er det -13 her ...

 

Høres supert ut med en tur til Spania da, sikkert varmt og godt der nå. Ikke mange ukene til det nå:-) hehe,du fikk jo trimmet deg på ikea da.kaika:-)

 

nikkoline da du er jo gærn som går på ski i-24 minus...brrrr..;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på jobb,og det ble trim frem og tilbake. 0.5 poeng idag.litt kaldt på morgenkvisten og kald vind..brrr. ikke noe godt å få vinden i ansiktet:-(

 

Håper at det ikke kommer mer snø nå og at kulden slipper taket. Mye koseligere å gå tur da.

 

Igår prøvde jeg en ny oppskrift fra grete roede boken,ble karbonader og stuet løk med potet til,dette anbefales for det var KJEMPEGODT!! GUBBEN LIKTE det også.så dette skal prøves mer!!!

 

hvordan går det med dere andre?? Har dere gått ned i vekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uken ble det dessverre OPP for meg... 0,8 kg til 73, 8 kg. Grrrr, men det er nok fortjent. Har blitt en del småutskeielser siste uken, og dette er resultatet...

 

Vel, vel. Det er bare å stå på videre. Neste uke har jeg vinterferie, så fristelsene står i kø foran meg.... Her er det bare å trene mye og begrense utseielsene.

 

I kveld skal jeg på klubb. Kjenner at jeg har kjempelyst til å gi F i alt og trøstespise, men det skal jeg ikke! Skal ikke gå i gamle spor.

 

Håper at det gikk bedre for dere andre....

 

Du da, Minni, 100 g ned, er i hvertfall rett vei - og jeg kan ikke skylde på mensen, heller...

 

Kaika ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har virkelig ikke fulgt opp noe her inne.. Jeg har ikke skrevet inn hva jeg har spist eller trent de siste tre ukene, men vekten viste 66,7 ift til 68 sist gang, så noe må ha skjedd..:) Jeg har hatt det travelt, så det har gått veldig mye i knekkebrød og laks, men må VIRKELIG VIRKELIG skjerpe meg.. Ny uke, ny muligheter (igjen)!!

 

Flott å se at dere er så flinke til å holde dere! Jeg oppdaget de påskeeggene (m/melkerem i lilla forpakning) på butikken her om dagen.. Aiai..!

 

Ønsker dere en herlig søndag!! :D

Må bare love meg selv å følge opp dette..!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nikkoline: hun sa at jeg var flink og ikke var skuffet om jeg ikke gikk ned så mye i vekt hver uke.og det er jo sant:-) jeg er fornøyd bare jeg går ned 100 gram.hehe:-)

 

gleder meg sånn til mars og varmere vær og forhåpentligvis at snøen smelter fort!! gleder meg til å gå laaange turer i finværet og null snø.!!

 

er spent på om jeg vil gå ned mer i vekt til neste veiedag tirsdag.:-)

 

Er også enig med deg i det nikkoline at oppskriftene i grete roede bøkene er kjempegode,namnam.

 

snegla: ehm,jeg har også sett de påskeeggene i butikken,og måtte bare ha,og de er jo supergode,men skal ikke ha flere før påsken nå!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cloetta

tredje veiedag allerede. vekt idag er 78 kg ,ned 300 gram. det er jeg kjempefornøyd med!

 

Våknet opp til sol og blå himmel idag så må prøve på en gåtur idag.:-) ellers idag skal vi på besøk,sitte barnevakt:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned er ned, Minni! Supert!

 

Jeg dropper veiingen denne uken. Har vinterferie og koser meg hjemme. Datteren min var 16 år på mandag, så her har vi bakt og spist god mat (+ litt ferievin om kvelden...) Har ikke lyst å veie meg - satser på at jeg er mer innstilt neste torsdag!

 

Deilig å ha fri! Har vært på trening nesten hver dag, lest bøker og laget besøk for "Lillejenta"! Bestemte meg rett og slett å ta ferie fra slankingen, også. Har vært på shopping i dag og kjøpte meg ny tunika (str 40!!), topp og sjal. Sååå fornøyd ;)

 

Kaika :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cloetta

takk kaika:-)

 

kos deg med fri kaika.Lov å kose seg når en har fri synes jeg:-)

 

jepp,er fornøyd med nedgangen. Idag ble det trimtur også men kun 15 min gåtur.0.3 poeng.får prøve å trene imorgen også. er medlem i exerto.:-)

 

tv kveld idag også ser på hotel cæsar og tangerudbakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter.

Gratulere med nedgangen Minni,og Kaika det er lov å ta valg også fri fra slanking.Jeg tror det er viktig å finne ut hva en vil og følge det.Jeg vil virkelig være i en slankere utgave i mai.Uten å stresse,bli utålmodig,men bare gjøre det rette dag etter dag uke etter uke.

 

 

 

Nå trenger jeg motivasjon og håper jeg kan gi motivasjon, for nå vil jeg ned i vekt.

 

Har hatt et oppgjør med meg selv om at det er på tide å finne godfølelsen jeg hadde før jul.Det innebar å følge menyen,trene og gå ned i vekt.

 

Neste torsdag skal jeg vite at jeg har forbedret innstillingen og spiser etter menyen 1500-1600 kcal.Selve vekta er det ikke så enkelt å bestemme,men resultatene får vise seg etterhvert.

 

Det skal føles godt å gå ned ikke som tvang og med vonde følelser.

Jeg var med som støtte til de andre i vår gruppe som veier oss,bare for at de andre ikke skal gi opp.Nå vil jeg gå ned 7 kilo!!!!!

 

Jeg trener og kjenner det gjør godt.Kondisen og styrken øker for hver uke og snart skal jeg tilbake til mine fjellturer for nå er det lyst og fint ute.Foreløbig er det trening på sentret som gjelder.

 

Håper alle sammen får en fin helg og at vi alle koser oss over de valg vi har tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cloetta

Nikkoline: er sikker på at du klarer å gå ned 7 kg!! vi heier på deg,stå på!!!

 

god helg til deg også.

 

Blitt gåtur idag,er så fint vær ute.sol og blå himmel,men litt kaldt.Ble 0.6 poeng idag. Skal nok gå en tur imorgen også:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Minni

 

Så snilt at du heier.Det hjelper nok,for jeg kjenner motivasjonen øker:)

I går kveld ga jeg ikke etter for litt sult drakk vann!!

 

Så bra at du går på så mange turer,det hjelper på.Ja kom deg ut i dag og:)

 

Ja Minni og oss andre,vi klarer det her. Skal trene spinning i kveld,har fått dilla.

 

Dette er en idell tid å sette inn støtet for sommeren.Det er nå det gjelder å bare være bestemt nok,det er ikke synd på meg.Roede metoden er ingen sult i hjel opplevelse.

 

Spise mindre- trene mer- gjenta til ønsket resultat;)

 

Ønsker alle en flott uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, så er det ny uke og nye muligheter. Denne uken skal jeg være knallflink, altså! reiser til Spania på lørdag, så da er det vips enda en uke ferie på meg. Skal bli fint med en uke vekke fra snø og slaps, håper på litt sol og vårlige temperaturer :-)

 

Heia alle sammen denne uken. Helt sant som du sier Nikkoline: Tren og spis sunt, og gjenta til vi har resultatet på plass!!!

 

Du er flink å gå tur du, Minni! Stå på!

 

Kaika ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cloetta

gratulerer med dagen :-)

 

fy som jeg skvakk når snøen raste fra taket her men nå er det fri for snø!!:-)

 

Idag blir det seibiff med stuet løk og potet til middag namnam.

 

Trimfri idag men skal trene imorgen istedet. :-)

 

Da er det veiedag også så nå er jeg litt spent,håper å ha gått ned litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...