Gå til innhold

nytt år nye muligheter ned 7 kg til sommeren 2010:-)


Gjest cloetta

Anbefalte innlegg

Dersom noen her er medlem på SATS, vil jeg virkelig anbefale en oransje time som hete Nike Dynamic eller noe.. Dersom man er litt trent fra før vel og merke. Jeg har aldri vært såå sliten etter en time, utenom blå spinningtimer! Og nesten ikke da engang. En time non-stop hardcore trening i en mix av kondis og styrke, ikke drikkepause (med ikke mindre du beveger deg samtidig), ikke pause.. Uh! Beina mine holder på å dette av meg. Spørs om jeg klarer spinningen jeg er tilmeldt imorgen.. ;-)

 

Nuh er det laksemiddag med masse grønt her;) Ikke noe lørdagskos etter wraputskeielsen igår!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 582
  • Created
  • Siste svar

Nå er jeg tilbake fra Spania! Har vært på "fetekur" hos mamma, så kan ikke si at jeg gleder meg til å veie meg på torsdag... Typisk meg på ferie: Koser meg veeeldig med god mat og drikke! Men, gikk tur både morgen og kveld i deilig vårtemperatur! Har kost meg, slappet av og ladet batterierene veldig.

 

Ser at dere er skikkelig i støtet Minni og Snegla! Dere er skikkelig flinke! Jeg er med!! Følgende uke skal jeg være knallflink - og så er det påske :-)

 

Sant du også er med, Nikkoline?

 

Ha en super uke!

 

Kaika :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cloetta

velkommen hjem fra Spania,kaika,kan tenke meg at du koste deg masse:-)

var det fint vær der? lykke til på veiedagen.

 

idag blir det litt husarbeid ,men vet ikke om jeg orker trim,har fått tante rød,så ikke i trimform. veiedag igjen imorgen.,

 

så er det ikke veiedag før om 14 dager pga at det er fri i påskeuken.Får prøve alt jeg kan å være flink da,for pleier å gå opp minst 2 kg i påsken. DET skal IKKE skje iår!!!

 

skal dere på påskeferie? vi skal være hjemme men det blir noen dagsturer og får besøk.

 

snegla: er ikke medlem på sats,trener mest hjemme og gå turer,men det hørtes morsomt ut.:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..Kaika! Høres ut som du har hatt en fin ferie! Og man skal jo ha lov å kose seg litt...!:)

 

Jeg er skikkelig i siget ja! Men synes det er vanskelig å komme opp i nok kalorier. Trente 5 ganger sist uke, og da er det jo for lite med 1400 kalorier.. Blir så bevisst på hva jeg spiser at det blir for lite :-S

 

Men, feks, spiste havregrøt til frokost igår (70 gram). Det er jo kun gryn, uten vann. Det blir jo ikke mer kalorier dersom det er med vann, men det blir bare 88 kcal.. Og ifølge GR er en porsjon 250 gram, hvilket jeg synes er voldsomt mye. Er det da medregnet vann?? Hadde nemlig problemer med å knø i meg de 70 grammene igår... Og idag ble det 40, men det var for lite igjen.. Forvirret!

 

Har dere prøvd skyr? Det er slags melkeprodukt som er litt fast youghurt/sorbet/is-aktig. Uansett, KNALLGODT! Og kun 99 kcal, så vledig godt feks like etter trening før middag eller noe. Supersnadder!!

 

Påskeferien har jeg ikke tenkt på enda, annet enn at jeg vet med hundre prosent sikkerhet at det ikke blir noen form for utskeielser.. Når jeg først bestemmer meg..:) Det er faktisk mer sannsynlig at det blir utskeielser dersom jeg IKKE drar hjem til mine foreldre, fordi min mor er på evig slankekur og min far er overhodet ikke godtesyk.. Helt omvendt av hva alle andre som regel erfarer, men.. Kjedelig å reise 900 km kun for å spise grøntfor en uke uansett :)

 

Har virkelig troen på meg selv og dere! Imorgen blir det vel veiedag.. Huh.. Hadde litt lyst å sniktitte idag, men sparer gleden (gud forby sorgen) til imorgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cloetta

snegla:

Gratulerer med nedgang,700 gram er kjempebra:-)

 

 

Jeg har veiedag på tirsdag,skriver stillstand denne gangen,jeg har mensen og da går jeg alltid opp,så venter med å skrive mer riktig vekt til neste uke.:-)

 

Hadde en travel dag igår med husarbeid og brødbakst,puh. bakte ingers rugbrød,namnam.

 

ja, jeg har prøvd skyr,men falt ikke å smak hos meg,prøvd 2 av de. Liker best de med 0%.

 

Lurt å ikke ha store utskeielser i påsken,skal prøve på dette jeg også,men det blir ikke lett.før har jeg gått opp 2kg i påsken,men det skal jeg IKKE nå. !!Var jo syk i julen så blir nå koselig å feire påsken,frisk og rask..:-)

 

skal skrive her i påsken også.:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rugbrød er snadder! Hvordan er Ingers rugbrød? Synes de i butikken ikke er så mye å skryte av. Det nærmeste jeg har kommet et adekvat rugbrød er fra mesterbakeren som de har på Rema 1000. Jeg har nettopp flyttet hjem fra Danmark, så jeg er kanskje litt bortskjemt på rugbrødfronten..:)

 

Ligger som slakt på sofaen nå, mye å gjøre på jobb om dagene. Har ikke hatt ordentlig pause siden sist uke; spist samtidig med at jeg har lest/skrevet journaler, foreberedt meg til møter etc. Ikke bra! Men snart er det påske, og da kan jeg slappe litt mer av.. Må ta igjen endel imorgen som en siste innspurt! :)

 

Jeg vet ikke hvor mye jeg pleier gå opp i jul/påske. Har ikke hatt badevekt før, så.. Men blir en stille rolig påske på meg, med masse trening, så er ikke redd for vekten! Og de lilla påske-eggene spiste jeg meg jo lei på allerede i februar, så det er ingen fare for at de på mystisk vis havner i handleposen :) Det er bra du holder deg her inne i påsken Minni, så jeg ikke blir helt alene! Håper Kaika også er med! Og hvor har det blitt av de andre mon tro?

 

Nå løper jeg på spinning, ha en fortsatt fin ettermiddag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cloetta

snegla: lei av de lilla påskeggene jeg også,pleide å kjøpe minst tre sånne lille appker før påske men iår har jeg klart meg med to,og jeg har ikke så veldig lyst på "lilla påskegg" til påske. sikkert lit lei av de.:-)

 

lurer også på hvor det har blitt av de andre her,pleide å komme noen innom og hilse på,kanskje de har tatt litt pause?Håper dere kommer innom igjen.

 

hjemmebakt ingers rugbrød er litt bedre enn de kjøpte synes jeg. spiste dette til frokost idag,mettende og godt.

 

idag blir det veldig enkel middag grandiosa,pleier å ha dette av og til.

 

ha en flott torsdag,hvor har det blitt av sola??? overskyet her idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla81

Jeg startet jo egentlig en ny tråd, men kan gjerne være med på en som har vart litt. Jeg begynte jo å gå ned i vekt før jul, og lovte meg selv å fortsette etter jul. Nå er det snart påske, så da er det vel på tide å holde det løftet.

 

Problemet mitt er å få tid til trening. For tiden jobber jeg ca 130% pluss at jeg tar 60 studiepoeng i jus dette semesteret. Det er nok å henge fingrene i, men siden jeg syns jeg har tid til å sove til ti hver morgen, ser jeg at jeg kan omprioritere tiden min litt...

 

Et annet problem er at jeg jobber på en restaurant som ikke har spes sunn mat... Jeg trenger å bli flinkere til å ta med mat på jobb, men det er ikke så lett, for det lukter så godt, og da ender jeg opp med å spise medbrakt PLUSS maten i restauranten :-(

 

Jeg skal veie meg i morgen og krysser fingrene for at ikke alle kiloene har kommet tilbake. Det ser i hvert fall ikke sånn ut.

 

Vet det er snart påske, men det er alltid en anledning til å utsette dette, så da begynner jeg i dag uansett!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veiedag om torsdagene. Denne gangen hadde jeg gått opp 200 g siden sist, og det var jo egentlig ganske bra, etter en uke i Spania :-)

 

Nå er det påskeferie for meg! Skal være hjemme til skjærtorsdag, så reiser vi på hytten vår (ved sjøen - er ikke noe fjellmenneske). Har en tenåring som nekter å være med, og hun kan ikke være så lenge aleine, så det blir bare to - tre dager på hytten for oss... Så jeg kommer nok innom her!

 

Har planer om å trene mye i påsken, kose meg LITT med rødvin og snop, slappe av og ha en fin ferie!

 

Etter påske skal jeg sette inn en storoffensiv for å gå ned fire kilo før sommerferien!! (alltid lett å planlegge målet når jeg sitter mett og god, og det er noen uker frem i tid, he, he...)

 

Ha en fin helg, og lykke til med ALT!

 

Kaika :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter på at helgefølelsen skal strømme innover meg..

Har planer om å trene lørdag og søndag! Hviledag idag, må jo la kroppen restituere seg innimellom slagene :)

 

Embla: Trening handler helt klart om prioritering! Jeg trener gjerne før jeg går på jobb/skole. Er egentlig ikke utpreget morgenmenneske (var iallefall ikke), men synes faktisk det er deilig å starte dagen på SATS kl 06! Så har man gjort det, og slipper å tenke mer på det til kvelden, for da er man jo ofte trøtt og sliten, så skal man spise middag, så blir man trøttere.. og så er det plutselig leggetid!

 

Bedre å starte vektnedgangen idag enn imorgen!! Hvordan gikk veiingen?

 

Kaika: 200 gram etter en ukes ferie er jo ingenting! Jeg vet ikke om jeg skal gratulere deg med vektoppgangen, men du har uansett all grunn til å være fornøyd! :)

 

Jeg synes det er vanskelig å få i seg nok mat jeg. Kan ikke skjønne at det er så ekstremt få kalorier i havregrøt. Klarer jo ikke fylle opp frokostkvoten på den måten. Selv når jeg drikker iskaffe som er 200 kcal, kan jeg fremdeles mangle 300 kcal for å komme opp på 1600. Og jeg burde sikkert hatt mer siden jeg trener endel. Idag var det masse sjokolade og vafler på kontoret, men jeg spiste ikke en liten bit engang :)

Skal kaaaaanskje drikke to små øl ikveld og to glass vin imorgen, men har ikke helt bestemt meg for om jeg skal droppe ølen ikveld.. Hm.. Dumt å ødelegge når jeg har vært så flink..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..men forduftet da vekkerklokken ringte 06.25 imorges fordi jeg som vanlig hadde glemt å deaktivere den. Stod opp en time senere fordi jeg fikk samvittighetskvaler over å ligge sååå lenge å dra meg, enda jeg har fri!? Galskap :/

 

Det ble 1/2 flaske rødvin igår, og totalt 1300-og-noe kalorier. Skjerpings. Blir sikkert vin ikveld også, men jeg skal virkelig sørge for å fylle opp matkvoten. Går jo ikke an å rasjonere slik. Klarte faktisk å la være å spise et fnugg av chips/snacks på fest igår. Og jeg som er så svak for chips. Meget fornøyd!:)

 

Nå åpner sats om en time.. Skal prøve meg på tredemøllen idag, har ikke vært på den på lenge..! Styrke etterpå, må gjøre noe med den der magen..grr.. :)

Tror og håper helgefølelsen kommer snikende til meg igjen utover formiddagen..!:)

 

Ha en finfin dag alle mann! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cloetta

hei embla: velkommen til tråden vår,hyggelig at du vil være med her selvom du har laget din egen tråd:-)

 

snegla: du er sååå flink til å trene altså,kan du ikke sende litt motivasjon til meg??;-) idag har det blitt husarbeid som trim her,var helt nødvendig å vaske idag,så nå lukter det rent!!

 

kaika: 200 gram går du ned igjen så fort som bare det!!

 

Nå er det endelig påskeferie.Jeg skal jobbe mandagen da,men ellers fri.Utfordringene når det gjelder mat står i kø,idag skal jeg på 80årsdag til svigerfar,og det blir koselig. men er bestilt snitter og kaker,namnam. leste at man måtte gå 50 min for et kakestykke,så må prøve å ikke spise så mange..hehe.

 

idag skinner sola,og det er varmt i sola. så forresten stæren idag og kos å se den igjen:-)

 

kos dere masse.

 

husk earth -hour ikveld!:-) 20:30.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite rim på formiddagskvisten..:

 

Vi er flinke sterke jenter,

trives best på et treningssenter,

løfter vekter og trimmer med ball,

styrke det er knall :)

 

Spinne, spinne dagen lang,

vi må holde motet i gang!

Vekk med fleskeræv- og mage,

sykkelsetet skal virkelig gnage:D

 

Vi kan og vil når vi må,

selv om det kan gå litt i stå,

Roede hjelper oss på vei,

også når vi går litt lei..

 

Kilokampen er et kav,

men det kan vi være stolte av!

Snart er det frem med vekta,

pass bare på at vi ikke blir hekta:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Superbra dikt - de er jammen flink, Snegla!

 

Jeg tror du har misforstått når det gjelder kaloriinnhold i havregryn. Det er 355 kalorier i 100 g (tørre) havregryn. Når du lager havregrøt av 1 dl havregryn med kruskakli, lettmelk og 1 ss rosiner, blir det 220 kalorier. 2 ss havregryn har 71 kalorier. Alt dette i følge GR-boken fra 2005.

 

Så en passe havregørporsjon til frokost, lager du på 1 dl havregryn, eller 40 g.

 

Kaika :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaika: Jeg har funnet ut av havregrøtmysteriet nå, takk :-)

 

Minni: Du er FLINK! Når du har gått så lenge uten sjokopålegg er du vel snart over den magiske har-lyst-på-grensen :) Bare å passe på i påsken også..! Håper du sånn noenlunde klarte å styre unna kakefatet igår..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk uvevntet påskeferie på jobb igår, så jeg hev på et fly til hjembyen igår kveld.. Skulle egentlig ha veiedag idag, men vet ikke hvor min mor har satt vekten, så får ta det igjen imorgen! Ble 3 lukne og overprisede flyplass-boller til middag igår, samt 0,33 øl til kveldsmat for å feire at nå kan jeg faktisk slappe av.. Endte ikke på over 1600 kalorier likevel, men føler meg faktisk sikker på at jeg ha gått opp i vekt.. Skal dog ikke ta sorgene på forskudd!:)

 

Men, nytter ikke å ligge på latsiden selv om det er ferie! Nå skal jeg sykle en god tur til sats, spinning imorgen, jogge 1 mil torsdag (sykt fornøyd om jeg klarer det hele veien) og surfe på fredag! :)

 

Ha en fin dag frøkner! Dere er flinke!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må du unne deg litt påskeferie også, Snegla... Legger ikke SÅ fort på deg, heller. Flott at du er så motivert! Sikkert kjempekjekt å ta en tur hjem!

 

I morgen reiser jeg på hytten og blir der til påskeaften. Vi har en kjempefin hytte ved sjøen, men det blir nok en heller kjølig opplevelse... Men, gleder meg veldig, likevel! Her på vestlandet er det kjempesurt - ikke mye vårfølelse akkurat! I dag har det sluddet, og i morges var det et tynt lag med rim overalt. Nå er jeg sugen på litt vår!

 

Må jo innrømme at jeg allerede har kost meg med litt påskegodt! Var på middag til svigisen i dag, og da vanket det både sjokoladepudding og -kake... I tillegg hadde jeg formiddagsbesøk av en venninne og da laget jeg boller.

 

Var på step/ styrke i går - det var gøy! Har lovet meg selv å gå en lang tur hver dag jeg er på hytten!

 

God påske til alle dere flotte damer!

 

fra Kaika

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..men ligger ikke helt på latsiden heller! Er vanskelig å registrere hva jeg spiser, så tar litt pause fra det denne uken faktisk..! Men spiser veldig sunt, i det minste. Var akkurat på en vegan-restaurant og hadde bønneburger. MM! Ikveld blir det sushi og vin :)

Har holdt meg unna alt påskegodt til nå, mer fordi det faktisk ikke frister, samt det faktum at det ikke er NOE påskegodt å finne i huset. Vi har ikke noen påsketradisjoner, så jeg har heller ikke for vane å trykke innpå gjennom denne høytiden :)

Vet fremdeles ikke hvor vekten er, så mulig jeg tar det når jeg kommer til min egen leilighet igjen. Er litt synd om en skal tenke kalorier og gram hele tiden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cloetta

ojda,ser at jeg ikke har skrevet her på noen dager.dagene går så fort.

 

ikke fått tid til å trene,for det har vært mye å gjøre,jobbet mandag og hadde besøk igår. Idag har vi gjort husarbeid og vært og handlet inn mat til påsken.:-)

 

Jeg fikk tulipaner istedetfor påskeegg fordi jeg ville ha det.Var tre buketter til pris for to. er så fine atte:-)'

 

prøver å være flink da,og ikke spise altfor mye snop og sjokolade selvom det ikke er lett,men full skjerpings.

 

snegla:høres ut som om du har en fin påske og spiser mye god mat.namnam. Skriver ikke opp det jeg spiser jeg heller,tar påskeferie fra det,hehe.

 

kaika: god tur til hytta og kos deg masse.lov og unne seg litt snop i påsken da.:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det farlige med påsken er at man går på besøk til andre.. som har påsketradisjoner og lasser av godteri.. Spist er spist, som bamsefar ville sagt! Velger å tro at aktivitetsnivået holder vekten noenlunde stabil, ellers kan jeg iallefall være glad for at det ikke er noen høytid igjen før jul..:)

 

Nå blir det surfing i sludd og regn! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg hjemme igjen fra hytten! Er nå superklar for å ta fatt på noen kilo til før sommeren! Er fornøyd med tre - fire kilo! men, først skal jeg nyte de siste fridagene. Hadde det kjempekoselig på hytten. Jeg bare elsker å åpne opp igjen etter en lang, kald vinter!

 

I dag har jeg vært på spinning og styrketrening - herlig!

 

Ha det fint, snart er det hverdag igjen :-)

 

Kaika

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cloetta

velkommen hjem,kaika:-)

 

snegla:jepp,spist er spist:-)

 

sett fra vinduet at det har vært mye trafikk på motorveien idag.laang kø.glad jeg bare har stått og sett på.;-)

 

idag har grillsesongen startet,vi grillet pølser ,og det var kos. satt på verandaen og spiste.fint vær.

 

spist endel snop,men prøvd på skjerpings fra og med idag. veiedag på tirsdag..grøss og gru:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...