Gå til innhold

nytt år nye muligheter ned 7 kg til sommeren 2010:-)


Gjest cloetta

Anbefalte innlegg

Gjest Weightwatch

Hei jenter.

 

Jeg ble inspirert av å lese tråden her... ser dere har hatt denne tråden en stund, men er det lov å trenge seg på?

 

Jeg er en jente på 27 år - avsluttet akkurat mitt siste GR-kurs nå i vår. Jeg er ikke 100 % i mål og skulle gjerne tatt av 3-5 kg til før juni... hehe, litt vel optimistisk, kanskje, særlig siden det bare går oppover etter endt kurs.

Jeg vil gjerne gjøre som kurs 1. Da var jeg sååå flink.

 

Hvis jeg får lov å henge meg på så veier jeg meg på torsdager og kan oppdatere vekten i morgen.

Trenger hjelp og inspirasjon til sommerformen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 582
  • Created
  • Siste svar

Velkommen hit weightwatch,det er bare å henge seg på:-)

 

Er sikker på at du klarer å gå ned de kg du har igjen,stå på!

 

 

Da er det torsdag da og helgen og mai måned er her. Pleier ikke å gjøre noe spesielt på 1 mai da men håper på finvær slik at vi kan grille. Ikveld kommer mannen min hjem blir godt!

 

Nikkoline så flink du er da som spiste kun et pizza stykke på meg ble det to igår..namnam.Da ble jeg så mett at det ikke var plass til kveldsmat:-)

 

kaika:Lykke til på veiedagen idag,håper at du har gått ned. Du er jo så flink. Håper også at du fikk sove bedre inatt slik at du er i bedre form.

 

snegla:mm,smash sjokoladen er kjempegod.lov å unne seg noe godt da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Weightwatch

Tusen takk, Minni! Da slenger jeg meg på her.

Kjenner jeg trenger inspirasjon.

 

I dag veide jeg meg og vekta står på 68,4. Jeg SKAL ned til 65 innen juni - minst! Og helst 63, men man må jo være litt realistisk også. Har tatt av 11 kg på GR-kurs, og merker at disse siste kiloene er de vanskeligste.

 

I dag har jeg spist: Grov hjemmelaget scones med vita hjertegod 40% og Nora Uten syltetøy til frokost, samt kaffe og vann.

 

Lunch var fruktsalat med banan, druer og jordbær, vaniljeyouhurt og solsikkekjerner.

 

Middag: Laksewok med gulrot, vårløk og kesam med 100 g fullkornspasta ved siden av.

 

Kveldsmat: 20 g müsli med vaniljeyouhurt JA og jordbær.

 

Jeg har gått rolig tur i 1 t og 20 min i dag. Har treningsforbud denne uken pga nakkeproblemer, så håper å kunne trene litt igjen til uka. Inntil det får jeg gå tur!

 

29.april: 68,4 kg

6. mai - mål: 67,5 kg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen weightwatch og lykke til med prosjektet! Du har jo vært kjempeflink til nå, da!!

 

Veiedag for meg i dag:

 

 

1. 8/4: 74,8 kg (OPP 0,7 kg siden sist, 2,8 kg fra mål 1)

2. 15/4: 74,5 kg (ned 0,3 siden sist, 2,5 fra mål 1)

3. 22/4: 75 kg, OPP 0,5 kg siden sist, 3 kg fra mål 1)

4. 29/4: 74,5 kg- midjemål 83 cm

5 6/5:

6. 13/5:

7. 20/5:

8. 27/5:

 

He, he!! Er kjempefornøyd med 0,5 kg ned! Måtte det bare forsette sånn! Ingen trening i dag, heller. Ha vært på utdanning etter arbeid i dag, og felles ut og spise sammen med medstudentene etterpå! Deilig mat: indrefilet med råstekte poteter og grønnsaker, is og varme bjørnebær til dessert. Deilig, men det må nok bli en mager kvelds :-)

 

Ha en fin kveld - skal nå registrere matinntaket i dag :-)

 

Kaika

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere med nedgangen Kaika.

 

Jeg må vekke motivasjonen.Ser ikke ut som jeg flyter så veldig lenge på en bølge.Må nok se etter en ny som jeg kan seile trygt over over på.

 

Ellers uteblir resultatet på mandag.Jeg vil glede meg til mandag og veiedag:)

 

Hva skal jeg gjøre for å holde på fokuset,er det noen som har en vannskvett og sende i fjeset på meg?

 

Det ble litt for mye lapskaus i går,og en pizzabit en annen dag.Jeg har spist så lite uten om så hvis jeg holder meg til kalorimengden i helga så går det nok bra.

 

Har jobb i helga, men må vel klare å ha sunne tanker i hodet og på fatet???

 

Håper alle er motiverte til ei knall hard helg som "vises på vekta" til uka.;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God helg til alle! Som vanlig er helgen vanskelig. Vi skal i 40-årsdag i morgen (dessverre...nesten, er sliten og kunne tenkt meg å bli hjemme). Skal fokusere på rolig mat- og vininntak...

 

Skvett, skvett, Nikkoline! Kjenner du det kalde vannet??? Våkn opp - hold ut - vær flink!! Skal prøve på det samme! Nå skal jeg på step - styrke! Gleder meg!

 

Stå på, alle sammen :-)

 

Kaika

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hit wightwatch! :D

 

Gratulerer med flott nedgang Kaika, herlig, hva!? ;)

 

Har spist maaasse smågodt idag og igår, og er på rundt 1800 kcal nå.. grrr. Men, har vært på hard spinning, så da må jeg vel ligge litt over 1600? :)

 

Tror det blir spinning etterfulgt av styrke imorgen også, og sikkert spinn på søndag. Deilig deilig med trening! Og jeg VIL se 64-tallet snart.. Kan ikke huske sist jeg var på det.. rundt 7 år kanskje?

 

Ha en fin aften!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Weightwatch

Ah - jeg synes helgen er så vanskelig. Så mange fristelser med festlige lag med vin og sofakos med sjokolade. Føler heldigvis at jeg ikke har sklidd heelt ut i helgen, men ikke vært direkte flink heller.

 

Håper jeg veide opp litt for sjokoladen og vinen med en laaang gåtur med 744 kcal borte i dag da.

 

Hva unner dere dere i helgen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cloetta

7/4: 79.2kg opp 700 gram i påsken.

2. 12/4: 79.2kg ingen nedgang.sukk

3. 19/4: 79.1kg nedgang 100 gram

4. 26/4: 79.1kg stillstand

5 3/5:79.5kg opp 400 gram6.

10/5:

7. 18/5:

8. 25/5:

 

 

Er skuffet og litt sur pga oppgangen,ene uken går jeg ned og andre uken opp.!!

Nå har jeg meldt meg¨på kurs og håper å gå ned i vekt. meldt meg på libra kurs.:-)har hørt mye bra om dette kurset.

 

ellers er humøret på topp da og våknet opp til solskinn idag.Håper det blir litt varmere enn igår da. grillet igår og ble mye god mat.

 

weightwatch: jeg pleier å unne meg sjokolade og potetgull i helgen og litt dessert.

 

så flink du er som gikk tur da kan tenke meg at alle kcal er borte vekk;-)

 

snegla: de smågodtene du spiste er nok borte ja etter den harde spinningen.du er så flink til å trimme:-)

 

håper du hadde det hyggelig i 40 års laget kaika:-)

 

nikkoline: lykke til veiedagen :-)

 

ha en fin uke alle sammen.

 

må redigere litt: tok grete roede kurs istedet. det var ledig plass på ordinær kurset som begynner neste uke.håper å gå ned mine 7 kg da,hadde vært gøy.

 

Ble gåtur idag 30 min,0.8 poeng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snegla

Hei flickor!

 

Minni: USJ USJ USJ så kjedelig..!!! Kanskje lettere å holde vektnedgangen nå som du har meldt deg på kurs? Den vekten lever jo sitt eget liv noen ganger!

 

Weightwatch: Har ikke noe spesielt jeg unner meg i helgene egentlig.. Har en svakhet for smash, men om jeg begynner på en slik pose er det tomt på to sekund, så burde holde meg til feks en sånn knøttliten chipspose eller noe istedet.

 

Jeg har ikke veid meg idag, eller skrevet inn hva jeg har spist de to siste dagene, fordi jeg loffer rundt og bor hos venner for de neste par ukene. Har ikke vekten med meg og vil helst bruke min egen siden ikke alle vekter viser nøyaktig det samme.. Er litt vanskelig å få regelmessige måltider også, men jeg vet at jeg ikke spiser mer enn 1800 kcal daglig. Må bare passe på..:) Er flink til å opprettholde treningen også. Var på høypuls og spinning på søndag blant annet. Men er sååå elendig på aerobicmoves, at jeg ble stående bak og se dum ut istedet.. ;)

Styrke idag, enkelt og greit! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden våren er her, er da vel på tide å krypa ut av hiet igjen. Eg måtte ta meg ein pause pga. mykje tull med skulder og nakke, og at eg rett og slett ikkje var motivert. Men motivasjonen stiger visst i takt med temperaturen, så no er eg tilbake.

Har lest litt i tråden, og vil gje dåke alle ein stor applaus. Så flott arbeid dåke har gjort! :D

 

Håper eg klarer å følga dåke no då, sjølv om mai muligens ikkje er rett månaden til å tenka sunt og trening. Var in konfirmasjon på søndag, og skal i ein ny neste søndag. Så er da 17. mai, med påfølgande slektsstemne i pinsen. Yey!

 

Siden eg har 1. mensdag i dag, har eg ikkje vært på vekta. Men har jo følgt litt med i desse månadene, og veit at eg er 1 kg +.

Kva dag har dåke vegedag, så kan eg slenga meg på då?

 

Og denne gangen lover eg å bli verande ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cloetta

hei og hå!

 

Ble trim idag også.fikk endelig prøvd zumba dvden. gøyal dans:-) ble 1.1 trimpoeng idag.tenkte prøve å få 7 trimpoeng denne uken lenge siden det;-)1.9 poeng hittil.

 

sisee: hei igjen,koselig at du slenger deg med på tråden igjen.lykke til med vektnedgangen.

 

snegla: takk for trøst:-) ja håper virkelig det vil gå bedre med slankingen når jeg begynner på kurs,skal få til mer trim da også. da jeg gikk tur igår ble jeg veldig sliten, så betyr bare at jeg må trene mer og spise sundt:-)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minni: Eg og har ein Zumba- dvd liggande, kanskje eg skal ta ein runde med da. Bruker du pulsklokka mens du held på? Kor mykje forbrenner du i løpet av treninga?

Mi klokka har gått til fjanders, så eg må ha meg ei ny.

 

Eg har bilen på verksted, så i dag har eg gått til møter og diverse. Resultat: 4x20 min. gåtur i sterkt trafikert 80- sona. Ingen problem med å halda farten oppe, for da var bare å komma seg bort fort som fy. Liker meg ikkje når tungtrafikken dundrer forbi.

Maten har eg ikkje vært så flink med i dag, men skal ta da sterkare igjen resten av veka. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

Får ikke tid å lese her inne nå,skal på jobb,så bare en liten rapport.

 

Jeg har jobbet overtid,vært trett og litt ufokusert uten og gått bananas.Mora til hun jeg veier meg sammen med ble syk,ingen veiedag.

 

Ungdommene og jeg har fått halsvonde,hosting og harking.Men jeg prøver å være motivert,spiser nå etter planen,vært og jogget i halv time,trent styrke i halv time.Det hjalp på halsulumskhetene og ta en liten joggetur.

 

Nå er det jobb i kveld og morgen på dagtid,så har jeg lang fri,skal trene for det var så deilig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en knalltravel uke, så jeg har ikke hatt tid til å skrive!

 

I morgen er det veiedag - skriver mer, da. Nå er det bursdagsbesøk for min kjære, så det blir vel litt kake på meg :-)

 

Lykke til alle sammen... Skriver mer i morgen :-)

 

Kaika

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smiler fra øre til øre jeg! Tenk at jeg har gått ned 0,8 kg! Er bare sååå glad!

 

1. 8/4: 74,8 kg (OPP 0,7 kg siden sist, 2,8 kg fra mål 1)

2. 15/4: 74,5 kg (ned 0,3 siden sist, 2,5 fra mål 1)

3. 22/4: 75 kg, OPP 0,5 kg siden sist, 3 kg fra mål 1)

4. 29/4: 74,5 kg- midjemål 83 cm

5 6/5: 73,7 kg - midjemål 82 cm

6. 13/5:

7. 20/5:

8. 27/5:

 

Så nå er det bare å holde koken! Det har vært veldig inspirerende for meg å registrere maten igjen, det hjelper, synes jeg!

 

Minni: Sååå kjipt å gå opp, selv om det bare er 400 g. For håpe at det hjelper å begynne på kurs. Den Zumba (?) DVD-en høres gøy ut! Jeg har ikke fått trent denne uken, har fått så vondt i ryggen at jeg har vært til kiropraktor (sure penger).

Sisee: Kjekt å "se" deg igjen! Lykke til! Bra trim å gå rundt omkring.

Nikkoline: God bedring! Mange som har vond hals og forkjølelse ,for tiden. Nesten hele klassen min er forkjølet - ikke jeg, heldigvis!

Weightwatch: Jeg unner meg noen glass rødvin og en plate mørk sjokolade, enten mint eller appelsin. Det er så godt!

 

Ha det fint! Nå er det middag snart!

 

Kaika :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempeflott, Kaika!! ;)

 

Eg har ikkje fått trimma i dag, men har vært flink med maten så da går bra. Sliter med gangsperr etter dei siste dagars gårturer + mitt forsøk på zumba. Forresten godt mulig eg tar ein 20 min med da i kveld og, for da er faktisk ganske gøy.

Har bestemt meg for fredag som vege og måledag, så i måro er sannhetens time om korleis pausen min har gått. Kjenner eg er litt skeptisk, synest buksene er vel trange. Men eg får ta da som da kommer. Setter da som ny startdato tenker eg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cloetta

kaika: gratulerer med nedgang,800 gram er kjempebra!!

ja,får håpe jeg klarer å gå ned på kurs. er iallefall motivert.:-)

 

nikkoline: god bedring til deg,håper at du blir fort frisk.drikk masse varmt og sov mye.

 

sisee: morro at du har prøvd zumba da,jepp det er gøy.skal prøve det jeg også ikveld eller en gåtur i finværet.:-)

 

kos dere masse. blitt 2.5 trimpoeng til nå så spørs om jeg klarer 7 poeng til mandag men får jeg 4 er jeg fornøyd.

gubben skal jobbe imorgen og søndag så må prøve å få trent litt da også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første vegedag etter pausen, og innsåg at da var 2+ der. Men no har eg satt ny startdato og begynner heilt på nytt igjen.

 

Blei ikkje noko trim på meg i dag. Dvs. eg styra litt på i hagen, og no protestere ryggen på alt eg gjere. Så litt kjenner eg at eg har fått bevega på meg. Planen i måro er å fiksa plenklipparen, og ta ein runde med den. Og då må eg rekna med 1 time og da får jaggu vera trim god nok. Ligger som eit slips i stolen etter den runden. Må vaska bilen både utenpå og inni og.

Slik "trim" likar eg, når eg får gjort noko og kjenner eg blir skikkelig god og sliten.

 

God helg alle sammen! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er godt å få ordnet litt opp utenfor, to fluer i en smekk! To kilo på, Sisee - da er det bare å stå på! Ingenting annet å gjøre enn å brette opp ermene og gjøre en innsats!

 

Lykke til!

 

God helg ønskes alle sammen! Jeg har fremdeles ondt i ryggen, så det har ikke blitt noe særlig trening på meg, denne uken. Litt tur...

 

Kaika

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blei visst ikkje noko hagearbeid på meg i helga. Våkna til ein tlf og invitasjon til båttur, og i strålande sol var da jo ikkje mulig å sei nei. Blåste opp med nordavind utover ettermiddagen, men fekk nå likavel god farge i ansiktet. :)

Søndag forsvant i konfirmasjon, men hagen er nok der neste helg og. Lørdagen vra dårlig med tanke på maten, for da var ikkje eg som styrte da. Men søndagen var eg flink og klarte å kontrollera meg. Ein god middag, litt karamellpudding og 3 ørsmå kakestykker. Og ja, dei var ørsmå, kanskje eit normalt stykke til sammen. Men så fekk eg jo smaka på fleire kaker og då, så da passa meg fint. ;)

 

I måro er da kvardag igjen, og eg er faktisk glad. Då tar eg tilbake full kontroll over mat og gjøremål, så då skal da bli skikk på da igjen.

 

Håpa alle har hatt ei fin helg. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cloetta

Hei.

 

Har hatt en flotters helg.skrevet noen brev og ryddet litt. imorgen er det kurs,og jeg er spent på hvordan dette vil gå.

 

Sisee: Høres ut som om du har hatt en kjempefint helg med båttur og konfirmasjon.Jepp,hagearbeidet er nok der neste helg også.:-)

 

kaika: håper du bli frisk og rask snart.Ikke noe gøy med vond rygg. god bedring:-)

 

ha en flott uke alle sammen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cloetta

Ikveld er det kursstart og det ser jeg frem til.Har tjuvstarta:-)Kommer til å skrive opp vekten på kurset men det er jo med klær. Skriver også opp vekt fra morgenen.:-) Litt vanskelig å gå ned i vekt de neste ukene med mange helligdager og 17 mai men jeg VIL klare dette!

 

 

10/5: vekt her 79.1kg(egentlig ned 400 gram fra forrige uke!!

18/5: 25/5:

31/5:

7/6:

'14/6:

21/6:

28/6:

 

 

på kurs:

 

10/5:

18/5:

25/5:

31/5:

7/6:

'14/6:

21/6:

28/6:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cloetta

10/5: vekt her 79.1kg(egentlig ned 400 gram fra forrige uke!!

18/5: 25/5:

31/5:

7/6:

'14/6:

21/6:

28/6:

 

 

på kurs:

 

10/5:80.8 med klær.:-(

18/5:

25/5:

31/5:

7/6:

'14/6:

21/6:

28/6:

 

ble ikke lange kurset igår kveld ,men veide meg og fikk bøkene. Blir spennende å se om jeg går ned.

 

stille her ,men regner med dere har det travelt.Lykke til dere som har veiedag i disse dager:-) hvordan går det med dere??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minni: Kjekt med kurs da, få litt inspirasjon og slikt. ;)

 

I dag skeia eg ut med fajitas til middag, og da kosta på kalkulatoren ja. Hadde fullkorntortilla og masse salat, men klarte likavel å spisa mengder med mat. Men da er jo godt då, og greit ein gang i blandt (huska ikkje sist).

Eldste skal på fotballtrening, så eg satser på ein rusletur med minsten imens. Da går ikkje så fort på ein bitteliten sykkel, men da er nå litt bevegelse. Så mykje meir trim har eg ikkje hatt tid til i da sista, mai er virkelig ein travel mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...