Gå til innhold

nytt år nye muligheter ned 7 kg til sommeren 2010:-)


Gjest cloetta

Anbefalte innlegg

Prøvde å legge inncola zero i matvaretabellen,men fikk ingen svar.Synd du løp deg vill,men mange trimpoeng Snegla.

 

Enig med deg Kaika, slanking er vanskelig for det krever oppgjør med gamle holdninger som sitter som støpt.Legen som jeg hadde i praksisperioden mente at holdninger er tunge å endre,de utgjør jo endel av vårt liv,vår personlighet, hvordan vi takler utfordringer osv.Derfor er det tilsynelatende enkle,ikke så enkelt allikevel.:)

 

Men det får være en utfordring,og når vi klarer å krangle litt med egne uvaner,overvinne de over tid, så dannes det jo nye holdninger:)

 

Jeg skulle ikke gått tilbake til gamlevaner i juletiden,nye vaner var etablert,men de lot seg velte da jeg lot de gamle få innpass.

 

Dagens tips.På rema selger de gulrotposer til ti kroner,god snacks!

 

Dere er så gode støttespillere,klem og ros:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 582
  • Created
  • Siste svar

hei og hopp:-)

 

formen har ikke vært helt på topp de 2 siste dagene,har mensen og da er jeg mer lysten på sjokolade mm enn ellers,men har prøvd på skjerpings da.

 

vondt i hodet idag,men håper det går over. er jo det flotte været idag også.:-)

 

tror ikke det er noen kcal i zero snegla,mener å huske det. :-)

 

Gratulerer så masse med nedgang og nedgang i cm snegla,kjempebra. du har all grunn til å være fornøyd!

 

enig med nikkoline og kaika slanking er vanskelig .

takk for tips nikkoline.:-)

 

ha en flott torsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VEKTNEDGANGEN (bør vel hete vektoppgangen....)

 

Utgangspunktet: 27/7-09: 78,4 kg (mål 1: 72 kg, mål 2: 70 kg)

 

1. 8/4: 74,8 kg (OPP 0,7 kg siden sist, 2,8 kg fra mål 1)

2. 15/4: 74,5 kg (ned 0,3 siden sist, 2,5 fra mål 1)

3. 22/4: 75 kg, OPP 0,5 kg siden sist, 3 kg fra mål 1)

4. 29/4:

5 6/5:

6. 13/5:

7. 20/5:

8. 27/5:

 

Buhu! Ble sååå skuffet i dag. Det rare er at jeg ikke blir motivert til stå på av det. Neida: Har lyst til å hive meg ut i en runde med trøstespising og bare gi f... i hele forb... slankingen!!!

 

Så det så.... Stå på dere andre, flinke damer!! Jeg lover å ikke strøstespise - skal heller gå på trening!

 

Kaika :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kaika:

 

stoor trøsteklem til deg. de grammende du gikk opp går du helt sikkert ned igjen du er så flink. stå på!

 

Smart valg å ikke trøstespise og heller gå på trening:-)

 

 

 

idag har det blitt trim,gikk en halv time ble 0.8 poeng. fint vær ute men litt vind.

sittet litt utr idag da selvom vind,må jo nyte finværet.

 

ikke bestemt noe sommerferie tur enda vil vente til denne askeskya har gitt seg. men har veldig lyst på tur til tallin! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for trøstende ord... Gikk på trening i går, og det var deilig! Tenker jeg går i dag, også. Må bite tennene sammen og stå på!

 

Du er flink å gå tur du, Minni! Her på vestlandet er det vekselvis sol, sludd og haggel i dag - skikkelig ufyselig vær! Nå ønsker jeg meg litt varme!

 

Sommerferien vår går til hytten vår ved sjøen - det elsker vi! Ungdommene våre skal på litt andre turer, og litt med de gamle på hytten, også (ihverfall yngstejenta). Gleder meg til sommeren!

 

God helg, damer!

 

Kaika

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hytte ved sjøen,trur det blir ferien for oss og.Vi har begynt å venne oss til et nytt liv.Det vil si at ungene mer og mer velger sine egne veier.De blir med til hytta,for guttene liker å fiske,men sommerjobb og sånt styrer også deres valg her, nå.

 

Ja ja, godt at de frigjør seg,tenk om noen år å drasse rundt på 4 tannløse gamle "unger".

 

På jobb ble det laget eplepai etter Roede metoden,godt og mageret med en kontrollert bit.

 

Har ikke kjøpt noen usunnheter,deilig å være sukkerfri.:)

 

Ha ei fin helg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

hvordan går det med dere,har dere det bra?

 

Jeg er nå innstillt på å skjerpe meg helt og holdent frem mot 17 mai.Ikke love noe jeg ikke kan holde,bli hysterisk,men heller holde meg til menyen.Da kan jeg spise is ,men bare når det er "innbakt"i menyen.Det burde være mulig å holde menyen.Mange klarer å gå ned 30 kg,så får jeg klare 7 til sommeren:)

 

Det ble bare litt is i går kveld, skulle helst holde meg helt unna,men hadde vel egentlig allerede bestemt meg for å smake da jeg kjøpte isen,når jeg tenker etter...men det er lite i forhold til det jeg har snoket til meg tidligere,så håper på respons på vekta i morgen.

 

Deilig å kjenne at jeg er på riktig spor.Kjenner at motivasjojen øker med tanken på at nå kan jeg klare dette her:)

 

I dag og i morgen blir det siste innspurt før veiing.Skal være super flink.Trur jeg blir å prøve ny sykkeln min i formiddag.Har kjøpt meg asfaltsykkel med store hjul.

 

Ha en fin søndag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hatt en fin helg,bare slappet av.Igår var det jo kjempefint vær så var mye ute.

Vi var i bursdag også og det var koselig,mye god mat og kaker men klarte å skjerpe meg.:-)

 

Vi hadde bryllupsdag igår også,vært gift i 6 år..tiden flyr!!

 

nikkoline: er helt sikker ¨på at du klarer å gå ned 7 kg, stå på.Jeg henger meg på om å være flink frem til 17 mai. men skal av og til unne meg is jeg også:-)

 

idag blir det bare å slappe av og muligens gå tur eller en liten kjøretur. lyst til å dra til botanisk hage i Oslo snart og kikke,er så fint der.

 

Høres ut som om dere får en fin sommerferie i år jenter.kos å dra på hyttetur.:-)

ha en fin søndag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare innrømme at jeg har vært helt på tur denne helgen... Jeg har spist myyye snop og drakk til og med mange øl i går (det gjør jeg nesten aldri) Men, til gjengjeld danset jeg i timesvis , også!

 

Nikkoline: Jeg er med på full skjerpings!! Fra og med i morgen skal jeg følge dietten slavisk (det har jeg ikke gjort på lenge!) Skal til og med føre spisedagbok - for det har jeg heller ikke gjort på leeenge.

 

Minni: Høres herlig ut med fint vær! Her er det ganske bra i dag. har gått på tur med mannen min, og nå skal jeg ut i hagen litt.

 

Ha en kjempefin uke! SKAL være kjempeflink. Skal tenke at i morgen begynner jeg på GR-kurs - SÅ nøye skal jeg være! Er dere med???

 

Kaika :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he kaika

 

Tenkte faktisk å spørre om vi skal starte vår kurs 1? Da er vi nøye å veie mat,passe på å få trim.Drikke vann,spise grønnsaker, halve tallerken.Tygge toy.Tåle å kjenne sug.Glede oss til veiedag fordi vi vet at vekta har rikket seg nedover.Selvfølgelig er jeg med, for dette fører til glede over å lykkes,mindre søt behov.Sprekere kropp som ha behov for sunn mat i mindre mengder.

 

Det her er jo en livsstil hvor jeg går ned i vekt uten at blir "sultet" i hjel.Jeg kan trene,fordi det er nok mat.Alt liggertil rette,og jeg KAN opplegget.Hvorfor nøle å hoppe inn i noe som er så bra????

 

Gratulere med overstått bryllupsdag Minni.Ja ikke sant vi kan til og med spise litt is og allikevel holde oss til kuren:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God mandag og ny uke folkens:-)

 

Jepp,jeg blir med på grete roede kurs nr1...dette skal vi klare!!Lykke til kaika og nikkoline.

 

Jeg er så fornøyd med Grete(Jeanettes) roedes opplegg at jeg ikke kommer til å bruke noe annet..suppekurer,pulver diett osv er ikke noe for meg jeg MÅ ha MAT! hehe.:-)

 

Jeg har veiedag imorgen og er spent på om jeg har gått ned,men det betyr ikke at dere må ha samme veiedag som meg altså.

 

Hvor mye trener dere pr uke? Jeg prøver å trene 2 til 3 ganger i uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt å lese at dere er med!

 

Har begynt bra i dag! Har spist mørkt rugbrød med skinke til frokost, firkorn med cultura pluss ett eple til lunsj, og kyllingfilet med litt ris og mye grønnsaker til middag! Nå går turen snart på trening. Spinning i dag :-)

 

Jeg prøver å trene tre ganger i uken, og fra og med denne uken: Situps på gulvet om kvelden de kveldene jeg ikke er på trening!

 

Ble kjempeglad da jeg så responsen fra dere! Kjenner at dette skal jeg klare. Tåle litt sug, tåle å være litt sulten, men spise sunt og kontrollert - drikke vann :-)

 

Enig med deg, Minni: Må ha mat, kan ikke leve på pulver (selv om jeg kjenner et øyeblikks svakhet når jeg ser på reklame for GO 1-2-3, blir litt fristet til å prøve, men VET at det ikke passer for meg)

 

Jeg har veiedag om torsdagen, men kan skifte til onsdag hvis dere andre vil at vi skal ha samme dag :-) Samme for meg!

 

Kaika

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå vært på step! Deilig å trene. Skal nå legge inn dagens matinntak i dagboken - for første gang på leeenge! Er spent på hvor mange kalorier det har blitt i dag. Gjerne litt til overs til kvedls, også?

 

Kaika :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Nå Kaika ble det noen kcal til overs?he he

 

Minni ,mat er tingen,ingen vits å drikke,mye mer fornøyd når vi kan tygge maten:)

 

Jeg tror jeg fortsetter med mandag som veiedag fordi da har jeg og naboen et lite veiesenarie på hennes roede vekt..mandag er etter helg ,og da kan jeg ikke bruke helga som jeg vil;)et lite pluss her og.

 

Hadde jeg hatt egen vekt som jeg kunne stole på så hadde jeg slått meg sammen med ders veiedag,men naboens vekt er så bra og stabil.Håper det går bra.

 

Da jeg gikk på vekta i dag ble jeg positivt overrasket.Ble 1,4 ned.

Da tør jeg begynne å lage oversikt.

12.4 80,6

19.4 79,0

26.4 77,4 nesten 3 kilo i minus:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan fortelle at jeg har gått i en og en halv time med staver,etterpå halv time styrketrening.Det ble mange trimpoeng og god start.

Minni ordet bruker å trene tør jeg ikke si,for treningen har gått i rykk og napp.Men nå vil jeg trene mer jevnt.

 

Jeg som var så flink i fjor,og så deilig det var:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20.04: 65,5

27.04: 65,2

 

 

minus 300 gram. Har overhodet ikke vært flink til å skrive inn matinntak og har heller ikke fått trent så mye sist uke, så overraskende egentlig.. !

 

Dere er flinke og motiverte!! Er det vårens anmarsj som gjør det mon tro??

 

Gratulerer med så mye nedgang Nikkoline!

Spent på å høre hvordan det går med deg idag Minni! Godt å høre du er i gang med trening :D Jeg trener 4-6 dager i uken, det er sååå skjønt å svette!!

 

Nu er det morgentrim på meg her!

 

Ha en nydelig dag dere speke damer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til snegla,og gratulere med vektnedgangen.Sant, det er godt å svette,men så tungt å komme dit når latskapet har fått herje:)

 

Jeg har fått mer motivasjon,skal bare ut i dag og,det er ikke så fristende for her har vi fått snevær og vind.Men vet jo hvor jeg bor,her må en ha tilgang på varme klær året gjennom ellers kan det bli mye innesitting.

 

Neste tirsdag er det informasjon om orientering, har fått innvitasjon til kurs,vet ikke om dette er noe for meg.

 

Da er det bare å fylle vannglasset og kaffekoppen,bruke det som våpen mot alle kalorier som vil snike seg inn:)

 

Ha en fin dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7/4: 79.2kg opp 700 gram i påsken.

2. 12/4: 79.2kg ingen nedgang.sukk:-/

3. 19/4: 79.1kg nedgang 100 gram

4. 26/4: 79.1kg stillstand

5 3/5:

6. 10/5:

7. 18/5:

8. 25/5:

 

 

huff,ble ingen nedgang denne gangen men stilltand er bedre enn oppgang!:-)

full skjerpings frem til 17 mai da er det kosedag.

 

varmt og godt ute idag,tom litt sol,håper det fortsetter slik.

 

fri frem til fredag nå..:-) snart sette igang med pannekaker..namnam.

 

gratulerer med nedgangen ,Snegla kjempebra!!

 

gratulerer med nedgang nikkoline,kjempebra!!:-) stå på neste uke også jenter.

 

Nå er mai måned rett rundt hjørnet,:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det ble kcalorier til overs til kvelds, også! var såå fornøyd med gårsdagen, havnet til slutt på 1550 kcal.

 

Gratulerer med nedgang, Snegla og Nikkoline! Supert! Minni, du gikk i alle fall ikke opp! Jeg forandrer veiedagen min til onsdag og hiver meg på i morgen. Nå husarbeid og litt hagearbeid. Deilig sol på Vestlandet i dag!

 

Tror det må være våren som gjør at jeg ble litt ekstra motivert, og så er jeg så lei av å "liksom" slanke meg, og likevel la meg selv friste av alt mulig. NÅ er jeg på kurs, altså!

 

Vi snakkes!

 

Kaika

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte det utrykket,liksom slanking,vet alt om det.Før lekte vi liksom lek med dukker o.l,nå har liksom slanking,tatt over.he he

 

Ja nå er mai rett rundt hjørnet og enda er det tid til å skrelle vekk litt sideflesk.:D

 

I morgen blir det ikke så mye trim,kun dersom jeg velger å gå hjem fra jobb.Men jeg må få i meg proteiner så det blir laksemiddag.I dag ble det fiskegrateng og jeg har vært mye sulten.

 

Vår lyset gir motivasjon nå er det ingen liksom slanking mer:)

 

PS.seint på kvelden,kommet fra jobb,og jeg har vært våken siden kl 0500,ikke så rart at fantasien slår inn og synes at alt er gøy,sukk .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det mon idag, Kaika og Nikkoline? Slankere og strammere i fisken? :)

 

Har nettopp spist en smashbit, oppdager nidar "godbiter", hjelpes.. Ãœbermasse kalorier, men har ikke drukket melk idag, så får gå litt på den biten.. Og nå har jeg brukt 7 av ukens kosemerker :-( Konsert ikveld, får bruke kaloriene det er i øl på frukt- og mellommåltid-kvoten he he.. :D

 

Men først spinn!

 

Ha en fin aften damer! Snart er det helg og nye utfordringer! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg glemte faktisk å veie meg i morges, så det får bli veiing i morgen tidlig. Skal bytte veiedag til tirsdag fom neste uke, sånn at vi har veiedag omtrent samtidig :-) Har egentlig ikke så store forventninger denne uken, for jeg skeiet så veldig ut i helgen. En tredagers snope-, og ølorgie... Har vært knallflink fom mandag, da... :-)

 

Har vært hjemme fra jobb i dag pga hodepine og tretthet, vi sliter sånn med eldstejenten vår (17 år), så det går ut over søvnen... Gleder meg til hun blir mer voksen, faktisk til hun kan ta ansvar for seg selv og flytter ut (slem, slem mor).

 

Har fått sånn inspirasjon av å bruke spisedagboken igjen! Det har jeg ikke giddet på mange år, så det var veldig kjekt. Mye enklere med det "nye" systemet, også. Kan dessverre ike gå på trening i dag - har jo ikke vært på jobb. Har sovet mye av dagen og føler meg i bedre form.

 

Deilig med smashbit, Snegla! Jeg kjøpte en pose av de der godbitene forrrige fredag, og jeg spiste hele posen nesten helt alene, så det var nok frimerker for hele denne uken og neste... Høres jo veldig kjekt ut med øl og konsert, da! Kos deg :-)

 

 

Ha det fint!

 

Kaika

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er snart helg,utfordringene står i kø.Jeg har "sulten periode "og det er ikke enkelt.Spiste et stk pizza i gå rkveld, så i dag ble det kun litt druer og en youghurt av rasjonen til kvelds.

 

Ingen trim,lat:) I morgen skal flere på jobb møtes til felles spinnetime,forplikter og det er bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...