Gå til innhold

Ned 25 kilo.... hjelp, det blir tøft.


Gjest KimPossible

Anbefalte innlegg

Gjest KimPossible

Der sa du alt for meg, Yanthi. kunne like godt skrevet det selv. Ikveld har jeg spist en hel eske med sånne freia fylte påskeegg... noe som vel tilsvarer 800 kalorier... og en halvliter dr.pepper.... enda 250 kalorier... gjett om jeg er kvalm nå da? :-/ vedder på jeg veier mer på mandag enn jeg noensinne har gjort.. det vil si, over 90 kg. æsj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 465
  • Created
  • Siste svar

Huff!!

 

Ja det har sklidd veldig ut her hos meg. (Også i dag)

Men nå har jeg bestemt meg. Ingen brus eller snop av noen slag før fredag. (forhåpentligvis ikke bare kvalmen som snakker for meg). Da feirer jeg dag å da blir jeg til å kose meg noen dager i løpet av påska uten dårlig samvittighet. Så er det på igjen med bånn gass etter feriedagene. Får besøk av brodern med familie i midten av mai, så skal gjøre en iherdig innsats med å krympe litt av kroppen frem til da. Men først: Super innsats med kosthold og trening frem til fredag, så skal jeg ta påskefri med god samvittighet uten at det (forhåpentligvis) gir de aller største utslagene på vekta.

 

Hva sier du Kim. Blir du med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint å få nytt frisk pust i gjengen.

Velkommen skal du være!!!!

Hvordan har veien din vært frem til nå, og hva er ditt/dine mål?

For min del har det vært litt opp og ned turer til nå, (noe som jeg tror er ganske så vanlig i en vektreduksjonsfase. Dette er jammen meg mye følelser :) ) men føler jeg er på en humør og formstigning nå.

 

Vi skal i alle fall heie hverandre over målstreken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott Kim!!!!

 

Jeg startet dagen i dag på badet med å se meg i speilet å gjenta mange ganger for meg selv: I dag skal jeg være sterk, i dag skal jeg klare å følge opplegget og være superflink. Håper det er med på å bevistgjøre handlingene mine, ikke minst og få med tanke og sinn videre i denne prossessen. (Føler ikke at sinn og handling er i balanse for tiden). Noen tenker vell at nå går det helt i tull for deg Yanthi, men jeg skal gjøre dette alle dagene fremover å se om fokuset mitt nå flytter seg på rett plass.

 

Sammen klarer vi det! Ikke sant?

Hvis suget etter noe fy, fy melder seg disse dagene, så må vi komme rett inn her og skrive hvorfor det oppstod, og ikke minst hva vi gjorde for å komme bort fra det :)

Kanskje vi klare å hjelpe hverandre med å stå imot. Er du med på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gårdagen gikk supert. Klarte å følge mat-opplegget med sunn og go mat, nok melk, frukt og vann. Fikk også skviset inn en styrkeøkt, så er veldig fornøyd med gårdagen. Hadde helt glemt av at det var veiiedag i dag. De siste 5 dagene har bare sust forbi. Ble faktisk gledelig overrasket over vektresultatet. 77,8 kg Dvs 100g opp siden sist. Samboern sa at det er første gang han har opplevd at jeg faktisk har vært glad for å gå opp i vekt :) Men er faktisk veldig overrasket over at det bare ble med de 100 grammene. Virker som om kroppen min ikke bryr seg så veldig om hva den får innabors, så lenge det er kaloriunderskudd går jeg ikke opp. (De siste dagene har det desverre blitt inntatt mer enn mitt daglige behov) Men kjenner jo at kroppen har det bedre om den får sunn og go mat samt trening. Jeg regner med at fjellvettregel nr 8. gjelder også i slankeverden. Vend i tide. Håper det er det jeg har klart nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KimPossible

KJempebra Yanthi. :)

synes du er flink jeg. Har vært litt begge deler for meg i dag, men morgendagen skal bli knall bra. :) Skal til legen i morgen for å få oppfølging på mageproblemet mitt, har ikke tort å spise frukt de siste 14 dagene, for sist jeg gjorde det, spiste en banan, da ble jeg skikkelig dårlig.

 

Vi står på. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KimPossible

Vekt i dag: 88,6kg. Det er nedgang på 0,4 kg. :) Storfornøyd!

Cm magen: 110,5.... :-/ men det er nedgang på 1 cm det da, så greit fornøyd med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KimPossible

Herregud jeg er sulten!!!! :-/ og enda er det et par timer til jeg er hjemme fra jobben og kan begynne å lage middag..

har spist det jeg "skal" så langt i dag, men er skrubbsulten! Blir pitapizza til middag i dag, og jeg gleder meg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du gikk ned så masse med tanke på at du trudde at du ville ha oppgang. Artig med slike overraskende resultater. Det gir liksom et ekstra kick til å fortsette å stå på.

 

Mammo: Hvor er du? Har ikke hørt noe fra deg siden du hadde hodepine for 5 dager siden. Håper alt er bra med deg. Savner deg her inne vettu :)

 

Har tenkt meg en aldri så liten tur inn til byen i dag. Regner med det blir et liten cafe besøk også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KimPossible

ja, jeg ble overrasket over at jeg hadde gått ned i det hele tatt. tok fram vekta og tenkte "jaja, er vel bare å få det gjort", grudde meg til å gå på vekta, egentlig.

 

jeg må bare innrømme at jeg har fryktelig lyst på sjokolade akkurat nå, men jeg kal ikke gi etter. skal pusse tennene og gå en tur i stedet. Hadde et nytt anfall med magen igjen i ettermiddag, så er ikke i form til å dra på spinning.

 

Har enda 600 kalorier å spise i dag, må bare finne ut hva det skal bli først. Har spist me lei på knekkebrød nå, og brød har jeg aldri vært sånn kjempeglad i. prøve med en smoothie kanskje, har jo maskin så jeg kan lage selv. :)

 

Dette klarer vi Yanthi! :)

hvordan er det med dere andre? Går det bra med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KimPossible

Hurra! Det ble ikke gåtur, men tur til treningssenteret istedet, 15 minutter romaskin og 70 minutter styrketrening, ble 3,9 treningspoeng det. :) Og det var godt. Er litt øm i magen, men ikke verre at jeg klarer det.

 

er kommet meg opp på 1462 kalorier i dag.... burde nok ha litt mer, må finne noe som kan fylle opp 150 til.

 

Så blir det å dusje og lese bok, før det blir natta. Siste arbeidsdag før påskeferie i morgen. Gleder meg innmari til hytteturen. Det er så koselig der. Midt i skauen med et vann i nærheten, og nesten på svenskegrensa. Må ta med katten da, har ikke noen til å passe henne, men det går sikkert bra. :)

 

Mantraet i dag har vært om sjokolade: hver gang jeg ser en sjokolade (var masse av det i kantina på jobben i dag, og en diger sjokoladekake også... jeg spiste ikke n bit av noe! *stolt*) så har jeg sagt til sjokoladen---> you are not the boss of me!! hehehe. funket.

 

God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig flink du har vært med trening og mat. Ja det hjelper med mantra :)

Du har vell ikke internett tilgang på den hytta du skal på? Lurer bare på om du blir til å ta noen feriedager borte fra tråden. Litt greit å vite om det blir litt stille her noen dager.

 

Jeg har nettopp kommet hjem fra byen. Ble mye lenger enn antatt. Samboern min skal jobbe en del i påska, så vi tok en aldri så liten feriedag i lag nå i dag. Dvs at jeg skjeiet fulstendig ut med halv flaske rødvin, stor iskremdrink, sjokolademouse og vaniljeis, litt cola og italiensk pizza, kyllingvinger og litt chips. Har ingen anelse hvor mange kcal det utgjør, men det er også den første dagen siden jeg begynte i januar som jeg ikke har klart å føre dagsrapport. Unnet meg det nå i dag. Får vell 2 dager til i påska hvor jeg ikke blir til å tenke på kostholdet i det hele å det store. Ellers skal jeg være kjempeflink. I morgen er det på igjen med godt kosthold og trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KimPossible

Blir ikke noe internett på hytta nei. blir ikke å føre opp noe på kaloritelleren de 2,5 dagene vi skal være på hytta heller, da skal jeg bare slappe av og kose meg, uten å tenke på vekta. tar ferie fra den også. :-P Så torsdag til lørdagskvelden blir det stille fra meg her inne i alle fall.

 

Det er da lov å skeie ut litt en gang i blant, Yanthi. Hvis man ikke hadde "lov" til det... da hadde jeg blitt gal i allefall. hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har egentlig tatt påskeferie siden mandag, men i dag begynner feiringen av dagen min. Har ikke dag før i morgen, men da er det så mye som er stengt i byen. Skal snart dra til en beauty salon i Kensington for litt pampering. Blir klipp og styling av hår og sminke. Skal på dinner cruise, musical og nattklubb, så det blir litt av en dag. Gleder meg :)

 

Kjenner jeg er litt irritert over at jeg har vært så slurvete med mat og trening i det siste, (3 siste dagene er det ikke blitt tellt kcal) da jeg har gått opp i vekt (78,9 viste vekten i dag :eek: ) og kjenner meg ganske så pløsete kontra for 2-3 uker siden. Outfit'n som er kjøpt til bursdagsfeiringen kunne ha sett så mye bedre ut om jeg hadde stått på løpet ut. Må bare ha det i bakhodet, slik at ikke vekten går så mye mer opp nå i ferien.

 

Skal ha helt datafri, så blir ikke til å telle kalorier. Skal kose meg noen dager nå før jeg starter på nytt igjen. Har allerede satt meg et nytt delmål som jeg skal starte på rett etter påska. Skal prøve å komme meg ned til 73,5 kg til 15 mai. Vet det blir et ganske så tøft delmål, men forhåpenligvis vil ferien gi meg ett nytt giv til å stå på i et ekstra høyt gir frem til da.

 

Ellers ønsker jeg dere alle en riktig god påskeferie.

Jeg starter opp igjen mandagen.

 

Klem fra London

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KimPossible

Gratulerer med dagen som var, Yanthi! ;)

Vi har kommet ned fra hytta nå ikveld, og jeg er mørbanket og sliten, og livredd for å gå mer på ski.... har lagt inn skigåinga og fått treningspoengene: 15,1!!!! Og det var kun for torsdag og fredag! har ikke jeg gått ned litt til mandag, så blir jeg nok frustrert, for jeg har ikke spist så mye kalorier for mye heller, tror jeg.

jaja, uansett: borte bra, men hjemme best. :)

 

Fortsatt god påske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KimPossible

Nå er jeg misfornøyd. Og sint. Jeg har gått opp 0,8 kg fra forrige mandag. har krympet 0,5 cm rundt midja.

Hvorfor vil ikke kiloene forsvinne??? De sitter jo som om de er sveiset fast!! Grrrr... :-(

Jeg må vel bare bli enda flinkere da, og fortsette til kiloene ikke har noe valg, men MÅ forsvinne!

Idag er det knallfint vær ute, så det bli vårrengjøring her. Både ute og inne.

har tenkt å grille litt i dag da, men skal ikke skli utenfor kaloribehovet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KimPossible

Sjekket akkurat hva BMI'en min kommer til å være når jeg har kommet meg ned på 65 kg... 22,8. Det må være bra. Synes BMI er litt "feil" egentlig, dem tar jo ikke hensyn til beinbygning og muskelmasse.. mindre enn 65 kg, og jeg kommer til å bli stygg, tror jeg. altfor tynn er ikke fint. Men nå er BMI på 31 da... æsj.

Vel, får vel fortsette med vårrengjøringa. Måtte bare ha en liten pause, med litt påfyll. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo! Nå har jeg vært lenge vekke! Vi har jo vært på hytta i sverige siden forrige lørdag. Kom tilbake seint i går, etter ti timer på veien... Turen gikk kjempefint. Ungene var som engler i baksetet -utrolig nok!

 

Kostholdet i påsken, ja... Kan vi ikke bare glemme det og begynne på nytt? Det ble nok altfor mye godis og junk food og altfor lite trim. Men fikk ca 1 time med svømming, da.. Og ene dagen gikk vi i tre timer -på handling vel og merke, men det var da i det minste i bevegelse og ikke strak ut på soffaen...

 

Tror jeg skal gå over til å veie meg om onsdagene framover. Da får jeg et par dager nå til å gå av meg litt av all stuffingen vi har satt til livs den siste uka..

 

Ellers har jeg blitt tante i påsken. Så om to uker skal vi til Bergen på barselbesøk. -Men barselperioden er vel strengt tatt over til da, men..

 

Kjekt å se et nytt fjes her også. Henger du med klumpsimamma?

 

Og gratulerer med overstått, Yanthi! Ble det en bra dag? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å den har vært kjempefin. Har hatt helt kaloritelle- og (nesten helt) treningsfri siden 28.03, så nå er det flott å være tilbake. Uteskjeielsene har vært mange. Har faktisk bare spist det jeg har ønsket uten å tenke på kalori og sunnhetsgrad. Var veldig deilig å slippe taket litt, men nå er ferien over, å motivasjonen min er på topp til å fortsette med GR til målet er nådd. Vekten i dag viste 1 kg opp siden siste offesielle veiing. Føler at den oppgangen er grei med tanke på hvor mye jeg har koset meg de siste 10 dagene.

 

Tusen takk for gratulasjonshilsene. Dagen var helt fantastisk.

Høres nå ut som at dere også har hatt en flott påske.

 

Nå skal jeg ut med hunden å samle mine første trimpoeng etter ferien.

 

Godt å være tilbake ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faktisk tyngere enn jeg hadde trodd å finne tilbake til de gode rutinene jeg hadde tidligere. Vet jeg har slitt med det en stund nå (før påsken). Flink halve dagen, og så har man sluppet taket resten av dagen.

 

Fokuset mitt for resten av denne uken er rett å slett og få innarbeid de gode rutinene igjen. Alt som puttes i munnen skal registreres.

 

Hvordan går det med dere andre. Er dere kommet dere tilbake på rett spor etter påsken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KimPossible

Etter å ha gått over til nutrilett og camridge, og vanlige middager, føler jeg at jeg har mer kontroll, og at det faktisk går bra.

Så får vi se hva vekta sier på mandag.

Kroppen min vil virkelig ikke gi slipp på noe som helst vekt, virker det som, med sunt kosthold og trening, så jeg gjør dette for å tvinge kroppen i gang.

Så får vi se da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter litt med å få registrere maten min jeg også, men mest fordi jeg ikke får registrert maten min før på kvelden, når jeg endelig får satt meg med dataen..

 

I går trente jeg 45 min. Det ble 500 kalorier. I dag ble det 600 kalorier. Er skikkelig trøtt og sliten om dagen nå, så orker ikke de helt store sprangene. Og sukkersuget er absolutt tilstede igjen, etter påsken. Jeg trenger et skikkelig motiverende drag nå, en ukes tid for å bli kvitt det igjen... Spørs om det går.. April er en skikkelig bursdagsmåned for oss. Selskap nå i helgen som kommer, og to helger etter der igjen, pluss at vi skal i noen andre selskaper i tillegg... *Stønn*

 

Glemte å veie meg i dag tidlig. Får gjøre det i morgen istedet. Tror ikke det er så allerværst, men har nok ikke gått noe ned, da... Men tror ikke jeg har lagt så mye på meg heller...

 

Nei, jeg må planlegge bursdagsfeiringen i helgen. Det blir en smule travelt å få det til, så må vri hjernen min litt.. ;)

 

Håper det hjelper på vekten at du kjører pulverkur litt, KimPossible! Spent på å høre resultatet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...