Gå til innhold

Den gyldne middelveg


Gjest froeken frue

Anbefalte innlegg

Gjest Majanne

Noen mennesker kan en bare ikke gjøre noe med. Sånne kaller vi sabotører og vi setter de i en bås med høye vegger - skulle ønske de veggene var lydtette!!

Men så synd at sånne skal greie å ødelegge stemningen!!

 

Så bra at gubben faktik skjønne tegninga - ihvertfall litt av den!!

Jeg er ikke sikker å at min hadde skjønt det. På enkelte områder er han litt for mye mann (selv om det er bra han er mye mann i andre sammenhenger hehehehe)..

 

Lykke til med bursdagsfeiring!! Smart med frukt og å love bort rester..

 

 

Og så flink på shopping!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,5k
  • Created
  • Siste svar
Gjest froeken frue

TAkk MAja! Så deilig å komme inn hit og bli møtt med slik forståelse tidlig en junimorgen :P Det var liv i gubben ja :) Og det er liv i meg igjen, noe jeg kan sette stor pris på. Vektnedgang, å komme seg ut blandt folk og å shoppe litt nye klær var det som skulle til for å reise kjerringa. Gubben skjønner ingenting hehe :P

 

I dag er det husarbeid til den store gullmedalje, og klarer jeg å være effektiv så blir det en spasertur med lillegull etterpå :)

 

Ha en strålende dag alle sammen. Vekta bikket under 75 i dag, så krysser fingrene for videre nedgang med økt vanninntak!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Skinkemuffinsene ble en katastrofe.... Nå står sukkerbrødet i ovnen, jeg spiser knekkiser og skal snart lage grove rundtstykker i stedet for de muffinsene.

 

Dagen kommer til å løpe av sted, vekta er over 75 igjen og jeg skal drikke vann vann vann!

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel overstått bursdagsfeiring i heimen frøken frue, håper det var riktig vellykket!

 

Jeg har reist ut på jobb igjen. Ser ut til å kunne få til ei bra treningsuke denne uka, og med jevne spiserytmer håper jeg det gjør susen. Det ble nemlig stillstand på vekta for meg forrige uke. Ble littegranne skuffet skal innrømmes, men må innse at det har vært litt for ujevnt med inntak og trening de siste par ukene.

 

Har så lyst til å se 82-tallet igjen - sukk! Så da er det bare å stå på videre :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Hei Lenapena.

 

Jo takk feiringen gikk fint, men litt stress ble det nå. I da ghar jeg hatt lørdag... Dvs bare latt alt stå til og tillatt meg selv det. Ikke kuirs i dag siden jeg er på hytta, men har veid meg selv og har gått opp 500 gr noe jeg må være fornøyd med med tanke på den rotbløyta sist frdag. Tar lørdag i dag og har da en hel uke på meg til å få vekk den halvkiloen og forhåpentlig litt til så jeg ser 73-tallet. Det er såååå motiverende å jobbe på den måten. Nå skal trening også prioriteres, JEG skal prioriteres. Det blir godt!

 

Det bugner av utfordringer her på hytta, både på det personlige, mellommenneskelige planet og på matfatet. Men dette skal jeg klare. Jeg har jo vært ute en vinterdag før. Vedkommende jeg strever med spurte i stad hvordan jeg har klart å gå ned så mye og da sa jeg som sant var at jeg har passet på hva jeg har spist hver dag, hele dagen, og mosjonert litt. Ikke noe hokus pokus, og alt er lov med moderasjon. Det svarte hun ikke på, for hun tror nok jeg går på Reductil igjen eller en annen "mirakelkur..." Jaja hun om det. Vi vet hva som funker jenter. Ikke sant?

 

Og i morgen skal jeg skrive igjen. Det gleder jeg meg til, for da føler jeg veldig at jeg lykkes :)

 

Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Ny dag nye muligheter!

 

Sitter på hytta og ser utover fjorden med en kopp kokoste. Livet er herlig og jeg har lagt lørdagen i går bak meg. Det er utrolig hvor stor psykisk innvirkning matinntaket har. JEg føler meg 3-4 kg tyngre i dag enn i går fordi jeg VET hvor altfor mange kalorier ekstra jeg inntok. MEn som sagt. I dag skal det bli andre boller :)

 

Ha en strålende dag alle sammen! Vi vet hva vi vil og vi får det til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Majanne

Ja, ny dag nye muligheter!!

Det er hva alt handler om. Det sitter i hodet! og ja "Vi vet hva vi vil og vi får det til!"

jeg skal ogpåhytta i helga. Det skal bli deilig med avslapning.

Må bare greie å holde meg unna godteriet... Te og avspenning hjelper på det meste, også plagsomme elementer!!

Ta vare på deg selv!! God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så sant som det er sagt. Mirakelkurer er det langt imellom og 99 % av det vi driver med sitter i hodet!

 

Hadde en opplevelse selv for noen uker siden der jeg følte meg stor og tung og dorsk. Krøp til køys om kvelden og sto opp igjen morgenen etter med samme dårlige selvfølelse og følelse av å være tung.

Helt til jeg gikk på vekta på morgenen og så at jeg slett ikke var tung! :P I løpet av noen få minutter endret hodet status totalt og et par timer senere var jeg proppfull av energi. Sprøtt!

 

Er som sagt på arbeid nå, og skal forsøke å sette opp en akseptabel gylden middelvei på lørdagsgodteriet som blir satt fram i morgen ettermiddag :) Ønsker dere en riktig god helg damer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

i går mistet jeg helt fotfestet og snavla hele dagn. Dårlige middager de riste dagene går nok litt av sykebil og dårlig planlegging i går er årsaken. Er på hytta og her går jeg jo stått på som bare det de riste ukene. I går var jeg plutselig tom for arbeid og begynte å kjede meg så jeg begynte å kjedespise ssjokkis. Og potetgull. Og i dag føler jeg meg som ei dundre. Eneste jeg lyktes m var en gåtur på kvelden. I dag skal d seires og jeg skal legge meg m en god følelse . I dag trenger jdg backing kjenner jeg. For dette var et slag for stoltheten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Alle går på en smell, vettu frøken frue - du gjør det som alle oss andre. Jeg har fulgt tråden din og vet jo at du kan det med motivasjon (og humor:-) Kunsten er å klare å tenke seg opp og tilbake til de gode vanene. Bare det at du har som mål å gå til sengs i kveld å være fornøyd er halve jobben!

 

Gjør som meg, finn frem til korn, solsikkefrø og linfrø - bland det med 30 gram bringebær (frosne fungerer helt glimrende, de tiner raskt) Og rør sammen med en 0,1 yoplait yoghurt. Det er min redning i travle og fysete stunder. Bringebær er det omtrent ikke kalorier i - det kan du gafle innpå uten å få dårlig samvittighet!

 

Lykke til i dag! I morgen våkner du som en smalere utgave av deg selv:-) Belive in it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

takk hermine:) her er det bursdagsfeiring i dag og jeg skal lage vafler fra pose, sette fram nyrørt lettjordbærsyltetøy og lettost. Jeg skal bevilge meg en plate og ferdig med det. I tillegg skal jeg ta en håndfull potetgull, og masse frukt og bær. Har gått 45 min tur og mye opp og ned bakken heq ute. Kanskje jeg klarer en halvtimes tur til kvelden også. Hørtes godt ut med de bringebærene. Det skal jeh huske! Kjenner det river og sliter i meg lysten på å begrave meg i godteskåla i kveld, men da blir jeg jo ikke slank og flott...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

i dag har jeg vært sulten HELE tiden. Det er helt jævlig, men jeg satser på at forbrenningen har fått seg et sjokk etter de siste dagenes utskeielser... Starteet dagen som sagt med 45 min spasertur, og etter d har jeg vært sulten. jeg har spist 4 vaffelhjerter m brunost, en neve potetgull og to småsjokolader i tillegg til vanlig mat. Dagen har vært en prøvelse på relasjonsfronten. Det er en person her som keg synes det er vanskelig å være rundt (ja samma som før) og som gjør at frustrasjonsnivået og dermed får jeg lyst til å hive innpå for å stagge d stusselige følelsene. Det er nok en form for trøstespising.

 

Må forresten bare fortelle dere om dagens middag. Hjemmebakt pizza a la vedkommende (må føye til en påminnelse om at vedkommende spurte meg hvordan jeg har gått ned så mye i vekt så sent som i går...) ogi mine øyne hinsides all fornuft. Dere kjenner vel alle til den standard langpannepizzaen? Vel oppå denne ene langpannepizzaen hadde vedkommende to pakker pizzafyll fra toro, en halv kilo jarlsberg, paprika, mais, ananas, løk og (hold dere fast) 800 gr kjøttdeig. Jeg blir kvalm bar av tanken. Pizzaen blir jo faen meg ikke stekt, men kokt. Jeg prøvde å foreslå under tillagingen at dette kanskje vae litt i overkant, men fikk et irriter svae tilbake@ om at det var jo 3 voksne som skulle spise av denne ( altså var ikke jeg medregnet fordi vedkommende synes jeg aldri spiser særlig av maten vedkommende lager) og da tenker jeg hmmm pizza til middag med 200-300 gram kjøttdeig pr pers og alt det andre i tillwgg. Da har du ikke mye peiling på matlaging og mengder. og når jeg da plukker bort noen av de tonnevis med digre løkbiter blir dettw ikke bare notert,men kommentert på en sånn måte som du skjønner bare er en dråpe i et hav av ting som irriterer. Så for å gjøre en lang historie kort; jeg har absolutt mull ide om hvor æye kalorier middagen førte med seg.

 

Klarte å komme meg ut til kvelds og gikk kjempefort i 50 min. Nå er jeg akkurat ferdig med å sy madrasstrkk til vår nye sittebenk på kjøkkenet. Fikk masse overskudd av turen i dag. Digg!

 

Natta venninner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest terrapia

Off det der høres ikke greit ut!! Fryktelig dumt at noen personer skal være så destruktive for andre! Skjønner godt at du blir frustrert, og kjenner meg igjen i det du skriver om at du bare vil dytte inpå i ren irritasjon! Det er synd at denne personen ødelegger for deg! Men det høres ut som du fikk ut litt frustrasjon ved å gå da :P det er bra! Ut å gå ut vonde følelser!

 

Sender deg noen gode vibber :) håper søndagen blir bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir helt stum av dette mennesket du beskriver frøken frue! Det går an å tåle sånne personer, som helt mangler forståelse for det meste, i små porsjoner, men hadde jeg vært nødt til å tåle det en hel helg, og helg etter helg vet jeg ikke hva jeg ville ha gjort!!! :eek:

 

Som regel ender jeg opp med å totalt ignorere sånne elementer. Det omtrent som med barn som søker oppmerksomhet ved å gjøre ting de vet er galt. Den positive energien og oppmerksomheten spares til det er fortjent, hvis du skjønner hva jeg mener. Når det dreier seg om familie er det selvfølgelig ikke så legge å følge ignoreringstaktikken hele tiden, ellers er det selvfølgelig å telle til ti............ :)

 

Raske gåturer og tid for deg selv var et bra tiltak - støttes :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei froeken frue. Er innom å smugleser litt på tråden din innimellom og syns du har en kjempe fin tråd :) Skjønner du er kjempe frustrert over din svigermor(?) Kjenner meg godt igjen. Jeg har hatt en god del runder opp igjennom årene med min jeg også. Ikke når det gjelder mat, men på mange andre områder. Høres ut som din er livredd for at du skal nå målet ditt, fordi hun ikke greier det selv? Kanskje hun ikke takler at du er bedre enn henne? Er jo enkelte mødre som rett og slett blir sjalu på sine svigerdøtre fordi de føler at de tar fra dem sønnene deres. Og når du klarer noe hun sikkert ønsker seg så blir det litt mye for henne, og hun prøver å motarbeide deg.

Ikke la henne vinne, men finn frem all trassen din og la godsakene stå. Fortsett heller å gå turer for å få ut frustrasjon.

 

Den der pizzaen hørtes forresten vel overfylt ut. Skulle tro det hadde vært mye bedre å lage 2 stk isteden. Det var iallefall nok fyll til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og en aldri så liten gratulasjon med supert resultat den siste tiden! Snart nede på 73? Wow!! Ikke lenge siden vi "var sammen" på 75-76 :)

Grattis. Den gyldne middelveg er veien å gå!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette går bra :) Om kort tid er du tilbake til hverdagen og rutiner. Det er en prøvelse å være sammen med mennesker som ikke forstår ditt eget beste, eller i værste fall, boikotter det! Og hva gjør DU? Hever deg selvfølgelig over det - du VET at du er bedre - du trenger ikke synke ned på samme nivå ;p

 

Jeg tror, en sånn gang i blant, over veeeeldig kort tid, må det være lov og tillatt og ikke minst akseptert å gå på tryne. Særlig omkranset av særdeles usympatiske personer som man bare må omgås.

 

Når det er sagt..... kroppen blir utrolig fort sugen på karbs, sukker og salt - våre værste fiender, eller?

 

Så - reis deg - rist det bort - les litt på din egen tråd og stå STOLT - frøken frue!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Her kommer jeg inn slukøret etter nok en middag og finner tråden spekket med gode vibber. Og derrrrr gikk potetgullposen i søpla...

 

Terrapia - jeg skal fortsatt gå ut frustrasjonene, det hjelper! Og det gjør også de gode vibbene og forståelsen.

 

Lenapena - ignoreringstaktikken ble faktisk brukt under og etter middag i dag og jeg sier meg fornøyd med et stille måltid med bare noen få forsøk på å ta opp en negativ tråd fra i går... Men kan ikke holde på sånn på sikt.

 

Snupsipups - Jeg har gått en del runder de siste fem årene jeg også, og selv om jeg ser at personen er supersnill og sjenerøs, så går jeg rundt med litt dårlig samvittighet fordi jeg er så oppgitt og klar av situasjonen til enhver tid. Det er en del trass, og trassen til vedkommende ligger i at jeg visstnok er så flink til alt at det ikke går an å konkurrere. Mindreverdighetskompleks? Grunnløst spør du meg da vedkommende har kjempemye å by på, men konstant sammenlikner seg med andre og selv har følelsen av å komme til kort, uten at vi andre vurderer det slikt. Det er dager da alt er supert, men i tider som denne vi er inne i nå, der vi alle er slitne pga husbygging, så går absolutt alt på tverke i løpet av den andre dagen vi tilbringer sammen. Det er utrolig slitsomt, samtidig som jeg har begynt å gi litt mer faen i personens utbrudd og heller le litt av det i ettertid med min kjære. Tror absolutt at du er inne på dette med at jeg holder på å lykkes i min omlegging av livsstil, mens den andre ikke gjør det og mest sannsynlig aldri kommer til å gjøre det pga synet på livet og alt som er galt.

 

Soleia- jeg var 75,1 kg nå på torsdag, men satte meg et høyt mål med å komme meg under 74 kg til torsdag. Var 74,6 på kurs for halvannen uke siden, så gikk litt opp i forbindelse med ei skikkelig rotbløyte med ppåfølende dager derpå sist helg. Det har faktsik være ei usedvanlig elendig uke mht mat pga den festen og at jeg kom helt i ulage med ALT. Vi holder følge fortsatt soleia, jeg regner med dette vil ta tiiiiiiiiid :)

 

Korsa - den satt og jeg smiler :P Takk!

 

 

 

I dag damer, har jeg løftet og båret, hold dere fast, nesten 3 tonn stein!!! Vi holder på å bygge mur og siden hele området er nedlesset med materialer og gjørme kunne ikke kranbilen sette steinblokkene der de skal settes opp. REsultatet er at jeg (sammen min mann og en til) måtte bære disse stenene. Når jeg skal gjøre slikt bærearbeid liker jeg å telle for å motivere meg selv. Målet mitt var å bære 40 steiner før pause. 40 steiner tenker dere da og fniser litt. Da må jeg få fortelle at hver stein veier 27 kg :P Da jeg hadde båret 40 tok jeg en spisepause (eple og vann...) og tok så 20 til før jeg tok en ny pause med eple og vann og så enda 20 til. Altså har jeg båret 80 steiner a 27 kg rundt huset i dag (ca 30 meter.) I tillegg har jeg og mannen min båret sammen 20 steiner a 70 kg. Jeg har brukt muskler ja og jeg har elsket det. God trim og god samvittighet.

 

I tillegg laget jeg middagen i dag så der har jeg kontroll, pluss at jeg takket nei til is etter middagen (til himlede øyne vel og merke) og sjokkis etter der igjen. SEIER!!!

 

Og nok en gang; tusen tusen takk for støtten! Den kommer usannsynlig godt med :)

 

Har en plan om å spasere en tur til kvelden, men den blir ikke så lang som den i går. Må rydde litt her før vi reiser hjem i otta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

hjemme igjen og vekta viste, gulp, 76,6! Får håpe det er en del vann og at det er litt stresset som gjør det. Men fikk ihvertfall en følelse av at farsken, dette går ikke an. Så nå har jeg gått en liten tur, klippet plenen og bakt knekkebrød. Har to-lrs bryllupsdag i dag og skal feire magert ser jeg ;) sitter nå for første gang i år i solveggen og slapper av :D ned på 74-tallet igjen sarest!!

 

Og hva frustrasjonen angår, så henger den i lufta enda og jeg klare ikke riste den av. Kqnskje jeg må ta en real sykkeltur etterpå....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Dagen i dag har gått fint med bare en utfordring. Middag på restaurant for å feire bryllupsdagen. Var på en gammeldags restaurant med en liten og litt spesiell meny. Det meste der var uaktuelt for meg, så stod igjen med pannekaker, fiskekaker eller kyllingbryst med risotto og rømmesaus. Gjorde en kjapp hoderegning og ba om kyllingbryst med kokte poteter og uten rømmesaus. Da retten kom på bordet var det slik den opprinnelig skulle være, ikke slik jeg bestilte. Det er jeg dog glad for for fyttirakkern for en nyyyyyydelig middag. Og det sier KRESNE jeg!!! BLe kjempemett og klarte ikke spise opp alt, men vet også at jeg spiste ALTfor mange kalorier. Den sausen som risottoen var dynket i smøg seg rundt hoftene gitt... MEN jeg stod over dessert og siden har jeg vært i full vigør her hjemme for å ordne etter at vi forlot huset i all hast for å reise på hytta. Deilig å være hjemme og å ha fått helga på avstand. FAktisk så deilig at gubben har fått litt kos (ja unnskyld at jeg er så direkte altså, men som dere vet har vel libidoet vært på bunn mens vekta har vært på topp, så dette sier jeg med stor tilfredshet og rødme i kinna) og vi sitter fornøyd i hver vår sofa og tenker at dette har jammen vært en finfin dag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter her og humrer og koser meg over stigende libido- jeg opplever akkurat det samme *rødme*

 

Hørtes ut som en alldeles deilig middag frøkenfrue, det er deg vel unt!

Du er snart nede på 74 igjen skal du se :)

 

Stor klem!

 

;):D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Majanne

Noen som har funnet hvordan føre trimpoeng for ekstra libido humre humre, pulsbelte og pulsklokke ødelegger litt av stemningen.....jeg vet den var bløt men den måtte bare fram!

 

Vi skal jo lære oss å håndtere utskeielser og jeg vet du er tilbak på sporet nå! OG enda en motivasjon for å holde ut til alle kilo er av (og holde dem der)!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...