Gå til innhold

Nå vil jeg ta kontroll


Gjest Majanne
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Majanne

Hmmm...

Etter å ha gåttigjennom baking til 17. mai og konfirmasjon (hjelpe familien) og masse besøk og der har jeg holdt meg innenfor fornuftige grenser og bare smakt og vært så flink (Pust før jeg fortsetter setningen) gikk jeg på en kjempesmell i går kveld . var tom for energi og alt og der lå 160 gram stratos..

En bit gjør ikke noe vel...eller 2 eller 5 eller resten...

 

Har opplevd det litt for ofte: Planlagte aktiviteter går bra, men så tror jeg at jeg kan slappe av og vips - der var en utskeielse på plass..

 

jeg ble ikke kvalm en gang.. bare hodet mitt som sa at dette må vi få en slutt på..

 

vel vel.. sykler til jobben i dag (12 km hver vei og masse masse motbakker) så får forbrenne litt av den dårlige samvittigheten.

 

..

 

Ellers er jo den fine ute-spise-ren mat fra grillen sesongen så vidt i gang..

satser på at sommeren blir bra med masse søvn masse trening og lite kalorier...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 477
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest Gullmedaljekandidaten

Hei Maja -

så underlig at du beskriver omtrent min opplevelse i dag.... Jeg bakte igår for å hjelpe en nabo og smakte knapt på deigen - det hadde jeg bestemt meg for og det var null problem!...var sikker på at alt skulle være spist opp, men fikk tilbake fatet i kveld der det var nesten 1/4 igjen av en liten rund sjokoladekake. Barna fikk hvert sitt stykke og jeg tok et ørlite stykke - og vips så spiste jeg 4 stykker til -var sikker på at det var 150g, men veide den biten som var igjen tilsvarende det jeg spiste 5 stk av - 17 gram - så jeg hadde nok fått i meg i underkant av 100gram. Så utrolig bortkastet - ble nesten litt uvel av sukkermengden - har spist lite og ingenting av det den siste mnd. Litt kvalm og ganske trøtt. Null kveldmat, middagen var fiskesuppe med masse grønnsaker - så kcalorimessig er jeg på ca 1600 - men du verden så irriterende.

 

I dag har jeg i tillegg syklet hardt en time og gått i en time - det var før sjokoladekake-fadesen. Har 2 anledninger til med kaker denne uka - min søsters bursdag og min nieses konfirmasjon. Skal lage fruktsalat istedenfor kake til søsteren min sin bursdag - det er både nydelig og sunt og så får jeg ha en unngåelses-strategi på konfirmasjonen. Det må jeg bare bestemme meg for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Angel83

Hei. Dette er første gang æ er inne her. Å Guri å godt det er å se andre som er på samme vei. Æ ble mamma for første gang i juni ifjor og da bestemte æ mæ for at ska æ klare å holde følge med henne oppigjennom så måtte æ gjøre noe. Så æ meldte mæ på et standardkurs på grete roede 8.januar. Da var vekten min på 107,2 og 114 rundt livet. Min last har vært sjokolade men etter å ha fulgt et kurs og bestemt mæ skikkelig for at nå er det min tur, Så går det overraskende bra. Sjokoladen smaker mye bedre på lørdagskvelden og da vet æ at æ har fortjent hver bit av den lille stratosrullen min. Søthetsfølelsen er helt vekk på kvelden når æ spiser alle måltider og hver tredje time. Det funker jo :-) overskuddet merker æ ikke så mye til men så er æ jo mamma da ;-) har bare hatt små smell som hvis æ har blitt lei mæ eller såret men æ har lært at det er ikke verdt det. Tre boller med krem og dårlig samvittighet er ikke verdt det i forhold til en liten stratos og god samvittighet. Er ganske så sta og liker ikke å bli fortalt hva æ må gjøre. Men fant ut det var bedre å bruke staheten til noe positivt :-) så nå idag veier jeg 94,7 og er 87cm rundt livet. Og kjempestolt av det! Men alt er takket være planlegging av måltider. For da går æ ikke på en smell. Men æ ska sakte men sikker ned. Har satt 70 kilo som mål men tar ti om gangen. Og for alt æ vet så kan det være æ møter trivselsvekta på veien ned :-) æ har alltid vært stor men har begynt å tenke mer på hvordan kroppen ser ut innvendig når man er så stor. Æ ønsker å kunne følge opp og se dattera mi vokse opp. Å da må æ gjøre noe nå! Vil ikke at hu skal vokse opp på kakao, nugatti og loff og få samme problemer som æ har hatt oppigjennom med mobbing og det å ikke trives med seg selv. Så dette er det som motiverer mæ aller mest. Og det æ tenker på når æ har lyst å trøstespise. Å da stopper æ opp litt. Off dette ble langt.... Skriver du stil kommenterer mannen ;-) å nå våkna lillesnupp og plages med tannebisser. Soooooo natti natt. Dont let The sugarbees bite u :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...