Gå til innhold

Nå vil jeg ta kontroll


Gjest Majanne
 Share

Anbefalte innlegg

Håper du slipper å slite med dette ondet hele helgen, da MajaS :)

 

Du har en god holdning som klarer å holde deg unna godsakene selv om du er syk. Det er kjempelett å komme til å tenke at man hadde fortjent både det ene og det andre :)

 

Stå på - god bedring og GOD HELG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 477
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Så bra at du klarte å vinne den kampen mot skapet.

 

Vet alt om det når jeg er hjemme med syke barn. De elsker snacks når de er halvsyke, og det er ikke enkelt å holde seg unna. - Og enda vanskeligere når en er helt alene...

 

Med den pangstarten og gode treningsiveren du har fått i 2011 håper jeg at du snart blir frisk igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og jeg begynenr å føle meg bedre.. er ikke det typisk - syk i helgen men frisk når uka kommer..

 

Takk for medfølelse alle sammen!!!!! har lest - men ikke orket skrive.

 

Jeg har følt meg litt blandet - har ligget på sofaen og bare hatt lyst til å komme meg ut - så har jeg gått over stuegolvet og svetten siler... Vel vel - tyder på at hodet ikke er innstilt på å hvile nei.. Blir det trening i morgen skal det være veldig rolig ihvertfall.

 

Det som er bra er at selv om jeg (nesten) aldri mister apetitten når jeg er syk så har jeg hold meg unna godteriet - selv lørdag kveld denne gangen!!!

Frimerkene brukte jeg i dag - stekte vafler til ungene - med mye egg, havregryn og kli for å få de ganske sunne, jeg søter med vaniljesukker og kardemomme. Ungene spiser mengder av dem så de smaker ikke for sunt!

 

Det andre som er bra er at vekten viser nedgang - det pleier den ikke etter en forkjølelse/influensa. Vel vel - vi får se på onsdag hva sluttresulatet blir.. Uten trening

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at formen er bedre Majas! Irriterende når en er syk hele helgen :D - og frisk igjen når uken begynner..

 

Helgen vel overstått her også. Har gått ganske bra. Ble litt mange kalorier i går med både hjemmelaget pizza, litt små snacks fra ungene og ett glass rødvin på kvelden med min kjære mann.

 

Føler jeg har vært flink ellers i uken så jeg har ikke hatt dårlig samvittighet, og det er bra.

 

Har vært flink til å trene i helgen. 1 time på elipsemaskin og styrketrening begge dagene. Føles godt å få det unnagjort, siden det ikke ble så mye trim i uken som planlagt.

 

Er i stålfokus nå mot sommeren, og håper at vekten viser noe nedgang denne uken også. Er veldig motiverende med den vekten, merkelig nok ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Monken: Litt ekstrakos på lørdagskveld er velfortjent!!

jeg måtte bare være litt ekstra streng når jeg ikke får trent..

 

Er til bake på jobb i dag, men går for halv maskin. Skal gå en tliten tur i kveld - men veldig lav intensitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trening 3.dagen på rad - det er jeg veldig fornøyd med :D :D

 

Mandagen skal være min faste treningsdag i uken - godt å være i gang når uken starter. Da føler jeg også at det er lettere å ta fatt i de øvrige treningsøktene som skal gjennomføres i løpet av uken..

 

I morgen blir det treningsfri, kan jo ikke bli helt treningsfreak heller ;)

 

I matveien i dag har det blitt litt lite kalorier. Får se om jeg har noen nøtter eller noe i skapet slik at jeg ikke ender på sparebluss. Er det ikke for mye så er det for lite...

Skal visst alltid være noe.

 

Håper du kom deg ut for en luftetur MajaS. Alltids godt med litt frisk luft selv om en er forkjølet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Hei MajaS - er formen stigende? Håper det, det er så inspirerende å lese om deg og dine aktiviteter:-) Føler meg selv helt i 100 - med et stigende overskudd.

 

Jeg skal veie meg i morgen - er veldig spent på det, ja - føler selv at jeg må ha gått ned, men man vet jo aldri:-)

 

Håper det blir en gåtur rapport fra deg i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ennå litt rusk i halsen men så lenge jeg ikke tok de store puls-høydarene så gikk turen over all forventning i går. Kroppen likte virkelig å få rørt seg litt igjen. Desuten løste jeg to jobb-spørsmål på turen... Sånn går det når hodet går i fri-modus, da faller brikker på plass.

 

Jeg har ett eller annet på stemmebåndet så når jeg blir anpusten - da blir jeg veldig tett.. men da var det jo bare å ta det litt roligere de verste bakkene. Fikk gått såvidt over 7 km på 1 t 10 min - er fornøyd med det. Det hjelper å drikke da.

 

I kveld skal jeg prøve igjen - litt hardere kjør - for i morgen er det kurskveld - med sirkeltrening og jeg aner at den blir hard. Trøsten er at på tross av manglende trening viser vektnåla nedover - foreløpig..

 

Monken: Jeg legger inn hviledager i min trening - ellers går jeg på en smell. Hviledag betyr jo ikke sitte-på-rompa-dag da...

Nå Måå åjeg faktisk ut å kjøpe nye bukser. Har utsatt det så lenge som mulig med belter og tunika som dekker vidde og et par bukser som jeg fant innnerst i skapet kjøpt i et optimistisk øyeblikk osv - men nå er det umulig.. Jipppiii.. Vel bare noen billige nå for merker at nå er det endelig rumpe og lår som begynner å krympe,,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Godt å høre at du er i gang igjen, MajaS! Hvor fort går du tur når du er i toppform? Jeg syntes at over 7 km på 1t 10 min hørtes ut som et friskt tempo, selv med vanlig form! Jeg har en tur på den lengden som tar akkurat 1 t 10 min, og da føler jeg at jeg går på. Men det er mange, bratte oppoverbakker, så jeg får skylde på det! Returen i nedoverbakke går jo vesentlig fortere..

Lykke til med buksekjøp - det er jo bare så deilig å kjøpe nye klær fordi de gamle er for store! Herlig følelse, kos deg:) Jeg skal ha en prøverunde til helga og tror det snart er på tide og finne frem de "tynneste" buksene mine nederst i flyttelasset. Krysser fingre!

 

Monken, du får kose deg med treningsfri i dag! Jeg hadde "fri" i går, men skal alvorlig til pers i deg. Skikkelig langrunde på treningssenteret, det blir bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først svar: Endomondo.com pleier vise mellom 6,2 - 6,4 km/t i snittfart - og det er vanligvis en høydeforskjell på ca 200 meter som jeg skal opp og ned så det er mye bakker. Har 4-5 forskjellige løyper. Det går friskt unna synes nå jeg, men jeg går jo med staver og får litt ekstra "medvind". Og ja - jeg blir svett for å si det mildt!!

I dag gikk jeg de første 30 minuttene (opp til toppen), så jogget jeg ned - og det siste stykkket som da er flatt siden jeg har en rundløype - greide å jogge mye lengre enn jeg hadde trodd - ca 35 minutter.. Da ble jo snittfarten høyere også.. Tok en km ekstra på samme tiden... Vel får se om det straffer seg i morgen når jeg skal på sirkeltrening.. hehehe gleder meg uansett!

Det var dagens selvskryt.

 

Går du 7 km på 1t10 min uten staver - det er veldig fort da!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Du er jo i knallform, Frue/frøken! Nå ble jeg inspirert til å klare å jogge bittelitt lenger enn 30 minutter i morgen jeg også. Blir spennende å se hvordan kroppen takler det etter dagens hardkjør med spinning OG styrke - men jeg prøver!

 

Tjo ho!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Dere to og jogging, altså;) Nå må vel jeg snart begynne, også?! Til info: Jeg har faktisk vurdert å melde meg på 10K i Oslo Maraton! Det må da være overkommelig? Men vet ikke om jeg tør? Er redd presset blir litt for stort? Men, jeg skal vurdere det, i det minste!

 

Jeg har pulsklokke med GPS, så nå måtte jeg inn i loggen for å sjekke disse hastighetene. Turen min går på skogssti opp til en sportshytte og hjem samme vei. Opp dit bruker jeg 1 t 10 min, det er 6.8 km (ikke 7, som jeg trodde), og rundt 3-400 m stigning. Og hjem går det jo fortere. Snitthastighet for hele turen er 5.9 km/t på snøføre. Så det går i hvert fall fort nok til at jeg blir gjennomvåt på vei opp. Deilig med lange turer ute innimellom - og også derfor jeg vil komme i gang med jogging. På fine vårdager er det jo 100 ganger bedre med en joggetur i skogen enn en runde på den etter hvert så kjedelige ellipsemaskinen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for ros :-D Elsker det!!

 

Ønsker meg pulsklokke med GPS men har en god gammel polarklokke som jeg for skams skyld får slite ut først. Tips overfør treningsdata til nett - så ser du framgangen - da blir det litt ekstra motiverende å gå litt på.

 

Målet mitt er å kunne jogge et par ganger i uken - når jeg skal stabilisere meg er det kanskje bedre å jogge 45 min enn å gå i en time - sånn familie og tidsmessig - men jeg er veldig glad i stavene mine også. Dessuten - de belaster ikke så mye på knær og ledd - tar alt stegvis. Sånn - nedoverbakker først hehehehe. Det viktigste for meg er å være ute!!

 

Det går saktere i skogsterreng Ninjastar, det skal jeg love deg. Og jeg gikk tur med en nabo for en ukes tid siden - da gikke det i 5 km/t.. kjeeeedelig nå, men sikker helt ok for et par år siden. Hun syntes det var mer enn nok.

 

Hvis du vil teste et joggeprogram så kan du sjekke ut Carli's løpeprogram og laste opp dette på mp3/spiller der er en for 0-5 km og hvis du løper 5 km - så ha hun en for å gå videre til 10. Det er basert på å gå - løpe - gå - osv og er absolutt ikke hardt... jeg må innrømme at de 3 første ukene hennes tok jeg på 3 treningsdager - her i høst. Jeg pleier å ta i alt for hardt i starten uansett så denne var en bra start... Jeg fullførte aldri men er oppe i 5 km nå tror jeg..

http://runningintoshape.com/5k-training-downloads/ Der er mange sånne program ute på nettet.

 

jeg skal ihvertfall løpe jentebølgen (5 km)

Hmm 10 km oslo maraton - hadde vært gøy - og utfordrende. [Tenkeboksen]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.. og ned 0,6 kg. Få være fornøyd selv om jeg var enda lengre nede tidliger i uka... jada jeg veier meg 4-5-6 ganger i uka.. Ikke bra, men lever greitt med det.

 

var på GR Sirkeltrenig i går - og kjenner det i dag ja.. Vi har fått fokus på styrke og ja - musklene begynner å våkne!! Jippii - tror jeg - Trappene var harde i dag og tror ikke det lettere utover dagen. Vel har lovt meg selv hviledag i dag - skal endelig på shopping å skaffe de annonserte nye buksene - håper de har noen som er små nok da hehehehehehe..

 

Lykke til alle sammen - tror dette blir en deilig dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Du er jo så sprek og flink... og du går ned i vekt! Du gjør alt riktig - jeg er ikke der enda, men jeg trener da! Har forresten bestemt meg for å øke antall armhevninger når jeg er på corebar og andre timer - nå tar jeg 5x10 på strake ben (jeg tok jo 30 sammenhengende på tirsdag) - nå skal jeg øke til 5x11 - målet er å klare å ta armhevninger så lett som ingenting når vekta er der den skal om ca 15 kg... Da skal jeg også klare å heve hele kroppen et par ganger over en stang med bare armene også...

 

Hva slags styrke bedriver du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Hermine: Hva slags styrke: -- Alt for lite.

Jeg er ikke medlem på treningsstudio. Friskis og svettis har saltrening med innebygd styrke: Armhevinger, utfall, planke, knebøy, mageøvelser osv. et funker bra for meg men føler jeg trenger mer siden jeg prøver å trene ute selv de fleste dagene.

Jeg prøver å motivere meg selv til utfall og ihvertfall knebøy når jeg har trent ute.. Men det er den store mangelen i min trening. Tror kjernemusklaturen er ganske bra siden jeg går i variert terreng og på variert føre men alt kan bli mye bedre...

 

Sirkeltreningen var et helt annet kapittel, der var både håndvekter, kettlebells og 'egenvekt' øvelser. Deilig men er slått ut i dag ja!!

 

Jeg maser stadig på meg selv om å få litt fart på catslide-øvelsene fordi jeg vet at rumpe og lår er i sørgelig forfatning...

Vel målet er 15 min styrke 3x i uken i tillegg til Stram-opp-timen det bør være overkommelig.. Hmm kanskje legge det inn i signaturen hmm lurt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Det er neimen ikke noe å rødme for det, burberry - vi har alle slitt med dørstokk mila uten å komme over den. Det er bare det at når man først har kommet i gang og klart å fortsette så føler at man blir flinkere og flinkere - og da blir det vanskligere å slutte - altså en positiv sirkel!

 

Jeg kan trøste deg med at uansett hva slags form du måtte ha i øyeblikket så har vi nok hatt den, selv de av oss som virker mest motivert i dag. Greia er at når du kommer deg i gang så er du med å motiverer oss andre - vinn vinn, altså!

 

Så - kom deg i gang du - du kommer ALDRI til å angre!

 

Tjo ho!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dørstokkmila er fortsatt lang innimellom men du og du så deilig å kjenne at kroppen faktisk virker.

Det som er veldig viktig er å skynde seg langsomt - ikke start med full trøkk første uka - men sett som mål at du skal 'logge' f.eks 3 timer trening per uke og hold fast ved det. Når det er ordentlig innarbeidet at det er en del av hverdagen kan du gå litt videre. jeg vet at andre har startet beinhardt og fått det til - men gjør jeg det så møter jeg veggen.

 

Du oppdager fort at det ikke lønner seg å utsette all trening til søndag kveld..

 

En må ikke trene beinhardt - det gjør ikke jeg - men jeg trener nesten hver dag og jeg presser meg litt og det gir framgang.

 

Jeg elsker gadgets - så pulsklokke og en gpsapplikasjon på mobilen er god motivasjon. Liker du musik så benytt anledningen til å høre på det du ikke rekker ellers osv.

 

Finn ut noe du liker - og gjør det til noe fysisk aktivitet - det er det som virker for meg.

 

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.. røk jeg utpå en skikkelig - alene-hjemme-fant-masse sjokolade-som-jeg-pakket -i meg runde i går kveld. Vel, så lenge jeg ikke lærer meg å stoppe så spiser jeg til det blir tomt. helt feil - men jeg har ikke lært meg å håndere det ennå.

 

jeg var veldig tom i kroppen i går så burde kankje spist mer til måltidene. Styrketrening pleier å tømme meg litt for energi skal huske det til neste uke og forberede meg litt..

 

Jaja, ny dag nye muligheter. I dager jeg på 1600 igjen og har vært ute og gått 10 km (!!) og tok 10 min styrketrening i tillegg. Og jeg har ikke smakt noe 'feil' i dag...

 

Er fortsatt støl siden onsdagtreningen - og det er uvant. Pleier ikke bli støl men nå er nedoverbakker og nedovertrapper et mareritt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ta til meg det om at jeg ikke skal kjøre på med fullt trøkk første uka for så å gå på en smell. Been there done that.

 

Musikk var en god ide. Tror jeg må oppdatere spillelistene på ipoden min, de er vel ikke akkurat fra 2011... jeg har pulsklokke men tviler på at jeg får den på meg engang. Og så har jeg så lett for å bli hektet opp i tallene. Etterhvert som jeg går ned i vekt og ser at jeg får lavere tall på pulsklokken så pleier jeg å bli demotivert. Det er urettferdig altså ;-) skulle vært omvendt!

 

MajaS, det er helt vanlig å gå på en smell. Kanskje det betyr at du ikke har fått nok mat i deg rett etter styrketreningen? Det tar jo veldig på kroppen. Nå skal ikke jeg komme med så mange råd.

 

Ser på siden her under "Mine kurs" at jeg begynte i 2004 og kan telle 11 kurs siden den tid. Elleve kurs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burberry: Jeg må innrømme at jeg har noen kurs bak meg de siste årene - ikke bare GR, men andre som egentlig går på omtrent det samme. Forskjellen nå og da er at når jeg nådde et platå tidigere gav jeg meg til slutt. Denne gangen har jeg kommet forbi platået..

 

Musikk er veldig bra ja! Må ikke være treningsmusikk.

 

Helgen har ikke vært kjempebra nei, litt for mye søtt men men. Er i gang igjen. Har gått et par ordentlig lange turer - en en runde på Friskis&Svettis så har ikke hatt sånn kjempemye trening denne uka men kjenner det ennå i lår så skal hvile i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei nå er jeg tilbake Har hatt en uke i sengen med Influensa....

Var på vekten i dag og der hadde jeg tatt av noen kilo..

Håper de holder seg vekke det var i allefall inspirerende. skal tilbake på jobb imorgen.. Dette er første dagen jeg er helt oppegående og føler meg rastløs siden mandag 17 januar..

Har lyst å ta en tur ut i frisk luft og gå på kor øving idag...

Starter litt rolig...

Tilbake for fult med ny energi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på veiedag i går var det 1,5 kg opp - hva nå det kan komme av..

jeg skriver rubbel og bit og har stort sett ligget på 1600-1700 kcal bortsett fra torsdag /fredag - men var ikke over 2000 da heller så burde ikke være opp..???? Jeg har 12 TP denne uka - ikke all verden men var veldig sliten etter styrketreningen så har gitt kroppen litt ekstra hvile.

 

Vel, spiste suppe til middag dagen før - selv om det ar hjemmelaget spinatsuppe (nam!!) var den ganske salt. Dessuten har jeg fått vite at faren min kan være ganske syk - jeg antar at selv om jeg ennå er i "planlegge - hva gjør vi nå- praktisk- ikke stopp og tenk" stadiet så er kroppen skremt litt opp i stressmodus..

 

Jeg kjenner at ringen strammer og fingrene er stive så holder nok på masse vann.. Håper det går ut fort ihvertfall.

 

Uansett - stramopptreningen i går gikk bra - er ikke så øm i dag som jeg var sist - men var veldig nøye med å drikke masse og spise godt etterpå

 

Off: Kjempebra!! Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff MajaS - helt sikkert salt og andre ting som lurer i kroppen. Om du har vært flink i uken som var kommer nok bedre resultater neste uke ;)

Over 10 TP synes jeg er VELDIG bra!

 

Trist å høre om din far, får håpe at det ikke er så ille som dere fryker. Gode tanker til deg her fra Vest.

 

Her går det nokså greit for tiden. Vekten har begynt å rikke på seg, og det medfører også at jeg får ny giv til forsettelsen. Får bare håpe at det ikke kommer inn nye perioder hvor jeg saborterer den gode trenden.

 

I morgen skal far ut på vift, og jeg blir hjemme alene med de tre små. Tenkte å handle inn litt snack til oss, men mulig det blir noe popcorn og hjemme alene film. Ungene synes den er veldig morsom - og den er jo forsåvidt det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...