Gå til innhold

Nå vil jeg ta kontroll


Gjest Majanne
 Share

Anbefalte innlegg

på veiedag i går var det 1' date='5 kg opp - hva nå det kan komme av..

jeg skriver rubbel og bit og har stort sett ligget på 1600-1700 kcal bortsett fra torsdag /fredag - men var ikke over 2000 da heller så burde ikke være opp..???? Jeg har 12 TP denne uka - ikke all verden men var veldig sliten etter styrketreningen så har gitt kroppen litt ekstra hvile.

 

Vel, spiste suppe til middag dagen før - selv om det ar hjemmelaget spinatsuppe (nam!!) var den ganske salt. Dessuten har jeg fått vite at faren min kan være ganske syk - jeg antar at selv om jeg ennå er i "planlegge - hva gjør vi nå- praktisk- ikke stopp og tenk" stadiet så er kroppen skremt litt opp i stressmodus..

 

Jeg kjenner at ringen strammer og fingrene er stive så holder nok på masse vann.. Håper det går ut fort ihvertfall.

 

Uansett - stramopptreningen i går gikk bra - er ikke så øm i dag som jeg var sist - men var veldig nøye med å drikke masse og spise godt etterpå

 

Off: Kjempebra!! Stå på![/quote']

 

 

Hei takk for det. Skal stå på ikke gi meg..

Nå må ikke du miste mote, opp litt på vekten! Det kan være mye som

gjør det. Hold fokus på det du kan og vet er rett. Så skal du se neste uke er alt vekk og kiloene raser ned.

En trøst se om målene (cm) har forandret seg til det positivet det hjelper ofte på humøret.

Lykke til med ny uke Klems Off....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 477
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg håper dette med faren din ikke er så alvorlig som dere frykter nå, men det er klart at man forbereder seg på det værste...

 

Slike opplevelser og situasjoner skaper helt sikkert en ubalanse i systemet ditt. Du vet at du har vært flink, så jeg er helt sikker på at det jevner seg!

 

Ønsker deg og dine masse lykke til, og håper faren din slipper lange og tøffe sykdomsperioder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for gode ord ale sammen!

 

Vel, med pappa vet vi ikke noe på et par uker - men men jeg er veldig praktisk når det kommer til sånt så jeg antar at kroppen tar unna en del som ellers ville kommet ut. Er ikke flink å håndtere følelser er vel en underdrivelse..

 

Vel jeg fortsetter å jobbe - holder meg litt fast i hverdagen.

Vel det er vel ikke helt sant at jeg har vært flink, var ute og spiste med jobben i går - ot tross alle gode forsetter ble det 2 glass rødvin og dessert som jeg ikek hadde tenkt å ta. Vel jeg hoppet over appertiffen og avec, kuttet ut en del av sausen så det kunne vært værre. Har litt fokus ihvertfall :-)

 

Jeg reiser på hytta i helgen så god helg alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Ninjastar

Hei MajaS,

hvordan går det med deg? Lenge siden du har vært innom! Håper det går bra med deg, og med faren din - og at du kommer tilbake hit etter hvert:)

 

Trøstehilsen fra Ninjastar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Ninjastar.

Pappas sykdom er ennå uavklart så jeg har vært mye hos han og med resten av familien. Sitte ved sykeseng er ikke godt for kosthold eller trening men jeg prøver å holde en viss fokus.

Var på kurs i går - og det er stillstand.

Jeg merker at hvis jeg skeier for mye ut blir jeg mer motløs og sliten så nå er det faktisk viktig for meg å spise passe rett - bare vanskelig å få til i praksis.

 

Uansett - jeg kommer sterkere tilbake uansett utfall nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt å se deg her igjen MajaS! Har savnet deg..

 

Skjønner godt at det er vanskelig å holde rett fokus med sykebesøk. Stillstand på vekten er jo bra, med tanke på lite trening og vanskelig å få til ordentlig kosthold!

 

Stå på videre, jeg er overbevist om at du kommer sterkere tilbake! SAmmen skal vi klare dette. Vi skal se lyst mot sommeren, og vi skal bli mye lekrere i sommer enn vi gjorde i fjor

 

Krysser fingrene for at utfallet blir positivt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Kommer nok til å være litt fraværende for tiden. Sykdommen er desverre alvorlig og han skal etterhvert over til sykehjem.

 

Men det betyr at familien etterhvert kommer til en slags "normal" hverdag. De bor på et lite sted så en må reise for å komme til sykehus. Den siste uken jeg var der har vi bedrevet dagpendling.

 

Jeg har medt meg på Cares 8000 skritt om dagen (Satser selvsagt på mer enn 10000) flere som er med på den?

 

Jeg håper på moderat nedgang framover merker at godt kosthold hjelper meg i hverdagen :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det var trist å lese om at sykdommen til faren din er så alvorlig som dere fryktet...

 

Som du sier, godt kosthold (og kanskje litt trening) gir energi, og det kommer helt sikkert godt med nå.

 

Ønsker deg masse lykke til i tiden som kommer, og så håper jeg faren din har gode utsikter til å bli bra igjen?!

 

Varm hilsen fra Slippe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I gang igjen... Ser at jeg har sklidd litt ut på kalorier - ihvertfall i går når jeg passet på å ha nok mange måltider. Vel i dag er det frøblanding og te som står på menyen, vel, litt annet også men jeg har merket det før at hvis jeg er oppblåst og full av vann så hjelper det :-) Og så skal jeg kjøpe skritteller for iPoden blir tom for batteri når den må stå og gå hele dagen.. Flere som er med på Care sin skrittteller-ting?

 

Selv om jeg ikke kunne gå ut (mannen var på foreldremøte og sjauetur på Ikea) så fikk jeg trent litt hjemme i går - og det er jeg fornøyd med. Nå er det bare å stå på til neste reise 'hjem' til mine foreldre - da jeg vet det er vanskeligere å ha forkus på fysisk aktivitet der.

Slippe: nei pappa blir nok ikke frisk, han har veldig begrenset med tid igjen. Men skal jeg komme gjennom dette med forstanden i behold så må jeg har et fokusområde utenfor sykdom.

 

Vel vel, jeg er tilbake på track og selv om jeg nok blir mer og mindre aktiv i perioder så er jeg her!! Livet består av opp og nedturer - ov skal kroppen ha det bra så må jeg ta vare på den hver dag!

 

Hvordan går det med dere andre??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta er ganske stabil siden forrige veiing - men får tåle det nå, må bare ikke la ting skli ut og få oppgang!!

Er i gang med å drikke nok igjen og i går fikk jeg gått en passe lang tur med stavene igjen. 3 dager på rad og i dag er det GR sirkeltrening :-). Egentlig må jeg trene i morgen også for fredag reiser vi på fjellet noen dager før jeg tar med minstejenta og drar tilbake til pappa og resten av familien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra med stabil vekt MajaS. Viktig å forsøke å holde fokus, og ikke la ting skli ut.

 

Her har ting sklidd litt ut i det siste... Var litt tom for motivasjon, og litt lei av hele tiden å passe på. Fikk egentlig mer lyst på alt også...

 

Nå har jeg letet frem mine gamle kursbøker, og i morgen er det påan igjen. Tenkte å ta en sånn kom i gang uke som anbefalt - håper det kan gi meg en ny kick.

 

Ellers så skal jeg prøve å få til 5 treningsøkter i løpet av uken for en periode. Trenger at det skjer noe og da er jo økt aktivitet en ting som jeg håper kan gi synlige resultater raskt.

 

Vet at 5 dager i uken ikke er realistisk på lang sikt med 3 små barn, men i fasen frem mot sommeren så håper jeg at jeg kan finne tid til det. Har så lyst å komme i mål til sommeren, men nå føler jeg at håpet svinner litt..

 

Derfor har jeg funnet GR bøkene og starter på ny frisk.

 

Synd med faren din MajaS. Forsøk å ta vare på tiden dere har i alle fall! Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var jeg tilbake på banen igjen

 

Har holdt de planlagte måltidene, og ikke minst fått drukket nok vann. Blir litt fysen når jeg ikke kommer inn i rett modus på vanndrikkingen.

 

Laget en deilig fiskerisotto ala GR, og den smakte deilig. Trengte litt variasjon i kosten merket jeg, derfor var de "gamle" Gr-bøken grei å finne fram.

 

Har fått meg en deilig treningsøkt også. 1 time på elipse - gikk 17,6km - så var fornøyd med det. I tillegg fikk jeg 30 styrke.

 

I morgen planlegger jeg en spasertur, så kansje en ny hardøkt på onsdag? Kanskje før jobb.

 

Trening før jobb er fantastisk. Det er herlig å begynne dagen og være ferdig trent. Du føler deg så frisk og opplagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Gjest Majanne

Har hatt en tøff tid, også matmessig så nå er det bare å ta et godt tak i den veike ryggraden og rette den opp og sette i gang for fullt - for vi vil vel ha en knall sommer i nye fine klær eller?

 

Vel startet bra i dag med hjemmelaget knekkebrød.

skal får trent i kveld håper jeg så er vi tilbake på sporet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Hei MajaS, så fint at du er tilbake her:) Har tenkt på deg og lurt på om jeg skulle etterlyse deg, men har antatt du har hatt nok å stri med.

 

Og jaaa, vi vil ha fine klær i sommer! Ikke store sekker av noen tunikaer..

Lykke til med trening i kveld - det blir bra å komme inn på sporet igjen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Majanne

Har vært tunge dager - og det blir det nok framover også men nå er det på tide å finne hverdagen igjen..

 

Liker sitatet ditt Ninjastar! Det er det vi gjør som teller! En vet ikke hva morgendagen bringer!

Skal leve etter det framover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Det sitatet traff meg rett i magen da jeg leste det - jeg som opp gjennom åra har tenkt og tenkt og tenkt på slanking og hvor mye jeg hater å være tjukk, og lest meg opp på kosthold og trening, og planlagt hvordan livet skal bli den gangen jeg blir tynn.. All energien jeg har brukt på å tenke på slanking.. huff, det er fælt!

 

Alt det der hjelper ikke i det hele tatt dersom man ikke går ut og faktisk GJØR noe med det!!

 

...men det tok en stund før jeg skjønte det;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Majanne

der vaer dagens treningsøkt over, og 1700 kcal i dag får jeg si meg fornøyd med. Måtte alle dager bli så bra!

Jepp Ninjastar: har kommet til samme konklusjon som deg.

Monken godt å se deg og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Å komme tilbake til gode gamle tankemønstre og gjøremønstre.

 

Det er jo det en gjør som teller ikke det en tenker så nå er det å finen fram grunnboka og kaste meg rundt!

Denne uka ar vært katastrofe matmessig og treningen er tung kjenner jeg... vel vel. Operasjon snu er i gang... Og så rett før påske da... Håper på 1 kg ned i stedet for 3 opp da..

 

I går tok jeg en skikkelig lang tur - selv om det fortsatt går sakte så fikk jeg litt mer fart - og særlig når jeg avsluttet med kraftige oppoverbakker så svetten silte og pusten hikstet følte jeg endelig at ja, jeg er i gang. Må snart på vekta igjen.. Uff gruer meg. Kjenner det på buksene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for den Slippe, Joda går greitt det.

Nå som alt er over så kan jeg begynne å flytte fokus tilbake på hverdagen selv om jeg kjenner at hver celle i hele kroppen er i sjokk. Tenk 2 måneder fra tilsynelatende helt frisk til han var borte.

 

I går fikk jeg ei god treningsøkt igjen og nå kjenner jeg at kroppen begynner å virke igjen.

Jeg har så vidt greidd å anstrenge meg fram til nå - ihvertfall ikke nok til å bli anpusten - men etter en økt med langkjør og noen korte intervaller til slutt der jeg greide å blåse ut litt begynner jeg å kjenne at jeg kommer tilbake. Kjenner at der er mye følelser om må fordøyes før kroppen kommer på plass men greitt, det får ta den tiden det tar.

 

Vel har planlagt kokt kveite til middag - og det er godt det for kropp og sjel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen MajaS. Trist å høre at det gikk den veien med din far... Tungt når ting skjer så brått...

 

Viktig å ta tiden litt til hjelp også, kroppen må få reagere på det som har skjedd også. Gode klemmer sendes til deg.

 

Kjenner til den følelsen at det er tungt å komme tilbake til gode vaner. Jeg har vært veldig av og på den siste tiden. Får kanskje skjerpe meg å være mer aktiv her inne, det hjelper også på motivasjonen.

 

Jeg føler jeg bare flytter å flytter på når jeg skal komme i mål. Vil jeg ever kommer under 80 kilo??? Føles slik at hver gang jeg nærmere faller jeg til lauvbærene og så er det tilbake til start igjen.... Eller 82-84 kilo.. - Virker som om kroppen ikke VIL se et nytt ti-tall...

 

Nå er det tre dager igjen før påskeferie. Blir godt med noen dager med fint vær og kose seg med ungene. Satser på noen gode turer i skog og mark.

 

Håper du får en sunn og fin påske! Uansett veldig kjekt å ha deg tilbake :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Monken.

Ja jeg kjenner at kroppen fysisk trenger tid på å komme seg etter sjokket. Prøver å komme tilbake til 'gammel' hverdag - vurderete en stund å ta 4-5-6 dager på en eller annen ekstrem-diett, pulver-shakes eller noe bare for å kome i gang igjen men har slått det fra meg.

Tro jeg har alt for mye stress innabords til at det har noen hensikt.

 

vel jeg er i gang igjen. Lørdagskvelden ble en stor utskeielse men ellers har det gått bra de siste dagene. I dag er jeg alene hjemme - og endte opp med en 14 km tur med stavene - fant en ny skogsvei - og det var så fint ute..

 

Vel vel, ja la oss være litt mer aktive her Monken jeg ser at det hjelper for meg ihvertfall!

Jeg reiser bort onsdag - søndag nå i påsken og satser på å tillate et par ekstra glass vin hvis jeg greier å la ungenes påskeegg være i fred..

Vel, skal ha veing før jeg reiser på onsdag og når jeg kommer igjen på søndag..

 

Vi 'Snakkes'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...