Gå til innhold

Nå vil jeg ta kontroll


Gjest Majanne
 Share

Anbefalte innlegg

Er mør i hele kroppen etter gårdagens langtur, men den løypa skal jeg ta flere ganger. Fin grusvei igjennom skogen med bakker opp og ned!!

 

Vel i dag blir det enten sykkel eller en litt kortere tur ihvertfall. Hvis musklene blir litt bedre så blir det forsøk på jogging.. Hvile blir det på onsdag og torsdag uansett så jeg kan ta meg litt ut nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 477
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

..

 

Da jeg kom hjem fra jobb i går var jeg supereffektiv. Spiste et måltid med nøtter så jeg kunne gå en tur (over en time selv om jeg kjente jeg var sliten), kom hjem spiste et lite knekkebrød for restitusjonen og fikk gjort unna en del husarbeid.. Utsatte og utsatte middagen 'Skal bare'....

Så smalt det og jeg dukket bokstavelig talt i fryseboksen på leting etter noe søtt og trykket ned is og lefse og kokosboller (Det jeg fant) Der var det sagt, helt utrolig at jeg kan gjøre sånn!

 

Jeg hadde selvsagt spist alt for lite og for sjeldent og reservene var nok ganske tomme.

Vel starter på nytt i dag. Prøver å holde meg unna karbohydrater en stund utover dagen for at kroppen skal få kvitte seg med litt vann.

Skal spise før jeg tar sykkelen ut i ettermidag, har noe småshopping jeg tenker jeg skal få unna - passe med en sykkeltur da.

 

Hmm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Påsken ble en katastrofe matmessig. Stappet innpå alle kalorier jeg kunne finne i form av søtsaker... Vel vel ny dag nye muligheter.

 

Vel er tilbake på track igjen nå. Kjenner at kroppen ikke liker sånne feilskjær ja.. Trener og spiser riktig. har måltidsklokken i bakhodet - og tror at når jeg får den på plass så går det bedre.. det gjør det jo allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg flink synes jeg.. mellom 1500 og 1800 kcal siden mandag - og i kveld som er fredag har jeg heller ikke røket ut.

nå må jeg klappe meg selv på skulderen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Hei Maja, det var trist med faren din.. Håper det går bittelitt bedre med deg.

 

Det er i hvert fall veldig bra at du fortsatt er her med oss, da:)

Og du er ikke den eneste som har skeiet ut i påska, gitt. Jeg mistet helt gangsynet, og opp 1.8 var resultatet. MEN vi gir oss som kjent ikke, fra og med i dag føler jeg at jeg er i gang igjen!

 

Utrolig bra jobba denne uka - jeg klapper deg også på skulderen! Ha en fin helg:)

 

Min helg skal bestå av å prøve og motstå alle fristelsene på idrettsstevner (bonusbarnet skal til pers hele helgen, jeg er bare tilskuer), med vafler og kaker og kakao og is og sjokolade.. Ikke alltid lett når det er timesvis med venting mellom hver konkurranse. Kjedespising er virkelig ikke tull:p Så jeg skal stålsette meg! Og pakke nistepakke her hjemme:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Majanne

ja ninjastar - matpakke er lurt!! Håper helgen gikk greitt for deg!

 

Jeg er stoltover helgen, en god del fysisk aktivitet og bare to glass vin og en øl på lørddag - og litt popcorn. Men ikke galt i det hele tatt da vi og et vennepar var på konsert.

 

Nå er ihvertfall påskeflesket borte igjen, så er det bare 2 kg igjen så er jeg tilbake der jeg var før alt brøt løs.

 

Skal til Lisboa til helgen med noen venner - er redd et blitr none glass vin der.. Heldigvis få en si er jeg stuptrøtt for tiden så da blir det ike så mye. jeg setter som mål å holde meg unna alt søtt ihvertfall.

 

Je ER TILBAKE for fullt nå!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slippe

Jeg er enig med Ninjastar, godt du fortsatt henger med her inne etter den vanskelige tiden! Det er vel en god bekreftelse på at du kommer til mål vekt/livsstilsmessig, for standhaftig - det er du! ;)

 

Mannen min mistet faren sin til kreft i fjor, han ble begravet 1 måned etter diagnosen ble stilt, da hadde han vært syk en måned. Vi tenker at det var godt han slapp å langpines, men sjokket dette gir for dem rundt, det tar en tid før man kommer over.

 

Jeg håper det går bedre og bedre med deg, som dagene går!

 

Klem,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Majanne

Takk for gode ord, Ja det er ett sjokk. Kankje ikke minst for dem som sitter rundt familien - som svigerbarn og annen familie som må ta seg av hverdagen i hjemmet når ting går så fort at en selv faller litt ut. Selv om de også sliter så må de være der. All ære til dem!

 

Joda, det går greitt - merker bare at en er veldig tom og sliten, merker det på den fysiske formen, jeg greier ikke helt å jogge ennå. men det blir litt bedre for hver dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Majanne

Bra dag igjen i går, ingen trening men mør etter mandagens 11 km med staver (skryte skryte). Det ble tidlig kveld i stedet for å gå amok i kjøleskapet.

 

Spiste to ferske rundstykke for mye - men skulle hente bil og jentene skulle være med. De mtte ha litt ekstramat før middag - og jeg elsker fersk brødmat så regnskapet endte på 1800 i dag. Fortsatt godkjent

 

Vel reddet meg inn på å hoppe over potetene til midagen etterpå og spiste bare masse grønnsaker.

hmm

 

Ny dag - nye muligheter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Majanne

Da har jeg hatt mange 'dårlige dager' igjen..

 

Vel ikke så ekstremt som det har vært men tur til Lisboa med en gjeng venner er ikke akkurat veldig bra, Slankemessig altså, veldig bra for hodet og psyke.

 

Jeg har begrenset festingen - vindrikking har jeg begrenset til middagstiden.

Ingen is og nesten ikke snop..

Joda det ble dessert og god lunsj og middag men er fornøyd med å unngå småspisingen. dessuten ble det neste 20000 skritt både fredag og lørdag..

 

vel vekten viser opp uansett så her er det bare å ta tak! Er i en god stim så det skal gå bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Majanne

Hmm en konfirmasjon, familieselskap og 17 mai. Ikke denne uka jeg går ned nei men har ihvertfall ikke gått opp :-D

 

Vel vel, i kveld er det styrketrening.

I morgen har jeg bestilt deilig velværetime til meg selv - aromamassasje- hmm gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Majanne

God tur i går - med ilagt jogging!! herlig, men så er jeg jammen støl og mør i dag, hadde tenkt en rolig økt men det får holde md å gå til butikken :-) Foreløpig er inntaket bra også. har hoppet over melk og pålegg i dag for å kompensere for litt kveldskos - kanskje det får være strategien, da føles utskeielsen litt planlagt ihvertfall. :-) Vel får se hvordan morgendagen blir - familiebursdag - ingen som presser men likevel vanskelig å si neitakk til kake.. Må ihvertfall få ti en treningsøkt.

 

Skal løpe jentebølgen i Drammen 31. mai - gleder meg til den - håper jeg greier å jogge hele løypa! Ellers har jeg investert i wii fit (eldstedattere fikk Wii til bursdagen) for å ha litt mer mulighet til styrke- og kosetrening...

Gikk ned en kilo ved forrige veing - men har ennå 2--3 igjen for å komme til nivået før februar. Vel vel. Står på, jobber med saken og har det egentlig bra nå, kjenner driven er på tur tilbake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Majanne

SÅnn hjemme fra bursdagsfeiring. Den flinke husmor (min svigerinne) laget fruktsalat i tillegg til kaker - så gjett hvem som fråtset.. Jada ble et stykke rabarbrapai også men alt i alt er er jeg fornøyd med innsatsen i dag. Særlig siden jeg greide å klemme inn 6 km fysisk aktivitet på 50 minutter.. Hmm Klapp på skulderen! Nå må jeg bare jobbe litt til så jeg får inn et par -tre-fem ekstra trimpoeng til før veiedag på onsdag.

 

Hmm fornøyd med dagen innsats, tror det blir en liten kveldsmat så sengetid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Majanne

Hmm innviing i går viser ned 300 g - tilbake til sneglefart. Kjeelig når jeg atpåtil har et par-tre omattkilo igjen. Vel Det går rette veien - og jeg minenr meg på , jeg gjør det ikke bare for kiloene sin skyld.

Jeg så meg i speilet på trening i går og selv om jeg har veldig mye igjen så så jeg en mye fastere finere meg enn for noen måneder siden. Skal krype til korset med målebandet i fag! Vel 13,5 TP på en uke -nesten tilbake til fjorsommeren! Har investert i Wii fit - til Wiien så jeg kan sanke noen ekstra småpoeng foran TV'n en gang i blant. Bare jeg får litt ekstra tid en dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Oi, skal du løpe jentebølgen i morgen? Så moro! Jeg har aldri deltatt på noe sånt, men har meldt meg på 10 km på Oslo Maraton i september.. Puh.

 

Hvordan går det med Wii, en, forresten? Kan det anbefales? Jeg driver til stadighet og kjøper trenings-dvd'er på nettet innen pilates og styrke, men setter de jo aldri på! Må liksom på treningssenteret - men så er det jo ikke alltid jeg har tid til det, heller. Så et morsomt alternativ hadde jo vært tingen:)

 

Lykke til i morgen, håper du kommer med rapport etter løpet:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Majanne

Jentebølgen er gøy for der er alltid noen å løpe/gå forbi. jeg skal delta på iform-løpet i Oslo også der 5 km - da må jeg jogge litt i mellomtiden.

 

Det var litt kipt i går da jeg fant en passe fart - bak en gjeng med damer der den ene hadde grått hår og (nesten) permanent-krøller. Uansett hvor mye jeg strevde greide jeg ikke løpe fra dem..

 

Litt gøy da når mann og barn står i mål og heier meg inn. hehehe Jeg tenker litt på Oslo Maraton også men vet ikke helt :-D Det høres mer seriøst ut.. Får se på hvordan sommeren blir mhp trening. Litt gøy med sånne mål da!

 

Wii'en, vel, rødme - jeg har tatt bare en ordentlig treningsøkt - og den var svett og gøy men jeg må innrømme at jeg mye heller trener ute når jeg kan. Unnskyldningen for å kjøpe den var at der der er alltid noen spill for ungene også og da har jeg en reserve-innetrening når jeg ikke vil ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Majanne

men jeg er her.. jobber med måltidsklokke - og prøver å kutte ned litt her og der.. 300 gram ned i uken er ikke akkurat drømmefarten.. jaja, bedre enn alternativet. skulle ønske der var et 'klokkeslett' felt på vektklubben.

 

lite og ofte ligger helt ikke i min natur - ennå!! jobber med saken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Gratulerer med gjennomført løp! Jeg måtte le da du fortalte om de permanentkrøllene du ble liggende bak:D

300 g i uken er da laaaangt bedre enn stillstand. Jeg har gått ned 200 g på den siste MÅNEDEN, så her går det i hvert fall trått om dagen. Men bare jeg nå klarer å få inn litt skjerpings på spising i store lag, skal jeg klare å krabbe meg videre ned:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Majanne

Jobber og sliter med grammene - men de går da for det meste rett vei. Egenlig godt gjort - forrige uke var h.. alt for mye stress på jobb og hjemme og avslutninger og 40 årslag som jeg måtte stå over og rakk ikke trene selv om det det gjorde ikke så mye med sår hoven hals og nese som rant i strie streømmer.

 

Får skryte litt: Deltok på iform-løpet i oslo - 5 km og jeg greide å komme inn så vidt under 30 minutter. Greide ikek jogge hele veien - men den gordtar jeg så lenge jeg kom inn blandt topp 50%, både i min klasse og generelt.

 

Øh min klasse - jeg fyller 40 i år så jeg er plassert i klasse 40-44 år æææææææ!

 

da må vi bare delta på KKmila (også 5 km der) 15. oktober. Målet blir å jogge hele veien - og gjerne under 30 minutter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hei MajaS - hvor er du?

 

Fortsatt med oss, eller ? Jeg har falt litt av i lasset selv i sommer, men forsøker med friskt mot denne uken...

 

meldte meg på siste versjon av slankekrigen, men klarte ikke helt å finne motivasjonen. Røyk ut tidlig denne gangen. De andre gangene har jeg klart å karre meg omtrent til målstreken, men ikke med helt hell. Var jo så godt i gang i våres. Begynte å bevege meg ned mot 7-tallet på vekten. Var nede i 81, ett eller annet. Siste gangen jeg var på vekten så jeg 86 igjen!!!!! Det er bare ikke holdbart. Skal ikke opp igjen i vekt. Har jo merket hvor deilig det er med disse kiloene i minus. Føler meg fortsatt "feit", men noen dager føler du deg likevel "ok", og det er skummelt. Jeg vil ikke gi meg ennå, men ikke alltid jeg finner styrke og vilje om du skjønner?

 

Kjøpte meg InShape bladet på lørdag, og tenkte jeg skulle forsøke 5ukers programmet om å få en lekker bikinikropp :) Vi skal til syden siste uken i august, og håper å klare å rette opp noen av utskeielsene de siste mnd...

 

Jeg rekker bare 4 uker, men noe må vel skje på de ukene også ;=)

 

Nå ser jeg igjen frem mot neste sommer. Er vel realistisk å nå målet da, selv om jeg hadde håpet å være i mål nå....

 

Håper jeg snart treffer deg igjen her inne. Uansett håper jeg at du har hatt en fin sommer!

 

klem

Har ikke vært veldig aktiv her inne, men lover å bli flinkere i tiden fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fornøyd med meg selv i dag.

 

Har vært ute å jogget og klarte å jogge i ca 25 min - bare avbrutt av noen få raske steg innimellom. Veldig stolt over å nesten klare de 30min som jeg hadde satt meg som mål.

 

Måtte bare skryte litt av meg selv :)

 

Ha en fin kveld videre damer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Hei Monken, så fint å se deg her:) Høres ut som du har en god plan mot syden-tur! Og super innsats på joggetur. Bra jobba!

 

Ellers tror jeg de aller fleste som har holdt på her en stund, ender opp med å revidere tidspunktet for "mål" både én og flere ganger. Jeg for min del hadde veldig god progresjon i høst, og tenkte at hvis den fortsatte, ville jeg være i mål i goood tid før New York-turen. Minst! Mm-hm?! Altså: Jeg var i NY i mai, og er fortsatt ikke i mål.

Godt jeg ikke visste før jeg begynte hvor lang tid dette skulle ta;)

Men vi er da på vei:) Så da er det vel greit at veien blir til mens vi går!

 

Håper MajaS også dukker opp igjen over ferien - det er fælt stille fra alle gamle kjente her om dagen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble bare en kort tur i dag. I tillegg ble det jordbær med litt vaniljesaus til dessert. Neste gang jeg skal spise jordbær med noe inntil tror jeg at jeg skal forsøke med vaniljekesam..

I går var en mye bedre dag. Styrketrening på morgonen og en lang tur på kvelden.

Følte meg så stiv å støl i hele kroppen i dag, så tenkte at det var godt for kroppen å få restirert seg litt. Får trå til med litt styrke i morgen igjen før jobb.

Vet med meg selv at det ikke er så enkelt å gjøre det etter jobb fredag..

Ellers er jeg godt fornøyd med uken - tre dager med styrke og annen aktivitet, gange, jogging og intervall.

I morgen får jeg se om jeg kan få en liten stund på elipse i tillegg til styrke.

Ha en fin kveld
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var jeg tilbake fra 4 uker ferie!!

 

Masse utskeielser som bare må brennes av så forts som mulig. Har fått bevegd meg en del da, men mye med unger og da går det ikke så fort.

 

Vekta var ikke snill i går, men så kjørte jeg 60 mil dagen før og levde på farris og havrekejeks. Farris er fo slat for kroppen min vet jeg så håper at litt vann renner av de neste par dagene... Håpe håpe, ønsketenke

 

Monken: Godt å se deg!! Gratulere med 30 min jogging!!!!

 

Vel jeg er i gang, i kveld blir det trening - kanskje ilagt jogging... Hmm.

 

Uansett, er tilbake med masse pågangsmot - høsten skal bli mer fokusert enn våren ihvertfall!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...