Gå til innhold

Nå vil jeg ta kontroll


Gjest Majanne
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Ninjastar

Hei Maja! Velkommen tilbake, så fint at du er her igjen:)

 

Jeg drikker nesten aldri Farris - synes det er så salt at jeg bare blir tørstere og tørstere jo mer jeg drikker. Så jeg vedder på at kroppen din holder på endel vann, ja!

 

Jeg skal også trene i kveld! Hadde store planer om morgentrening, men var så trøtt at jeg orket ikke.. Og nå midt på dagen er det for varmt til å trene. (Egentlig en fin ting å kunne si, ettersom det har vært så kaldt før i sommer!)

Så i kveld blir det enten gåtur, jogging, eller en time på treningssenteret. Får se hva som frister mest:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 477
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Åhh så kjekt å se deg igjen MajaS. Har savnet deg!!!

 

Jeg var i stimet i går - ble en god fjelltur - god og svett når jeg nådde toppen. Herlig når en kommer til toppen. Nesten litt kjedelig å gå ned igjen - føler jo at jeg yter mer når jeg går opp :)

 

Ble intervalltrening på meg i dag tidlig. Jeg har ikke levering i bhg lenger - det tar mannen seg av, så jeg kan stikke tidlig avgårde med bussen. Egentlig deilig å ta det om morgonen - da er en jo ferdig med det også...

 

Jogget 4 min og gikk 2 min på henholdsvis 8km og 6,5 km i 30minutt- og var veldig fornøyd med det. I morgen har jeg lyst til enten å sykle eller å jogge ca 30 . Er visst veldig bra for forbrenning med jogging har jeg lest meg til.

 

Jogging var en stor ingrediens i oppskriften til shapeup bladet jeg kjøpte meg for å bli "sommerklar" :) Vel jeg blir jo ikke perfekt, men hvem er vel det etter tvillingfødsel og en til kort tid etter??? Målet er å stramme litt på det som disser som verst..

 

Uansett - veldig kjekt at du fortsatt er med!

 

Vi snakkes snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Godt å være tilbake også!

 

jeg sliter litt med de harde prioriteringen jeg hadde før, rekker ikke trene, neivel, da går jeg til butikken osv.. Vel nå er det ingen bønn.

Prøvde på en gå/joggetur i går, og det var veldig tungt etter ferien. Det er ihvertfall en start!!

 

Har gått mye turer - men med unger (jenta på nesten 4 er helt utrolig glad i å gå tur selv om det er mye oppover og tungt terreng å gå i) Da må jeg jo ta dem med - selv om det vil si at 1 times turen tar 3 timer og kondisen ikke akkurat får toppet seg...

 

farris er godt når en kjører bil, da slipper en å stoppe for do-besøk hele tiden...

 

Vel uansett, dagen i går ble bra.. ny dag nye muligheter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble sykling til og fra jobben i dag - brukte 40 min hver vei, så det ble dagens økt. Fantastisk start på dagen - "hoppe" ut av sengen og rett på sykkelen - ja hoppe er vel litt drastisk - er jo litt trøtt ja, men når en først har stått opp går det stort sett greit.

 

Seieren i dag får være at jeg ikke måtte gå av sykkelen fordi jeg ikke klarte bakken. Sist jeg syklet var jeg helt - ja HELT utslitt, men nå følte jeg meg ganske ok når jeg var fremme. Sliten, men ikke falleferdig..:)

 

Blir ikke akkurat noen formtopp av å ofte ha ungene med, men du er jo i bevegelse - og det er jo det aller viktigste! Godt bare å komme igang igjen - de første gangene er tunge.. - både med tanke på treg kropp og å rett og slett orke. Men så er du nok snart tilbake i skiktet igjen - det er jeg overbevist om!

 

Med intervall treningen jeg hadde i går følte jeg meg helt utsultet - fikk liksom aldri slukket hungeren. Har det litt nå også, men etter regnskapet å dømme er jeg nok noen kalorier i underskudd på hva jeg burde spist. Prøver nå en periode å klare meg på rundt 1400 kcl - føler at om jeg gjør det så er det litt lettere med resultat på vekten.

 

Mandagens veiing var ikke akkurat noen opptur. Ingen rikking siden forrige mandag, men jeg hadde "kvittet" meg med feriecm rundt magen. Og det var deilig - har lyst å se 80-tallet rundt livet, og det får jeg forhåpentligvis om noen uker :)

 

Ellers har uken startet godt, og håper jeg klarer å holde fokus videre i uken også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet hvordan det føleså være innhul etter en økt.

Monken pass så du ike får for lite, da går du bare på sparing. Jeg slet i vår med at cm forsvant unna for unna, men ikke kg... 3 kg var en hel størrelse... Jaja antar jeg får lit muskler igjen..

 

Monken, nye muskler holder jo på vann også pluss at musklatur veier noe.. Kiloene reiser etterhvert det vet jeg!! Til slutt! Er kjempeinponert over fokusen din, lurt å ta et sånt program. Tross alt - selv om ting henger og slenger merker jeg at kroppen greier å stramme litt løs hud her og der, det bare tar tid.. Bli ikke 29 igjen nei, men du dæv.. for en flott 40 åring jeg skal bli - selv om jeg ikke er helt i mål til den store dagen.

 

og Ninjastar - du har jo oppnådd så mye, jevn jobbing er oppskriften ja!!

 

Skulle gjerne syklet til toget som jeg gjorde i fjor, men pga arbeider på skinnegangen er det buss for tog to uker til, ikke så gøy da. Vel hviledag i dag - og ny hard økt i morgen - og en naboavtale på torsdag så dette blir bra. Har siste kurskveld fra i vår i august så må få unna feriekiloene pluss litt til.. vel 3 uker med full fokus er vel på sin plass!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tirsdagen ble en ned.. - øh.. opptur øh.. feilskjær.

Vel et begynte med at etter lunsj var jeg fortsatt temmelig tom i systemet. Jeg var faktisk så tom at bare det å gå over golvet var et tiltak. Kjenner dere følelsen?

 

Jeg holdt i mot helt til etter middag da jeg var alene hjemme en liten stund - og da fant jeg kvikklunsjen fra i sommer. Det gikk ned på høykant, jeg som har greidd å takke nei på hver eneste tur, har hatt med en sånn storpakke så ungene får når vi går tur i skog og mark - men restene lå altså i kjøleskapet. (kald sjokolade er liksom ikke så fristende - normalt sett.)

 

Jaja, gjort er gjort og spist er spist, det ligger på rumpa nå så...

Det verste er at jeg ble ikke daff og tung etter spiseøkten min som jeg pleier å bli - jeg fikkk derimot noe enrgi tilbake. Ikke nok til å trene men nok til å fungere normalt.. Vel vel, hva har vi lært: Spis ordentlig mat til lunsjen, neste gang når jeg er tom tar jeg en brødskive med syltetøy i stedet selv om det normalt sett ikke er lov..

 

Var ute og gikk en 9 km tur med naboen i går kveld, deilig!!! Kjenner at jeg har vært 4 uker uten staver, turen i går fikk løst opp litt mye rusk i skuldre og rygg... Vel, satser på ny økt i kveld, i morgen skal jeg få thai-massasje og antar at jeg får en god treningsrunde på søndag. Da blir det bra!

 

Vel det var helgens planer. Skal holde meg på den smale vei når det gjelder mat og godterier, unner meg kanskje et glass vin eller to men ikke mer på lørdag.

Har heldigvis fått forsyning nordfra med masse sei og kveite i fryseboksen (jippii)

 

Har snart kvittet meg med halvparten av feriekiloene (opp 2,7) så er motivert og i gang, tross alt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut til at du har hodet på rett plass, MajaS, så dette klarer du!

 

Jeg gikk på vekta i dag, etter 4 uker slaraffenliv hvorav tre av dem på en temmelig stillesittende ferie...

 

Jada, 3,8 opp...(kan vel kanskje skylde litt på mensen som også kom nå, men allikevel....)

 

Men, det er ikke verdens undergang å gå opp i ferien; Det er hva man gjør etter ferien som betyr noe :)) Og nå er vi i gang igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja da er vi igang igjen.

 

Hadde besøk av min tante for en god uke siden. Ho er veldig glad i dessert osv, og det ble til at de planlagte kaloriene ikke ble helt som planlagt... :)

 

Reaksjonen blir i mange tilfeller slik at når jeg først har skjeiet ut så kan jeg likegodt fulføre med utskeielser resten av dagen... Det beste hadde jo vært å hanke seg litt in igjen, men er nok ikke alltid at fornuften seirer.

 

Nå ser jeg bare frem mot varmere strøk. Dette er noe jeg har ønsket i lang tid, så jeg har ikke tenkt å telle kalorier på tur. Det er lov å tenke, men fokuset på tur skal være at vi skal kose oss.

 

Når høsten setter inn skal jeg fortsette den gode trenden jeg nå er inne i. Gå/sykle til jobb noen dager i uken, samt noe styrke. Etterhvert skal jeg tørke støv av elipsemaskinen også. Lenge siden jeg sist brukte den, ble litt lei så jeg følte behov for å gjøre litt andre ting.

 

Føles godt å variere litt. Maskinen inne er god å ha når det er kaldt og grått ute, og fin når jeg ser på en eller annen såpe eller annet tull som jeg ellers ville sett på fra horisontalen i sofaen :D Det er like greit å gjøre det fra elipsemaskinen, og samittigheten er jo så mye bedre etterpå.

 

 

Maja, dårlige dager har vi allle. Bare å reise seg igjen - sammen skal vi klare kampen til vi er i mål!

 

Ha en fin dag til dere alle som er innom tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter fortsatt med å motstå fristelser - og det blir hardere framover. Prinsesse lillegull feirer 4 år på søndag - og jeg selv har bursdag på fredag... Vel det blir gele og rundstykker i tillegg til kaker og pølser så vi får håpe det går greitt.

 

Er ikke helt nede i før-sommerferie-vekt ennå men mensen kom i dag - satser på at den tar med seg litt..

 

Er i gang med treningen igjen og kjenner at farten løsner igjen. Lånte en hund og gikk to turer på > 10 km i helgen pluss en tur i basseng med mann og unger. Blir forbrenning av sånt håper jeg. Fikk ikke svømt, men å kaste unger omkring kjennes det også.

 

Monken, du inspirerer, jeg har ikke sett på sykkelen siden i mai.. Blir no nødt til sykle litt også framover.. Nå går jo togene her på østlandet igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at du er tilbake med trening igjen!

 

Fokusen finner du nok, bare få overstått din store dag og lillegull sin 4års dag så er du tilbake igjen.

 

I morgen har jeg en treningsavtale kl 0700 - så det er vel best å finne sengen. Tenkte å sykle hjemmefra ca halv syv og så blir det ca 30 med styrke.

Har en meget inspirerende kollega som får meg til å yte litt ekstra. I morgen blir det armer og mage...

 

God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble sykling til jobben i dag. Det var litt småkjølig på morgenkvisten, men likevel fantastisk å starte dagen med frisk luft i håret. Ble også litt styrke på armer og mage. Må jo stramme litt opp når jeg skal kle av meg å valse rundt i bikini :D

 

Har vært flink i matveien denne uken, ikke vært noen snoking i skapet selv om jeg vet at der ligger noe. Var på butikken i går og kjøpte mye deilig frukt og bær, og har heller kost meg med det. Når jeg har kommet over de første dagene går det liksom bedre og bedre, trikset er visst å komme inn i det rette sporet..

 

I morgen blir det bare sykling, ikke noen styrke - må få litt plusstid også... Tenker å gå tidlig både i morgen og fresdag, og da må jeg en av dagene komme litt tidligere ellers går det helt i minus..

 

Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ihvertfall kostholds og treningsmessig.

 

Hansens superrug er brødet for meg. Det smaker godt og jeg blir mett og jeg kan ha en skive med litt brelett liggende i bilen til jeg skal hjem fra jobb uten at den blir tørr.

 

Monken: Du har virkelig kommet i gang!! Jeg skl sykle til toget i morgen. Er konsulent så har forkjellige arbeiddsteder, men er ihvertfall nært jernbanen en til to dager i uken

 

Har gått med stver og trent Friskis og Svettis utetrening denne uka. Det gjør godt!!

I dag skal jeg bake til bursdager og er reddat det blir prøvesmaking, jeg elsker kakedeig. Jeg får holde unna så godt jeg kan. Skal skjære opp gulrot og kålrabi å ha det pluss litt frosne bær liggende på siden så kanskje jeg får redusert smaking ihvertfall.. I fjor på denne tiden greide jeg fint å stå over.. Skjønner ikke helt hvordan men.. Skal prøve så lenge jeg kan. tro fo en seier det ville være..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.. men i tillegg til kakedeig og glasur så gikk det ned et kilo gulrot (kjennes det ut som) så antar at jeg smakte mindre enn jeg pleier øh pleide!

 

Jaja, ny dag nye muligheter! Tross alt lettere å si nei takk til kake enn kakedeig.. Noen ganger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med dagen i dag! Håper du får en fin feiring, og at du påser å kose deg litt også.

 

Synes du var flink jeg, tross alt gikk det ikke bare med deig og glasur :D

 

Så flott at du er igang med treningen igjen. Jeg føler nå at ting går veldig bra. Er i siget på treningen, og har klart å unngå å spise sjokoladen jeg kjøpte på tirsdag som ligger kald og god i kjøleskapet.. Kanskje jeg skal unne meg den i kveld, vi får se.

 

I kveld blir det pakking av koffert og snart vender vi snuten til Kreta. Blir deilig med noen varmegrader på kroppen nå kjenner jeg, spesielt godt når det er meldt dårlig vær her hjemme i neste uke.

 

Ble intervall trening i dag. 3min jogg og 2 min gå, 4ganger og rask gange i oppoverbakke + litt styrke på magen. Denne uken har jeg fått til 3 treningsøkter og unnagjort 16TP - tror det må være rekord.

 

Godt med disse ukene, men jeg vet med meg selv at det ikke er mulig å få til hver uke.

 

MajaS - kos deg på bursdagen din.

 

klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Monken!

Og god tur til Kreta!! DU har vært superflink i det siste. ser det på 'humøret ' ditt også at det går rette veien!!

 

Huff, helgen har gått il å skeie litt her o litt der.. men jeg greidde ihvertfall å ikke spise kake.... Hva hjelper det da det gikk div salt snacks og sjokolade i går kveld

 

vel vel. Lager en variasjon over roedes lettvindte kjøttsuppe.

Jeg tilsetter de grønnsakene jeg har i huset og så litt knuste tomater i tillegg! veldig godt.. Så fryser jeg ned et par middager i tilegg.

 

vel vel Mandag er det påan igjen. Skal skal skal trene i kveld ihvertfall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.. Kaloriinntaket i går i underkant av 1600 var veldig bra.

 

jeg fikk gått/jogget to ordentlig gode turer båe søndag og i går. i underkant av 10 km hver - og mye bakker og under 1,5 t på begge. Søndag slkulle være joggetur, i går var det stavgang. Forskjellen er at med stavene så løper jeg bare nedoverbakkene - mens søndag var jeg så stinn og tung i kroppen at det ble bare ..øh ... vi får kalle det intervaller... hehehe. vel det viktigste er å få opp pulsen og kvitte seg med masse fett og ikke minst få trent hjertepumpa og få sirkulasjonen godt i gang så blodet får rullet og skylt ut alt slagg fra helgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.. I går var jeg stiv og støl.. og det passet bra med en treningsfri dag - og tupperware-party.

Stor seier, hoppet over kjeks, ost og kaker... jeg koste meg med kaffe jeg og var godt fornøyd - faktisk.

 

vel var ganske sulten og fysen utover dagen men det gikk bra.. 1700 kcal

 

 

Ny dag nye muligheter i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

 

Nå er jeg tilbake fra varmere strøk. Har hatt en fantastisk ferie. Ungene har kost seg, og da blir ting mye bedre for mor og far også. Ungene har stort sett bodd i bassenget så det har blitt litt akitvitet på oss voksne også :)

 

På matfronten har jeg nok sviktet litt, men det hadde jeg bestemt meg på forhånd at var lov. Ble nok vin eller øl hver dag og masse deilig mat, men noe mer trim enn en kontorstol tilværelse medførte at utfallet ikke ble så verst likevel.

 

I dag var det tilbake til den smale sti. Begynte dagen med 3 knekkebrød med mager baconost. Er godt å være i gang igjen. Skal snart levere ungene i bhg, og tenkte å gå meg en lang tur etterpå. Har tatt en ekstra feriedag i dag, bare til meg selv og klesvask :o

 

Godt at du er igang med treningen igjen også MajaS.

 

Vi snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes ut som en deilig ferie!!

 

helgen har gått til store - men planlagte utskeielser. Inviterte gode naboer på en lenge planlagt middag - 3 retter.

 

joda - serverte fisk, men saus, dessert og alkohol gjorde vel sitt til at den ikke akkeurat var i GR-ånd. Værre var det med pizza og pølse dagen derpå... Jaja får jobbe hardt - onsdag begynner nytt GR kurs..

 

Satser på 1600 kcal om dagen - ser at det er det som må til for å gå ned - selv om jeg får trent en del.

 

Jeg jobber med å komme i gang med mer jogging nå. Skal delta på kk-mila i Oslo i oktober. "Bare" 5 km riktignok men jeg sliter ennå i oppoverbakkene. Jeg har greidd 5 km på 29 minutter - denne gangen må tiden ned 2-3 minutter til hvis jeg skal bli fornøyd.

Jeg har for tiden mye bly i kroppen - men atar at når jeg bare må over ei kneik!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

.. Har nok hatt et virus i kroppen for konstant sulten trøtt og lite motstandskraft hele forrige uke.

Det begynner heldivis å bli bedre nå men har trent alt for lite i uka som var.

 

I dag er jeg hjemme med lillegull og vannkopper... Jaja blit litt stresset mhp jobben men litt deilig å få rolige dager og.

 

Har veldig hovne bein for tiden så skal ta et skippertak med kompresjonsstrømper (oj, jeg føler meg gammel) for å holde vannet unna beina ihvertfall.

 

 

jaja har hatt noen veldig bra dager mhp mat og måltidsklokke og sammensetning i hvertfall

 

Monken - hvor er du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GR kurs i går viser nedgang siden forrige uke (som da var en massiv oppgang) som igjen vil si stillstand siden sommerferien var over. Tror nå jeg er på rett vei. Veldig god treningsøkt. Kjenner den i hele kroppen.

 

Har bestemt meg for å trene mer variert - kanskje det hjelper på ømme verkende bein som ikke samarbeider helt for tiden. Tror en sykkeltur i uka kan være fornuftig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du er tilbake på nivå fra før ferien! Da er det jo bare å sette i gang med "nye" kilo:)

Jeg er fortsatt ikke der.. Og det vil nok ta meg et par uker til før jeg er tilbake på pre-ferie nivå. Men da... da blir det gøy!

 

Jeg synes variert trening hørtes ut som en god plan, forresten. Jeg sliter litt med rygg om dagen, og innser at jeg nok må kutte på high impact-treningen. Vil jo ikke, men vil jo ikke behandle kroppen feil, heller!! Så da blir det flere gåturer og rolige timer med yoga/pilates. Og mindre hopp og sprett. Lover ikke bra for 10 K jeg skal prøve meg på om et par uker, men men:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt for my kcal i helgen.

 

Relativt sunne denne gangen, var alene hjemme med lillemor og vannkopper så bestemte at jeg ville lage kleppsuppe.. Lage den veldig grov, men spiste det til middag og kvelds og søndagsfrokost - og mengder som ikke er GR'menyen verdig.

I tillegg ble det lørdagsgodterier...

 

Skal regne kalorier så jeg kan posjonere etterhvert, for det var veldig god mat.

Som om at ikke det var nok bakte jeg brød i går - og ja det var også godt , til og med syke lillemor spiste godt..

 

I går fikk jeg tatt igjen, 12 km med intervaller, bakketrening og noen styrkeøvelser = 5 tp på under en time. Hjelper ikke det når jeg fortsatt kan spise en hest når jeg ryker utpå men men det føles godt i hele kroppen nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://tradisjoner.no/oppskrift1798.html

 

Men jeg erstattet 2/3 av melet med sammalt hvete grov pluss tilsatte litt kruska kli.

 

Jeg er veldig glad i melkemat asså, resten av fam er ikke overbegeistret så det var lenge siden sist...

 

:-)

 

Og - sukker i melken ved oppkok er unødvendig. jeg er helelr ikke vant til å servere med sukker og kanel oppå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...