Gå til innhold

Man er da optimist!


Gjest Kris83

Anbefalte innlegg

Gjest Nordlenning

hehe, jeg SA jo at vekta kom til å sprette opp igjen etter en helg med mine mat-glade familiemedlemmer! Etter to dager med dem lå vekta i dag (jeg var bare nødt til å sjekke!) 1,3 kilo høyere enn på fredag! Men det er ikke så rart.. har vært på byen både fredag og lørdag, spist ganske mye og ikke de sunneste varianter, og i natt ble det (fy fy!) -nattmat! Og i dag står det lammelår på menyen. Siden det er søndag blir det sikkert servert dessert også. MEN jeg ser faktisk ikke så mørkt på dette her.. hvis jeg er veldig flink fram til fredag, så håper jeg at jeg kan nå det samme tallet som sist fredag. Da skal jeg være fornøyd! Blir spennende å se, skal holde dere oppdatert :)

 

Jeg er veldig enig med Silver forresten! Den ene kvikk lunsjen din v05.. tror jeg faktisk ikke du hadde vondt av! Hvis man nekter kroppen søtsaker over veldig lang tid, kan faktisk en liten (kvikk lunsj er jo ganske liten!) -sjokolade bare virke som en boost i riktig retning :) Nei, den der skal du ikke ha dårlig samvittighet for!

 

Kos dere max i dag da jenter!! Skulle ønske jeg hadde vært like flinke som dere i helga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 595
  • Created
  • Siste svar

Ja jeg har tidligere erfart det samme, hvis man spiser litt ekstra en dag så har det positiv innvirkning på vekta, herlig :) Klarte å motstå sjokolade i går, men spiste 2 hjemmelagde pizzabiter til middag/kvelds.. det var godt og jeg fikk ingen dårlig samvittighet for det heller. Jeg skal prøve å være flinkere til å si sånn at hvis jeg vil kose meg litt så kan jeg legge det til helgene og ikke i hverdagen.

 

Idag har jeg holdt ett stramt matprogram og i tillegg trent en time med dvd + en times tur. Fornøyd med det. Vil samtidig passe på å tilføre kroppen nok mat, merker når jeg jobber nattevakter at det kan bli litt lite mat noen dager ettersom jeg sover litt midt på dagen. Lite mat er heller ikke bra... skjerpings!

 

Nordlenning: Hvis jeg var det ville jeg nok sjekket vekten igjen i morgen eller tirsdag. Ofte veier man litt ekstra dagen etterpå, men ikke etter 2 dager. Uansett så har du nok hatt en fin helg og det er jo like viktig som å telle kalorier i hverdagen :)

 

Silversook: Du har jo full kontroll på mat og antall kalorier, blir helt imponert over kunnskapen din :) Bruker å smøre mager ost på knekkebrød, ha skinke oppå og agurk, tomat og paprika. Synes faktisk det er kjempe godt!

 

Skal spise litt nå og etterhvert blir det siste nattevakt for denne gang... satser på en sprek, sunn og ikke minst fin uke! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var deilig å komme inn her og se at dere er så ivrige på tastinga :) alle her inne har som regel noe på hjertet, og det er bare positivt! Uken min har vært ganske grei, selv om det selvfølgelig har vært for mye god mat og for lite trening (sånn har feriene mine en tendens til å bli...), men likevel var det godt å tilbringe så mange dager med gutten min igjen. Savner han masse når han er bortreist, og nå blir det 3 hele uker til jeg ser han igjen... men men, vi vet jo at det er tidsbegrenset, så da klarer vi det fint! Ei jeg kjenner har akkurat blitt utplassert som turnuslege i Sogn et sted, og kjæresten hennes bor i Australia.. så det er alltids noen som har det vanskeligere.. så egentlig kan vi kanskje til og med kalle oss heldige..?

 

Det jeg legger merke til på denne tråden her, er at den er så veldig ekte! Det er liksom ikke sånn at alt er rosenrødt og "yes, nå gikk jeg ned 2 kg for tredje uka på rad!", men det går opp og ned med oss alle, og jeg tror at det er sånn majoriteten av medlemmene her inne opplever hverdagene. Jeg har vært medlem her inne i flere år (ikke aktivt hele tiden selvfølgelig), og jeg tror det er mange som meg, som prøver og prøver men ikke får det helt til.. Jeg er så glad for at dere som hengte dere på denne tråden ikke er sånne "mirakelslankere" som går ned 10 kilo på et blunk, for det er jo overhodet ikke naturlig! Selvfølgelig skal vi jo gå ned de kiloene vi ønsker, men det er så mye hyggeligere når vi ikke har det så travelt, og så kan vi skravle og kose oss her inne så lenge :) Beste måten å holde vekten av på, gå ned sakte og med humør!

 

Dette er mest for moro skyld (fordi jeg digger sånne ting...), og litt fordi jeg er nysgjerrig av natur.. Jeg tenkte at for å bli litt bedre kjent, kan alle kopiere listen og føre på egne svar (hvis det er noe dere ikke vil svare på, er det bare å la det stå åpent)... jeg begynner:

 

Jeg valgte kallenavnet mitt fordi: jeg heter Kristine og er født i 83

Bosted: Oslo

Sivilstatus: samboer

Yrke: adjunkt

Yndlingsfilm: Mean Girls (ja, vet den er litt barnslig.. men morsom!)

Yndlingsmusikk: hører på det meste, men liker rock/metal ekstra godt, som Korn, System of a Down, Linkin Park, Metallica...

Hobbyer: musikk (høre på og synge/spille), mote og sminke, trening, lese bøker, venner/kjæreste

Favorittskoene mine: et par brune, flate, ankelhøye støvletter som er nesten utslitte

Da jeg var liten drømte jeg om å bli: rockestjerne og skuespiller

Jeg handler helst klær på: H&M, Carlings, B-Young

Kjendis jeg ville møtt: John Cena (wrestler og hot!!) :)

Kjendis jeg ville møtt, hvis han/hun hadde levd: James Dean

Meg selv beskrevet med 3 ord: strukturert, impulsiv og følsom

 

Nå er jeg spent på å se deres liste! Ha en finfin kveld, og en flott uke :)

 

Kristineklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest silversook

Godt å høre at du har hatt en fin uke Kristine! Og 3 uker går fortere enn man aner, vips så er han tilbake igjen!! og ja,det finnes ALLTID noen som har det verre,det er jo en mager trøst!

Nordlenning: enig med v05, vei deg igjen om et par dager så skal du se at d sikkert ikke er så ille likevel..og veie seg dagen etter en sånn helg er ikke så smart,hehe..

 

Jeg har hatt en herlig dag, gikk halvannen times tur i høstsola, hadde danseøving i 2,5timer og så hjem til middag med kjæresten og film på tv.. herlig :) har holdt meg laaangt unna alkohol denne helgen etter sist helgs totale katastrofe..! men var ute en tur på løkka igår for det, men fant fort ut at edru på byen er og blir ganske dritt,hehe..

 

vekten på elixia er fortsatt ikke fikset og jeg begynner og få halvpanikk, på fredag er det FIRE uker siden jeg sist veide meg... vi har ikke plass til å ha noe vekt her hjemme (bor i miniiiileilighet) så d er egentlig ikke noe poeng å kjøpe seg det.. det er derfor jeg har vært så fornøyd med å ha den på treningssenteret... jaja, kan jo alltids håpe den er fikset til neste uke!

denne uke har vi "premiere" på det danseshowet jeg har jobbet med den siste tiden,så det blir kult! uken kommer nok derfor til å inneholde en god del dans, og litt mindre treningssenter dessverre.. men skal prøve å dytte det inn der jeg kan..

 

hehe, ok Kristine, jeg får prøve å fylle ut videre her jeg da!

-kallenavnet bare kom som en blanding av to navn, som jeg har brukt tidligere (i andre anledninger) og som jeg kastet sammen i farta da jeg laget profil her inne for ikke så altfor mange måneder siden...

-bor i Oslo nå, født og oppvokst i Asker, og også bodd deler av livet i usa og i canada hvor jeg gikk på toppidrettskole (high school)

-har samboer som jeg har vært sammen med i...hmm..4 år og... tja,8 mnd eller noe?

-yrke er da altså både danser (freelance), og så jobber jeg også i en motebutikk i Oslo,med kun skandinavisk design.. for å ha noe fast ved siden av dansen.. (siden den utålmodige meg ikke er istand til å ha undervisningsjobb ved siden av,jeg er ikke skapt for å være lærer,hehe..)

-yndlingsfilm.. åååiii... det er så mange!! jeg syns at skikkelig chickflicks (som mean girls) kan være veldig morsomt hvis man er litt sliten og slapp og vil se litt enkel (og klassisk amerikansk) underholdning!! men ellers så elsker jeg skrekkfilmer, og jo mere "ekte" og sannsynlig jo bedre..(ikke noe science fiction drit) sånn som SAW for eksempel (1 og 2, de siste ble bare dårligere og dårligere..) og så liker jeg "romantiske" filmer som The Notebook, osv., og også thrillere som Seven osv.. og triste filmer som Schindlers List, titanic (ofcourse!) etc... nei jeg liker egentlig det meste så lenge ikke det er usannsynlig, eller FOR mye action..

- Musikk, det er samme greia der som med filmer,jeg er veldig åpen for alt! det kommer helt an på humøret jeg er i, men jeg er veldig glad i heavy metal jeg også!! spesielt SOAD, Disturbed, Tool, slipknot, korn, arch enemy, Soil, osv (listen er laaang), pleier ofte og kombinere london-turene mine med når disse bandene spiller der, for de er så sjelden i Norge! ellers elsker jeg jo all musikk jeg kan DANSE til, så det går mye i RnB/pop også.. (Rihanna og Gaga, I LOVE) latin-amerikanske/spanske sanger gir meg skikkelig god steming og lyst til å danse salsa :) ellers liker jeg mye norsk musikk også, som f.eks Kaizers orchestra, morten abel osv.. og kan også høre på en del komersiell rap (lil wayne, eminem, 50 cent..) og Michael Jackson! nei,ja jeg er veldig allsidig.. alt som ikke er techno/trance/rave musikk!(og heller ikke superglad i house...)

-hobbyer.. trene, og selvfølgelig dansing, det er jo både hobby og levebrød.. jeg har vært på landslaget i kunstløp fra jeg var 13 til jeg var 19, så det har vært hele min barndom fra jeg var 6år, med treninger hver dag og konkuranser osv.. eller er jeg veldig glad i å være sammen med mine fantastiske venner, SHOPPE (veldig glad i litt fashion jeg også må jeg innrømme,hehe) og ikke minst: REISE... det tror jeg er noe av det beste jeg vet om i verden.. og jeg gir meg ikke før jeg har sett nesten hver krik og krok av hele kloden!

-favorittsko.. åi, det går ikke å velge..

-da jeg var liten drømte jeg om å bliii.... OL-mester i kunstløp og programleder på TV!

-jeg handler mest klær på.. butikken der jeg jobber..er med på alle innkjøp så jeg handler inn klærne mine ca. 8 måneder før det kommer til butikken..så derfor kan jeg ikke handle så mange andre steder!men hver gang jeg er i new york så går jeg litt bananas.. ellers liker jeg Kiman woman, og Marlene Birger inne på Eger.. H&M har kommet seg veldig og kan finne mye bra der også!!

-kjendis jeg ville møtt.. det er og blir den godeste Leonardo Dicaprio altså.. han har vært min store stjerne siden jeg så han i Whats eating Gilbert Grape da jeg var 12 år.. og når man bor i LA så ser man faktisk kjendisser hver eneste dag, men denne ENE mannen jeg ville møtte var så og si den ENESTE jeg ikke møtte på.. haha,typiiiisk.. og så må jeg dytte inn Lady Gaga her også, for hun vil jeg danse for!!

-kjendis jeg vill møtt hvis han hadde levd er Michael Jackson eller Alexander den store;)

-Meg selv med 3 ord.. jeg må nok også si strukturert, det er vel nummer 1.. jeg må alltid ha vanvittig kontroll og struktur over absolutt alt, tror idrettslivet var litt skyld i dette,men man ble jo hvertfall veldig disiplinert..! og så vil jeg si eventyrlysten/utadvendt, og snill.. (ble det 4 det kanskje..)

 

NOK en gang kom det et innlegg i lengste laget, jeg klarer jo ikke stoppe i tide virker det som... jaja,jenter, deal with it;) ønsker dere alle n fantastisk uke!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nordlenning

Morsomt! Jeg liker å svare på sånne spørsmål, så her kommer mine svar:

 

Jeg valgte kallenavnet mitt fordi: Jeg er stolt av å være ekte nordlending.

Bosted: Tromsø (ikke akkurat nå da...)

Sivilstatus: Samboer

Yrke: Student

Yndlingsfilm: Inception. Den gikk nylig på kino. Anbefales!!

Yndlingsmusikk: Akkurat nå er det Kråkesølv (et fantastisk band fra Bodø)

Hobbyer: Medisinstudiet, dansing, sosiale sammenkomster/festing, reising og familie.

Favorittskoene mine: Et par svarte ankel-støvletter med kilehæl som jeg kjøpte i helga. Jeg ble hodestups forelska da jeg så dem!

Da jeg var liten drømte jeg om å bli: Flyvertinne fordi jeg elsket å fly.

Jeg handler helst klær på: H&M, vero moda, Bikbok...

Kjendis jeg ville møtt: Julia Roberts

Kjendis jeg ville møtt, hvis han/hun hadde levd: hmm.. nei, aner ikke. Egentlig har jeg mest lyst å møte morfaren og tanten min som døde i bilulykke før jeg ble født.

Meg selv beskrevet med 3 ord: Sosial (kanskje litt for mye?!), omtenksom og lojal.

 

Hehe.. som jeg sa, jeg liker å svare på sånne spørsmål! Jeg likte denne lille leken din Kristine.

 

Kristine: Godt æ høre at du har kost deg. Jeg ser min kjæreste/samboer ca. en gang i måneden dette halvåret siden jeg er i praksis, så skjønner godt hvordan du har det. Jeg syns det går overraskende bra da, mest fordi det er så sosialt her.. men det er alltid veldig godt å møtes!!

 

Søndagen har ikke blitt sunn i det hele tatt! Lammelår, is, vafler og potetgull... hehe. Men i morgen er det mandag, og en ny lang dag på sykehuset (fra 07.45 til 23.00). Da blir det tilbake til de gode vanene og mest sannsynlig veldig mye gåing.

 

Jeg er enig med deg Kristine. Jeg syns vi har en utrolig bra og ekte tråd her, og dere skal vite at jeg setter stor pris på dere!

 

Ønsker dere alle en flott uke! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest silversook

jeg må nesten le av meg selv.. både Nordlenning og Kristine var liksom så korte og presise i svarene sine i denne lille "leken", og jeg måtte som vanlig rable ned setning på setning i hvert eneste tema.. herregud ass, jeg må legge ned litt skriverestriksjoner på meg selv her,haha..

Det er bra du har har nytt en fin helg med god mat Nordlenning! imorgen begynner hverdagen og da henter man seg inn igjen! syns det var en voldsomt lang dag du skulle ha foran deg men!! lykke til.. det vel spennende vil jeg tro:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja søren heller, silver.. jeg skjønner ikke hvordan du får det til! Var det ny rekord i antall ord?? hehe.. Og apropos å ikke glemme Rammstein, det gjorde jeg! Er veldig, veldig fan av dem :) Og et annet band du nevnte, Disturbed er jeg også fan av.. så de i Oslo Spektrum i 2001 da de varmet opp for Marilyn Manson.. kjempebra! Så kult at vi har litt samme musikksmak! Men jeg har faktisk en forkjærlighet for dance/trance også, typ Tiësto.. og filmmusikk! Elsker filmmusikken til Hans Zimmer og James Horner (som fra Titanic...). Oi, merker jeg kunne snakket om musikk ganske lenge... :)

 

Men silver... mener du seriøst at leiligheten din er så fullstappa at du ikke får plass til en liten badevekt...??? du kan jo putte'n under senga! (i hvert fall hvis du kjøper den fra TV-shop..hehe)

 

Nordlenning: Ja, det er sant at tiden går fort, spesielt når man er opptatt med jobb og annet (masse trening selvfølgelig...), men det jeg synes er kjipest er faktisk å legge seg alene. Det er så rart og stille liksom.. og ikke synes jeg at jeg kan ligge og prate med meg selv heller, på en måte.. uvant er det i hvert fall!

 

Skikkelig hodepine idag.. ikke bra.. Får prøve å ta kvelden litt tidligere enn igår, men det er ikke så lett når man er blitt hekta på Americas Next Top Model og har funnet ut at alle sesongene ligger på youtube.. sa noen trøtt??

 

Ha en fin kveld, chicas!

Kristineklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

 

Alltid like trivelig å stikke innom her, mye koselig lesestoff om deres hverdag!

 

I går ble det en ny kvikk lunch, men nå er det mandag igjen og det blir ikke noe av den sorten med det første! Til helgen blir det muligens litt kos i form av god, men sunn mat og god drikke til (vin, kanskje pils osv). Skal være med min nye flamme kommende helg og jeg gleder meg veldig.

 

Idag har det blitt gåtur og i tillegg ble det joggetur på meg i kveld, 40 min der mesteparten var jogging og resten var rask gange. God følelse etterpå, startet med 20 min solarium først, herlig!

 

I morgen er det ny treningsøkt som står på planen, 1 time dvd. Ellers blir det vanlig tur som jeg alltid pleier, ettersom jeg er den lykkelige eier av 2 hunder :)

 

Jeg valgte kallenavnet mitt fordi: Første bokstav i navnet til hunden min som er født i 2005.

Bosted: Nært Molde

Sivilstatus: Singel

Yrke: Miljøarbeider

Yndlingsfilm: Ringenes Herre trilogien, krigsfilmer, skrekk osv.. mye forskjellig.

Yndlingsmusikk: Klassisk, gregoriansk musikk, rock mm

Hobbyer: Trening, lesing, shopping, hundene mine osv

Favorittskoene mine: Flere favorittsko :)

Da jeg var liten drømte jeg om å bli: Guide i Italia

Jeg handler helst klær på: H&M, ellos, la redoute, vero moda

Kjendis jeg ville møtt: Kan være mange det..

Kjendis jeg ville møtt, hvis han/hun hadde levd: Hm.. vanskelig å si sånn i farta, he he.

Meg selv beskrevet med 3 ord: Tror man kan si jeg er en snill, blid og aktiv person.

 

Litt i full fart det her, har lite med tid, men ble da noe. Godt tiltak Kris83!

 

Kris83: Kan tenke meg du har koset deg med kjæresten din, skjønner det med avstand.. men heldigvis er det bare for en periode. Han jeg nettopp har møtt reiser bort for minst 6 mnd om få uker, gruer meg som en unge.. synd at man såvidt rekker å bli kjent før man blir skilt fra hverandre igjen.. Vi skal treffes så ofte vi kan fram til han reiser og forhåpentligvis ligger forholdene til rette for at vi møtes igjen når han er tilbake, om 6 mnd... eller kanskje 1,5 år, det vet vi ikke ennå.. :) Mye kan skje på den tiden, så vi nyter tiden vi har sammen nå.

 

Skriver mer i morgen jenter! Ha en super uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest silversook

Hehe, JA Kristine, jeg har faktisk ikke plass! Kjærsten og jeg bort på 29 (!!!) kvadrat, og vi har ikke sånn seng det går an å putte noe under, såfall hadde jeg stappa masse skuffer under deg så jeg hadde fått mer skap-plass! (samboeren blir gæærn av det stappa klesskapet,haha) :) og badet er veldig lite så en vekt der inne hadde bare vært i veien.. det er rett og slett ganske håpløst! og siden jeg har veid meg på elixia så har jeg ikke tenkt noe over at jeg trenger det.. men nå må det revurderes !!

Kult at du liker Rammstein, ejg var på konserten deres i Bergen i sommer, HELT FANTASTISK, jeg har ikke ord!! Har vært på fire Disturbed konserter, men bare en av dem i Norge.. Det var på Hove i fjor, de varmet opp for Faith no more (som jeg også elsker, Mike Patton er og blir en drømmemann!!).. Disturbed e vanvittig bra:)

Har foresten glemt å spørre deg om hvordan det har gått med de nye medisinene for revmatismen?? jeg merker denne årstiden er den verste for leddene.. verker mye mer enn før.. og det er vel mye verre for deg tenker jeg:( håper hodepinen har bedret seg hvertfall!

 

Avstandsforhold er kjipt, men så lenge man vet at det ikke er for evig så er det en liten trøst.. jeg bodde i usa mens kjæresten min var her hjemme, men han kom på besøk da.. jeg var så opptat med dansing og alt mulig så tiden gikk utrolig fort.. men det e rsom du sier Kristine, det er som regel på kvelden man merker det!! Men det er sunt å savne hverandre litt også, selvom det er utrolig kjipt..

 

Idag har jeg spist altfor mye.. har bare spist sunn mat,men d har blitt nesten 2000kcal :) Trente hard styrketrening i litt over en time imorges, og farte rundt resten av dagen så får håpe jeg har forbrent litt likevel!

 

Ha en fin kveld og god natt jenter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nordlenning

Hei dere!

 

Jeg trenger trøst. Helga henger over meg som en svart sky.. jeg blir så sur på meg selv for at jeg spiste SÅ mye og SÅ usunt. Ja, jeg vet at man skal kose seg. Det er jeg jo tilhenger av selv, men jeg må lære meg å begrense meg!! Som sagt gjorde jo helga at jeg gikk opp over et kilo, og det virker ikke som det kiloet der har tenkt å trekke seg tilbake med det første heller. Er det rart å si at når jeg tenker på det blir jeg nesten litt kvalm? Det harde arbeidet blir liksom så forgjeves når man går på en sånn smell. Men i kveld skal jeg hvertfall få trent litt igjen.. på sykehusets møterom som vanlig :)

 

Beklager min frustrasjon, men jeg har faktisk ingen andre jeg kan si dette til!

 

Jeg lover å komme mer positiv tilbake :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest silversook

Jeg vet (vi alle vet) hvordan du har det, been there done that!! men den litt sånn "kvalme følelsen" du har nå kan faktisk komme i "god bruk" ved senere anledninger.. for neste gang du står ovenfor valget "spise usunt eller ikke", "gå på en smell eller ikke", "sjokolade eller eple" (you know the drill) så*kan du prøve å trekke frem den følelsen du går og*kjenner på nå.. og den er ikke god, og den er ikke verdt det!! den er ikke verdt de ekstra sjokoladebitene du angrer på etterpå.. så husk hvordan du føler deg nå, og tenk på det til neste gang en sånn situasjon kommer opp! som jeg har skrevet før, så pleier jeg å tenke på det øyeblikket når jeg legger meg om kvelden - da pleier jeg alltid å ha en skikkelig god følelse når jeg har vært skikkelig flink.. mens når jeg har gått på en smell (uansett stor elelr liten) så ligger jeg og tenker på det og ergrer meg grønn om at ikke viljestyrken var litt sterkere.. så når jeg står på butikken og har syyykt lyst å kjøpe meg en sjokolade, så bare spoler jeg litt frem i tid, ser for meg hvor kjipt det er å sitte igjen ETTER jeg har spist den,med den dårlige samvittigheten.. og da tenker jeg bare NÆH, det er det ikke verdt.. its the hard truth! jeg har nemlig også problemer med å begrense meg hvis jeg først begynner.. jeg syns nesten det er lettere å være totalt "avholds" fra all usunn mat, for hvis jeg får smaken på litt så vil jeg bare ha mer..og mer og mer.. :)

Men litt innimellom må man jo unne seg,bare det ikke tar helt av.. (det er der problemet ligger)

 

MEN.. når det er sagt : du har nok ikke gått opp 1kg bare i helgen, det har mye med vann i kroppen osv i forhold til alkoholinntak etc.. for å legge på seg 1 kg så må man ha spist 9000kcal for mye (som tilsvarer 1kg kroppsfett) og det tror jeg IKKE du har gjort.. på samme måte må man forbrenne 9000kcal ekstra utover det man inntar, for å miste 1kg kroppsfett.. går man ned mer enn dette i uken går det altså utover muskelmassen og IKKE fettet, og det er ikke bra!! så ikke heng deg opp i tallene (selvom jeg vet at det er så veldig fort gjort å gjøre det), men bare lev sunt og vær flink resten av uken,så skal du se at du får en gledelig overaskelse på fredag :)

 

Men du er IKKE alene over å frustrere deg over sånne helger, im RIGHT here with you :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke greit å føle seg sånn, Nordlenning.. men noe godt kan det likevel komme ut av det! Ta frem penn og papir, skriv ned akkurat hvordan du føler deg akkurat nå, og hvorfor du aldri vil føle deg sånn igjen. Legg arket et sted hvor du lett finner det, og ta det frem i svake stunder.. det har i hvert fall hjulpet meg å gjøre akkurat dette. Jeg har vært laaangt nede etter utskeielser og har følt at jeg har ødelagt alt jeg har jobbet for, men vi er jo tross alt bare mennesker... Tro meg, vekten kan svinge masse selv uten at man har lagt på seg eller gått ned. Det kan være tarminnhold eller vann i kroppen osv.. Ikke fortvil! Bare fortsett i det gode spor, så skal du se at det går riktig vei igjen :D Du er flink!!

 

*kremt* men silver, jeg må arrestere deg litt... det er riktig at 1 kg rent fett inneholder 9000 kcal (9 kcal per gram), men når det er snakk om å bli kvitt fettvev fra kroppen, så krever det "kun" et underskudd på 7000 kcal for å slanke bort 1 kg. Tror det er fordi fettvev ikke kun er rent fett, men også noe vann og proteiner (?)... ;)

 

Kristineklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for artikkelen! Jeg ser jo at det er en grunn til at ting tar tid her.. jeg skal vel kanskje egentlig bare være glad til at jeg ikke raser opp i vekt! det skal jeg tenke på hvis jeg ikke går ned neste uke... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest silversook

ja det er jammen sant det Kristine, det har jeg jo lest om..der fortjente jeg å bli satt skikkelig på plass, tenk å være så demotiverende at jeg legger på 2000 extra kalorier a gitt.. BARE 7000 kcal, herregud det er jo INGENTING..!! :D merkelig at vi alle ikke er sylfider allerede, hehe...

men det er jo litt vanskelig å gå ut fra sånne tall i praksis, for som du og sier, det er så mange andre faktorer i bilde i forhold til vekten, vann/salt blablabla.. så det beste er vel å ta frem målebåndet ;) i tillegg, så føler jeg egentlig at det skal mindre til en 7000 ekstra kalorier for å gå opp en kilo.. jeg føler jo nesten at hvis jeg spiser 200kcal for mye en dag så er den kiloen oppe allerede.. men det er kanskje mine gale tanker som løper litt løpsk... :) god natt jenter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nordlenning: Huff, kjenner meg så altfor godt igjen. Jeg blir skikkelig nedfor hvis jeg har hatt en helg med mye kos, men den feilen jeg fort gjør da er at jeg fortsetter i samme sporet og DET gjør i allefall ikke saken noe bedre. Det er helt sant som silversook sier, på fredag vil du nok se at vekta slettes ikke har gått opp så mye som det kan se ut som rett etter utskeielsene. Har opplevd det samme selv. Idag var jeg skikkelig skrubbsulten på jobb, jeg skulle hjem etter en times tid og hadde fri tilgang på sjokolade (ja, idag også, hva er det med denne arbeidsplassen min? ;) ) Jeg begynte å tenke igjennom dette som jeg hadde lest her på tråden før jeg dro på jobb idag tidlig og klarte å motstå den deilige kvikk lunchen.. JIPPI :D I helga valgte jeg jo sjokoladen begge dager, men da var det helg og idag er det ikke helg, så jeg er glad for å ha klart å stå i mot.

 

Har bestemt meg for at jeg skal være flinkere til å unne meg noe godt innimellom, men samtidig passe på at akkurat den kvelden blir noe spesielt på en måte, at jeg nyter det så godt jeg kan. En sjokolade tar jo ikke mange minuttene å spise opp, så det blir ikke helt max kos på en måte hvis man hiver innpå.. samtidig bør det sikkert ikke være full pakke heller.. da tenker jeg sjokolade, potetgull dip, brus osv.. da er det liksom ett hav av kalorier en dag i uken.. og vet ikke om det er så lurt for meg helt ennå.

 

Jaja, trente 1 time dvd i går så idag er det fri dag.. blir en del husarbeid i kveld tenker jeg :)

 

Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nordlenning

TAKK!! Dere er mine reddende engler! Det er så utrolig deilig å kunne snakke med noen som faktisk forstår meg! Så alt for mange andre ville bare syntes det var teit å få sånn dårlig samvittighet.. jeg merker på svarene deres at dere skjønner nøyaktig hva jeg mener, og det er så lett å fortelle dere ting da.

 

I dag har magefølelsen vært bedre.. maten går jo alltid bedre i ukedagene og i gårkveld ble det en herlig liten treningsøkt. Deilig å kjenne at kroppen har trent.

 

Hehe.. Sats ringte meg i dag. De bruker å ringe kunder som ikke har vært der på en god stund, for å spørre hvordan det går med treningen. Liksom for å presse folk på trening.. så jeg måtte bare si: TRO du meg, hadde jeg hatt mulighet, hadde dere sett mye til meg! Dessverre er jeg bortreist fram til april. hehe.. hun ble litt overrasket. Hun er vant til å møte all slags unnskyldninger, ikke en desperat person som ville gjort hva som helst for å ha sats i nærheten akkurat nå.

 

Jeg gru-gleder meg til helgen allerede.. skal møte samboeren min hjemme hos hans foreldre. "Svigermor" har allerede ringt og sport hvilke kaker vi ønsker oss. Nei, fysj. Jeg hadde mest lyst til å svare grønnsaker, frukt og vann! Haha, DET hadde vært en fin kake det.. Men jeg MÅ bare klare å begrense meg! Dette skal jeg tenke på:

1) Den ekle følelsen jeg har hatt disse siste dagene. Tusen takk for tipset om å skrive det ned forresten.. det var lurt!

2) At jeg virkelig ønsker å gå ned de siste kiloene..

3) At jeg bare skal spise meg mett, og velge sunne alternativer.

4) DERE! Jeg har så lyst å kunne skrive til dere på søndag, og fortelle at jeg har vært flink! -ikke få for store forhåpninger nå da jenter.. men jeg skal prøve!

 

åj.. jeg tror jeg har samme evne til å plapre i vei som Silver. Men man har jo så mye på hjertet angående dette temaet. Det er ikke så rart heller da, for man tenker jo på det hver dag hele dagen. Så da er det godt å snakke om det også ;)

 

Ønsker dere en fin-fin torsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lovte jo å komme sterkere tilbake, så da må jeg jo holde det jeg lover ;) Jeg må likevel innrømme at jeg ikke har så mye å skrive om akkurat idag.. føler ikke at jeg er noe flink om dagen, klarer rett og slett ikke å komme meg på trening! Tenker hver kveld at "i morgen skal jeg trene", men når ettermiddagen kommer, og jeg er ferdig på jobb, er jeg liksom så sliten og synes jeg "fortjener" å slappe av. Jeg blir så frustrert! Hvordan er det mulig at en person kan gå fra å trene 7 dager i uka til å ikke gidde mer?? Kan noen forklare meg det? Jeg vet jo at det er bare å sette igang, men jeg saboterer meg selv hele tiden. Føler meg jo heller ikke noe fresh når jeg ikke trener.. tenk det, nordlenning, jeg har flere SATS innen rekkevidde, men jeg bruker dem ikke! Og jeg har til og med instruert på SATS tidligere... hvordan ble jeg så slapp? Jeg skjønner det ikke. Ganske trist å tenke på i grunn.. Kan dere motivere meg til å komme igang, jenter? Trenger et tupp et visst sted nå, merker jeg..!

 

Ha en fin kveld :D

Kristineklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest silversook

Hello alle sammen..!

Håper dere alle har hatt en bra dag, helgen og nye utfordringer nærmer seg, så her er det bare å tre til verks med viljestyrke og disiplin dere!! ;)

 

Kristine, jeg tror du er inne i en sånn skikkelig "rut" som du bare må komme deg ut av fortest mulig..du må ut og over dumpa her og nå!! jo lenger tid det går jo tyngre og vanskeligere og lenger unna kjennes treningen.. det verste er å komme IGANG, det kan være så ubeskrivelig tungt hvis man først har tillatt seg selv et opphold, eller litt for mange frikvelder.. det er synd når man føler at treningen blir et MUST og noe man bare MÅ gjøre, da kan det fort bli demotiverende.. og igjen, da også vanskeligere å faktisk få seg til treningssenteret..!! hva med at du nå starter med en litt lang powerwalk før du skal legge deg for eksempel? perfekt i den kalde høstlufta til å klarne tankene, eller bare høre på fantastisk musikk! da har du hvertfall fått rørt på kroppen og det letter samvittigheten litt med en gang! og så gir det energi...:) og så må du bare få deg til treningssenteret RETT ETTER JOBB, for all del: IKKE dra hjem først! får du smaken på sofaputene så er det ti ganger vanskeligere å komme seg ut døra igjen.. selvom du er skikkelig sliten etter jobb så bare forestill deg hvor deilig følelse du kommer til å ha når du har fått trent!! husk at du ikke trenger å være på trening i 2 timer, noen ganger så holder det med 20 minutter!! 20 minutters joggetur for eksempel, med litt stretching og litt crunches etterpå og du vil føle deg bedre med en gang, og ikke minst: du vil føle at du er igang igjen!! så start i det små, og ikke still for store krav til deg selv.. det er ofte jeg våkner av vekkeklokken om morningen og tenker at jeg er så trøtt at dette bare gåååår ikke, jeg må nok droppe treningen.. men så tenker jeg at faen heller, kom deg opp så får du heller bare ta en rolig treningsøkt, med litt rask gange på mølla og litt lett sykling..bedre enn ingenting! men hver eneste gang når jeg først kommer dit,og kommer igang, så går det bra likevel!

livet går i baner, man har ikke alltid like mye overskudd og energi og det er helt normalt og helt menneskelig!! men prøv å push deg seg litt ekstra når du kjenner at ting er tungt eller hverdagen er tyngre.. desto stoltere skal du være av deg selv når du har gjennomført en treninsøkt!! uansett hvor lite du gjør så er det uansett bedre enn å ligge på sofaen!

Jeg var nemlig i samme situasjon idag.. vi har hatt danseopptreden på et event og jeg måtte stå opp kl06 for forberedelser,lysprøver og oppvarming.. og rett etter selve oopptredenen så dro jeg rett på jobb, i 7 timer, og så skulle jeg ha dansetrening ikveld..da jeg sto på jobb kjente jeg hvor ekstremt sliten ejg var og sa til meg selv at nei,nå fortjener du en kveld på sofan.. men så omebestemte jeg meg i siste liten og tvang meg avgårde til dansingen.. de første 5 minuttene var dritharde, men da jeg først var igang så gikk det veldig greit! og gjett om jeg er glad for at jeg dro nå, når jeg sitter her i sofan med en god kopp te..:D det var det jammen meg verdt!! men ellers så har jeg hatt dårlig matdag, har spist for mye..altfor mye.. men velger og bare glemme det, ny dag imorgen!!

 

Jeg tror det er noe med denne årstiden vi går inn i nå også.. nordmenn lukker seg inn i "vinterskallene" sine, det blir kaldere, mørkere, tristere... dagene blir tunge rett og slett.. så DESTO VIKTIGERE med treningen så vi kan få litt overskudd gjennom vinteren! og tenk på målet: vi vil ned våre siste kilo,og det klarer vi med litt viljestyrke og pushing!!

 

Sov godt jenter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si det igjen, du er fantastisk! Treningsbagen er pakket, og den blir med på jobb i morgen, for å si det sånn! Jeg skal trene, om det så bare blir en halvtime.. oppdaterer dere i morgen!

 

Kristinenattaklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig motiverende innlegg Silversook :) Du vet å få sagt det og du sier det man trenger å høre! Supert!

 

Trente 30 min i går i tillegg til mye gange ellers på dagen, fikk en strekk i leggen på slutten av første økten som gjorde vondt, så valgte å droppe runde 2. Kjente den når jeg var ute å gikk idag, har gått tur på over 3 timer tilsammen idag, herlig! Håper den gir seg til søndag eller mandag, for da er det klart for ny økt igjen! Får nemlig besøk av han fyren jeg dater i helga ;) Fikk forresten 3 nye dvder av hun som har den "30 day shred" dvden. Husker ikke navnet hennes i farta. Den dvden er en av de 3 og jeg gleder meg veldig til å prøve dem. Godt med noe nytt program. Eneste ulempen er at jeg må høre på instruktøren og ikke min egen treningsmusikk som jeg bruker når jeg kjører dvder som jeg kan utenat :)

 

Dagen idag da.. hm.. 2 stk kvikk lunch blant annet og noen kjeks på jobb. Når jeg først kjenner suget etter noe usunt blir jeg besatt av tanken og hev innpå med sjokolade. I går spiste jeg også noen biter med kokesjokolade fordi jeg var så suget på noe søtt, gir seg ikke heller. Nå i kveld er jeg fornøyd og i tillegg føler jeg meg litt oppblåst i magen, sikkert pga sukkersjokket.. hihi. Ble også rundstykker, 4 halve med egg og kaviar til kvelds... rimelig uvant for kroppen min nå. Vekta viste faktisk 62,7 idag, så jeg har nok faktisk gått opp litt i vekt hvis jeg husker rett. Var vel 62,4 sist jeg veide meg :D Har vært flink resten av uka, trimmet som vanlig og spist bra.. hm..

 

Vil helst bare glemme dagen idag og satse for fullt igjen i morgen, daten min spiser sunt selv, så trenger ikke å risikere at han setter fram all slags sjokolade og potetgull i helga, he he. Blir noen fiskemiddager faktisk.

 

Ha en super helg dere flotte jenter, virkelig glad for å være en del av denne supre tråden med supre jenter! God klem! Skriver søndag igjen jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.. men jeg har ikke lyst til å rapportere... men, okei.. vekten idag viste 77,7 kg! Skikkelig demotiverende... ;) men jeg har jo ventet på det, midt i røykeslutt og alt.. som jeg skrev her forrige dagen: "jeg skal være glad jeg ikke har gått opp", og siden jeg begynte her inne på 77,9 kg, har jeg virkelig ikke kommet meg noe sted! Ganske frustrerende, men det MÅ jo løsne snart?? huff... merker at det sliter skikkelig på tålmodigheten, og når man har generelt dårlig tålmodighet fra før, er det ikke så greit..

Noe positivt er det likevel å melde; kom meg på trening idag, 30 min ellipse og 30 min styrke :D så det er ikke kun negativt heller!

 

Okei, chicas, jeg biter tennene sammen og satser på at det løsner den kommende uken! Var vekten på plass på SATS idag, silver?

 

God helg, jenter!

Kristineklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...