Gå til innhold

Ut av sofaen!


Gjest SofaQueen

Anbefalte innlegg

Gjest Krusmynte

Flink du har vært som har klart å stå helt i ro! Gratulerer! Og fortsetter det slik tror jeg ikke du har noen problemer med å nå verken tosifret eller det endelig målet ditt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 316
  • Created
  • Siste svar
Gjest SofaQueen

Nå går det mot helg igjen, planlegger å få meg ihvertfall en skitur. Det er virkelig god trim, svetten renner over hele kroppen! (herlig) Snømåking blir det nok også, har tenkt rydde litt ekstra rundt omkring, deilig å være ute - tar det som trening i steden for ergrelse over all snøen.

 

Idag har jeg planlagt å lage tomat/kjøttsaus med mye karbonadedeig og grønnsaker. Skal fryse litt og lage pitabrød og salat ved siden av til fredagskos!

 

Ha en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Jeg har hatt hodepine hele helgen, nå ser det ut som den har sluppet. Det er en kraftanstrengelse å gå på jobb og klare hverdagen. Har ikke migrene, så det må være noe forbigående. Idag er jeg bare litt øm i skallen og føler at formen blir bedre.

 

Var i svømmehallen igår, men har ellers ikke orket så mye trim som jeg kunne ønske. Stillstand på vekta enda, men merker at kroppen er blitt strammere og klærne løsere. Kanskje jeg har fått veldig tunge måkemuskler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Synsegulla

Svømming høres deilig ut. Jeg må få meg en badedrakt så jeg kan svømme litt jeg også. Du høres ut som meg, når jeg begynner å trene i morgen, så skjer det samme. Jeg går ikke ned i vekt, kanskje ikke på flere uker. Også de fleste målene mine går opp. Det må være musklene mine som holder på vann eller noe, ikke vet jeg. Men så plutselig slipper det, og da siger det nedover en stund, før det stopper igjen. Ikke bry deg om vekten, men kjenn på kroppen din hvordan den føles. Det er det som er viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De ukene jeg trener mest intensivt er de jeg går ned aller minst. er ganske sært egentlig. Men tror det har mer med stølhet og at musklene holder på mye vann enn at musklene veier så mye mer enn fett. Så fort bygger vi ikke muskler tenker jeg. Men er jo litt irriterende når man har brent over 5000 kalorier, vært flink med kaloriene og går ned 100 gram. akk ja. Ha en strålende dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Takk for tilbakemeldinger! Jeg er egentlig ikke så opphengt i vekten, føler meg i veldig fin form og kjenner at klærne sitter løst!

 

Har vært inne på nrk.no og lest om trening etc. - Yngvar - Puls. Fint opplegg og fine øvelser som man kan gjøre hvorsomhelst. Har printet ut treningsplanen og øvelsene.

 

Han anbefaler følgende trening pr uke:

 

1 time styrke (øvelser medfølger og man kan dele det over flere dager)

1 time intervall

1 time langkjøring (f eks. jogging eller rask gange, spinning etc.)

+ 1 times hverdagsmosjon (sånt man kan gjøre med normale klær) turgåing f eks.

 

Dette er skrevet ut fra hukommelsen, men jeg tror det er ca sånn.

 

Dette kan fint fungere som en plan for trening for meg. Igår syklet jeg på trimsykkelen 10 km, jeg syklet 10ganger et halvt minutt på full pinne, med ett minutts hvile imellom - dette registrerer jeg som intervalltrening - 20 minutter. Dette må jeg altså gjøre 3 ganger denne uka hvis jeg skal fylle kvoten.

 

Svømmingen går under langkjøring. Fin plan synes jeg. Styrkeøvelsene tar jeg innimellom, igår ble det litt på jobb.

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Driver med Yngvar/Puls treningsprogram, totalt 4 timer trening i uka - minst. Jeg synes det er gøy å måle det jeg driver med, jeg kommer ihvertfall i mål denne uka.

 

Gå inn på nrk.no/puls - der står alt!

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Synsegulla

Jeg har sett på puls, og synes det er kjempespennende å følge med på, også ELSKER jeg sognedialekten hans. Jeg har tro på hans treningsform fordi den er variert. Kunne godt tenke meg å prøve den intervalltreningen hans, men må vente til isen forsvinner før jeg begynner å løpe.

 

Hvordan trener du da? Jeg er enig med han i at man ikke MÅ gå på treningssenter for å trene, men for min del er det nødvendig nå. Hvis jeg skal trene hjemme bortprioriterer jeg det til fordel for ting som skulle vært gjort hjemme osv, også blir det ikke noe av. For meg er treningssenter forpliktende. Går jo ikke opp dit uten å trene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også sett på Yngvars treningsopplegg, men har ikke greit å komme meg en meter ut av sofaen enda. Jeg er imponert over at noen greier å følge programmet, skjønner det nesten ikke, men det er spennende å lese at du er i gang.

 

Fønix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Har gått utrolig mye i helgen, mer enn 20 000 skritt per dag - støl i leggene.

 

Jeg trenger ikke å gå ut for å trene med Yngvar. I verste fall sykler jeg på trimsykkelen i stua - forrige uke ble intervalltreningen tatt der. Sykler da 10 km av gangen, legger inn 10x et halvt minutt med spurt med ett minutts hvile imellom. Dette tar i underkant av 20 minutter, så da gjør jeg det 3 ganger i løpet av uka. Svømming går som langøkt, og styrke tar jeg i porsjoner innimellom, på jobb, foran dagsrevyen etc. Yngvar sier det er helt ok å dele opp den timen med styrke. Hverdagsmosjon går greit hvis jeg f eks. kan gå til jobb, ellers driver jeg mye med snømåking etc.

 

Med litt fantasi synes jeg at jeg får til dette, styrkeøvelsene er helt geniale og lette å få til hvorsomhelst.

 

Ha en fin uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Så på Yngvar igår, synes progammet er jordnært og enkelt og motiverende å følge. Kan også sees på Nrk nett-tv, puls.

 

Det ble kun 40 minutters gange igår på glattisen, skal kjøre en økt intervall ikveld og litt styrke i løpet av dagen. Bruker skjemaet til Yngvar for å holde orden på treningen.

 

Ha en fortsatt fin dag!

 

n055.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Har du fått kjøpt deg brodder enda, da? Kjekt å ha... De har noen helt greie på Rema til 69 kroner her, har de sikkert på andre Remaer rundtomkring også. :-) Og synes for øvrig at 40 minutter med livet (ihvertfall armer og bein ;)) som innsats er bra! Selv gikk jeg i 1 time og 10 minutter i går på bar asfalt - deilig! Men i morges var det skummelt igjen med tynt lag is som faktisk var glatt til tross for at det lå grus etter strøing i veien. Merkelige greier - skylder på telen i jorden!

 

Ha en fin dag du og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Veiedag idag og vekten står på det samme, 2 cm mindre rundt livet - totalt er det -12 cm og det er jeg veldig fornøyd med. Er egentlig også fornøyd med ikke å ha gått opp i vekt, har vært mye feiring i helgen og ellers. Men, jeg har trent mye - føler at formen er blitt bedre. Buksene kan nå tas av uten å åpne glidelås, skal vente litt til med å kjøpe nye!

 

Nei krusmynte, jeg har ikke fått kjøpt meg brodder - virker nokså utsolgt - skal lete mer!

 

Nå skal det en kraftinnsats til for å nå målet tosifret innen 1.2!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Synsegulla

Så digg med bukser som sklir av! Det er bra, det viser at du gjør det som jeg er mest opptatt av, du minker i omfang. Tallet på vekta er ikke så nøye for meg bare jeg blir mindre ;)

 

Kjempeflott! :) Gjør en real innsats denne uka så når du nok målet ditt også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte
Nei krusmynte' date=' jeg har ikke fått kjøpt meg brodder - virker nokså utsolgt - skal lete mer![/quote']

Jeg har forresten hørt at brodder ikke er gode greier på sånt tynt islag - du vet sånt som kommer etter at det har regnet og frosten kommer? Anyway - jeg seilte sidelengs rett utenfor huset mitt i går. Gikk inn og tok på meg Dr. Martens støvlene mine - funker som et fly! Og det UTEN brodder - sklir ikke i det hele tatt. Men de er bedritent dårlig og superglatte på snø....

 

Men anyway - det er ikke uten grunn at man bruker målebånd! Jeg har også opplevd mange ganger at vekten står stille men at cm går ned, og da er mangelen på nedgang mye enklere å svelge - ihvertfall hvis man vet at man har vært flink. Men du sier jo selv at det har blitt litt feiring og sånt, og da er jo stillestående veldig bra! Har all tro på at du klarer målet ditt! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes
Veiedag idag og vekten står på det samme' date=' 2 cm mindre rundt livet - totalt er det -12 cm og det er jeg veldig fornøyd med. Er egentlig også fornøyd med ikke å ha gått opp i vekt, har vært mye feiring i helgen og ellers. Men, jeg har trent mye - føler at formen er blitt bedre. Buksene kan nå tas av uten å åpne glidelås, skal vente litt til med å kjøpe nye!

 

Nei krusmynte, jeg har ikke fått kjøpt meg brodder - virker nokså utsolgt - skal lete mer!

 

Nå skal det en kraftinnsats til for å nå målet tosifret innen 1.2![/quote']

 

Hurra for store bukser!! ;) Det føles fantastisk!!!

I perioder har det vært sånn at buksene er så store at jeg ikke behøver å åpne buksen på wc.

Når jeg da kjøper nye bukser, tenker jeg det var så enkelt og greit med de jeg slapp å åpne :):) Hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Har lite å meddele egentlig, venter med veiing til 1.2. Føler jeg er på et vektplatå hvor jeg har vært i mange år tidligere, det tar tid å bryte igjennom og gå videre ned. Føler at kroppen har forandret seg, får positive kommentarer fra folk jeg ikke har sett på en stund og det er kjempehyggelig!

 

Jeg fortsetter med samme opplegget, intensiverer trening - gleder meg stort til det blir vår og bare veier, nå blir det mye innemosjon.

 

Har blitt helt nerd på å spise ren og sunn mat, det slo meg her om dagen: Hvorfor skal jeg kjøpe "lettbringebærsyltetøy" når jeg kan kjøpe frosne bringebær og røre med litt sukker i små porsjoner? Nyrørt syltetøy - ofte! Det er jo bare så enkelt. Og sikkert mye sunnere enn fabrikkprodusert.

 

Neste sommer og høst skal jeg gå mye i skogen og sanke bær, blåbær og tyttebær. Dette har vi stor glede av nå, spiser en neve ferske blåbær fra frysern hver dag på frokostblanding eller havregrøt. Da får man både sunn mat og turer i skog og mark.

 

Bær og grønnsaker i frysedisken er et godt alternativ til ferskt, det er bare de beste råvarene som blir brukt til nedfrysing og salg! Det er litt dyrt kanskje, men det er jo ikke store mengder bær f.eks. man kjøper. En pose varer en stund, og det er jo også mulig å kjøpe 2 kg poser på f eks. smartclub.

 

Ha en fin og aktiv helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Synsegulla

Hei. Jeg svarte Good4me om det med vektplatå, du kan lese det svaret om du vil. Jeg har også planer om å gå og sanke bær til høsten, er bare så himla redd for huggormer, og det er det en del av her... Vet at støvler hjelper,men jeg er jo redd bare jeg ser de,ikke nødvendigvis for at de skal bite.

 

Ta vare på de positive kommentarene du får. Det er dine skatter som du har jobbet for, og som kan glede deg lenge. Du er kjempeflink. Ikke bry deg om vekten, bare fortsett, så kommer ting til å skje før eller seinere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Jeg er skuffet over at jeg ikke har klart målet - tosifret innen februar, men det er ikke mye igjen. 900 gram, de sitter hardt.

 

Jeg er veldig strukturert med mat og trening hele uka, men har "problemer" med helgen. Det vil si sene frokoster og middager til tider og en del reising. Jeg forsøker å ta fornuftige valg - det er jo nettopp slik livet mitt er - og skal fortsette å være. Jeg merker at vekten går nedover i uka, og at jeg er tyngre etter helgen. Tror jeg må finne min måte å justere dette på, det får ta den tiden det tar.

 

Det er ihvertfall sikkert at kroppen har forandret seg, jeg får kommentarer på at jeg ser godt ut, kjøpte meg nettopp en fin jakke i str 46 som sitter som støpt!

Føler meg bra og gir ikke opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Kjipt når man ikke klarer å nå målene. Men du er jo så nærmt! Plutselig løsner det slik at du kommer ned på det to-sifrede...

 

Kjenner meg ellers igjen i beskrivelsen din med helgene. Jeg har det på akkurat samme måte - veier jeg meg på lørdag morgen veier jeg mindre da enn jeg gjør den påfølgende mandagen som er offisiell veiedag. Sliter også med sove lenge og middag sent, og litt uvisshet rundt hva jeg bør gjøre i sånne tilfeller, så nå har jeg endelig sendt melding til kursleder og spurt. Må utvilsomt ta meg selv i nakken også i helgene, men det er vanskelig! *sukk*

 

Jaja, det var dagens syting. Det er som du sier - det får ta den tiden det tar. Det går ihvertfall nedover! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...