Gå til innhold

Ut av sofaen!


Gjest SofaQueen

Anbefalte innlegg

Jeg er skuffet over at jeg ikke har klart målet - tosifret innen februar' date=' men det er ikke mye igjen. 900 gram, de sitter hardt.

 

Jeg er veldig strukturert med mat og trening hele uka, men har "problemer" med helgen. Det vil si sene frokoster og middager til tider og en del reising. Jeg forsøker å ta fornuftige valg - det er jo nettopp slik livet mitt er - og skal fortsette å være. Jeg merker at vekten går nedover i uka, og at jeg er tyngre etter helgen. Tror jeg må finne min måte å justere dette på, det får ta den tiden det tar.

 

Det er ihvertfall sikkert at kroppen har forandret seg, jeg får kommentarer på at jeg ser godt ut, kjøpte meg nettopp en fin jakke i str 46 som sitter som støpt!

Føler meg bra og gir ikke opp![/quote']

 

Du beskriver hvordan det er å leve.....og du sier at du prøver å ta fornuftige valg. Det er jeg sikker på at du gjør i de fleste tilfeller, men man klarer det ikke alltid. Vær stolt av det du får til og bevisstheten rundt dine valg, resultatene kommer litt etter litt!

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 316
  • Created
  • Siste svar
Gjest SofaQueen

Jeg gleder meg til våren og sommeren, til at snøen og kulda blir borte og dagene lysere og varmere!

 

Hver morgen når jeg våkner er jeg full av planer om alt jeg skal gjøre den dagen og hvor mye jeg skal trene. Utover dagen på jobb er dette fortsatt realistisk, men når jeg skal hjem fra jobb og det begynner å bli mørkt, kommer trettheten sigende.

 

Etter middag er det utrolig vanskelig å finne igjen den kraften jeg hadde om dagen, bare beinhard disiplin får meg til å gå på trimsykkelen om kvelden eller trene styrke. Men, etter en økt igår kveld var det nyyydelig å legge seg og sove til en ny dag!

 

Nå skinner sola her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Trening for tiden er snømåking - det er virkelig slitsomt. Er veldig fornøyd med at jeg får måkt av tak og terrasse og holder det nokså snøfritt i stier og veier! Gratis trening som jeg blir fornøyd av på mange måter.

 

Jeg er veldig sulten for tiden og litt slapp med å skrive opp maten, føler at jeg spiser litt mye - selvom det er riktig mat. Men, fordi jeg trener ekstra mye, blir jeg også mer sulten. Jeg orker ikke å sulte meg, da får vekten heller gå litt saktere nedover - føler at formen er veldig bra og at jeg har mer overskudd.

 

k055.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Veiedag idag, men jeg tror ikke det går så bra. Har ikke veid meg, vet det vil påvirke psyken hvis jeg ikke har gått ned eller har gått litt opp.

 

Spiser og trener ok, tror jeg må avstå fra veiing en stund!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Et nytt tilbud dukket opp på telenors side http://www.online.no.

 

En prøve på noe som heter NewMe - en psykologisk tilnærming til vektkontroll. Der lå det noen gratis tester for bl a å sjekke hvorfor jeg spiser og om jeg beveger meg nok.

 

Resultatet av denne litt overflatiske testen ble:

 

Jeg fikk 21 av 36 poeng, 36 poeng vil si alvorlig trøbbel.

 

1.

Jeg lar meg ikke friste så lett (spiser ikke fordi noe lukter godt, smaker godt, eller ser godt ut, eller fordi andre spiser)

 

2.

Jeg spiser for å bedre humøret (når jeg er sliten, kjeder meg, er alene)

 

3.

Jeg bruker mye krefter på selvdisiplin (tenker mange ganger i løpet av en kveld at jeg ikke skal spise noe)

 

Her ville jeg få noen teknikker som kan hjelpe meg til å forbedre humøret.

 

4. Fysisk Ativitet

Jeg er for lite i aktivitet generelt (spørsmålene var basert på siste ukes aktivitet, og den har mest gått til snømåking og svømming)

Anbefalt var 30 min aktivitet per dag 5-7 dager i uka.

 

Analysen ga meg noe å tenke på, jeg meldte meg ikke på dette opplegget, men må si at jeg fikk litt sansen. Resultatet skulle være en plan for hvordan man psykologisk skal kunne spise riktig for å få riktig vekt, ingen slanking, men en øvelse for psyken. Interessant.

 

Det var også noe med stressmestring, men den testen tok jeg ikke - det burde jeg kanskje?

 

Ha en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Jeg har sluttet å veie meg for en periode, orker ikke skuffelsen over at jeg ikke raser ned i vekt. Fokuserer på andre ting, som trening og riktig kosthold.

 

Snakket med en bekjent igår som hadde rast ned 5 kg på 2 uker, hun gikk kun på nutrilett..... for en gal verden, dette orker ikke jeg. Vet at det ikke er min greie med sjokk-kurer, men får liksom litt lyst på det når jeg ser at andre lykkes og jeg sliter.

 

Jeg lar fornuften seire og lar meg inspirere av dere her inne.

 

Ha en fin uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår at du blir frustrert når andre går ned 5 kg så raskt, men husk at den personen ikke legger om livsstilen, men hurtig slanker seg... noe vi ikke skal gjøre. Vi ønsker jo alle og gå ned sakte men sikkert, og bli der.

 

Er fornuftig av deg og ikke veie hele tiden, men ikke la det bli en hvilepute. Det kan være en fare, men tror du klarer det fint.

 

Lykke til på veien nedover... sakte men sikkert! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SofaQueen du et jo hva som skjer med denne bekjenten. Hun går opp igjen alle 5 + 3 til. det er jo slik det funker. Det finnes ikke noe som heter quick fix! Skjønner at du blir frustrert over tallene på vekten, men samme pokker bir du sunnere innvendig hver eneste uke. Hver eneste uke med sunt kosthold og trening øker du livslengden og livskvaliteten, det er ikke rent lite viktig det!

 

Men visst du stanger veldig er det kanskje lurt å sjekke opp med legen? Kan jo hende du allerede har gjort det, men det kan jo være ymse grunner, kanskje stoffskiftet er litt ute av lage?

 

Stå på! Du imponerer med srå på viljen din

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som ikke lar deg friste til hurtigkurer. En ting er at de ikke hjelper i lengden, en annen ting er at jeg tror kroppen kan komme skikkelig ut av balanse for lang tid av en sånn kur, det var i hvert fall deg jeg syns, når jeg prøvde det for mange år siden.

 

Fønix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Godt at du lar fornuften seire. Som de andre under sier så er det du som kommer til å gå seirende ut av det i det lange løpet! Og du har en god heiagjeng her inne også... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Tusen takk for kommentarer og støttende meldinger. Det er det som får meg til å fortsette dette løpet.

 

Jeg vet med meg selv at flere og flere "gamle" klær passer igjen, og at dette går riktig vei. Det må bare ta den tiden det tar.

 

Gleder meg til vår og sommer hvor jeg bare kan slenge meg på sykkelen og ta en tur hvis jeg føler for det, nå fryser tærne fast i dørsprekken hvis jeg går ut!

 

Ha en fortsatt fin kveld alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....på noe som helst område , er min erfaring!

Men vi er heldig som kan gjøre noe selv ,i forhold til mennesker som får en sykdom, som de slettes ikke kan gjøre noe med.

Pulverkurer og slikt er bare tøys etter min mening. Hvem ønsker å leve på pulver. Det går jo an å spise masse god mat og likevel gå ned i vekt, det vet vi jo.

Mat er jo en del av livet. Den spille en rolle både for det psykiske, fysiske og sosiale liv.

Nei, takk deg til GR menyen og vær glad for at du har en kropp som krever mat:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Helt enig Solvik!

 

Jeg veide meg idag og vekten var noen gram under sist, jeg venter med å rapportere til jeg bikker 100.......... (innen 1.3?)

 

Fin trening igår og planer for idag også!

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Vekten viste 100,5 imorges, 100 g opp.

 

Egentlig betyr dette lite, men det betyr allikevel mye å krysse den magiske grensen. Vet at jeg skal klare dette innen 1.3.

 

Jeg skal på vinterferie, men regner med at dere blir med på nett.

Tror forresten ikke at vekten blir med på ferie!

 

Ha en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stao nao pao! Dette klarer du! Vekten min viste 101,4!!!!!!! opp 300 gram i dag. Trent svinhardt denne uken og da går jeg sjelden ned mer enn noen få hundre gram. Skjønner ikke hvorfor. Venter mensen mandag så her blir det nok ikke noe å juble for. Skuffet, men er likevel fornøyd med hvor mye jeg faktisk har gått ned siden jeg startet. Visst jeg tenker ett år frem i tid spiller det liten rolle om jeg krysset 100 kilos grensen 1.3 eller 7.3.2011 (hvertfall det jeg prøver å si til meg selv........)

 

Men heier på deg! Artig at det er 3 av oss som er så nær å krysse samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...