Gå til innhold

Slippes strev mot snerten figur


Gjest Slippe
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Slippe

Nok en uke er over og vi rykker stadig nærmere målet; lette, smekre sommerklær på en kropp som kler det! :) Veide meg fredag, og har 7,2 kilo igjen!

 

Forrige uke var imidlertid ikke så mye å skryte av; Jeg får skylde på mye god mat på jobb onsdag, både lunch og middag ute + 60 års lag på lørdag, med koldtbord - og det er jo det beste jeg vet!!! Disse dagene dro opp snittet brutalt, de andre dagene lå jeg rundt 14-1600 kcal.

 

Jeg har etterberegnet snittinntak og snittuttak, og havnet på en bitteliten margin på -40 kcal pr. døgn. :) Det betyr altså litt mye mat og litt lite trim, men alt i alt i balanse...det er jo ubalanse i dette regnskapet jeg er ute etter, så nå er det bare å snurpe igjen munnen og takke nei når godsakene frister.

 

 

Denne uken er det imidlertid ikke mange krumspring, og det betyr forutsigbare menyer. Den eneste utskeielsen er en aldri så liten biffmiddag når kjøkkenet endelig blir ferdig en av dagene. Juhuuu!!!!

 

 

Håpet er å se 66-tallet i løpet av uka, og JA jeg har trua! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 995
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Gjest Slippe

sitter på meg i dag. Juhuuu!!

 

Selveste BUKSA er på, jeg kan til og med puste i den! :)

Den har ligget til spott og spe i skapet nå i årevis, til minne om en lynrask tur nedom midten av 60-tallet jeg hadde i 2005. I sommer fikk jeg den midtveis opp på lårene...

 

Og i dag er buksa med meg på jobb - riktignok med en ledig fleecejakke over, slik at ikke alt som tyter over kanten er synlig - men den sitter på og jeg puster :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er en liten svipp tur innom her :) sååå knall aatdu får på deg buksen da.. :) gleder meg til min passe, men må nok miste 2kg over rumpa først :)

 

det er utrolig godt med en pause, ingen press.. men litt tanker blir det no, men er deilig.. kjenner at motivasjoene øker litt og litt.. så 1 april er jeg klar igjen for full kaloritelling :) ser litt skummelt ut for påske målet mitt, men for hvert gram jeg mister så skal jeg være fornøyd..

 

en vet jo aldri, kan være jeg blir fornøyd før jeg når 58 kg, hvem vet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at du titter innom!

 

Ja, jeg er enig med deg - vi får rusle sakte men sikkert nedover til vi en dag erkjenner at NÅ er det bra, og HER vil vi være. :)

 

Jeg føler jeg er i en inntaksrytme som passer veldig bra i hverdagen min, så dette skal jeg klare å holde på med en stund - ikke så veldig farlig om det tar litt lenger tid, jeg føler meg avslappet i forhold til det.

 

Vi "sees" plutselig her inne igjen, og da har du forhåpentlig masse ny og god motivasjon! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*kremt*

 

Jeg var så kjekt innpå i går, skrev om tålmodighet og at jeg er ganske avslappet for tiden. Jeg har skjønt at jeg lever i et ganske stort selvbedrag...

:)

 

Jeg ble regelrett skuffet når jeg gikk på vekten i dag, altså, bom stille! Selv om jeg har vært kjempeflink matmessig, og gode greier.

 

Jeg ligger på drøye 67 kilo, og egentlig burde det ikke overraske meg om jeg har et slikt vektplatå her, for det har jeg merket før i verden også.

 

Kanskje det bare raser av når jeg greier å tvinge meg forbi?? *håpe-håpe*

 

Well, uansett - får bare henge i og få opp antall TP i helgen, ellers ligger jeg tynt an i forhold til målet om 50 TP i mars. Det er bare det at det er så GØY å pusle på plass kjøkkenet, nå er vi nesten ferdig - og det skal premieres med en velfortjent biffmiddag med god rødvin i morgen. :)

 

God helg til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare skryte litt av at det I DAG er 4 år siden jeg gjorde et av mitt livs viktigste valg; Jeg slutta å røyke etter 20 år og ekstrem avhengighet.

 

Må bare slå meg selv litt på skuldra i dag, altså.

JUBEL! :) :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

Gratulerer med jubileumsdagen :) så bra du har klart å bli røykfri og holde på det.. Tenk så lite du veier nå da (i hvertfall i forhold til meg...) At vekten står stille når en kommer så langt ned er vel ganske vanlig! Vips så er du nede der du ønsker :) Stå på og ha en finfin helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til å begynne imårra.. skal bli deilig.. :) motivasjoenen kom fortere tilbake enn antatt, men igenting er bedre enn det :) Ellers så har jeg fjernet dato for å nå mål.. no tar jeg bare gram for gram uten å ha det tidspresset over hodet.. skal bli deilig :) vi snakkes..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det tid for veiedag, selvom jeg veide meg mandag. Torsdag er jo min offisielle veiedag. så siden mandag er jeg gått ned 700 gr :) så idag viste vekten 67.8 kg (igjen)! deilig å se 67 tallet igjen :) Målet mitt til neste uke er ikke så høyt siden jeg skal på fest Lørdag. så målet om en uke blir 67.5 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SMM87 : Så bra resultat etter pausen! Det er så fint å lese om at du fikk motivasjonen tilbake, veldig motiverende for meg, for denne uka har jeg hatt en SERIØS, pågående og lang diskusjon med meg selv....

 

 

Denne uka har vært, er og vil bli unntakstilstand. Det er møter, reiser, selskaper, luncher, besøk og kaker, middager..... og jeg ble plutselig akutt brå-forsynt med hele slankeprosjektet i helgen som var.

 

Jeg har vurdert frem og tilbake på målsettinger og veien videre, og jeg har tatt en liten time-out på matloggen - og slankingen også ... - denne uka.

 

Jeg har vekslet mellom å bestemme meg for at nå er det nok (føler meg jo egentlig veldig fjong!) og til å tenke at jeg skal ned sikkert 10 til... Snakk om å være svirrehue!

 

Nå har jeg endelig landet på en strategi jeg føler meg veldig komfortabel med, og jeg gir meg frem til mandag på å samle mot og viljestyrke. Jeg kjenner det siger på nå! :)

 

Jeg er veldig fornøyd med innsatsen så langt, men jeg er enig med meg selv om at 67 ikke er langt nok unna 70... Jeg trenger litt mer å gå på, men jeg skal sette små mål og vurdere fortløpende når nok er nok. Det er en trygg og god strategi, synes jeg. :)

 

Jeg trenger også litt mer tid før jeg er klar for "hold vekten", jeg merker det glipper litt for lett når jeg slipper opp, så jeg må jobbe med dette før jeg tør å bytte status. :)

 

Tar grep fra mandag av, og ser frem til å runde 66,1 kilo i første omgang. Det er 15 kilo ned fra start, og det er innen rekkevidde innen påsken. Så tar jeg det derfra.

 

I'll be back for fullt på mandag, i mellomtiden ønsker jeg dere en riktig god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg topp motivert og klar for en kjempeinnsats frem til påske. Det var godt med en pause, for å være helt ærlig, og jeg har kost meg mer enn fornuftig er.

 

Jeg har to ting jeg må jobbe med fremover; Det ene er å få jevn og fin vektnedgang, det andre er å sette hodet på rett plass med tanke på å holde vekten, når jeg en gang kommer dit. Jeg er ikke så langt unna i kilo, men jeg er milevis unna i hodet: Slipper jeg litt på tømmene, så er det ikke snakk om å kose seg LITT, nei.....Olala, som det går innpå.

 

Skal jeg være 1 av de 2/10, som faktisk holder vekten etter en skikkelig vektnedgang, så har jeg lots and lots of serious thinking to do.

Det er bare å brette opp skylappene og komme i gang.

 

 

Jeg har justert litt på opplegget: Veiedag fredag og mål ved påske er å runde 15 kilo, ved 66,1.

 

Sender alle en motivert solskinnshilsen fra et deilig sted på Østlandet :o:D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Realistisk ambisjon for denne uken:

 

Mandag: Tur 50 minutter : OK!

Tirsdag: Svømming, 50 minutter: OK!

Onsdag: Tur 50 minutter, nope :o

Torsdag: Antakelig ikke noe, joda, det ble TUR og 2 TP :D

Fredag: Langtur, halvannen time, eller svømming halvannen time

Lørdag: Tur til Ullevål og EM-kvallik Norge - Danmark, gir nok puls :D

Søndag: Langtur: Halvannen time

 

"TUR" er rask gange, min 6,5 km/t.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Skjønner du tenker litt om dagen, du også! Slitsomt, dette her... nesten så vi burde fått trimpoeng for all grublingen:p

Jeg har en uke full av utskeielser foran meg, men skal prøve å jobbe hardt med hodet samme uken. Målet er at jeg skal ha funnet "den indre styrken" innen uka er omme! Og etter det, skal-skal-skal jeg være superfokusert frem mot påske!

 

Jepp-jepp - vi er på vei! Og vi må vel bare innse at det er mye som må gjøres av arbeid inne i hodet, også...

Ha en motivert uke, jeg kommer etter om noen dager:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strålende vær, strålende humør, motivasjon igjen på topp..... kan det bli bedre ?? :D

 

Har hatt et par bra dager etter "pausen" (We were on a BREAK!!!" - noen som husker den?? :o ) og føler at jeg er tilbake på sporet. Blir spennende å se hva den utsvevende uken har hatt å si på vekten, men jeg legger ikke så veldig mye vekt (ha ha ha) på det.

 

 

Jeg scrollet meg ned til første innlegg i tråden, og der står det å lese at jeg skulle runde 66 kilo til jul og 60 til påske. Det skulle væ gå glætt, det :D

 

Ja, ja, noen kilo ute av kurs, men siden jeg er glad og fornøyd og holder på det overordnede målet (gå ned i vekt og bli der!), så skal jeg ikke henge med hodet.

 

Uke 1/4 før påske er en god uke så langt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å få ett navn på utskeielsene, THE BREAK;) Den skal jeg bruke neste gang jeg har en aldri så liten nedtur.

 

Ellers må jeg si at jeg misunner vekta de noe aldeles.... Godt vi ikke er nære venninner, for da hadde jeg sikkert ikke taklet å være med deg;).

 

Eller så syns jeg du er god, helt fantastisk, gir kjempemotivasjon til en stakkars som fortsatt er i startfasen!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha ha, du sier noe, Jenny - det verste som finnes er dem som går ned i vekt mens min står stille på helt feil nivå. *urk*

 

Jeg møtte min gode kusine i går, tilfeldig, det er en stund siden sist.

Vi har hengt sammen siden barndommen, er like gamle, har prikk like kroppsfasonger, har tilsvarende jojoslankehistorier å by på, og hun sa det så fortreffelig; "Er du like flink ENNÅ??? Æsj..." og så lo vi godt begge to, for jeg vet akkurat hva hun mener... Og jeg vet også at hun unner meg det, altså, innerst inne :o Trur eg... :D

 

Ukene flyr fort og du henger med ennå, Jenny, så du tar meg snart igjen! Se så mange som startet her inne etter nyttår - og hvor få av de som er aktivt med ennå. Det betyr at du har det som trengs. Jeg er sikker på at nå kommer i mål!

 

Ha en fortreffelig dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Slippe

 

Savner å kunne trykke på "liker" knappen når jeg leser et kjekt innlegg..:o

 

Må jo si at du er en motivasjon for meg, herlig å lese om noen som går ned og fortsetter å holde seg der. Er jo bare småkilo du har igjen...

 

Føler også at jeg skal klare å komme meg ned i vekt, når motivasjonen er som verst tenker jeg på sydenbildene fra i fjor. Hadde de ikke vært så grusomme, hadde jeg hengt den på kjøleskapet til skrekk og advarsel. Men det kan jeg ikke, tror jeg hadde fått meg en psykisk knekk hvis jeg skulle sett på dem hver dag;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, takk, jeg spiser heller knekkebrød, litt gulrot og sukkererter, jeg.

 

(scene fra Slippes lunch i dag torsdag 24.3 ca. kl.11.30, en scene for historiebøkene!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, deilig! En bitteliten arbeidsdag nå, så er det helg :)

 

Jeg veide meg i dag tidlig, for første gang siden THE BREAK ( :D ) og jeg ligger ørlitt over minstenoteringen på 67,2, men mindre enn fryktet. Jeg endrer ikke signaturen min, for å si det sånn :)

 

Denne helgen blir det temmelig stø kurs, tror jeg, med unntak av noe bevertning i forbindelse med et møte lørdag ettermiddag. Så er det landskamp (juhuuuuuuu - jeg skal på Ullevål!!!) og kanskje noe nattmat på vei hjem. Får gjøre noen GODE valg underveis, så blir det nok ikke så galt.

 

Søndag er en helt 0-dag, ikke en eneste fastspikret plan, og det er lenge siden sist. Skal bli utrolig deilig, sove lenge, gå lang tur, kanskje vaske en bil eller to.....om jeg gidder.

 

Ønsker dere en super helg, måtte den bringe med seg MYE sol og varme. Det er vel også tiden for å stille klokka?? Åh, lyse vårkvelder....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har bare vært tull!! har vært lite motivert, begynt igjen i jobb og skal ut denne helgen for 2 helg på rad :/ MEEEN, jeg prøver igjen.. men blir ikke før mandag for jeg vet jeg ikke klarer det i helgen og da er det ikke vits å lure seg selv :) Men jeg har ett håp om å komme forbi kneiken, altså 67-68 tallet.. der har jeg vært i 3 måneder no, men innsatsen har vært der etter og.. :) har ett lite håp om at til påske skal jeg kunne se 66-tallet.. :) så får jeg se etterhvert om når jeg blir fornøyd.. Jeg har jo den ene buksen jeg SKAL inn i da, så når den sitter som ett skudd, da er jeg fornøyd :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har jo et langt løp både foran og bak oss, og foran dreier det seg snart i hovedsak om å holde vekten.

 

En måned fra eller til.... pyttsan, dette handler jo om resten av livet!

 

Og nå er det snart april .... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Er innom på "besøk" fra 10-20 kg forumet.

 

Ser att vi har holdt på ca like lenge, og kjenner følelsen du skrev om lenger oppe her. Er litt lei av opplegget...

Jeg er også litt lei nå, og begynner å bli litt mer fornøyd med meg selv. ( nærmer meg Normalvekt på BMI :D )

Men det er nå hodet må jobbe med meg...

Har hele tiden lyst til å bake, å spise middag ute, si ja takk til kake på klubb, spise gotteri både fredag og lørdag osv.... Føler att nå har jeg lov til alt dette...

Folk kommenterer jo att nå har du vært så flink, og nå er det vel snart nok osv ??

Og da blir man påvirket...

Jeg har som mål å komme meg på 70 kg, men tror ærlig talt jeg ville være fornøyd på 72 også... Så lenge jeg ligger under 25 i BMI...

Så jeg må ta en diskusjon med meg selv om hva som blir rett...

 

Hovudmålet mitt har vært å være i god fysisk form, og det vil jeg faktisk si att jeg er nå. Er ikke det lenger bra nok ?

 

Ble litt rotete innlegg her...

Men det er mange tanker som dukker opp i hodet når man nærmer målet :)

 

Ønsker deg en riktig god helg !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, slippe no er jeg virkelig klar for å klare 66 kg til påske.. å komme forbi det der 67-68 tallet, komme meg videre :) på tide no!! er faktisk så på tide at jeg dropper alkoholen ikveld :D men no er det snart jobb i 8 timer først. frokosten er inntatt, 2 skiver med makrell i tomat :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...