Gå til innhold

Slippes strev mot snerten figur


Gjest Slippe
 Share

Anbefalte innlegg

Det ble jammen meg tur i dag igjen...to morgener på rad, blir snart en god vane, dette! ;)

 

I dag var jeg utrolig trøtt, altså, jeg møtte en nabo - ny riktignok - borti veien som jeg ikke klarte å kjenne igjen før jeg nesten gikk ned damen. Så bare tåke... :rolleyes:

 

Det nye mantraet for våren er hentet fra serien Nårje med Otto Jespersen. Det passer utrolig bra for den holdningen jeg må ha for å komme i mål, for vet dere...... jeg må nok innrømme at jeg bruker andres motgang til å rettferdiggjøre min egen.. Altså, når en av dere har det litt stritt med nedgangen, så har liksom jeg "lov" å halte avgårde jeg også... WTF, liksom :blink: Er det mulig å bli noe teitere????

 

Motsatt blir jeg selvfølgelig veldig imponert og inspirert av dere når det går bra! Det skal jeg ta med meg videre, men det andre?? Det er jeg ferdig med nå ;) Vel, det spiller jo egentlig ingen rolle heller, for nå er jo alle på å fart her at det er en fryd!!

 

 

Allikevel, jeg gjør dette for MIN del, for å føle meg bra - så mantraet er en god påminner på HVEM det er som må gjøre denne jobben!

 

"Jeg må gjørra det sjæl ellers blir'e ikke gjort, det er ingen som gjøre forr'æ, vøttø"

 

Det nærmer seg påske - den skal bli snopfri! Det er ett hovedmål, det andre er å bevege meg masse! Det skjer en del sosialt, så jeg tillater et høyere kaloriinntak de dagene det er noe ekstra, men det skal kompenseres med lange og gode turer.

 

Dette er påskemålet mitt, et realistisk og godt mål som ivaretar både det sosiale, ønsket om å komme raskest mulig tilbake i form og å kanskje gå ned - i allefall ikke OPP. Etter påske skal jeg være skikkelig nazi... :P

post-18196-0-50621300-1333003270_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 995
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ny motivasjon = snart i mål

 

Nå har jeg sanket tanker og ideer gjennom de siste ukene, og det er omsatt i en plan for å nå målet.

 

I dag veide jeg meg til 66,5 kilo, og siden målet er ca 64, så er det 2,5 kilo igjen til mål. Denne avstanden skal søren i meg ikke øke i påska, altså!! ;)

 

Jeg har bestemt meg for å vri litt på egen statistikk for å lage en liten konkurranse med meg selv:

 

Jeg har hørt / lest at du må ha et underskudd på 7.000 kcal for å forbrenne 1 kilo fett. 2,5 kilo = 17.500 kcal

 

Hvis jeg klarer et underskudd på 500 kcal i snitt, er jeg i mål om 35 dager.

 

Fra og med i dag skal jeg igjen føre alt jeg spiser og alt jeg trener, og jeg skal regne ut diff'en, og se hvor mye som står igjen av de 17.500 kcaloriene.

 

Motivasjonen ligger dermed i å telle ned kalorier, for her blir det daglige og konkrete svar på innsatsen. Forhåpentlig tenker jeg både en og to ganger ekstra før jeg putter noe i munnen :)

 

Når målet er nådd vil jeg vite OM denne formelen stemmer, og det er viktig læring for holdvekten-fasen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

JAA! Vi tar et realt krafttak nå, og kommer oss inn på HV snart :D

Innmari mange gode betraktninger du har kommet med her i det siste. Jeg henger meg rett og slett bare på;)

 

Jeg tenker jo i samme baner her.. en påske med moderasjon (nei, jeg vil ikke mer opp nå!), og deretter "full pinne" etter påske. Kick-off 10. april, jepp!

 

God plan - jeg er klar :D Noen kilo til, DET klarer vi!

 

Påskeklem fra optimistisk Ninjastar :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra Slippe! Vekta var altså ikke så ille som fryktet :)

 

Må være våren eller noe, jeg synes det virker som alle begynner å få hodet opp av sanden og innse at vi må ta grep fremover nå. Veldig bra!

 

Og jeg er helt enig med deg Slippe, hvor mye lettere det er å "rettferdiggjøre" sin egen motgang når andre også har dårlige perioder, og motsatt hvor inspirert man blir når andre er flinke. Jeg stemmer for at vi går for det siste alternativet nå, så er vi flinke alle sammen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå har vi tatt kontrollen, herlig! B)

 

Dagen har blitt helt som forventet ; 1530 kcal inn, det er jo fredag, fredagspizza og friiii :D

Forbruk ca 1900 kcal, diff 370 = 17 130 minuskcal igjen til målet :D

 

 

Ha en fantastisk helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så faktisk over kaloriregnskapet mitt litt i dag, og jeg startet med 168 000 kalorier i overskuddsbanken. Nå er jeg nede i 106 400. Så har jo kommet et stykke på vei.

 

Du kan jo regne på hvor mange du har kvittet deg med til nå, det må jo bli en solid sum :) Da blir d bare barnemat med de 17 139 du har igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stilig, Nickii, litt rask regning viser at jeg har kvittet meg med mer enn 105 000 overskuddskalorier, og med dagens fine innsats står bare 16 500 igjen :D :D :D

 

 

Dagens:

Inntak 1650

Forbruk 2300

Differanse 650 kcal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig, en snikveiing i dag viser at den siste toppen er passert og jeg går i fin stil nedover, 300 gr siden fredag, ikke verst med tanke på at det har vært helg i mellom. Denne uken blir torsdag veiedag, satser på å lande på 66, da har jeg nådd håpet om en halvkilo i uka :)

 

Ha en super uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For hver dag som går inn i påsken uten de store utskeielser, så er jeg nærmere målet om å ikke gå opp. :) Blir litt ekstra motivert også, og jeg belønner meg selv med å lage måltidsplanen allerede om morgenen, så er ren mye vanskeligere å fravike :)

 

I går ble det nye 500 minuskalorier, og jeg ligger i løypa til å klare 64 kilo til 4.5. Avstand til mål : 15525 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så klart du ikke skal gå opp! Det skal ikke jeg heller ;)

 

Min påske begynner ikke før torsdag. Det betyr at det ikke har vært noe særlig utfordrende så langt... Men jeg har jo nyttårsforsettet mitt som stopper meg i å røre snop og sånt. Problemet er jo maten. Påskefrokostene pleier å være overdådige. Tenker strategien min blir å velge en dag jeg kan spise en kosefrokost, så får det bli moderering de andre dagene. Jeg blir jo uten nett, så jeg får jo ikke ført regnskap før etter påske, det kan nok bli en utfordring. Men følger man sånn høvelig rasjonene, så går det nok sikkert greit tenker jeg... Skal i alle fall notere ned ALT jeg spiser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok lurt å notere med penn og papir, som du sier, Nickii, det gir litt ekstra kontroll! Føler "sviket" litt mer direkte når det sees svart på hvitt... :)

 

Jeg har IKKE hatt en god dag i dag. Litt "harryhandel" resulterte i både eplepai, kokosbolle® og smågodt :rolleyes: - men siden jeg har gått en lang tur i dag og fylte tallerkenen med grønnsaker til middag, så har jeg allikevel et minus i kaloriregnskapet. Nesten ufortjent... <_<

 

Dagens:

 

Inntak : 1800

Forbruk : 2100

Diff: -300

Avstand til mål : 15 225

Lenke til kommentar
Del på andre sider

O'salige morgenstund... I dag våknet jeg til konturene av magemuskler! Hevelsene er tydeligvis på vei tilbake og jeg har en NORMAL mage! Jeg tror nesten ikke mine egne øyne når jeg ser meg i speilet, og må innrømme at jeg nok fremstår litt fiksert der jeg står og studerer magen fra alle mulige vinkler....Men magen i speilet er faktisk MIN....tror jeg må grine en liten skvett....

^_^

 

Så mye fortvilelse over denne magen, som jeg har skjemmes og skjult etter beste evne....

Det har vært vanskelig å finne klær som sitter godt og å ignorere det faktum at magen måtte løftes vekk for å finne bikinilinjen og det som skjuler seg enda lenger ned....

 

Jeg er så glad for at jeg tok bukplastikk at det er ikke til å fatte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For hver dag som går inn i påsken uten de store utskeielser, så er jeg nærmere målet om å ikke gå opp. :) Blir litt ekstra motivert også, og jeg belønner meg selv med å lage måltidsplanen allerede om morgenen, så er ren mye vanskeligere å fravike :)

 

I går ble det nye 500 minuskalorier, og jeg ligger i løypa til å klare 64 kilo til 4.5. Avstand til mål : 15525 ;)

 

 

Du er jo igang med å holde vekten og da er det jo lov å doble kosemerkene :) Synes ikke du skal ha dårlig samvittighet for litt snop. Du har jo gjort den verste jobben , nyt det du velger å spise og tenk på at det var dette du valgte denne uken å kose deg med. Ved neste fristelse kan du si til deg selv at ;nei jeg har brukt rasjonen min denne uken, nå får det vente til neste uke. Da slipper du dårlig samvittighet som ikke er til noen nytte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Jeg har jo sagt det før... (men en god ting kan ikke sies for ofte, sies det?!): Jeg er så glad på dine vegne for den fine magen din. Unner deg det så veldig :)

Og grattis med synlige magemuskler, det er jo bare råkult :D

 

Høres ellers ut som om vi er flere som er inne i en god påskestim! Vi er flinke :D Jammen om jeg skal gå opp i påska, det er IKKE et alternativ. Og vi er på god vei til å klare det. Basta!

En liten omvei i Sverige endrer ikke på det B) (Og til Sverige-utskeielse å være, synes jeg ikke det var SÅ gæli.. I've seen worse..:rolleyes: )

 

Påskehilsen fra fjellet - hvor nettet enn så lenge fungerer, og jeg får registrert alt jeg spiser. De små gleder..:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dette er ganske fine dager til påske å være ;)

 

De små utskeielsene jeg har nå, de skal jeg leve godt med! :P Du har helt rett, Koala, om man først skal unne seg noe, så skal det være med god samvittighet!

 

Nickii, du nevnte påskefrokoster!? Jeg har også en skikkelig hang til overdådige frokoster - noe så godt...- men så langt i påsken, har jeg klart meg med knekkebrødene mine. B)

 

Nå blir det et par dager på tur, hotell og slikt, så da blir det mindre kontroll og jeg har nok planer om å kose meg litt disse dagene :P

 

Tilbake til lørdag, med turer og registrering!

 

Denne påsken går jeg ikke opp, nei - ikke på tale - og du er jo veldig i siget, Ninjastar - vi klarer dette!!!

 

Kos dere masse med sunne alternativer og GOD PÅSKE!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minuskalorier hver dag, men allikevel går vekten opp... Hvorfor? Det er på grunn av svenskegodisen, for selv om det ikke har vært så voldsomme utskeielser, så binder jeg vann som bare det.....

 

Vel, skal kose meg på hotell til i morgen, med buffet, god frokost, lunch på kafé - men fra lørdag av er den delen av påsken over for min del - da er det lange turer og "hverdagsfilosofi" som gjelder :) Kan vel bli et glass vin ... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oooohhh..... :rolleyes:

 

Trenger ikke være professor i matematikk for å regne ut at denne dagen går inn i historien som en klassisk overskuddsdag. Overskudd av sosial omgang, mat og drikke...og jeg gjetter på 3000 kalorier.

 

Det gir et overskudd på rundt regnet 1200, altså en dag jeg skal få slite med fremover....

 

Morgendagen blir ikke like ille, men skal nok ikke forvente et minus da heller.

 

Avstand til mål : 16 000..... = 32 dager = 7.mai.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er to dagers FRI flyt unnagjort, og jeg ser fremover, valgene er tatt og det er ikke mer å dvele ved - annet enn den generelle følelsen av uvelhet etter å ha spist for mye "træl" [træ:l] østfoldsk for søppel...

 

Tilbake til 17500 kalorier i overskuddsbanken, og med unntak av et glass vin til middagen i kveld, så er resten av organismen nå 100% innstilt på et despotisk regime i ukene som kommer. Det handler om planlegging og å kjenne på følelsen av at man ikke forsaker men vinner :P

 

Nå ut i sola for en skikkelig deilig tur før frokost. Satser på en differanse på 800 i dag.

Ha en super dag!

B):D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes!! Da ble det en diff på over 1000 i dag, masse aktivitet og trim, pluss en god lørdag på under 1600 kalorier, gjør at jeg tar et jafs fra overskuddslageret og har 16 500 overskuddskalorier igjen til mål.

 

Satser på en bra dag også i morgen, selv om vi er på besøk hos svigers på hytta deres hele dagen. Jeg tenkte å stå opp tidlig og gå en times tid, så er det bare inntaket det står på. B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg legger inn dagens plan her, så føles det enda mer forpliktende :rolleyes:

 

I dag har jeg lagt opp til et kaloriunderskudd på 700 kalorier. Det blir en times tur og 1300 kalorier i inntak.

 

Ha en strålende 1.påskedag!

B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...