Gå til innhold

Slippes strev mot snerten figur


Gjest Slippe
 Share

Anbefalte innlegg

Fasit for denne dagen viser et underskudd på ca 450 kalorier - altså ikke fullt så mye som planlagt - MEN jeg har gjort så mange gode valg under dagens hyttebesøk hos Svigers, at jeg er veldig godt fornøyd.

 

Rest til mål: 16 050 overskuddskalorier å forbrenne. B)

Endret av Slippe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 995
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Gjest Ninjastar

Bra jobba uansett, sier nå jeg! Jeg sliter mest når jeg er på besøk hos andre, og synes du har vært superflink i dag :D

 

Og fra tirsdag... DA er vi klare, ikke sant?! Til fullt fokus, sunn mat og mosjon! Du er fysisk friskmeldt, og jeg er psykisk friskmeldt etter en liten periode med dårlig motivasjon før påske :P

 

Ha en fin 2. påskedag før "alvoret" setter inn! Jeg skal tilbringe dagen på E6, 40 mil i påsketrafikk og snø. Mulig det tar lenger tid enn de vanlige 6 timene. Men jeg skal i det minste smøre matpakke og prøve med moderat fokus. Hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Ninjastar - God tur hjem i dag, håper været ikke blir altfor ille..... det har begynt å snø nå <_<

 

Jeg tenker å oppleve vårens siste snø i fiin stil nå før frokost, tar en times tur før vi dekker opp til påskens siste brunsj med litt ekstra godsaker på bordet. JEG trenger jo ikke spise noe av det.... :P

 

I dag blir det kaffebesøk hos gode venner, også hun følger GR, så jeg tipper det blir enkelt også for meg, for NÅ er jeg i siget! Veide meg i dag, og jeg har klart å holde vekten gjennom påsken!!! :D :D :D

 

Det er et godt utgangspunkt for våren og motiverer for skikkelig innsats fremover. I dag satser jeg på et inntak ca. 1500 og et forbruk ca 2000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The unstoppables :D Den likte jeg!

 

Dagens ble helt som planlagt, eller faktisk litt bedre, siden jeg på nerdete vis takket pent nei til vaffel på kaffebesøk..... :rolleyes: :

Input : 1430

Output : 2030

Diff : 600

 

Avstand til mål: 15 450

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Åh, så kjekt å lese her inne !!

Motivasjonen yrer !! :D :D

 

Du har jammen vært super flink i påsken, HURRA !!!!

 

Tror jeg skal hive meg på sammen med dere nå litt fremover, trenger å bli kvitt de 3 kg som plutselig kom på... :blink: ( Alt for fort gjort... )

 

Og så er du hjertelig velkommen inn på Hold Vekten, for jeg har nemelig tatt av en super leilighet rett ved siden av min ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Jepp, jeg er tilbake fra påskefjellet, og turen hjem gikk overraskende bra! De fleste hadde nok tatt værmeldingen på alvor og reist hjem 1. påskedag, for det var faktisk mindre trafikk enn en vanlig søndag da vi reiste 2. påskedag. Ikke kø på Espa, engang ;) (JA, det ble et par boller.... Ok, tre, da..! Kremt.)

Og ikke var det snø, heller - bare litt på fjellet da vi dro. Men noen hundre høydemeter lenger ned i lia var det bare regn.

 

Men nå er vi klare for innsats, eller?! Alle sammen?

Jeg har planer om fullt fokus fra og med i dag og den neste uken. Deretter blir det kurs i to dager fra tirsdag, før jeg reiser rett fra kurset (som er på Gardermoen) til langhelg i Paris med kjæresten. Den helgen får alle dere andre være superflinke for meg - og så er jeg tilbake med videre fullt fokus frem til målet er nådd :D

 

Elisabeth, sleng deg med og ta et par kilo i lag med oss - her er det bare å henge seg på:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig, nå er vi i gang! Og Elisabeth, sleng deg med så tar vi de siste to-tre kiloene sammen! :lol:

 

Så bra å høre at det ikke ble 6 boller på Espa, Ninjastar, det kunne jo lett ha vært det, mener jeg, verdens beste boller.... :P

 

Jeg gleder meg skikkelig til denne distansen, jeg, og synes det er kjempestas at vi er så mange som traver og går i samme retning!

 

Målet mitt er å kjøre despotisk frem til neste fredag, da er det cup-helg på Elverum, vi er heiagjeng, og må ha kjøpemat fra fredag til søndag. Jeg vet hvordan det går, ingen vits å forsøke å lure seg selv, men noen kloke valg håper jeg å imponere meg selv med underveis... ;)

 

I går holdt jeg meg til balanse mellom inntak og forbruk, men i dag ser regnestykket bedre ut, 600 minuskalorier i dag og 14 850 igjen til mål!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var det ytterligere 500 minuskalorier og 14 350 igjen til mål :) :)

 

 

Meeeen, det hjalp ikke det spor på vekta. Stillstand denne uka, det er vel som fortjent etter forrige ukes ekstreminntak, men jeg hadde jo håpet....siden jeg har vært så flink en hel uke! :(

 

Neste uke får jeg mensen og greier, så nå er det helt sikker TO uker til jeg får se noe resultater på denne innsatsen - litt lenge, må kjempe skikkelig for å holde hodet på stell... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stillstand er litt kjedelig, men veldig mye bedre enn opp!!!

 

Om du står i ro neste uke, så får du nok et pent resultat uken etterpå. Tenk så god følelse du kommer til å få da! Du kommer til å bli så glad for at du greide å fokusere fremover til tross for stillstand, og det kommer til å være verd det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Ja! MYE bedre enn opp!

Noen planer for helgen? Jeg får besøk, men skal gjennomføre stram linje uansett :D For nå vil jeg ned. I praksis stillstand de tre siste ukene for meg, men jeg tror likevel jeg er på vei ned. Uten at det synes ennå;)

Ha en fiiin helg i sola :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Hei Slippe-snuppa, klarer du å holde hodet på stell om dagen? Det ble plutselig så stille fra din kant. Håper alt står bra til! Du får kjempe for oss begge frem til fredag, jeg er borte vekk og uten kontroll og matveiing frem til neste mandag og er litt stresset nå som jeg egentlig er godt i gang. Men mandag.. mandag er alltid en fin dag for fornyet guts B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PUH - ja, nå kom jammen virkeligheten tilbake. Sesong på jobben, mange prosjekter igangsettes, utrolig høy aktivitet på tilbudsgiving og jeg? Jeg henger med i svingene som best jeg kan :)

 

Jeg skal IKKE skryte av å hatt superflotte, sunne dager, men jeg får fokusere på det positive: På 4 dager har jeg gått 3 timer og 40 minutter raske turer. Det gir litt mer å gå på når det gjelder kalorier, og jeg tror jeg er noenlunde på det jevne med inntak/forbruk.

 

Jeg skriver TROR, for jeg datt helt av hele registreringen...

 

Ny slagplan, for man gir seg ikke, gjør man vel? Og jeg er overraskende positiv og optimistisk, noen litt kaotiske dager til tross.

 

1) Jeg er så glad for dette forumet, for jeg føler en aldri så liten plikt til å trekke hodet opp av sanden og rapportere fakta både for meg og for dere. Så er det så herlig å bli savnet når man plutselig er litt offline!

 

2) Denne uken og helgen som kommer er kaotiske. Cuphelg med hotell...det får ikke gått bra, så jeg tenker litt i hodet mitt at jeg skal gjøre noen gode valg som kompenserer litt for helt sikkert dårlige valg, jeg går turer hver dag frem til vi reiser, og så er det å legge en god rutine på å rapportere igjen fra mandag.

 

3) Rapportering MÅ skje, selv på hektiske dager, jeg kan ikke skulke unna for da eier jeg ikke disiplin. Den måten jeg sjangler avgårde på nå om dagen vil fungere helt fint til Hold Vekten, men IKKE til å gå ned!!

 

Ja, ja - sånn er det, mens man har full kontroll og fokus, så har man det plutselig ikke ... :huh:

 

Håper på stillstand neste fredag, da skal jeg vel være fornøyd, rent realistisk sett, og så vil jeg NED NED NED::. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ja - sånn er det, mens man har full kontroll og fokus, så har man det plutselig ikke ... :huh:

 

Ja, veldig sant! Det skjer så plutselig og uten forvarsel! Føler jeg ødela mye for meg selv i forrige uke. Men nå tror jeg at jeg har fått inntaket under kontroll igjen.

 

Rapportering og registrering er kjempeviktig. Jeg har presset meg selv til å gjøre det, selv om jeg i den siste uka ikke har hatt noe lyst. Jeg ser jo at det hjelper på. Selv om jeg har spist mer enn planlagt har jeg likevel greid å begrense litt her og der. Er helt sikker på at hadde jeg fritatt meg selv fra rapportering hadde det gått mye verre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

PUH - ja, nå kom jammen virkeligheten tilbake. Sesong på jobben, mange prosjekter igangsettes, utrolig høy aktivitet på tilbudsgiving og jeg? Jeg henger med i svingene som best jeg kan :)

 

Fortsatt travle dager på deg? Håper du holder hodet sånn noenlunde over vannet :)

 

Og som vi har snakket om før... så bare minner jeg deg på at det viktig å puste i slike perioder. En liten pause med en tekopp og noen dype, rolige magedrag, slik at verden kanskje slutter å spinne en liten stund!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:wub: Tusen takk for at dere holder tråden min på side 1, jenter!

 

Joda, hodet er over vann mens jeg plasker på for harde tak. Det er nok litt vanesak å styrte inn i sesong igjen, og jeg har vel muligens et litt for bredt ansvarsområde, så det svirrer veldig mye jobbrelaterte ting rundt i hodet for tiden.

 

Spennende og morsomt og jeg glemmer fullstendig å puste ned i magen ;)

Kjenner jeg burde ha unnlatt å ta på meg å være fotballtrener for minstemanns lag med to treninger + kamper hver uke, men kanskje det er lurt å tømme hodet helt for jobb innimellom :D

 

Er på reise denne uka, men fra lørdag av er det full kontroll over inntak og forbruk. Jeg skal kose meg med lange turer hele neste uke, og det gleder jeg meg til!

 

Målet er som før... ned under normal BMI, rundt 64 kilo eller der om kring. Nå må jeg bare se å få gjort det, kan ikke holde på å svirre sånn!!

 

Jeg må ut og gå en skikkelig langtur lørdag morgen, det gjør som regel underverker i forhold til å tømme hodet og legge smarte slagplaner :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To helt ok helgedager er unnagjort. Jeg har styrt unna de værste fristelsene, gått lange turer, luftet hode og jeg føler meg STERK og på gang!

 

Utrolig hva det gjør å få noen skikkelige økter med trivsel og trening, og med en uke i sikte der jeg bør få til å gå hver dag og kjøre knallkontroll på maten, så ser det lovende ut for en god kickstart på de resterende kiloene.

 

Jeg har evaluert kraftig foran speilet i dag, og det er ikke svært mye "for mye" på denne kroppen nå. Det skal lite til før jeg kan si meg helt fornøyd. Vil ikke bli mager heller, så rundt omkring normal BMI er helt ok for meg. Jeg har kraftig beinbygning og har alltid veid mye i forhold til hva jeg har passet i av klesstørrelser - det er vel slik enda. Jeg tror de siste ukene har fått litt fokus vekk fra tallet på vekten og over på speilbildet og "go'følelsen", og det tror jeg er litt sunt for meg :P

 

Nå føler jeg meg egentlig bare litt "blubbete" etter å ha vært på reisefot og spist det som har bydd seg. Jeg binder veeeldig fort vann når jeg spiser sukker og hvetemel, altså! Noen dager på "vannvogna" gjør nok underverker :)

 

Super-uke følger ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raskt oppsummert, så viser lørdag og søndag et underskudd på minimum 900 kalorier, og det er jeg veldig godt fornøyd med. Her følger en mer konkret plan for denne uken:

 

Mandag : Tur på morgenen, 40 minutter, 1400 kcal inn = minus 500 kcal.

 

Tirsdag: Tur 1 time og 40 minutter, 1600 kcal inn = minus 600 kcal.

 

Onsdag : Tur på morgenen. Travel og masete dag, kan bli noe ustrukturert mtp måltider, men skal legge en god plan onsdag morgen! Mål : Minus 500.

 

Torsdag: Tur på morgenen, kontordag (puh!) og 1400 kcal inn = minus 500.

 

Fredag: Tur på morgenen, reisefotdag med lunch i en overdådig kantine...og fredagspizza. Realistisk mål er å gå ut av fredagen i balanse.

 

Lørdag: Tur 1 time og 40 minutter. Inntak 1700 og forbruk 2200 gir 500 minuskalorier.

 

Søndag: Som lørdag.

 

Den neste uken regner jeg med ca 3100 minuskalorier. Målet får være å være litt flinkere hele veien og klokke inn på 3.500 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JAAAAA B) Nå har jeg endelig funnet den optimale nøkkelen for min målgang! :D :D :D

 

Jeg har mange ganger skrevet at jeg skal dit eller dit på vekta, men NÅ har jeg bestemt at jeg gjør det motsatt : Siste innspurt startet lørdag og den fortsetter til jeg er fornøyd - og som jeg meldte i går så er det kun småjusteringer før jeg egentlig er veldig godt fornøyd!

 

Først DA går jeg på vekta, og det tallet som lyser mot meg da, se DET er min TRIVSELSVEKT. Nå skal jeg definere min trivselsvekt ut fra godfølelsen og speilbildet!

 

Det var deilig, jeg har lurt i månedsvis på hvordan jeg skulle sette sluttstrek... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Kjenner jeg ble litt glad av å lese de siste innleggene dine! Høres ut som en lur løsning du har kommet frem til. :) Selv har jeg langt igjen til jeg nærmer meg målet, men den der skal jeg jammen santen prøve å huske.

Ønsker deg en riktig god uke og lykke til med siste innspurt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg ble litt glad av å lese de siste innleggene dine! Høres ut som en lur løsning du har kommet frem til. :) Selv har jeg langt igjen til jeg nærmer meg målet, men den der skal jeg jammen santen prøve å huske.

Ønsker deg en riktig god uke og lykke til med siste innspurt!

Tusen takk, Krusmynte!

Jeg har hatt veldig fokus på tallet på vekta - det er vel i grunn helt normalt etter en slik snuoperasjon som vi holder på med, vi som er her inne!

 

Jeg har nok allikevel skremt meg selv mer enn én gang med tanke på hvor vekt-fiksert jeg er, og da tenker jeg ikke på form og fasong, men det tallet som skriker mot meg. Denne "løsrivelsen" er derfor viktig for meg, kjenner jeg, og det stod liksom plutselig så klart for meg :D

 

Jeg heier på deg også, Krusmynte, plutselig en dag er vi over på Hold Vekten begge to! :D Jeg er helt sikker på dette : Jeg blir en stayer på HV-forumet, noe annet tør jeg ikke. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Steike, jeg henger meg på Krusmynte: Jeg blir glad her jeg sitter!

Fin-fin strategi!

Og det må være herlig å kjenne på at du har såpass kort vei igjen til det magiske målet :)

 

Jeg skal prøve å henge på deg i denne vårinnspurten. Du får peise på, jeg flagrer bak i dragsuget :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, jeg peiser på! :lol: Det har i allefall gått fin-fint i dag også, med 500 minuskalorier. Det er en akseptabelt god dag.

 

Stressmestring hadde vært tingen på en dag som denne, men det bidrar i allefall positivt å komme seg ut en tur på bena FØR dagen kommer og kjaset er i gang.

 

Matmessig helt i rute i dag, og ikke noe sukker - yey!!

I morgen er planen å stå opp tidlig og gå en runde på nesten en time og tre kvarter, så ta grep om et stort felt bak i hagen vår som skal forvandles til en fantastisk flott hage, det er i allefall slik det ser ut i hodet mitt på forhånd ;)

 

Ha en super 1.mai! Endelig MAI!!!!! :D :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...