Gå til innhold

Veien mot mathvekt ! :)


Gjest ElisabethV

Anbefalte innlegg

Gjest ElisabethV

Hehe, du er ikke dum smom ! ;)

En blir mye mer motivert når andre er det, helt sant !!

 

I går kveld ødela jeg hele dagen etter jeg kom hjem fra trening... ;)

Hadde en pk med jaguar mix nøtter, som jeg hadde kjøpt inn til jul.

Sammens med rosiner så gikk det ned på høykant, etter jeg hadde spist kveldsmaten min med knekkebrød....

Jeg tør ikke telle en gang hvor mange kcal jeg dytta inn på... Det er i alle fall mer enn 500, nærmere 1000 tenker jeg....

Ærlig talt, hva er det som svirrer her da ??!!

Føler jeg må skyndte meg å spise før jeg skal på kurs igjen på tirsdagskvelden, HALLLOOOO !!! Skjønner det ikke selv en gang...

Jaja, heldigvis har jeg hatt en aktiv uke, med mye trim, og det hjelper jo på !

I dag har jeg holdt meg i skinnet, og skal på trening igjen senere i dag.

Dette SKAL bli en bra dag !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 830
  • Created
  • Siste svar

Åh, jeg skjønner så godt hvordan du har det! Jeg er akkurat lik, har helt merksnodig. Blir helt sprø av meg selv ;) At jeg ikke bare kan få et normalt forhold til mat? Ikke overspise, spise fordi jeg er sulten og kroppen trenger det, that's it. Ikke noe i veien for å nyte maten altså, men å fråtse er jo egentlig ingen nytelse, iallefall ikke etterpå...

 

Uff, jeg synes det er skikkelig vanskelig å komme i gang med gode rutiner igjen. Og mistenker at jeg har gått opp alt jeg gikk ned i desember. Bare jeg ikke har lagt på meg mer enn det også, grøss og gru.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Vi starter med nytt pågangsmot Calli ! Det forholdet til mat kommer no etter hvert, til lenger vi har holdt på ! Det tror jeg på !!

I dag har jeg vært flink, ingen overspising i alle fall.

Onsdag er det på ann igjen med telling av kcal, og 1600 kcal pr dag på meg.

Jeg er skikkelig spent, rekner med att jeg merker godt de 300 kcal jeg skal ned pr dag..

Har vært på trening i dag, og trakket over !!!!!!!! ;)

Æsj, sitter her og små banner for meg selv... ;)

Men det er ikke så veldig ille, så håååper jeg er klar til trening igjen onsdag.

Har to turneringer i nærmeste fremtid, så dette passer driiiiit dårlig !!

Tvi tvi, i morgen merker jeg forhåpentligvis ikke noe.

Sitter i alle fall med foten høyt og iser den ned, vi krysser fingre osv for det går FORT over ! :(

Kurskveld i morgen, spent spent !

Fra 4 på kurs før jul til 14 nå i januar, hehe !

Spennende !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

uff og uff !!

Gruer meg til kvelden jeg, og se det tallet som lyyyyser mot meg på vekten...

Det er i alle fall ikke på 70 tallet, som den er hjemme på morgen uten klær... ;)

Foten er slett ikke bra, så dette var virkelig en nedtur !!

Klarer så vidt å gå rundt, men dvs det ikke blir noe trim på meg den neste uke...

Og jeg som var såå godt i gang med 20 TP forrige uke ! ;)

Jaja, må vel bare stramme inn skikkelig på den maten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Ikke fortvil Elisabeth - det går over! Selv om vi må "neppå" av og til, kommer vi oss over kneika - ikke sant? Se lyst på tilværelsen - da kommer minst fristelser i veien. Klart vi skal i mål til våren en gang - ikke en og en - men alle som en!!!

 

Gled deg til i kveld du - Hvorfor? - Jo for nå er du i gang i det nye året og her er vi mange som heier deg fram vettu:-)

 

Lykke til i kveld og Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Takk for fint svar krepsedama !!

Det hjelper virkelig på !! :)

 

Positiv opplevelse på kurs i dag !

Ned 0,4 kg siden desember ! Og det er jeg strålende fornøyd med !

Normalt er det jo + 2 kg i julen.

13 stk på kurs, hærlig !

Mange motiverte damer !

Og jeg er plutselig den erfarne... hehe !

Ha en fin kveld damer, nå er det Greys !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du har vært, wow!!! Imponert! :) Nå kan du gå til dyst med helt nytt pågangsmot.

 

Jeg skal ha kurskveld i morgen, og må si jeg gruer meg. Jeg er stygt redd det er opp, egentlig vet jeg det, jeg kjenner det og jeg ser det... Men men, nå må vi bare se fremover, ingen vits i å tenke på det som har vært! Det eneste som betyr noe er hva man gjør NÅ og NÅ og NÅ, ikke sant? :)

 

Iallefall, supert at du fikk en positiv opplevelse! Og håper at du er bedre i foten din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

JA, helt sant !!

Det er NÅ det gjelder !

Det er januar, og vi er klare ! :)

Tvi tvi i morgen !

Dette skal vi klare !!

 

Foten er ikke bra, halter rundt her...

Forhåpentligvis så er jeg klar til trening igjen på mandag !

Men det IRRITERER meg att jeg bør ta det med ro minst en uke, har blitt avhengig av treningen ! :)

Det er en hæææærlig følelse !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Superdame - god morgen:-) Heia-heia....vi står langs veien og heier deg fram! Og starten på det nye året er jo bare kjempeflott - ikke to steg fram og ett tilbake der i gården nei, men derimot starter du nyåret og nytt kurs med 0,4 kg nedgang!! Det er flott det....k015.gif

 

Tipper du var litt stolt i går kveld jeg! Ikke bare var du den erfarne, men du kunne til og med starte på det nye kurset med nedgang til tross for jule- og nyttårsfristelser.

 

Ha en flott dag Elisabeth - Tjo-hei fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Eh stolt nei... Føler vel ikke att det er berettiget nedgang, tror jeg kan takke trimmen min for den ! :)

Men i dag starter jeg med skikkelig telling igjen, og det er litt tungt.

Det er litt travelt mtp veiing av mat osv, men jeg vet att det er det som duger, derfor så gjør jeg det :)

Startet dagen med omelett med spekeskinke uten fett.

Den ble veldig god ! Spekeskinken stekte jeg litt sammen med paprika, før jeg hadde eggestanden på.

Enkelt, og kjapt å lage. En skive med brø til. Og fun light saft...

Ser att jeg må kutte ut å drikke appelsinjuice en tid fremover, rett og slett fordi jeg vil bruke frukt kcal mine på noe som metter mer ! Og melk drikker jeg ikke..

Er hjemme med en liten tuppe med feber i dag. Har fridag så det er jo greit, selv om jeg hadde planlagt en shopping dag helt alene i dag...

Blir nok hjemme med henne i morgen også..

Foten er mye bedre i dag, klarer å gå noenlunde Ok. Men drøyer treningen til mandag, for å bli helt bra ! Men jeg har såååå lyst på trening...

 

Jaja, det viktigste er att den blir helt bra ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Ja, jeg er da fortsatt hjemme med sykt barn.. :)

Stakkars lille tuppa mi har halsbetendelse, og det er ikke bare bare når man er 2 år... Høy feber, og klarer ikke å spise mat..

 

Jeg klarer ikke å komme i gang skikkelig med tellingen igjen.. HUFF HUFF !!

Vet att det MÅÅÅÅÅ til...

Hadde klubb i går kveld, der jeg lagde til gratinerte fajhitas, med salat, guaqemole(skrives det slik ??), salsa, kesam og nachos til. Nam nam, men desseverre ganske mange kcal i den.. Til dessert var det bringebær og blåbær, med is eller vaniljesaus. LITT sunt i alle fall...

Holdt meg unna sjokoladeskålen som sto fremme :)

Nå er det helg ( igjen !!!! ), og jeg strever med å spise som jeg skal...

spørs om jeg får meg en kald dusj på neste kurskveld med oppgang... :)

I kveld blir det skitur på meg og eldstegutten, og det blir deilig !

Vet att jeg skal på trening søndag og mandagskvelden, så det blir bra !

Foten er nesten helt bra igjen, takk og lov !! :)

 

Ønsker dere alle flotte damer en super god helg !

Og satser på att jeg kan komme med gode nyheter i helgen om att jeg klarer å spise som jeg skal !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Håper du hadde fin skitur i går Elisabeth, og at dagen i dag smiler:-)

 

Smiler, i den forstand at du gjenvinner kontrollen over maten og tellinga.... Jeg regner med at du skriver inn hva og hvor mye du spiser hver dag, så det trenger jeg sikkert ikke å minne om, ....men i tilfelle ikke, så start nå. Søren heller hvor lett det er å lure seg selv om man faller for fristelsen ikke å føre opp.

 

Det var mitt "lørdagstips" til deg - uansett så er stikkordet kontroll - og jeg viiiiirkelig håper du greier å spise som du skal.

...psssst... du greidde jo å holde deg unna sjokoladeskåla...HURRA!!! sier nå jeg -det syntes jeg vitnet om at ting er på gang da....

 

Ha ei kjempeflott helg og fortsatt god bedring med foten:-)

 

Lørdagsklem fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV
Håper du hadde fin skitur i går Elisabeth' date=' og at dagen i dag smiler.

 

Smiler, i den forstand at du gjenvinner kontrollen over maten og tellinga.... Jeg regner med at du skriver inn hva og hvor mye du spiser hver dag, så det trenger jeg sikkert ikke å minne om, ....men i tilfelle ikke, så start nå. Søren heller hvor lett det er å lure seg selv om man faller for fristelsen ikke å føre opp.

 

Det var mitt "lørdagstips" til deg - uansett så er stikkordet kontroll - og jeg viiiiirkelig håper du greier å spise som du skal.

...psssst... du greidde jo å holde deg unna sjokoladeskåla...HURRA!!! sier nå jeg -det syntes jeg vitnet om at ting er på gang da....

 

Ha ei kjempeflott helg og fortsatt god bedring med foten

 

Lørdagsklem fra Krepsedama:D[/quote']

 

Takk takk !!

Hm, ja skriver inn... der ligger vel problemet, kommer ikke skikkelig i gang med det, det blir bare halvveis... ;)

Men i morgen er det en ny dag, og da SKAL jeg være flink med maten !

Nå er det nok !

Nærmer seg tirsdag og veiedag igjen også, huff og huff !!

Vil jo ikke gå opp !!

Foten er heldigvis bra, så i morgen blir det trening på meg igjen, JIPPI !

Det blir godt !

Har fortsatt en syk liten jente her hjemme, stakkasrs liten.... På tide hun kommer seg nå, driiit lei både barn og voksne ! :D

Jepp, i morgen er dagen da det skal skje !

På ann igjen !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Go' mårn, kjære deg! Håper du har hatt en god natts søvn og at du er klar for en ny dag med utfordringer. Du har så helt klart ganske flere utfordringeri enn det jeg har. Med små barn der en er syk, noen skal på ski eller kjøres til enten det skal være barnehage, treninger e.a......

her kommer mor sist i "løypa"n020.gif

 

Jeg skjønner det kan bli vel mye, men du får ta nøye vare på de små stundene eller "boksene" som du kan få for deg selv, for da kan du tenke bare på deg selv og hva som er viktig forat du også skal ha det topp resten av dagen. Ta kontrollen over disse små "boksene" i hverdagen, og mor vil nok få en bedre hverdag på alle måter:-)

 

Jeg leste inne på tråden til FruFleksnes som hadde gått ned over 70 kg på ett år...!!!! (...og vi som strever med vårt her inne..!!). Hun skrev at planlegging av innkjøp av mat og selve matlagingen måtte til for at hun skulle greie det.

 

Det forstår i alle fall jeg godt. Har jeg ikke det jeg må ha i huset for å lage mat eller for mine små måltider, tar en raskt noe annet som selvfølgelig er laaaaangt mer kaloririkt. Etterpå er det så-som-så med humøret. Men det er jo jeg selv som har spist! Sånne ting har jeg lært av; og prøver derfor etter beste evne å ha meeer enn nok av det jeg trenger, for da blir det utrolig morsommere å lage mat og alt går "så mye bedre"!!!

 

Du er jo så mye i aktivitet at det kan ikke være der det butter. Du er bare nødt å skrive inn smitt og smule slik at du ikke overskrider antall kalorier pr. dag. Kanskje du til og med kan senke inntaket?

Nå som du går på kurs kan du sikkert stille slike spørsmål og få den riktige veiledninga. Den muligheten hadde jeg i alle fall sørget å benytte meg av. Litt persomlig veiledning regner jeg med at en får - en betaler jo såpass at det burde ligge i prisen.

 

Men vi er jo her inne, så her vil du jo få tilbakemeldinger av alle slag :-) Ikke sikkert alle avarene er like faglig riktige i kostholds-og aktivitetsveien, men vi har jo maaaaasse erfaringer....

 

Ha en strålende søndag Elisabeth - Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Så god du er krepsedama !! ;)

Takk for att du orker å motivere meg ! Og i dag hjalp det !! :D

Har skrevet ned, og reknet !

Lander på 1550 kcal, JIPPI !

Da er jeg i gang igjen !!!

Lekkert !

Hadde en fin treningsøkt i kveld, det hjelper på selvtilliten ! :)

Ha en super duper uke folkens !

 

Jippi jippi jippi, jeg ER i gang ! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Så braaa, Elissabet:-)

 

Da e vi igang med en ny uke og det kjennes sååååå mye bedre når vi er "alle" er samlet mot de målene vi har satt oss....Jesss:D

 

Ønsker deg en flott dag....og uke - Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Så deilig, endelig er den gode følelsen her igjen !

Den har jeg savnet, * sukk *

 

Føler att jeg endelig er i gang igjen, og det er i hodet det sitter ! :)

Kjøpte noen nye knekkebrød sist, wasa med havre. De er jammen gode, men dessverre kaloririke.. :D

så blir nok ikke de flere ganger... Hvilke knekkebrød spiser dere ? Noen gode ?

Mitt nye favorittpålegg er hjemmelaget italiensk salat med enten kokt skinke eller prior kylling eller kalkun pålegg, NAM ! Det er sååå godt !

tror ikke den hjemmelagde salaten har like mange kcal som den man kjøper fra denja, osv... Noen som vet ?

 

Er fortsatt hjemme med syk snuppe, og skal til legen med henne i dag igjen.. Tror hun har blemmer i munnen, noe som gjør att hun ikke spiser... Og det har hun ikke gjort siden onsdag, så nå er mamma stresset her ... :D Stakkars liten...

Håper det går over nå, for nå er vi lei begge to ! ;)

 

Ha en fin dag damer, og en fin uke !!

En ny uke, full av muligheter !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Elisabeth!!

 

SÅ herlig at du har funnet igjen gnisten!!

Ingenting er bedre enn det.

Det er jammen vanskelig å komme igang igjen etter julegildet, men gosj så godt.

Har bestemt meg jeg også, jeg kan ikke kaste bort dager og uker med somling..

 

Vi var jo så flinke før jul!!

 

Ang knekkebrød så pleier jeg å kjøpe ryvita sesam og ryvita multigrain. Ellers så syns jeg Sæthre fiberrik er gode.

Ganske få kcal pr knekkebrød, så bruker jeg godt pålegg på. Feks egg og tomat.

Syns det er beste pålegget... syns ofte knekkebrød blir litt tørt ;)

(Er desverre altfor glad i brødmat..men prøver å begrense meg til ett brødmåltid pr dag. Som oftes lunch- siden jeg jobber på bakeri! )

 

Håper lillejenta blir bedre etter dere har vært hos legen!

God bedring og god klem! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Så sant så sant !!!

Vi kan jo ikke somle bort tiden ! Plutslig er det vår, og da vil vi være smekkre !! ;)

det er så godt å føle att jeg er klar, og jeg har virkelig pågangsmot. Føler jeg begynner å få en viss kontroll på dette nå :D

Når det er sagt så er det veiedag i morgen, og jeg klarte ikke å begynne skikkelig før i går. Så da er det å bite sammen tennene, selv om forrige uke ikkje gikk så bra... Og har bestemt meg for att jeg ikke kan fortsette å gå på en smell,

hver gang jeg ikke får den nedgangen jeg føler jeg fortjener.

Dette tar tid, det vet jeg.... Men så var det den tålmodigheten ... :D

 

Ha en fin dag da dere !

 

P.S Ny pencilin på snuppa, da hun hadde en "annen" type halsbetendelse...

Som visst nok er med blemmer i munnen også, ikke rart vi ikke har fått i henne mat...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, ser du har hatt en strevsom uke! Godt at jenta di får penicillin, det vil nok hjelpe på raskt skal du se :D

 

Når det gjelder maten og egentlig hele dette veknedgangprosjektet kjenner meg meg så innmari igjen i det du skriver.. Det er så lett å miste motet om man ikke går raskt ned, og som du sier gå på en smell. Jeg tror dette kommer til å ta tid, og det SKAL ta tid, for først da blir endringen varig!

 

Vi klarer dette! Vi klarer dette! Vi klarer dette! Et skritt om gangen, noen ganger et lite skritt, andre ganger et litt større. Men vi er på vei!!!!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Ja, da er jeg ferdig med kurs for i kveld.

Ned 600 gram :D

Fornøyd siden jeg hadde en treg start denne uken.

Føler jeg stråler litt her altså, det går liksom litt på skinner... Skjønner ???

Ikke så veldig fortjent føler jeg, men det har virkelig gitt meg gnisten tilbake ;)

Avsluttet dagen med en nydelig god gulasj suppe, ala ferdig type fra Knorr. anbefalest ! Ca 450 kcal på hele pakken, og veldig god. Spicet litt opp med chilli !

 

Skal på vurdering for mage/ ta bort hud rundt magen i morgen.

Hadde håpt att det drøyde ett par mnd til før jeg skulle på vurdering, til mer henger magen... Er skikkelig spent ! Viss jeg skal betale selv blir det mellom 50 000 - 80 000 kr... Hadde gjort seg å få den dekt ja !!!

Krysser fingrene !!

 

Ha en fin dag damer !! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja' date=' da er jeg ferdig med kurs for i kveld.

Ned 600 gram :D

Fornøyd siden jeg hadde en treg start denne uken.

Føler jeg stråler litt her altså, det går liksom litt på skinner... Skjønner ???

Ikke så veldig fortjent føler jeg, men det har virkelig gitt meg gnisten tilbake ;)

Avsluttet dagen med en nydelig god gulasj suppe, ala ferdig type fra Knorr. anbefalest ! Ca 450 kcal på hele pakken, og veldig god. Spicet litt opp med chilli !

 

Skal på vurdering for mage/ ta bort hud rundt magen i morgen.

Hadde håpt att det drøyde ett par mnd til før jeg skulle på vurdering, til mer henger magen... Er skikkelig spent ! Viss jeg skal betale selv blir det mellom 50 000 - 80 000 kr... Hadde gjort seg å få den dekt ja !!!

Krysser fingrene !!

 

Ha en fin dag damer !! :D[/quote']

Gratulerer med flotte 600 g!!

Du er sååå flink, og du fortjener all skryt! Skal krysse fingrene for deg i morgen slik at du kan få dekket utgiftene til reduksjonen av magehuden.

Snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HURRA! Du er under 80, flinke du! ;) Nå er du virkelig på rett kjøl, i god steam, så moro!!! Jeg følger hakk i hel, og gleder meg over din suksess!

 

og lykke til i morra! Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

".....Føler jeg stråler litt her altså, det går liksom litt på skinner... Skjønner ???...."

 

Ja, Elisabeth, skjønner så absolutt hva du mener....og det er så gøy altså:-) Gleder meg på dine vegne med 0,6 kg ...og ikke minst med at du nå fikk se 7-tallet!!!

 

Nå går det nedoverbakke skal du se...det ene fører det andre med seg; Det er rart med hva som virkelig kan tirre oss og få oss til å være skikkelig tro mot de målene vi setter oss, og det du nå ha greidd er virkelig en sånn vitamininnsprøyting. Hurrraaaa:D

 

Og ikke minst lykke til i morgen ....krysser fingrene for deg!!

 

Stor klem fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...